gefeliiciteerd met je zoontje morgaine en natuurlijk gefeliciteerd aan alle andere moeders ! groetjes uschel (bij mij is het ook al een tijdje aan het rommelen, maar er gebeurt niks )
@uschel tussen jou en mij zit 1 dag verschil maar hier rommelt het helemaal niet sterker nog ik zie er op het moment topfit uit en voel me ook zo raar maar waar. Wat is zwanger zijn toch ontzettend veelzijdig. @wenniepenny leuk weer wat van je te horen en fijn dat alles goed gaat met je Nou ik gaat zo maar is boodschappen doen je moet wat he
Zo, wat zijn er al vele babytjes bij gekomen, Leuk hoor! Voor de gene die nog moeten bevallen veeeeeeel succes. Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Onze knul doet het goed, moet vandaag voor het eerst naar het consultatieburo ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Hij slaapt al twee weken door s'nachts behalve afgelopen nacht. Toen kwam hij twee keer, is wat raar, zal straks eens vragen hoe het komt. Ben benieuwd. O, ja voor de dames die onlangs mama zijn geworden GEFELICITEERD EN VEEL GELUK MET JULLIE KLEINE! liefs fredje
nou vanmorgen wat raars. voelde gewoon wat lopen tussen mijn benen. ik naar de wc . onderbroek helemaal nat en bij afvegen slijm met sliertjes bloed(slijmprop?). daarna geen last meer gehad. wel het idee dat ik af en toe wat oefenweeen heb. ongesteld heidsgevoel maar dan erger en trekt door naar mijn rug. weet even niet wat ik hier mee aan moet. zou ik vanmorgen dan toch wat vruchtwater zijn verloren?
Morgaine en RianneD: Gefeliciteerd met jullie zoontjes! @Summer28: Bij twijfel gewoon vk bellen. Ik moet zeggen dat ik vorige week dat ook heb gehad, maar volgens mij was het geen vruchtwater (ondertussen ben ik weer 6 dagen verder). Ik dacht dat ik de slijmprop was verloren, maar donderdag had ik echt de slijmprop verloren dat ik er niet aan kon twijfelen. Sindsdien is het weer rustig. Ik zit hier nog steeds in afwachting, alhoewel ik de hoop op een spontane bevalling heb opgegeven. Ik snap er gewoon niets van. Mijn lichaam kan het wel (3e zwangerschap) en ik begrijp niet waarom mijn lichaam de boel nu ophoudt. De laatste dagen is hier niemand meer ziek geweest 's nachts en is het wat dat betreft weer rustig. Misschien hebben die zieken in hier in huis er voor gezorgd dat ik nu nog steeds niet ben bevallen. Spontaan of niet, het zal nu in ieder geval een kwestie zijn van enkele dagen.
heb net de vk gebeld. kon nu niks voor mij doen omdat ik niks heb opgevangen en onderbroek al weer gewassen is. we wachten het rustig af.
summer, lijkt inderdaad op de slijmprop, of dat hij gaat komen. Bij mij was het hele dag licht (heel licht) bloedverlies en sávonds verloor ik hem pas. Succes en hopelijk heb je een voorspoedige bevalling liefs fredje
@Uschel: Hopelijk duurt het bij jou ook niet lang meer! @fredje8: Leuk om weer wat van je te horen, en fijn dat het zo goed gaat met Rik! Hoe is het gegaan bij het consultatiebureau? @summer28: Spannend hoor, dat je wellicht je slijmprop bent verloren! Hopelijk laat de bevalling niet te lang meer op zich wachten nu! @RianneD: Gefeliciteerd met je zoon! Groetjes, Wendy
@Morgaine en RianneD: van harte met jullie zoons! Een update van mijn kant: Inmiddels ben ik bevallen (op de 21ste) van een pracht dochter Jarissa. De inleiding van dinsdag heeft niet geholpen, de tweede poging op woensdag wel. Om 11 uur 's ochtends zijn mn vliezen gebroken. Meteen daarna begonnen de weeen. Iedere 2 minuten een lange, heftige wee. En dat terwijl ik op zaal aan de CTG lag. Geen pretje dus. Na een half uur ben ik naar de weeenkamer gebracht. Daar bleven de weeen zo snel komen waardoor ik tussendoor niet kon ontspannen. Begin van de middag heb ik daarom een infuus met pijnstilling gekregen. Wat een verademing zeg! Aan het einde van de middag heb ik via hetzelfde infuus ook nog wat weeenopwekkers gekregen omdat mijn weeen te lang waren en de pieken niet hoog genoeg. Volgens de gyn. doen ze dan even zeer maar leveren ze minder op. De laatste cm. ontsluiting was het ergst. Ik had toen enorme persdrang maar mocht nog niet. Nou, dat heeft de verpleegster geweten. Ik geloof dat ik wel 6 keer gepoept heb! Uiteindelijk mocht ik om 18.50 gaan persen en is Jarissa om 19.15 geboren. De gyn. heeft nog een kleine (zegt hij) knip gezet maar gelukkig zowel bij het knippen als het hechten een goede plaatstelijke verdoving dus geen last! Al met al een prima bevalling om op terug te kijken met een heel bijzonder resultaat! Helaas hebben jullie even op mijn verhaal moeten wachten omdat het voeden heel moeizaam verloopt. Jarissa wil perse niet uit de borst drinken en ook uit een flesje/spuitje/cupje gaat allemaal moeizaam. Sinds gisteren gaat het drinken beter maar ze doet soms wel een uur over een fles. Ik moet dus iedere drie uur het aanleggen oefenen, kolven en de fles geven. Al met al ben ik dan zeker anderhalf uur bezig. Gelukkig gaat het steeds een beetje beter maar veel internetten zit er voor mij even niet in. Hoop snel in het andere februarimama-topic met jullie allemaal verder te kunnen babbelen!
