Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. uschel

uschel Actief lid

16 jun 2006
    115
    0
    0
    Bloemist
    Zwijndrecht
    :) van harte gefeliciteerd aichaatje, met je dochtertje :)

en

liefje succes vandaag, en genieten jullie van de kleine :p

groetjes uschel

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    aichaatje, gefeliciteerd met de geboorte van Yara!

liefje heel veel succes vandaag!

3. kristel

kristel Niet meer actief

Aichaatje, Gefeliciteerd met jullie dochter Yara!

Ook hier kan ik melden dat ik op de valreep een februari dochter heb gekregen: Silke!

Over een kort verslagje: Gisterochtend om 6:00 begon het te rommelen, maar het zette niet goed door. Door de rugweeen was het namelijk enorm in mijn rug geschoten waardoor de weeen gestopt waren.

Pas 's avonds om 00:12 begon er een behoorlijke regelmaat te komen (wat de vk noemde dat de weeen pas echt begonnen). Na 3 kwartier hield ik het niet meer uit. Helaas was de diensthebbende vk aan het hechten in het ziekenhuis, dus stuurde ze een collega. Deze toucheerde me en zei dat ik 3 a 4 cm ontsluiting had en dat het nog wel enkele uren kon gaan duren voordat ze de vliezen wilden breken. Ik melde op dat moment dat ik al persdrang had, maar dat werd afgewimpeld. Ze was in totaal nog geen 3 minuten binnen geweest. Ik kon de volgende weeen niet meer houden, zoveel persdrang had, dus toch na 10 minuten gebeld. De andere vk is met 120km per uur door de stad gereden en mijn vliezen gebroken, zodat na een paar minuten de kleine geboren was (01:54). Ik heb ongeveer een kwartier met persweeen in een hel gezeten. De kleine kon er nl door de vliezen er nog niet uit, maar ik merkte dat het hoofdje er al wel probeerde uit te komen. Vervolgens bleek het kraambureau hun telefoontoestel naar een verkeerde te hebben doorgeschakeld, waaardoor de kraamhulp pas na anderhalf uur na de bevalling kon zijn. En als dat nog niet genoeg was, wilde de placenta niet loskomen en verloor ik anderhalve liter bloed en ben met de ambulance (zonder man en kind) afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig ben ik daar niet lang gebleven, maar het was niet helemaal de ideale bevalling. Maar ik moet wel zeggen, het resultaat mag er wel wezen.

4. uschel

uschel Actief lid

16 jun 2006
    115
    0
    0
    Bloemist
    Zwijndrecht
    :) kristel van harte gefeliciteerd met silke :)
    wat voor een snelle bevalling!

groetjes uschel

5. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Achiaatje: Gefeliciteerd met jullie dochter Yara

