Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ pendrag:Nou dan moet je jezelf idd maar ff verwennen, zo zonder je mannetje..

nog 3,5 uur dan istie er weer!

2. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    gelukkig er zijn nog meer forum dames aanwezig, was al bang dat ik alleen over zou blijven ;)

@ Annelies: Mijn bloeddruk is redelijk stabiel..
    Moet er wel om lachen dat als ze handmatig doen het elke keer
    140/90 is en zodra ze me aan de bloeddruk meter leggen voor een half uur zakt deze heel netjes naar de 129/71
    (zelfs de zusters moeten er om lachen)
    maar zodra ze me er vanaf halen en weer handmatig meten is tie weer 140/90 wordt blijkbaar neveus van die dokters en verloskundigen :rolleyes:

enne echt erom vragen hoor achteraf heb ik echt spijt van
    dat ik me mond niet open heb gedaan
    (hoopte ook al dat ik nog een foto mee zou krijgen maar nee hoor)
    Veel plezier morgen (hopelijk verspreekt de gyn zich, of zie je het zelf ;) )

3. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Cellie: Ook voor jou een fijne avond en alvast weltrusten.
    Hoop voor wat actie vannacht ;)

4. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    :cry: Blijf ik nu toch helemaal alleen over...
    Vriend is ook al naar zijn bedje, ben ik zo genoodzaakt om toch ook wat op tv te gaan zoeken, lekker is dat.

5. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    he dames, ik heb de hele avond harde buiken terwijl ik weinig gedaan heb vandaag hoe komt dit

en sorrij ik kan jullie niet bij houden..

6. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    - ja ben denk ik in de war :oops:
    Nee niets bijzonders, alles gaat gewoon zijn gangetje...

7. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    hier is vriendlief ook al naar bed, maar ja die moet straks om 5 uur op :(...

Volgens mij is hartslag 125 goed hoor, en anders bij twijfel gewoon bellen idd!

8. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    @ Pendrag, gelukkig dat je naar huis mocht en dat het ook wel mee valt met de eiwitten enzo.
    Binnen nu en drie weken, wha spannend toch!

@ Bab, wat een leuk kereltje zeg.
    Vervelend voor je die blaasontsteking, ik hoop voor je dat de wond snel zal helen.

@ Lisette, lekker uitgeslapen hahah moet kunnen he!

@ Wenniepenny, leuk zo’n tandarts en fijn voor je dat alles in orde is.

@ Maisy, PROFICIAAT met Iris, leuk voor haar.
    Ik hoop dat het gefriemel toch heeft geholpen en het nu toch echt gaat doorzetten hoor.

@ Cellie, ik hoop voor je dat je man donderdag allen MOET gaan.
    En geweldig dat ze alle drie een uitstekend rapport hebben.

@ Selmama, fijn voor jullie dat er eindelijk een uiterlijke datum is gestelt, ben benieuwd voor jullie as vrijdag. Succes alvast.

@ Judith, arme jong de hielprik, ik vind dat altijd zo zielig.
    Geweldig nu al mini luiers, het is ook een kanjer he!

@ Runner, dat is een flinke baby zeg. Dus maatje 50 mag weer uit de tas gehaald worden.

@ Brenda, fijn dat jullie meisje zo tevreden is en ze drinkt dus al aardig zo te lezen.

@ Sweetcandie, en hoe is je zoontje zijn eerste grote schooldag bevallen.
    Hier ook harde buiken terwijl ik niets doe. Zal er wel bij horen.

@ Aichaatje, wat een lieve vriendin, lekker verwent dus.

@ Missymona, leuk he als je ziet hoe de mannen er ook in mee gaan he.

@ Annelies, fijn dat alles het zelfde is gebleven, en voor morgen wens ik je heel veel sterkte.
    Kan me voorstellen dat je er de zenuwen voor hebt.
    Probeer lekker wat te slapen en morgen horen we het wel he.

