Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Greys Anatomy was gister trouwens helemaal niet zo leuk, er ging een babietje in mama's buik dood omdat mams was uitgegleden onder de douche, bah!

2. kristel

kristel Niet meer actief

Ik kom zojuist van de vk vandaan. Ik krijg vandaag een verloskunidge die ik bijna 2 jaar geleden (vorige zwangerschap) voor het laatst had gezien. Toen was ik 1 dag overtijd en was mijn bloeddruk wat verhoogd en had ik blosjes op mijn wangen. Doodleuk vertelde ze dat ze toen verwachtte dat ik wel binnen 24 uur zou bevallen. En alsof de goden er mee spelen, vandaag had ik haar in het spreekuur en was mijn bloeddruk wederom wat hoger dan normaal en had ik blosjes op mijn wangen :oops: . Ik vroeg haar of ze me nu hetzelfde ging vertelde als de vorige keer dat ik haar had gezien en ja hoor. Ze wilde dit inderdaad zeggen. Toch heeft ze lichtjes gestript en ik bleek 1 cm ontsluiting te hebben (zegt niets natuurlijk, want ik kan hier al maanden mee hebben rondgelopen). Zou het vandaag of morgen dan echt gaan gebeuren? Ik ga denk ik zo even een tukje doen, nu het nog kan. :D

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    oh kristel, spannend!
    hou ons op de hoogte.

4. kristel

kristel Niet meer actief

Ze zei dat het ook gewoon nu door het strippen wat kan gaan rommelen zonder dat de bevalling op gang komt, dus daar hoop ik zeker niet op.

5. kristel

kristel Niet meer actief

Ik was trouwens wel afgevallen dus vroeg ze zich af of ik wel goed at. Natuurlijk eet ik goed, alleen dat ongeduldig wachten kost me veel energie. Ik moet ook zeggen dat ik weinig zin in snoepen heb en afgelopen weekend een paar keer gefietst heb, dus ook gewoon energie heb verbrand.

6. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Missymona: wij hebben precies hetzelfde met het slapen van Dain gedaan als jullie nu bij Madelief doen. Ook eerst in de kinderwagenbak op de slaapkamer en dan overdag de kinderwagen op zijn eigen kamertje. Met de kraamverzorgster hebben we het er toen over gehad wanneer je de kleine echt in het ledikant moet leggen (omdat we bang waren dat hij dan niet meer zou willen). Zij legde toen uit dat het niet veel uitmaakt en dat je zelf op een gegeven moment het zat bent en de kleine op z'n eigen kamer wil laten slapen. Ik kon me toen niet voorstellen dat het zover zou komen, maar het is echt zo. Nu word ik steeds vaker wakker van Dain omdat hij naast mijn bed ligt en ik merk dat ik behoefte heb om goed door te slapen. Vandaag zijn we dus begonnen met het "oefenen" om in zijn eigen bed te slapen. Hij ligt er nu heerlijk in te slapen (gek gezicht zo'n klein frummeltje in zo'n groot bed!). Dan doen we vannacht nog gewoon in de kinderwagenbak naast ons bed en dan vanaf morgen denk ik alleen nog maar in zijn eigen kamer in zijn eigen bed! Het scheelt dat mijn man nu vakantie heeft, als het dan minder gaat met slapen, maakt dat voor hem ook niet veel uit.

Morgaine: de 40 weken gehaald, nu duurt het echt niet lang meer. Ik had de laatste dagen voor de bevalling ook behoorlijk veel druk op mijn schaambeen, dus wie weet voor jou!

Erna: ga je echt nog naar de prenatal? Dat je daar nog puf voor hebt! Wel lekker dat jullie zo lang hebben uitgeslapen: het voordeel van vakantie!

Marjanne: leuk hè, zo'n kleintje!

Kristel: wat ontzettend toevallig van je vk! Ze zeggen dat toeval niet bestaat, dus ik heb het gevoel dat je heel snel je kleintje in je armen zal houden!

Na de laatste avondvoeding kreeg Dain echt heel erg buikkramp, het was weer zo zielig! Hij liet heel veel scheten en was heel druk aan het bewegen. Eerst heeft hij even bij papa op z'n buik gelegen en later is hij op mijn buik in slaap gevallen. Dat was rond een uur of 1.00. Gelukkig was hij er toen vanaf en zijn we lekker gaan slapen. Da's wel zielig hoor, die buikkrampjes!
    Vandaag zijn twee collega's van mijn man op kraamvisite geweest, was wel gezellig. Verder probeerden we vanmiddag eens een keertje wat bij te slapen (doen we eigenlijk nooit), ging de telefoon net toen we sliepen :confused: Bah! Verder niet veel bijzonders vandaag!

