Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Aichaatje: fijn dat je wat hebt aan mijn verhalen!

Kristel: ik had inderdaad al eens gehoord dat je de adviezen van het cb niet altijd even strikt hoeft op te volgen. Gelukkig kon ik me wel vinden in haar advies, ook omdat ze zij dat het in principe zo goed werkt. Ze vertelde ook dat ik met niet druk moet maken als het een keer een dag niet lukt en we hem wel gewoon oppakken. Ik denk dat we er wel een goede balans in kunnen vinden. Het is ook zo heerlijk om dat kleine mannetje lekker tegen je aan te houden ;)

Liefs,

DAGDAG :)

2. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Pendrag: Ging het maar zo makkelijk., benen wijd en laar er maar uit vallen.....
    Wel goed dat het nu een beetje stabiel blijft met de controle’s maar wel balen dat de Gyn geen actie kon ondernemen.
    Viel het inwendig onderzoek mee?

@ Morgaine: Balen dat je nu zonder internet zit, is toch wel een fijne afleiding en bezigheid in deze laatste weekjes.

@ Cellie: Fijn om te horen dat je weer wat relaxster bent, wie weet helpt het..
    Ben blij dat je weer een beetje LOL hebt gehad met het topic over vriend bij bevalling....

@ Lisette: Heey fijn voor je zeg dat de keuken nu af is, dat is weer een zorg minder ..
    Hopelijk heb je ook erg gelachen om het topic over vriend bij bevalling.... Voor de rest nog een relax dagje gehad?

@ Judith: Gecondoleerd met je laptop! Lijstje is weer geupdate...
    Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen na de voeding!

@ Liefje: Sterkte en (((HUG))

@ Daphne: Er is je nogal wat gebeurt en zo te horen heb je nog maar weinig tijd gehad om dat te verwerken.
    Hopelijk komt Sam gauw naar huis, dan hoef je iig niet zo heen en weer te reizen.
    Klinkt erg goed hoor dat kolven :thumup:

@ Kristel : Tjonge het is echt een ziekenboeg bij jouw thuis geweest, hopelijk word jij niet ziek..

@ Maisy: Fijn dat alles goed gaat met de kleine man, hoop dat jij snel hersteld bent van de griep en de bevalling!
    Goed hoor dat je weer in je spijkerbroek kan, ik vermoed dat het bij mij nog wel ff zal duren ... ;)

Bedankt voor de Floradix tip !

@ Dagdag: Ik heb ook zoiets van ik zie wel wat hier het beste werkt, mocht dat op onze kamer zij dan gebruik ik ook de bak van de kinderwagen.
    Leuk dat je oude dwarsfluitlerares zo onverwacht op bezoek kwam!
    Fijn om te horen dat alles goed gaat met Dain en ze zo tevreden waren op het CB.

@ Runner: Hier idem in de nacht geen actie, dan zal er overdag ook wel niets gebeuren ...
    Gaat voor ons niet op hé , 8 pond en we lopen nu ook overtijd.. ;)
    Hier belde schoonmoeder ook zowaar, hoe het met ons ging en of er al wat gaande was.. Beetje laat die intresse maarja.
    Succes vanmiddag bij de Vk !

Hier ook weer een VK update:
    Bloeddruk 140/88 dus gelukkig net onder de 90 JOEHOE!
    Hartje ook weer netjes en ze vertelde me dat beeb nu echt vast zat in mijn bekken :confused: niet verwacht dat dat nog zou gebeuren ..
    Volgende week terug komen en dan wil ze evt wel een inwendig onderzoek doen en de natuur een handje helpen...
    Als er voor volgende week nog geen actie’s is krijg ik na die afspraak bij de VK nog een overtijds controle bij de Gyn, is alles dan weer oke dan nogmaals terug naar de VK
    Na 42 weken zullen ze dan pas een afspraak maken om in te leiden.
    Maar stagiaire is er nog maar t/m a.s vrijdag dus hebben we afgesproken dat het maar voor vrijdag moet gebeuren zodat zij dat nog kan meemaken,
    Ben benieuwd of de beeb zal luisteren... morgen zou ook wel een leuke datum zijn.. een Valentijns kindje.. :D
    Ik ga zo maar ff een tukkie doen want ben best moe, moest om 9 uur mijn bed al uit terwijl ik nog zo heerlijk lag te slapen.. rot wekker!