Mooi bevallingsverhaal Pendrag! Wel heftig zeg, zolang weeën die elkaar zo snel opvolgen. Is dat nou wat ze een weeënstorm noemen? En ja, wat kun je druk zijn met die borstvoeding he. Ik ben met elke voeding ook ongeveer een uur kwijt (een borst, luier verschonen, andere borst). In het ziekenhuis moest ik de eerste dagen daar ook nog bij kolven om mijn borstvoeding goed op gang te brengen, anderhalf uur na elke voeding. Enne... nu nog een mooie babybanner voor Jarissa uitzoeken natuurlijk! Groetjes, Wendy
Hallo, Alle nieuwe mama's: GEFELICITEERD En de meiden die nog moeten: heel veel sterkte met de laatste loodjes! Zet 'm op. Hier gaat het lekker zijn gangetje. We hebben onze draai gevonden en dat geeft een hoop rust. Zo komen we ook weer eens aan ons zelf toe En kan ik weer eens iets vaker op t forum komen om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat. Zal binnenkort ook even mijn bevallingsverhaal hier uitschrijven, dan zijn jullie weer up to date. Liefs,
@Wenniepenny: ik heb het ziekenhuis gesproken en zij vertelde mij dat het geen verzekeringskwestie is. Maar meer dat je gewoon rustig aan moet doen om alles te laten genezen. Ik voel nagenoeg niets meer van de wond en doe eigenlijk alles alweer..Kijk wel uit hoor met wat wel en wat niet kan natuurlijk.. Had afgelopen week x snachts enorme buikpijn maar smorgens was dat weer weg! Wat goed dat Daan al op het 4 uur ritme zit. Luuk echt nog niet hoor, 3 hooguit 3,5 uur overdag. Geef nu Nutriton door voeding zodat het wat dikker is en hij minder spuugt! Snachts slaapt hij soms al 5 uur achter elkaar, heerlijk! @ Pendrag: GEFELICITEERD MET JARISSA! @ Daphne: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Liefs, Bab
NOU MEIDEN HET IS ECHT AAN HET ROMMELEN HIER. volgens mij heb ik iets van voor weeen. soort ongesteldheids gevoel maar dan stuk erger en trekt naar mijn rug toe. zijn nog niet sterk genoeg maar komen wel aardig om de 10 15 min. hoop dat het door gaat zetten
Vandaag terug geweest naar de gyneacoloog, heb bekkenmeting laten doen en het resultaat is dat ik een keizersnede zal moeten ondergaan daar mijn bekken te smal is. Morgenmiddag terugbellen voor afspraak, zal waarschijnlijk woensdag of donderdag gedaan worden. We zullen dus van de week eindelijk onze zoon in onze armen kunnen houden.
hoi, even een vraagje , waaneer heeft de vk bij jullie een inwendig onderzoek gedaan? (ik bedoel even kijken of daar beneden wat gebeurt is , heb al aardig vorween) groetjes uschel
Hallo allemaal, Even een berichtje van Lisette (via d'r vriend). Vanmiddag om 12:40 geboren: een wolk van een dochter! Ze heet Sofie en woog 3680 gram. Bevalling ging zo snel en (relatief) makkelijk dat het een thuisbevalling is geworden. (De VK schrok er van Morgen replied ze ongtwijfeld met meer verhaal! Groeten van een dolgelukkige vader
morgaine gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! lisette gefeliciteerd met de geboorte van jullie sofie!