Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    over een uurtje moeten we de beeb gaan erkennen.
    krijgt hij eerder de achternaam van mijn ventje dan ik :cry:
    wij zijn echt de laatste van onze vrienden groep die gaan trouwen, hebben van 't weekend de laatste 2 datums doorgekregen van vrienden die volgend jaar gaan trouwen. IK WIL OOK! moet alleen nog minstens 2 jaar wachten :(

en vanmiddag natuurlijk DE echo!
    mijn vriend heeft zaterdag ook voor het eerst de beeb gevoeld, onze dag kon niet meer stuk! :)

klinkt lekker marjanne, ik zou ook wel weten wat ik zou doen als ik tussen die dingen mocht kiezen ;)

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    runner, hoe kom het dat je niet mag trouwen, vreemd, maar zal wel een goede reden zijn, fijn dat je baby alvast de naam van je aanstaande krijgt
    liefs fredje

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ja wij kiezen ook wel echt voor de vakantie! :D
    We zijn 26 mei getrouwd en hebben 1 juni een snackbar overgenomen.
    Echt tijd om lekker weg te gaan, hebben we dus niet gehad.
    Nu wordt het waarschijnlijk nog een aantal daagjes
    Sint Maarten :D
    FF kijken hoe dat met de zaak gaat.
    Tis gewoon een verlate huwelijksreis. ;)

4. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Yep wij hebben beebje ook al erkend,
    wat een vreemde naam geven ze die akte .
    "akte van erkenning van elk kind waarvan een vrouw thans zwanger is"
    we moesten er wel om lachen :)
    De datum van de erkenning was precies
    op de dag dat we 13 jaar bij elkaar waren .
    Wij gaan ook nog niet trouwen eerst maar het geregistreerd parterschap,
    zodat het het ouderlijk gezag en de rechten en plichten ook van toepassing is op mijn vriend.
    Hopelijk kunnen we dan over een paar jaar gaan trouwen :rolleyes:

Mijn vriend heeft gisteren echt duidelijk ons beebje gevoeld, hij straalde helemaal, echt geweldig!

@Runner, succes straks en veel plezier ;)

@Marjanne, lekker op vakantie gaan hoor ;)

Liefs Missymona

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    lekker marjanne, vakantie, wij gaan niet, heb nu vakantie maar mag van de gynecoloog niet vliegen ivm eerdere bloedingen, dus nu lekker thuis en ach we zijn mar begonnen met verbouwen, is ook vermoeiend maar heb nu al zo'n zin in het resultaat.
    liefs frejde

6. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    hallo lieve meiden/dames,
    dacht laat ik ook maar weer eens iets van me laten horen. Heb de afgelopen weken wel steeds meegelezen, maar zelf niet meer gepost. Wordt het dus toch wel weer eens tijd voor. Heb erg genoten van al jullie verhalen, zeer herkenbaar.
    Ik zal even kort vertellen hoe het er nu bij ons voor staat.

De eerste 16 weken erg moe geweest. 9 uur was het echt bed tijd. Verder weinig klachten. Het licht misselijke gevoel dat ik zo nu en dan had, was na een week of 13 ook helemaal over.
    Begin september zijn we (man en ik) allebei even lekker 2 weken vrij geweest en zijn we nog 1x met zijn tweetjes op vakantie gegaan. Een weekje ff lekker er tussen uit en dat heeft erg goed gedaan. Voor die tijd veel last van hoofdpijn, soms wat duizelig en die vermoeidheid. Maar dat verdween allemaal als sneeuw voor de zon.
    Vorige week weer begonnen met werken en dat gaat ook weer goed. Heb wel enorm veel moeite met opstaan nog, maar lig er niet meer om 9 uur in. Zal dus wel meer luiheid zijn ;) .

Ook wij hebben ondertussen de 20 weken echo gehad en bij ons is ook alles goed gelukkig. We hadden de echo bij onze verloskundige praktijk en daar nemen ze er ook echt de tijd voor en krijg je veel uitleg bij wat ze aan het doen was. En als je iets vroeg, werd het ook goed uitgelegd. En om een beetje balans aan te brengen: het is een meisje!!
    Tenminste voor zover je daar zekerheid in krijgt. Vond het zelf best duidelijk te zien en de echoscopiste zou er ook verbaasd van staan als het anders zou zijn. En ons gevoel (en dat van veel andere) zei ook een meisje.
    Was een erg leuke echo. Ze bewoog lekker (dat voel ik nu zo'n 2 weken) en zo nu en dan voelde ik ook de beweging die ik op het scherm zag. Erg speciaal. En ze moest 2x gapen (zo schattig).
    In november laten we nog een 3D/4D echo maken, kunnen we nog even gluren of het nog steeds een meisje is.

Voor een kamertje zijn we al zo'n beetje alle winkels hier in de regio afgeweest, maar we vinden het allemaal zo duur. Alles wat wij mooi vinden, is gelijk zo'n achthonderd à duizend euro of meer. Daar gaan we dus nog wat meer tijd aan besteden om ergens een leuk kamertje voor een goede prijs vandaan te halen. We houden van strak/wit/modern. Dus als iemand iets leuks weet.