Tot Laters

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Zo dames, is hier inderdaad rustig.

Ik ben ook niet echt zenuwachtig over de bevalling, alleen zou ik wel graag bevestiging willen hebben dat kindje weer is ingedaald (ach donderdag weer VK).

Moet je je eigenlijk zelf aan melden bij het CB of krijg je een bericht ofzo? dacht eerst van ik zit niet op die bemoeizucht te wachten maar nu ben ik er toch wel blij mee, heb niet veel vrienden met kinderen aan wie ik raad kan vragen..

@Cellie hoe gaat het, houd je het nog een beetje vol?
    @Maisy hoop dat je je al weer wat beter voelt
    @Pendrag tijdje niets van je gelezen, alles goed?
    @Daphne rustig wennen aan deze situatie, is helemaal niet gek dat je het moeilijk hebt hoor meid..
    @Aichaatje: voel je je al wat beter?
    @Kristel: beterschap voor je gezinnetje!

voor de rest iedereen natuurlijk een knuffel uit Delft, waar de buik rustig blijft (kindje niet hoor, die doet maar druk)
    ((((hug)))) Lisette

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    @allemaal....lief dat jullie zo meeleven....

Ik ben nog steeds in afwachting...pfff...maar beter als afgelopen weekend,
    ik heb me maar geschikt in mijn 'lot' :rolleyes:
    Hopelijk hou ik deze houding lang vol en zak ik niet weer terug in die dip!

Ik heb morgen die controles bij de gyn, eco, ctg en inwendig :(

Ben heel benieuwd...

Ik ben toch wel eenbeetje bang dat het inleiden gaat worden en lijkt me helemaal NIKS! Ik ben nooit 'eng' geweest van bevallen (heb er tenslotte al 3...) maar inleiden staat me wel tegen...pfff

Kids zijn net terug naar school, ga maar is even relaxen in bad!

5. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @runner, thanks.. maar helaas mn oor zit nog potdicht.. (ach ja over een week kan ik het laten checken :rolleyes: )
    Die schoonmoeder van jouw is me er 1.. hoop dat het kwartje nu gevallen is ;)
    Succes bij de VK

@missymona, wat lang lijkt dat he pas na 42 weken verder kijken (ik zou er niet aan moeten denken pff :cry: )
    14 FEB is een hele leuke datum :) Ben benieuwd of er iemand op bevalt! Fijn dat je bloeddruk benenden 90 was!

@lisette, :cry: ik voel me nog niet echt beter.. Van het CB heb ik geen idee, maar het lijkt me wel handig zon extra backup!

@cellie, fijn dat je het allemaal weer wat positiever ziet! Succes bij de DOC morgen! Inleiding klinkt mij ook heel eng in de oren.. heb eigenlijk geen idee hoe dat gaat! (((huggg))

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik zal mijn bevallingsverhaal ff neerplanten trouwens :)