@ Kristel: Gefeliciteerd met jullie dochter Silke

6. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    • Selmama – surprise - 26-01-2007 - 2e kindje - Cas: geboren 07-02-2007!
    • Brenda77 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Lara: geboren 25-01-2007!
    • Ukkie2007 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Luna-Fay: geboren 01-02-2007!
    • Fredje8 - surprise - 2-2-2007 - 1e kindje - Rik: geboren 27-01-2007!
    • Cellie - SURPRISE - 4-2-2007 - 4e (6e) kindje - Mick: geboren 16-02-2007!
    • Bab28 - jongen - 5-2-2007 - 1e kindje - Luuk: geboren 31-01-2007!
    • DAGDAG - suprise - 6-2-2007 - 1e kindje - Dain: geboren 20-01-2007!
    • Teigertje - jongen - 6-2-2007 -
    • AmyLee - jongen - 7-2-2007 - 1e kindje - Milan: geboren 29-01-2007!
    • RianneD - jongen - 7-2-2007 - 2e kindje- Ties: geboren 15-02-2007!
    • Caroline27 - SURPRISE - 7-2-2007 - 1ste kindje - Yessin: geboren 09-02-2007!
    • Judith75 - jongen - 9-2-2007 - 3de kindje - Kian: geboren 31-01-2007!
    • IkenKleine - meisje - 10-2-2007 - 1e kindje - Jente: geboren 09-02-2007!
    • Missymona - meisje - 12-2-2007 - 1e kindje - Madelief: geboren 16-02-2007!
    • Runner - jongen - 12-2-2007 - 1e kindje - Ruben Marijn: geboren 20-02-2007!
    • Spruitje - SURPRISE - 12-2-2007 - 2e kindje - Britney: geboren 09-02-2007!
    • Lisette28 - SURPRISE - 14-2-2007 - 1e kindje- Sophie: geboren 26-02-2007!
    • Asjuh - meisje – 15-2-2007 - 3e (4e) kindje - Fleur: geboren 02-02-2007!
    • Marjanne - SURPRISE - 16-2-2007 - 1e kindje - Ted: geboren 12-02-2007!
    • Wenniepenny - suprise - 16-2-2007 - 1e kindje - Daan: geboren 12-02-2007!
    • Kristel - meisje - 16-2-2007 - 3e kindje - Silke: geboren 28-02-2007!
    • Carola1980 - SURPRISE - 18-2-2007 -
    • Maisy - jongen - 18-2-2007 - 5de kindje - Isaiah: geboren 07-02-2007!
    • Sweetcandie - SURPRISE - 19-2-2007 - 2de kindje - Lina: geboren 16-02-2007!
    • Annelies - SURPRISE - 20-2-2007 - 1e kindje
    • Morgaine - jongen - 20-2-2007 - 3e kindje - Norman: geboren 25-02-2007!
    • Uschel - meisje - 20-2-2007 - 1e kindje
    • Erna1974 - jongen - 21-2-2007 - 2de kindje
    • Pendrag - meisje - 23-2-2007 - 1e (5e) kindje - Jarissa Aleida: geboren 21-02-2007!
    • Aichaatje - meisje - 24-2-2007 - 1e kindje - Yara: geboren 27-02-2007!
    • Mirella28 - meisje - 24-2-2007 -
    • Rianne23 - meisje - 24-02-2007 -1e kindje
    • Daphne78 - meisje - 25-2-2007 - 1e kindje – Sam: geboren 18-12-2006!
    • Liefje - SURPRISE - 25-2-2007 - 1e kindje
    • Summer28 - meisje - 26-2-2007 - 1e kindje

TOTAAL
    18x meisje
    16x jongen
    2x surprise

7. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Hi moeders (to be),
    Hier dan mijn bevallingsverhaal. Beetje uitgebreid, maar dan heb ik het gelijk ook eens uitgeschreven.

Donderdagavond (7/2) rond half acht 's avonds waren mijn vliezen gebroken (hele vreemde ervaring). Om half negen is de verloskundige even langs geweest voor controle en alles was prima in orde, maar er waren op dat moment nog geen weeen. Die kwamen kort nadat ze weg was. We zijn 's avonds toch maar gewoon naar bed gegaan, want ja wie weet hoe lang het kan duren. En de weeen waren niet heftig en nog erg onregelmatig. Vanaf middernacht kwamen ze regelmatig en met de uren steeds iets sneller op elkaar en heftiger. Maar met puffen kon waren ze prima te handlen.
    Vanaf 3 uur had ik toen echte weeen om de 3 minuten die een minuut aanhielden. Om half vijf hebben we toen de VK weer gebeld en die was er ff voor vijfen. Weer controle en alles ging prima. Ik had toen al 7 cm ontsluiting. De VK voelde dat er nog een klein stukje vliezen om haar hoofdje zat en die heeft ze rond 6 uur gebroken. De weeen daarna waren gelijk heftiger en heel snel daarna kreeg persdrang. De ontsluiting ging toen ook als een trein en om half 7 mocht ik gaan persen.
    En ik wilde met mijn eigenwijse hoofd op de baarkruk, dus in 3 weeen van het bed naar de baarkruk en wat denk je... dat ding zit voor geen meter! Ik voelde de weeen niet meer goed en ik wist echt niet hoe ik moest zitten op dat ding. Dus weer terug naar bed en daar weer verder... persen vond ik wel moeilijk (welke kant op persen), maar met de hulp van de VK ging dat toch goed.
    Alleen toen namen de weeen steeds meer af in kracht en de tijd tussen de weeen werd ook steeds langer, dus werd het persen ook moeilijker. Plus, je raakt er behoorlijk uitgeput van (maar dat weten de meeste al). Maar goed, we gingen vooruit, alleen nam de hartslag van de kleine ineens af, dus werd het tijd dat ze geboren ging worden. Er werd snel een knip gezet en met 1 pers was ze er toen om 8.05 uur (zo'n knip is niet fijn zonder verdoving, maar ik kan me er nu al weinig meer van herinneren, ja weet nog dat het heel veel pijn deed, maar hoe het precies voelde? - lang leven de hormonen!).
    Wat bleek... de navelstreng zat 3x om haar nekje en daardoor ging de hartslag omslaag (benauwd). Gelukkig schreeuwde ze er gelijk op los en het beetje blauw dat ze zag trok gelijk weg.

