Voel me ineens zo anders nu ik mijn slijmprop kwijt ben, kreeg ineens een energiestoot en ben dan maar in actie geschoten met de laatste kleine details in orde te brengen tegen dat ons ventje er is, hihi mss zullen jullie dit wel raar vinden.
Nou ben net terug van de vk, me bloeddruk was gestegen en ze hebben mijn urine nagekeken dat was gelukkig goed. Kindje was helemaal ingedaald en lag er klaar voor.
@liefje en kristel: spannend allemaal hoor, zet hem op! ik ben vandaag gestript (uurtje geleden), kon net, had net een cm onsluiting, baarmoedermond was mooi week maar nog wel een tuutje. Strippen voelde niet echt fijn maar viel wel mee, tot nu toe niet echt een reactie, voelt wel een beetje beurs... Als het niet lukt dan zaterdag of zondag weer strippen en eventueel dinsdag naar Gyn voor ctg en inleidafspraak maken (vriend is dan jarig, tja) Hoop er maar het beste van! Groetjes Lisette
Pendrag, gefeliciteerd met jullie dochter! En verder is het hier weer spannend lees ik, ben benieuwd wie volgt... Groetjes Daphne
oh voor de rest was alles prima bij de VK, bloeddruk goed, hartje goed, kindje wordt nu op 3750 gram geschat. en kindje ligt met zijn hoofdje echt tegen de baarmoedermond aan....(tja dat dacht ik al te voelen ook :-0 )
nee, heb niks veranderd aan de banner. gaat vanzelf denk ik. hier nog geen enkel teken van ee naderende bevalling helaas. en ik ben het zo ontzettend zat.... heb nergens puf meer voor. zelfs niet om hier te reageren. kan de hele dag wel janken, bah...
@Annelies: heel herkenbaar. Ik ben ook veel prikkelbaarder dan normaal en moet om het minste of geringste janken. @Liefje: Wedstijdje doen . We zitten in hetzelfde schuitje. Vanochtend ben ik ook mijn slijmprop verloren en zit nu vol spanning af te wachten tot er wat activiteit plaats gaat vinden. @Morgaine: mijn vk zegt dat je bloeddruk wat kan stijgen de 24 uur voordat de weeen gaan beginnen (en dan krijg je van die gezonde blosjes op je wangen). Dus wie weet. Verder geen nieuws ....
Bij mijn vorige bevalling klopte het, maar afgelopen dinsdag was mijn bloeddruk ook wat hoger en zit nogstteds te wachten.
Bedankt voor jullie lieve felicitaties en gelukswensen! Ik heb eindelijk even tijd gevonden tussen het voeden en verschonen door om even bij te lezen hoe het met de februari-mama's gaat. Ik zie dat er gelukkig alweer heel wat van jullie bevallen zijn, dus ik begin met de felicitaties: @runner: Gefeliciteerd met Ruben! @missymona: Gefeliciteerd met Madelief! @Cellie: Gefeliciteerd met Mick! Je hebt even op hem moeten wachten, maar ik ben blij dat de bevalling zelf uiteindelijk voorspoedig is verlopen en dat jullie al snel weer naar huis mochten! @Sweetcandie: Gefeliciteerd met Lina! @Marjanne: Gefeliciteerd met Ted (en feliciteer je zus ook met haar dochter Marije, hoe krijg je het voor elkaar zeg: 10 minuten uit elkaar)! @Pendrag: Gefeliciteerd met Jarissa Aleida! @Sandrina: Gefeliciteerd met Sten! @daphne78: Fijn dat de planning voor Sam operatie nu min of meer bekend is, wel jammer dat ze voorlopig nog niet naar huis mag! @Maisy: Jammer dat je besloten hebt het forum te verlaten, het wordt wel gelijk een stuk stiller nu! @missymona: Kraamtranen, die herken ik wel. Het ene moment voel je je de koningin te rijk, het andere moment kun je wel huilen om niets. Schijnt er allemaal bij te horen. Toen ik net thuis was heb ik zitten huilen omdat ik door Daan's intensieve voedingsschema niet kon genieten van de kraamvisite, en 's nachts heb ik gehuild omdat Daan zo ontroostbaar was door de darmkrampjes. @Judith75: Jij blijft maar pech hebben met alle internetapparatuur he? @asjuh: Ah leuk, samen douchen! Heb ik gisteren ook voor het eerst gedaan met Daan. Hij vond het heerlijk, dat warme water op zijn lijfje. @Bab28: Hoe gaat het met jouw herstel na de keizersnede? Kun je weer een beetje uit de voeten? Niet teveel last van de wond hopelijk? Ik ben inmiddels weer redelijk mobiel, heb niet teveel pijn meer. Maar de wond trekt wel een beetje, met name aan de rechterkant (denk dat het de inwendige hechtingen zijn die ik voel, aangezien mijn baarmoeder rechts lag). Alle dames die nog met de laatste loodjes bezig zijn: houd moed! De keizersnede en mijn verblijf in het ziekenhuis zijn goed en vlot verlopen. Vooral de eerste dagen heb ik toch wel veel pijn gehad, maar sindsik weer mijn bed uit kon gaat het elke dag een stuk beter. Daan is een lief en tevreden mannetje, hij drinkt goed en slaapt over het algemeen lekkerrustig. Hij heeft een heel expressief gezichtje, en we genieten heel erg van de intens tevreden blik die we krijgen en dito geluidjes die hij maakt na een voeding of een badje of als hij lekker ligt te slapen of om zich heen te kijken. Wel heeft hij ons de eerste nachten goed bezig gehouden doordat hij veel last had van darmkrampjes en daardoor veel huilde (bij mama hebben de kraamtranen daardoor ook rijkelijk gevloeid). Nu mijn borstvoeding en zijn darmen goed op gang zijn gekomen wordt dat (gelukkig voor hem én voor ons) al een stuk minder en slaapt hij tussen de voedingen 's nachts al goed door. Na de ochtendvoeding en de vroege avondvoeding is hij sinds een paar dagen steeds wat langer wakker en heel alert, wat erg gezellig is. Hij zoekt dan echt oogcontact met ons en begint te morren als hij in zijn wiegje moet, want het is natuurlijk veel leuker om bij papa en mama te zitten. Groetjes, Wendy
Heb hevige samentrekkingen van mijn baarmoeder, net alsof ze een band rond mijn buik vasttrekken, zou dit kunnen duiden op een begin van de bevalling, doen weeën altijd pijn in het begin ?