Woensdagnacht was Eefje ziek en moest een paar keer overgeven, zij lag bij mij op bed, toen ben ik daarna niet echt meer rustig gaan slapen, mijn lijf voelde heel onrustig maar ik wist niet precies wat.
    Smorgens rond 5 uur kreeg ik weeen om de 5 minuten gelijk al, heel mooi regelmatig, toen ging er meteen een bel rinkelen bij mij maar ik wist het toch nog niet helemaal zeker omdat bij de meiden eerst altijd de vliezen braken dacht ik , nou ik kijk het wel even aan. Ik heb nog in bad gegaan en het bleef aanhouden dus het was toch echt begonnen.
    Rond tien uur heb ik de vk gebeld, zij kwam en voelde 3 cm maar de baarmoedermond stond nog wel naar achteren dus ze kon de vliezen niet breken nog, ze ging eerst weer weg en ik most gelijk bellen als het heftiger werd.
    De kinderen werden ondertussen gehaald door mijn moeder en Angelique kwam aan, mijn vriendn, om bij de bevalling te zijn.
    Ik kon nog heel lang wel lachen en een beetje kletsen tussen de weeen door, die toch wel heftiger werden, Iris was er ook nog. Rond half 1 kwamen de weeen om de 2 minuten en waren niet leuk meer om op te vangen dus kwam de vk weer langs, ze voelde nog 3 cm. maar ze kon er nu goed bij en brak de vliezen. Echt heel veel vruchtwater kwam eruit. Vanaf toen heb ik alleen maar weeen opgevangen om de 2 minuten, ik moest van haar staan en wiebelen zodat het hoofdje ging drukken, want om 3 uur was het nog maar 4 cm. ik heb echt alerlei houdingen geprobeerd om niet door te draaien maar om 4 uurnog steeds 4 cm, om 5 uur weer gekeken, nog steeds 4 cm :(
    Om 5 uur droeg de vk de dienst over aan een ander maar dat kon me echt een rotzorg zijn op dat moment haha. Om 6 uur weer gevoeld en nog steeds 4cm. ik dacht dat ik gek werd, echt waar, ik zei dat Iris maar ff naar haar vriendinnetje moest want ik trok het niet meer en ik wilde niet dat zij dat zou zien.
    Rond half 7 zeiden de vk en ik tegelijk dat het zo niet opschoot en ze maakte zich ook een beetje zorgen dat een 5 de kindje zo lang duurde, dus we besoten naar het ziekenhuis te gaan maar inmiddels had ik al zo lang zulke heftige weeen dat alles stapje voor stapje ging en ik niet meer rechtop kon komen dus alles strompelend gedaan haha, schoenen aan,wee, jas aan, wee, naar de gang lopen, wee, naar de auto 2 keer stoppen op straat in de kou voor een wee :( pfffff ik zag er zo tegenop om de auto in te stappen, ook omdat we helemaal naar het matini ziekenhuis moesten terwijl het umcg maar 5 minuten rijden was, maar zij zaten vol.
    In de auto kreeg ik echt een weeenstorm en de vk werd een beetje zenuwachtig die zag natuurlijk al een baby in haar auto geboren worden hahaha.
    Om 5 over 7 kwamen we aan bij de deur van het ziekenhuis en moest ik wee rlopen pffff want ze konden zo gauw geen rolstoel vinden. Ik weet nog dat er mensen in de hallen liepen daar, wrsch. op kraambezoek die me aankeken van mijn GOD wat is er met haar whuahah. Om 10 over 7 lag ik op het bed , ik ben op handen en knieen gegaan want ik kon niks meer, de verpleegster wilde nog het harje horen maar ik snauwde naar haar dat ze op moest rotten en dat dat kind het heus nog wel deed hoor! :p :) Ze zeiden ook elke keer ze vangt het zo goed op, je doet het hardstikke goed en ik d8 alleen maar van hou je bek dat zeggen jullie tegen iedereen, ik doe het helemaal niet goed, want van binnen vervloekte ik de hele wereld hahaha :)
    Een minuut later zei ik hij komt hoor , weet je zeker zegt ze ik zo JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ondertussen persen want het was zo snel en heftig in een keer dat ik gewoon niet kon tegenhouden, moest ik nog op mijn rug draaien perse zodat ze kon voelen maar ik kon alleen maar drukken en zijn hoofdje was ook al geboren, ik hoorde mijn verloskundige de verloskundige in opleiding nog terugroepen, zij wilde de gyn halen, ik moest zuchten van haar en wachten op de volgende wee maar het deed zoooooooo zeer en ik wilde en kon niet meer dus ik heb toch gedrukt en het hoofdje gepakt en de kleine er zo uitgetrokken :oops:
    Ik zei gelijk tegen de vk, nu heb ik mezelf helemaal verneukt daar zeker ghahaha, maar ik ben niet uitgescheurd gelukkig.
    Al met al ben ik er helemaal overompeld van, zo lang duurde het en toen ineens zo idioot heftig, dat ik voor het eerst bij een bevalling de hele boel bij elkaar heb gegierd tijdens het persen gewoon van oerkracht dat me overkwam in die 2 minuten echt pffff :confused:
    Zonder Angelique had ik het nooit gekund, ze heeft me zo erdoor gesteund, thnx lieffie :D (kuss) Ik heb haar hand in de auto helemaal fijn geknepen :oops:

7. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    cellie, wat is een eco?

missymona, duim met je mee dat het voor vrijdag er is.

aicha, das best wel bout dat je nog steeds met je oren aan het kl*te bent!
    mag nu wel eens afgelopen zijn!

lisette, een dikke knuffel etrug vanuit katwijk :)

net een oproep gemist,
    3x raden wie dat geweest is....
    bel dus echt niet terug!