Voor de kinderwagen zijn we er ook al uit. Dat wordt de Quinny Buzz. Ook nog niet besteld. We willen eigenlijk kijken of we bij een winkel een mooie deal kunnen sluiten voor kamertje, Quinny en Maxi Cosi.
    Maar goed, we hebben nog tijd om het allemaal uit te zoeken, dus dat komt helemaal goed.

Ga binnenkort bij mijn tante het wiegje ophalen waar ik zelf als baby ook in heb gelegen. En mijn moeder (en tantes en broer en neefje/nichtje) ook nog in hebben gelegen. Die gaan we dan even opknappen en kan er weer een generatie in.

Nou een heel verhaal, maar ja dat krijg je als je weinig van je laat horen :oops:

7. He een meisje, wat leuk! Idd weer goed voor t evenwicht :)

Weet iemand hoe t zit met erkennen van een 2e?
    Bij Mitchel zijn we bij gemeente geweest, voor de geboorte he, en toenz ei die man dat elk volgend kindje dezelfde achternaam krijgt
    Moeten we dan weer gaan?

8. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    hi,
    ohja erkennen moeten we ook nog doen. Volgens mij moet je elk kindje erkennen, maar kun je bij een 2de niet meer aangeven welke achternaam het kindje krijgt. Het krijgt dan al automatisch de achternaam zoals vast gelegd bij de 1e (mits het natuurlijk om dezelfde vader gaat).

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi ikenkleine je hebt bij de gewone collectie van ikea ook leuke meubels in het wit en mooi straks, aangezien we beide groot zijn kun je de dressoir mooi gebruiken als commode. Ik vind de hemnes serie geweldig en vooral belangrijk betaalbaar ennnnnnnnnnnn,. degelijker dan de meeste kamertjes

succes

10. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    ja bij de Ikea heb ik ook al gekeken. de babycollectie zelf vind ik persoonlijk niet zo mooi (erg klein), maar had idd ook al gekeken naar andere kasten die we zouden kunnen gebruiken.
    De helft van ons interieur komt bij Ikea vandaan. Zelf hebben we Pax serie (met glanzende witte deuren) en heel veel uit de serie Lack en Malm.
    Wat we in gedachten hebben is iets als bijvoorbeeld bij de babydump Dallas of Miami (zie actie).
    Ach we komen er ook wel uit hoor.
    Het blijft toch ook wel leuk om steeds weer even ergens te kijken.

11. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Yoehoe, net terug van de 20 weken echo,

Wat geweldig en bijzonder om ons beebje,
    nu zo groot op het scherm te zien, gelukkig namen ze in het ziekenhuis
    rustig de tijd om alles te laten zien en vragen te beantwoorden.
    Alles zag er keurig uit ;)
    En jawel ons MEISJEwas lekker druk aan het doen!
    \:D/ \:D/ \:D/

Liefs Missymona

P.s Echo's staan in mijn album
    (wordt wel weer tijd voor een nieuwe buikfoto)

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Leukkkk 2 meiden erbij in februari! Nu ik volgende week aan de beurt! Ben benieuwd wat wij weer krijgen!

13. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Jaa spannend, ben benieuwd wat julie krijgen,
    Wat is je voorkeur (gezond is het allerbelangrijkte natuurlijk)

Nu komen we weer aardig in evenwicht hier op het februarie forum

14. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb geen voorkeur, iig een meisje zou weer een super aanvullin zijn op de rest en een jongetje zou heel leuk zijn voor de verandering, eigenlijk geen voorkeur dus, vind het wel heel spannend dat wel!

15. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Leuk al die berichten over de screeningsecho's.
    Allemaal gefeliciteerd (alvast mag toch wel?) met de jongetjes en meisjes!

Wij moeten nog even geduld hebben. 10 oktober krijgen we de echo.

Ik droom over een meisje. Een jongetje heb ik niet zo'n goed beeld bij. Lijkt me wel heel leuk voor mijn man een jongetje. Zelf zie ik me meer bezig met een meisje. Lekker tutten. Dus als ik straks hoor dat het toch een knul wordt, moet ik denk ik wel even aan het idee wennen. (da's toch eerlijk)

16. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Wat een mooie echo foto's missymona. Ik zal ze ook nog eens toevoegen van de week (heb ze nu niet bij de hand).

17. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @ikenkleine Tip voor een kamertje ze zijn bij prenatal de laatste dingen aan het opruimen ook de babykamers zitten aardig wat moderne kamers bij dus misschien heb je er wat aan

Ik heb mijn echo in mijn album gezet ik hoop dat hij goed te zien is

beeb begint steeds meer te bewegen leuk hoor :)

18. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    natuurlijk spannend , ook wel omdat het voor jou de eerste keer is dat je het voor de geboorte weet....
    Nou succes met wachten. :rolleyes:

19. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Natuurlijk mag dat, en bedankt!

Kunnen we met zijn allen jouw echo afwachten, dat is ook wel weer grappig wij allemaal met spanning op jou berichtje wachten dan ;)

20. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Dankjewel
    Wij waren ook helemaal verrast
    dat het allemaal zo duidelijk te zien was op het scherm en de foto's.

Ja nog meer 20 weken echo's, ben benieuwd,
    ik zal je album in de gaten houden.

Deel Deze Pagina