@ Liefje, nu is alles klaar en is het alleen nog maar afwachten wanneer de baby er zin in heeft.

@ IkenKleine, fijn dat alles zijn gangetje gaat en voor jou wordt het nu toch ook wel spannend he. Nog maar bijna 4 dagen te gaan!

Heb mijn best gedaan op het bijlezen en hoop dat ik neimand vergeten ben ;)

9. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    ik ga ook lekker richting bed.

Maisy; is het nu toch doorgezet? Heb je hier niet meer gezien vanavond. Hoop het heel erg voor je.

Voor iedereen die nog inlogt: slaap lekker.
    Cellie: jij bent meestal 's nachts nog een keer van de partij -> meid hoop dat het vannacht je nacht is en dat die kleine van jullie het ook mooi geweest vind!

10. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Ikenkleine: Geeft niks hoor, zal wel aan de zwangerschaps dementie liggen hihi.

En dat alles zijn gangetje gaat, is ook prettig toch!

@ Spruitje: Ja geweldig om ook die kant is van die mannen te zien,
    teminste die van mij is meestal niet zo sentimenteel dus vallen die kleine dingetjes mij wel op ;)

11. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hallo allemaal,

Jullie hadden mijn bevallingsverhaal nog te goed! Beter laat dan nooit :oops: Ik zal jullie alvast voorbereiden: ik ben niet van het beknopt vertellen, dus het is nogal uitgebreid geworden, sorry daarvoor!

Mijn bevallingsverhaal:

Ik had al mijn hele zwangerschap het idee dat de baby zeker niet voor de uitgerekende datum geboren zou worden. Daarom maakte we ons ook helemaal niet druk dat de meubeltjes voor in de babykamer veel later kwamen en had ik eigenlijk nog best veel dingen om te regelen. Van nesteldrang en dergelijke was ook nog helemaal geen sprake (helaas niet!) dus ik zei ook tegen iedereen: die kleine blijft nog wel even zitten! Tot het moment dat donderdag op vrijdag nacht ik ineens wakker werd met het idee dat ik in mijn bed plaste…. Ik liep snel naar de badkamer en echt het eerste wat ik dacht was: shit, dat kan toch helemaal niet, het zal toch niet zo zijn….. Ik vreesde het ergste (voor mijn gevoel) dat het vruchtwater was. Ik was pas 37 weken en 3 dagen, dus echt verwachten deed ik het nog niet. Met maandverband toch maar weer in bed gaan liggen, maar als ik een keertje hoestte voelde ik een nieuwe “golf”, dus toen wist ik het bijna zeker. Toch mijn bedje maar weer uit en eerst in een boek wat gaan lezen over het breken van vliezen etc. Het was ongeveer 4.30 uur in de morgen en toen heb ik de was nog weg staan strijken. Om 7.00 uur werd mijn man wakker en die heb ik toen ook maar voorzichtig verteld wat er was. Hij heeft nog geprobeerd verder te slapen, maar ja, dat lukte natuurlijk niet meer. Ik had nog niet echt weeën dus we zijn die dag druk in de weer geweest met alles regelen: bellen voor de meubels, het bed nog op klossen en alle babyspullen etc. klaar leggen. ’s Middags begonnen er wat weeën en tussendoor heb ik nog de slaapkamer gestoft en gezogen (ja ik ben gek). Aan het einde van de middag stonden alle meubels in de babykamer en langzaam kreeg ik wat meer last van de weeën. De verloskundige was ’s ochtends nog geweest en belde aan het einde van haar dienst (18.00) om te vragen hoe het er voor stond. Vanaf die tijd nam haar collega het over (Maaike) die ik de dag daarvoor voor het eerst bij de controle had gezien. Zijn was namelijk waarneemster van haar zwangere collega. Gelukkig vond ik dat geen probleem, want het klikte goed tussen ons. Rond 20.00 uur ben ik op bed gaan liggen en heb geprobeerd GTST te kijken. Het einde heb ik niet meer gezien, want vanaf die tijd werd het toch heftiger. Mijn lieve buurvrouw kwam nog even kijken en merkte dat het heftig werd. Op haar aanraden heeft mijn man de verloskundige gebeld die er gelijk aan kwam. Zij was er rond 21.30 en ging gelijk checken hoe het met de eventuele ontsluiting stond. Tot mijn opluchting had ik toen al 8 centimeter! Daarna heb ik een tijd zittend onder de douche de weeën opgevangen, dat was echt heerlijk. Ondertussen was de kraamverzorging gebeld en hebben ze alles klaargelegd in de slaapkamer. De kraamverzorgster was echt mijn rots in de branding, die heeft me zo goed ondersteund tijdens de weeën! Door haar manier van “puffen”en ademhaling ging ik automatisch meedoen. Ik heb ook heel veel steun gehad aan mijn man, volgens hem heb ik zijn hand helemaal fijn geknepen. Al met al vond ik het pijn doen, maar ik kon de weeën best goed wegpuffen. Op een gegeven moment mocht ik een beetje mee gaan persen, maar dat vlotte totaal niet. Ik had geen goede persweeën, dus raakte al snel heel erg moe. Tijdens het persen raakte ik ook heel erg duizelig en dat was geen tof gevoel. Ik heb zelfs een “paniekaanval” gehad door de duizeligheid. Toen dacht ik bij mezelf: wat ben ik nu aan het doen? De verloskundige heeft me goed toegesproken en vanaf dat moment ben ik er goed bij geweest. De baby lag in een zogenaamde kruinligging, dus niet goed met z’n kin op de borst. Hierdoor ging hij wat moeilijker door het geboortekanaal, maar met behulp van de verloskundige (wat gedraai etc.) lukte het toch. Na een aantal keren persen was ik het zat en heb ik zelfs geroepen: bel het ziekenhuis maar! Bij de laatste wee was ik vastbesloten om hem eruit te krijgen en uiteindelijk is toen onze zoon Dain om 00.40 uur op 20 januari geboren. Ik had toen ongeveer 50 minuten geperst. Wat een enorme opluchting was dat en wat geweldig om dat kleine mannetje op je te hebben. Daarna zijn ze rustig alles gaan controleren en mijn man riep telkens maar: wat is het, wat is het! Pas na een paar minuten wisten we dat het een jongetje was. De kersverse papa heeft toen de navelstreng door mogen knippen en daarna is Dain verzorgd en aangekleed door de kraamverzorgster. Tien minuten na de geboorte van Dain kwam de placenta eruit en gek genoeg voelde dat helemaal fijn! Ik had behoorlijk gebloed, dus kreeg ik twee spuiten in mijn been en daarna het hechten… Ik was namelijk uitgescheurd en na een tijdje kwamen ze erachter dat het best behoorlijk was. Ze is ongeveer een uur bezig geweest met hechten en ik kreeg haast het gevoel dat het een legpuzzel was geworden van onderen (dit flapje hier, of daar?)! Gelukkig heeft ze er goed de tijd voor genomen. Uiteindelijk heb ik nog zelf kunnen douchen en hebben we heerlijk kunnen genieten van onze zoon. De opa’s en oma’s zijn ook nog ’s nachts geweest om hun eerste kleinkind te kunnen bewonderen en daarna ga je slapen met….. een klein mensje naast je bed dat echt helemaal van jou is! Zo’n bijzonder gevoel! De volgende dag had ik veel spierpijn en een zeurend gevoel in mijn bekken, maar ik ben gelukkig snel opgeknapt. En Dain, die doet het na een moeizame start wat betreft borstvoeding, hartstikke goed!

Tja, dat was 'ie dan! Beetje lang verhaal, maar wel met ongeveer alles erop en eraan!

Iedereen weltrusten en misschien morgen nog nieuwe baby's?