Liefs,

DAGDAG :)

7. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Spuitje: Hoe snel voed jij Britney de laatste keren op elkaar dan? Het lijkt me echt super handig als Dain van 0.00 tot 8.00 achter elkaar zou slapen. Jij gaf toch ook borstvoeding?

Liefs,

DAGDAG :)

8. kristel

kristel Niet meer actief

Er zijn ondertussen wat uurtjes verstreken na het strippen, maar nog niets van weeen ofzo te merken. Ondertussen is de schoonmaakster geweest, heb ik even bijgelsapen en de laatste wasjes weggewerkt, dus kom maar op.

Ik moet wel zeggen dat ik me sinds het strippen wel vreemd voel. Alsof ik net ongesteld ben geworden. Zijn er nog meer dames die dit herkennen?

9. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Dagdag: S'nachts slaapt Madelief in de kinderwagen maar overdag al in het ledikantje.. inderdaad erg raar gezicht zo'n klein hummeltje in dat grote bedje ;)
    Bv is hier echt goed op gang loop nu rond met kannonnen,
    pas op of ik schiet ;)
    Maak me nu ook al zorgen over de buikkrampjes die misschien nog komen gaan, lijkt me zo vreselijk zielig.
    Kon je nog terug rekenen (+/- 6 uur)of je misschien iets anders had gegeten dan anders? Al zegt de kraamverzorgster dat je allles wat je in de zwangerschap hebt gegeten nu ook zou moeten kunnen eten.

@ Cellie: Ja gelukkig stelde de kraamverzorgster het zelf voor,
    al zei ze er wel bij dat ze natuurlijk liever haar uren volmaakt maar dat ze ook zag dat er hier te weinig te doen is om 8 uur p.d te komen dus hebben we er 5 uur van gemaakt en ze wilde ook wel in het weekend een keer vrij zijn, dus zo zijn we beiden tevrede...

@ Kristel: Spannend hopelijk zet het door..

@ Morgaine: Gefeliciteerd met het behalen van de 40 weken!
    Leuk toch dat je kleintje dezelfde horoscoop krijgt, is bij mij ook zo moeder en dochter allebei waterman! Ook grappig is dat ik in jan jarig ben, Madelief in feb en papa in maart..

@ Marjanne: Knap dat jullie samen op dezelfde dag bevallen zijn, ben er nog steeds verbaast van .. nu ook wel leuk dat jullie alles kunnen delen ;)

10. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Voor Pendrag!

ik denk aan je :-k en hoop [-o< dat je snel je :baby: mag omhelsen! :whistle:

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Missymona ben jij het sms maatje van Pendrag? ben zo benieuwd of ze al een kleintje heeft.....

12. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Goedenavond dames,

Nou hier ben ik dan, Ik wil snel een berichtje plaatsen. Sorrij dat ik niet eerder heb laten horen van mij. Maar ik heb geen pc boven.

Ik ben bevallen van een prachtige dochter genaamd Lina, Ze is geboren om 1.39 en weeg 3450 gram. Mijn bevallings verhaal krijgen jullie nog.. Het is allemaal zo snel gegaan gelukkig.

Voor de andere dames die al inmiddels ook bevallen zijn gefeliciteerd..

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik ben vanmorgen bevallen van een zoon!
    Ruben Marijn!!
    hij is geboren om 12.09.
    werd vannacht om 1.30 wakker met weeen,
    om 09.45 zijn mijn vliezen met 4 cm gebroken en om 11.50 mocht ik al beginnen met persen.
    is toch redelijk snel gegaan.

14. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben inderdaad haar sms maatje maar heb nog niks van haar gehoord,
    dus het blijft nog ff spannend ..

15. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    \:D/ Yoehoe weer 2 beebs erbij!

Sweetcandie: Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van Lina!!

Runner: Gefeliciteerd met de geboorte van Ruben Marijn!!

SUPER!!!!

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hallo dames,

Pendrag ligt nu nog in het ziekenhuis te wachten tot weeen beginnen. Ze hebben vanochtend een soort van tamponnetje ingebracht met een touwtje(ben ff vergeten hoe dat ook alweer heet) om de boel op gang te brengen. Dit heeft tot nu toe nog geen effect gehad. Als er wat gaat gebeuren hoor ik het meteen en ga ik weer naar het ziekenhuis, anders ben ik er vanaf 10.00 morgenochtend. De bedoeling is dan dat ze het nog eens proberen, als dat aanslaat gaan ze de vliezen breken en meer weeen opwekken, Dan zal het niet lang meer duren hoop ik. Update volgt zo spoedig mogelijk.

Groeten Ronny

17. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ronny bedankt voor de update!
    Succes voor jullie beiden, erg spannend...

We denken aan jullie!

18. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    sweetcandy en runner gefeliciteerd!
    pendrag succes! en bedankt ronnie.

nieuwe lijst? nu mag ik!

groetjes lisette