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @maisy, jeetje wat een verhaal zeg.. pfff wat heftig... Dit was dus voor jouw echt de zwaarste bevalling?

9. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ja zeker weten, het was heel raar allemaal, je zit in een bepaald ritme van weeen en puffen en ineens neemt je lijf een complete andere wending , het overviel me allemaal heel erg dat laatste.

10. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    WAUW Maisy .

Super knap van je hoor en wat ben je toch een lekker stront eigenwijs wijf he :)
    Ik zie het al helemaal voor me dat arme mens en dan zon heftige miep OPROTTEN hahahahaha.
    Gelukkig is het allemaal goed gegaan en ja een jongen he die laten vaak wel weten dat ze eraan komen en hoe.
    Geniet lekker van je kleine uk want hij is mooooooooooiiiiiiiii!
    En super dat je vriendin er was om je te steunen.

liefs
    Jet

11. liefje

liefje Actief lid

Oct 12, 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Kom ook nog effe kijken, ben hier niet veel meer daar ik de laatste dagen me niet zo lekker voel.

Nu vandaag is er in mijn lichaam heel veel aan de hand, veel gerommel, zit met diarree, ben mijn slijmprop kwijt en krijg geregeld contracties, volgens mijn moeder zou het wel eens kunnen dat het stilletjes op gang aan het komen is, mijn buik is ook serieus gezakt hoor.

Voor de rest veel succes aan iedereen hier en heel veel geluk aan de mama's gewenst.

12. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    maisy, dat klinkt idd heftig.
    ik wil niet meer! hahahaha! geintje.
    lekker hoor zo'n goede vriendin bij je bevalling.

13. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij werden gebeld door het consultatiebureau, alhoewel wij? Nee ze belde naar het Radboud ziekenhuis :( Maar na elkaar elke keer misgebeld te hebben bleek het alleen maar te gaan om het doorgeven van het telefoonnummer, dan moeten wij terugbellen als Sam naar huis mag.

Ook heb ik vandaag bevestiging gehad dat het kinderdagverblijf geregeld is, dat is ook wel prettig. Weet wel totaal niet wanneer ik weer ga werken, want dat is niet na het officiele verlof (dat is al over 7,5 week en Sam is nog niet thuis... en dat duurt nog wel paar weken, denk nog zeker wel 3 weken)

En onze babyfoon (oftewel webcam hahahaa) is bezorgd, zal de man blij mee zijn (en de oma's dalijk ook)

Tot later
    Groetjes Daphne

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0

Tikfoutje, ik bedoelde ECHO.

15. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

Jul 29, 2006
    2,564
    0
    0
    Belgie
    @maisy: wat een heftige bevalling.. Het lijkt erop of jij het kindje eruit hebt getrokken..Gelukkig had je je vriendin die jou steunde. En is maar goed dat je dochter dit niet mee heeft gemaakt.. Hoe jij schreeuwt tegen verpleegster hahaha..

Het is hier heel rustig. Vandaag was het laatste dag op de peuterspeelzaal van mijn zoontje. En hebben ze tevens ook zijn verjaardag gevierd. Dus hij mocht trakteren. Maar gerem hij is in een keer heel erg ziekjes geworden.. Hoesten , slijm in zijn longen en nu ook koorts. Dus heb na vanmorgen niets meer gedaan alleen bij die kleine blijven zitten. HIj is dan heel lastig en wil constant mijn aandacht. Dus dat wordt geen opruimen vandaag, want ik ben zelf bek af..

16. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    WOW Maisy, heftig verhaal joh!

17. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Maisy: :confused: Phoe wat een heftig bevallingsverhaal... kan ik nog terug...?
    Zo te horen heb jij het iig echt SUPER gedaan :thumup:
    Fijn dat je zoveel steun aan je vriendin hebt gehad!

@ Liefje : Spannend, hoop voor je dat het doorzet!

@ Sweetcandie: Beterschap voor je zoontje en natuurlijk van harte gefeliciteerd met z'n verjaardag.

@ Lisette: Knuffel terug vanuit Dordrecht

@ Daphne:Wel gek dat de kinderopvang geregeld is, je verlof zijn eind naderd terwijl je dochter nog steeds niet thuis is.....
    Is er niet een regeling voor dit soort situatie's , het laatste waar
    je nu aan wilt denken is om weer te gaan werken.. Sterkte!

@ Runner: Ik wil ook een telefoon met nummer herkenning!

@ Achiaatje: Nog stees last van je oren, das wel erg lang zeg!
    Beterschap.

Ik heb nog wel een tukkie gedaan vandaag,
    maar ben nog steeds zo moe zou geloof ik de hele dag wel kunnen slapen.

"gaaaaaaaaaap"

Het lijkt wel of ik het ritme overneem van de kleine, overdag slapen en snacht's wakker..

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier ben ik weer heel even. Gisteravond ben ik op tijd naar bed gegaan en er vandaag pas om 3 uur weer uitgekomen. Tussendoor natuurlijk wel plassen en beesten voeren maar verder plat op bed.
    Ik heb nu vooral heel erg last van mn vingers dus typen doet erg zeer. Vandaar dat ik hier heel veel minder ben.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het inwendig onderzoek was niet echt prettig. De gyn. ging nogal snel, voor ik het in de gaten had, zat ie al met z'n vingers in me. Bovendien drukt ie nogal hard dus het voelt echt niet prettig. Maar het duurt maar even.

Ik heb nu het gevoel dat ik pas na komend weekend ga bevallen. Wel nog steeds af en toe zo'n ongi gevoel en een steek maar volgens mij is dat meer indalen dan wat anders. We zien wel hoe het loopt.....

19. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    @Missymona, idd raar dat mijn verlof dalijk al ophoud. Maar er is nog zoiets als ziektewet, en psychisch ben ik helemaal niet in staat om te werken. En ik kan hier nog niet echt aan gaan werken omdat ik nog midden in het spookverhaal zit. Ik heb nu een jaarcontract bij mijn werkgever, maar ik wil daar niet meer werken, het werk is niet leuk (veel niet leuke dingen en maar weinig wel leuke dingen), en het is te ver weg. Ik wil dat zij mijn overeenkomst niet verlengen, dan moet ik dus uitkering aanvragen, in eerste instantie zal ik wel de ziektewet ingaan, maar ik wil uiteindelijk echt wel weer gaan werken, dus moet ik kdv wel geregeld hebben. Maar stel je voor dat ze over 3 weken naar huis zou mogen, dan heb ik nog 4 weken over. En wordt het nog langer wordt het steeds minder. Het is gewoon belachelijk want je moet wennen aan de nieuwe situatie, dat heeft iedereen en als je later bevalt dan krijg je extra weken. Maar dus niet als je eerder bevalt. En bij iedereen die echt te vroeg bevalt spelen psychische factoren een grote rol waardoor het al na 4 weken na thuiskomen al weer werken helemaal niet realistisch is.

@Maisy, wat een verhaal! Maar ik zie je ook wel liggen daar (hangen op handen en knieen), en begrijp ik het nu goed dat je eigenlijk zelf je eigen zoontje op de wereld hebt getrokken?

20. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Heey Pendrag: Fijn om weer wat van je te horen, natuurlijk heel begrijpelijk dat je er nu ff wat minder bent aangezien het niet helemaal lekker gaat met al die r*t klachten.

Ik was diegene van de vraag over het inwendig onderzoek,
    willen ze volgende week bij mij gaan doen en evt strippen...
    Dus was wel benieuwd hoe jou ervaring was..

(((Knuff)))

Share This Page