Dat was dus de bevalling, klinkt heftig, maar ik kijk er op terug als een goede bevalling. Heb het niet als naar ervaren. Dat kwam erna...
    Want... het bloede stopte niet. De placenta kwam heel snel, maar ik bleef bloeden. Ondanks wat spuiten in m'n been. Dus de ambulance werd gebeld en op naar het ziekenhuis. Toen de ambulance kwam, was het al zo goed als gestopt gelukkig, maar omdat ik toch wel erg veel bloed verloren was, moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Dus ons lieve kleine hummeltje werd gelijk aangekleed en in de maxicosi gezet, ik kreeg ook nog ff snel een t-shirt aan en papa mocht kiezen: ga je met je vrouw mee in de ambulance of neem je je dochter mee in de auto en rij je zelf naar het ziekenhuis. Fijne keus voor een man... Hij is toen met mij mee gegaan in de ambulance en de kleine meid is met de kraamverzorgster in de auto naar het ziekenhuis gekomen waar we weer herenigd werden. Zo waren wij om ff na half negen in het ziekenhuis.
    Ik lag inmiddels (door de ambulancebroeders) aan een infuus met zoutoplossing en in het ziekenhuis hebben ze toen de knip gehecht en is de kleine nagekeken, daar was thuis nog geen tijd voor geweest.
    Gelukkig was alles helemaal goed met haar en werd ze lekker warm in een wiegje gelegd. Bij mij werd bloed geprikt voor de HB waarde (was toen 6 dus viel mee).
    We hebben toen tot half vier 's middags moeten wachten tot er een kamer vrij was (we lagen al die tijd nog in de verloskamer). We moesten toen een nachtje blijven en dan zouden ze de volgende dag kijken hoe het ging en of mijn bloedwaardes gestegen waren.
    Die waren de volgende dag alleen zo gekelderd (HB 4.3) dat ik een bloedtransfusie kreeg (2 zakken) en dus nog een nachtje moest blijven, om te kijken hoe ik daar op reageerde.
    En dat waren dus echt 2 verschrikkelijke dagen. Het infuus zat op zo'n rot plek dat ik mijn arm niet kon buigen en er dus eigenlijk niets mee kon doen. Plus het infuus zat de eerste dag aan het bed, dus ik kon ook het bed niet uit. Dan kun je dus eigenlijk niets, niet eens je kindje uit het wiegje pakken om te knuffelen of zelf even naar het toilet gaan.
    Dat was dus echt heel naar. Zo hadden we het allemaal ons niet voorgesteld.

De eerste week thuis hadden we een super kraamverzorgster (dezelfde als bij de bevalling) en daar waren we echt blij mee. Alleen aan rusten kwamen we niet toe. Dat hebben we de tweede week helemaal ingehaald en nu zitten we in een lekker ritme en gaat het erg goed.
    Ik merk wel dat ik erg snel moe ben nog, maar dat is niet zo gek na het bloedverlies en een bevalling. Maar het gaat steeds een beetje beter.

Dat was mijn verhaal. Best heftig vind ik zelf en we (man en ik) hebben het ook echt moeten verwerken wat er gebeurd is. Voor hem was het ook heel heftig om ineens te moeten 'kiezen' tussen je vrouw en je kind. En die dagen in het ziekenhuis dat hij naar huis moest en ons moest achterlaten. Maar we hebben samen heerlijk zitten janken en dat helpt.

Lang verhaal (sorry), maar korter valt het bijna niet te vertellen.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Is er al nieuws over liefje?

@Aichaatje: Gefeliciteerd met de geboorte van Yara!

@kristel: Gefeliciteerd met de geboorte van Silke! Oef, wat een heftige bevalling zeg. Hoe voel je je nu?

@morgaine: Wat een heerlijk ventje! Een wat een turbobevalling zeg!

@missymona: Alles goed gegaan met de wijkverpleegkundige vandaag?

@daphne78: Fijn dat de operatie van Sam goed is verlopen! Gaat het vandaag alweer iets beter met haar?

@Pendrag: Fijn dat Jarissa zo goed groeit! Maar wat een muts van een kraamhulp zeg, gelukkig kwam ze niet meer terug.

@IkenKleine: Poeh, ook een heftige afsluiting van je bevalling. Gaat het nu wel weer een beetje met je?

Daan is vandaag echt uit zijn ritme, wil niet veel slapen maar huilt wel veel. Kost een hoop energie zeg...