Liefs,

DAGDAG :)

12. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    Ja mooi is dat he, wacht maar tot de baby geboren wordt, dat is pas echt mooi om te zien ;)

13. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Weltrusten Ikenkleine!

Ik ga nog ff verder met bnn kijken, babkie thee erbij.
    daarna het hondje ff uitlaten, douchen en naar bed dan moet ik wel moe genoeg zijn om gelijk in slaap te vallen en door te slapen tot morgenochtend ;)

14. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ben erg benieuwd hoor!
    Zo'n moment kan niemand meer van je af nemen ;)

15. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    Nee Missymona, dat klopt dat is echt iets van jullie.

Ik ga er vanuit dat je na de wandeling en douch wel moe bent ja.

Slaap lekker alvast ;)

16. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    DAGDAG, mooi verhaal, uiteindelijk heb je iet al te veel last tot de 8 cm gehad en dat is toch mooi mee genomen.
    Gelukkig ben je al aardig opgeknapt.

Geniet lekker van jullie zoon, en leuk dat je de tijd hebt genomen om je verhaal te plaatsen. ;)

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @sweetcandie: De meiden reageren heel erg goed op hun 'nieuwe'broertje hoor! Geen jaloezie of iets te bespeuren..Ze zijn totally inluf allebei ;)

@Maisy: Balen zeg nog maar 1cm. Je prinsje heeft het goed bij je blijkt!

@runner: Klinkt als een flinkerd joh! Kian was 4060 gram, maar dat zie je er niet aan af hoor! Hij is erg fijntjes, dus oogt kleiner.

@missymona: Hier geen moeilijkere bevalling ondanks de 8 pond hoor! hoeft helemaal niet zo te zijn zie je wel ;)

@Aichaatje: Kian draagt nu maat 56 van kleertjes en mini van luiers. Hij heeft het pak newborn niet eens opgemaakt. Het werd wat strak bij zn beentjes ;) (Zijn gewicht: 4060 gram en lengte 51 cm)
    Ik vind persoonlijk oorbelletjes bij een pasgeboren baby niet echt mijn ding. Hier kreeg Shirin ze toen ze 4 jaar was en zo ook Yasmin strax denk ik.

@Brenda: Kian drinkt ook al 90cc. Wat een vreetzakje hè ;) Kan me voorstellen dat je het fijn vindt je huis weer voor jezelf te hebben hoor!

@Pendrag: Dat klinkt als een goede aanbieding dat stoelhoesje! Zal ook eens iemand erom sturen want das hartstikke fijn voor in de zomer zo'n hoes!

@liefje: Volgens mij is de hartslag van je kleintje prima hoor! Kian had ook rond die hartslag tijdens de CTG's die ik gekregen heb, dus don't worry!

@Annelies: Klinkt als een goede vk-update toch? Behalve dan dat je kleintje nog ruim boven je bekken ligt..
    Wij hebben een babyfoon gekregen. 1-tje van Prénatal. Erg handig ding en doet het perfect!

@DAGDAG: Wat een mooi bevallingsverhaal! :)

Hier geen nieuws eigenlijk ;) Kian slaapt en eet, dus ja..das goed hè ;) Ik ga zo mn bedje opzoeken om nog wat te slapen voordat meneertje zich weer meld voor een voeding ;)

Slaap lekker dames!

18. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Dagdag: Geweldig om je lange verhaal te lezen, wordt er helemaal emotioneel van. Hoop dat ik er ook zo goed doorheen wordt geholpen, vind het best eng allemaal en zeker omdat ik zelf natuurlijk het meeste werk moet doen.
    Maar ik heb goede moed dat het me wel gaat lukken, liefst wel thuis daar voel ik mij het meest op me gemak.

Weltrusten en geniet van dat knappe mannetje van je!

19. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    Trusten Judith, en lijkt me geweldig om te zien als je kinderen zo positief reageren op de baby. ;)

20. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0

Deel Deze Pagina