@ Liefje: spannend... Komen ze regelmatig? Hier alleen harde buiken = voorweeën. Onregelmatig en ene keer heel lang durende van wel 3 minuten en andere keer tijdje niks. Ben gisteravond maar in bad gaan zitten en dan gaan ze meteen weg. Ben vanmorgen ook naar VK geweest en alles gaat nog steeds volgens het boekje, goede bloeddruk, hartslag prima, baby heel diep ingedaald. Ze zei dat ik daardoor waarschijnlijk minder hard hoef te persen omdat ze al zo diep ligt. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.. Ik vind het zo spannend! Kijk er wel beetje naar uit eigenlijk. Angst is nu wel wat weggenomen nu ik weet dat ons ziekenhuis remyfentanil gebruikt bij erge pijn. Kun je zelf dosis verhogen als je het nie meer trekt door middel van knopje in te drukken. Veel vrouwen hebben er wel baat bij gehad. En geen gevaar voor de beeb. Anderen hier ook al gedacht aan pijnbestrijding?
@Mirella: liever geen pijnbestrijding, maar als het allemaal heeeeeel erg lang gaat duren (de bevalling dan, zwangerschap duurt al best lang ) mogen ze me platspuiten!
pendrag, gefeliciteerd met de geboorte van Jarissa! liefje, spannend hoor, succes! ikzelf heb de eerste paar uur niet als pijnlijk ervaren, meer als vervelend. en toch al 4 cm ik weet niet meer wie het vroeg maar ik ben lekker thuis bevallen. heb dat helemaal als super ervaren. lees binnen kort weer bij, zitten is nu nog te pijnlijk. meiden met de laatste loodjes, heel veel succes en sterkte! ik blijf aan jullie denken.
wie van jullie heeft er ook door Sonja laten pendelen en wat is er uitgekomen en klopte het ook ? Vroeg ik me eigen ineens af
Lisette: Ik hoop voor je dat het strippen geholpen heeft! Annelies: het is zwaar hè! Nog effies, kop op hè! Kristel: je laat ons in spanning, waar blijft die beeb van jou nou? Wendy: gelukkig gaat het iedere dag beter met je (dat houdt de moed erin, vind je niet?). Ik weet precies hoe moeilijk en frustrerend het is om zo'n zielig kleintje met darmkrampjes te hebben. Het huilen houdt maar niet op, het is heel zielig, maar je wordt er zelf ook gek van! Heel logisch dat er dan zelf ook wat tranen komen. Fijn dat de borstvoeding nu goed loopt en dat Daan nu ook rustiger is! Heerlijk hè, zo'n klein ventje! Mirella: van te voren wilde ik geen pijnbestrijding en ik heb uiteindelijk ook niets gehad. Ik vind ook dat het er een beetje bij hoort (tot op zekere hoogte natuurlijk). Zelf was ik echt in een andere wereld, waardoor je de pijn ook anders beleeft. Runner: leuk dat je een berichtje hebt geplaatst! Fijn om thuis te bevallen, vond je niet? Erna: Ik moet wel steeds meer aan je denken hoor! Net keek ik ook weer op mijn gsm, maar nee hoor, geen sms van Erna Ik zal je niet gaan vermoeien door ook te bellen of er al iets is. Kan je daar nog wel een beetje tegen? Ik denk dat ik op een gegeven moment iemand door de telefoon zou trekken als ze zouden vragen of er al wat was Was je nog naar de Prenatal geweest? Succes verder! Hier eigenlijk een beetje een saaie dag gehad. Dain is de hele dag een beetje aan het klooien met drinken. Hij drinkt absoluut niet goed door, maar als ik hem weer in zijn bed ligt begint hij te huilen (honger volgens mij). Hij zal ook wel een minder dagje hebben vandaag, hopelijk morgen beter! Vannacht gaat hij ook in zijn eigen ledikant slapen, ik ben erg benieuwd hoe het gaat, maar ik denk wel goed! Gelukkig heeft hij ook nog een geduldige papa Tot morgen! Liefs, DAGDAG
nog geen effect van het strippen, misschien vannacht? Tja we zien wel weer, voel me ok dus kan t nog wel even aan.. Voor de andere wachters, ook een snelle bevalling toegewens. Ga zo maar eens pitten, krijg ik nog wat slaap, truste Lisette