Groetjes, Wendy

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Aicha en Kristel, van harte gefeliciteerd met jullie dametjes!
    En Aicha, weet je dat ik dus ook Yara in mijn hoofd had dus een geweldige naamkeus :D

Ik lees hier ook al die pestverhalen van de meiden, Sam doet dat geintje dus ook, altijd nog even napoepen of naplassen. Soms spuit het er zelfs uit hihihi (gelukkig alleen bij verpleging gebeurd en niet bij ons tot nu toe).

Sam was vandaag al wat actiever, ze beweegt heftig en is het er niet mee eens dat ze nog een infuus heeft (nog tot morgenochtend zeker, en waarschijnlijk langer omdat ze ook vocht erdoor krijgt, en ze mag nog niet eten). Ook de sonde vind ze niet leuk, daar trekt ze behoorlijk aan.
    Toen wij er vanmiddag waren was heel duidelijk dat ze geen pijn had gelukkig, gisteren lag ze er wat minder relaxt bij (komt ook door narcose en morfine hoor). Ben zoooo benieuwd hoe het nu gaat, ik begin echt te hopen dat ze bijna naar huis mag, en wat zal het tegenvallen als het weer niet zo blijkt te zijn (hou het zeker wel in mijn hoofd maar hoop zo dat ze thuis komt volgend weekeinde)

En volgens mij mag teigetje van het lijstje af, want die kwam ik ergens tegen bij "zwanger worden"

Groetjes Daphne

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kristel:

Proficiat met Silke!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Carola is op de 25e bevallen zie ik net bij bevallen

12. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hallo allemaal ik ben bevallen afgelopen zondag 25 feb om 10.08 uur.

Onze dochter heet Charlie (volluit Charlize) en ze is zo ontzettend lief en mooi.

Ik ben heel erg gelukkig.

Het complete verhaal staat bij item de bevalling
    onder Mijn dochter Charlie is geboren.

Ik vond het erg pittig die bevalling. Maar zou het zo weer doen!

groetjes Mirel

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Aichaatje: van harte gefeliciteerd met Yara!

@Kristel: van harte gefeliciteerd met Silke!

@IkenKleine: dat is een indrukwekkend verhaal meid. Kan me voorstellen dat het tijd kost om dat op een rijtje te zetten. Lekker huilen helpt zeker! Gelukkig dat het met jullie kleintje goed is en dat je zelf ook lekker bent opgeknapt.

@Daphne: spannend hoor, wanneer Sam naar huis mag. Wat fijn dat ze zo levendig is. Wat zal het voor jou ook een rust geven als ze thuis is. Ik klaag nu zelf af en toe dat ik het zo druk vind: fles geven, kolven, verschonen, aanleggen. De hele riedel kost gewoon twee keer zoveel tijd als gewoon borstvoeding of flesvoeding geven. Maar jij kolft al weken en weken. En dan die reistijd er nog eens bij. Knap hoor! Als Sam straks thuis is, heb je je rust zeker verdiend. Neem dan ook lekker de tijd om van haar te genieten hoor. Dat komt jullie echt toe.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Mirella28: van harte gefeliciteerd met dochter Charlie!

15. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @kristel gefeliciteerd met Silke

@mirella28 gefeliciteerd met charlie

Nou voor mij wordt het denk ik op naar de maart mama's en voor de rest die nog bevallen moet

16. Annelies

Annelies Niet meer actief

ja, hier wordt het ook een maartbaby... ZUCHT

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @erna en annelies: jullie blijven bij de februarimama's horen hoor!

Jarissa is te bewonderen in mijn album. Ze is zo mooi, echt de moeite waard om even te kijken. Net zoals alle prachtfebruaribaby's natuurlijk.

18. Annelies

Annelies Niet meer actief

@pendrag, wat een snoes zeg! heerlijk bekkie!

19. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @pendrag lekker ding hoor echt een moppie

@annelies volgens mij klopt of je banner niet of je uitgetelde datum niet in het lijstje want je bent evenver als mij maar jij bent de 20ste uitgerekend en ik de 21ste ?

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hoi dames,

Even een kort bericht hier van mij. Ben na twee nachtjes ziekenhuis weer thuis. Met mij gaat alles weer goed, met Sofie ging alles meteen prima!

Lees denk ik morgen alles bij, iedereen die ondertussen bevallen is alvast gefeliciteerd!

Groetjes Lisette

Oh ja kom even kijken op de site

http://rotzorg.org/arnaut/sofie

Deel Deze Pagina