Hallo allemaal, Even heel snel vanuit Egypte Wij zijn gisteren aangekomen in Hurghada, erg vermoeiend zon lange reis (vooral met hechtingen en een overbeladen auto) Morgen komt mijn mama ons versterken en hubby's zus is ook hier! De bevalling is goed verlopen (verhaal volgt nog) maar Port Said was erg vermoeiend, heb in een week tijd misschien 8 uur slaap gehad (en dit niet door Yara alleen ) We zijn hele troste ouders en ik ben smoor verliefd op dit lieve koppie.. en eigenwijs dat ze is.. snappen wij beiden helemaal Als ik wat meer aangesterkt ben zal ik uitgebreid verslag komen doen! Foto's staan in mn album! Ik heb verder nog niets gelezen maar hoop dit gauw te kunnen doen! Voor iedereen die inmiddels bevallen is GEFELICITEERD en voor de genen die nog inspanning zitten ZET HEM OP!
hoi annelies wat grappig ik moet om 8 uur in het zh zijn en wordt dan ingeleid ik zou zeker aan je denken. bij mij beginnen ze met gel.... en later met infuus ik hoop echt dat we morgen onze kleine in de armen mogen houden. ze zijden tegen mij het kan ook pas vrijdag worden, heeft natuurlijk ermee te maken hoe snel het op gang komt. bij wie van jullie heeft het gel eigendlijk gelijk de boel op gang gebracht? groetjes uschel
Annelies en Uschel: Ik ben blij voor jullie dat jullie morgen beloond gaan worden met een mooie zoon/dochter. Even doorzetten nog! Lekkere discussie over wel of niet laten huilen. Met 2 rondlopende peuters ben ik soms verplicht om niet direct in te gaan op het huilen en tot mijn verbazing wordt ze meestal na 10 minuten huilen weer rustig en gaat weer om haar heen kijken. Ik merk al wel verschil in huiltjes. Huiltjes door vermoeidheid kunnen geen kwaad. Met Silke gaat het prima. Ze heeft net een regeldagje gehad: elk half uurtje aan de borst, maar nu gedraagt ze zich als een ideale baby. De nachten zijn wel een beetje gebroken, maar dat vind ik niet erg. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Bij mij was gel genoeg! De 1e keer om 8u gebeurde er niets.....bij de 2e keer om 12.30 begon het direct! Waarschijnlijk is door de 1e gel wel de baarmoedermond verweekt.... Na de 2e keer dus gelijk actie....en ca 4,5 uur later was Mick geboren! Dezelfde avond waren we weer thuis! Dus geen infuus en of andere dingen! Ook jij heel veel succes! gr. Cellie.
meiden heel veel sterkte morgen en hopelijk morgen allebei een baby in je armen..ik zal aan jullie denken
ik krijg helemaal geen gel. gelijk infuus... misschien omdat ik al meer dan twee centimeter ontsluiting heb en baarmoedermond al helemaal verweekt?
@liefje, wat een schatje zeg! nou meiden, ik ga naar bed, "slapen". ik denk dat er weinig van komt maar goed. morgen om half zes opstaan..... dat is wel ff wennen zeg! nou, jullie horen van me zo gauw als ons kindje geboren is. (runner is mn smsmaatje). @ushel, heel veel sterkte en succes morgen!
@Annelies en Ushel: heel veel sterkte morgen! Heerlijk vooruitzicht om eindelijk je baby in je armen te mogen houden.
Spannend Annelies, ik zal morgen zekers weten aan je denken! Eindelijk kun je dan kennis maken met dat lieve beebje in je buik... Heel veel succes en laat het maar over je heen komen niet te veel stressen van te voren hoor! dikke knuffel en heel veel succes
Ook voor jouw dus erg spannend Uschel, hopelijk heb jij morgen ook je beebje in je armen. Natuurlijk denk ik aan je morgen! Ook voor jouw een hele dikke knuffel en heel veel succes morgen!
@ Liefje: Je hebt een prachtig kereltje hopelijk mag je hem gauw thuis verwelkomen! @ Achiaatje: Wat een schatje, leuk dat je weer thuis bent en laat je maar lekker verwennen door je zus en je mama.. Geniet ervan meid!
Ushel en Annelies, ik wens jullie heel veel sterkte toe voor morgen voor alle mama's die ik niet persoonlijk heb gefeliciteerd, sorry , maar als nog van harte gefeliciteerd. Tevens ben ik erg blij dat het stuk voor stuk allemaal gezonde kindjes zijn. Ik heb heftige en mooie bevalingsverhalen gelezen maar gelukkig weet iedreen waar het voor is geweest en met de tijd zal de schrik denk ik ook plaats maken voor alle het moois dat we nu krijgen. Met Britney gaat het prima, ze is al flink aan gekomen en we vinden haar echt een tevreden baby. Wel ben ik sinds maandag de voedling gaan kolven en deze via de fles gaan geven omdat ze veel te gulzig is en mijn toeschiet relfex zodanig is dat ze zicht steeds verslikt. Nu ik haar de voeding via de fles geef, dring ze rustiger. zelf vind ik het ook wel fijn want nu zie ik hoeveel ze steeds dringt. Gelukkig heb ik geen problemen met het kolven en houd ik ook een ander flesje onder de borst die ik niet kolf, want op het moment dat het gaat toeschieten komt daar ook melk uit en gaat deze niet verloren 12 maart moet ik naar het cb en ben benieuwd hoeveel Britney is bij gekomen. Vorige week toen ze 2 weekjes jong was was ze nl 410 gr bij gekomen en 2 cm gegroeit. Sorry dat ik niet meer zoveel post maar ik ben 's avonds best blij als ik even lekker kan bankhangen want door de dag heen komt er weinig van rusten, zo met de twee meiden. Groetjes en tot gauw
ik kwam ook al kijken of er al een nieuwe mama is , of mss zelfs twee, maar is nog vroeg ik ben ook ingeleid en pas 's avonds om zeven voor acht bevallen....
De 'regelmaat' aanpak lijkt te werken, Daan protesteert nauwelijks nog als we hem na het voeden, verschonen en even spelen of knuffelen in bed leggen zodra hij begint te gapen. Hooguit 5 à 10 minuten, dan valt hij in slaap of ligt hij gewoon een beetje rond te kijken of te pruttelen. En hij slaapt veel rustiger. We hadden ons voorgenomen om hem in te bakeren als hij te onrustig zou zijn, maar dat is sinds de nieuwe aanpak nog niet nodig geweest. Ik denk dat we binnenkort de stap moeten maken van het wiegje naar het ledikantje, want hij groeit nu al uit het wiegje. Zijn benen worden zo lang (of misschien strekt hij ze nu beter) dat hij zich telkens afzet tegen de onderrand van het wiegje. Als hij wakker wordt ligt hij dan helemaal opgerold bovenin. Hij gaat nu al richting maat 62 voor truitjes en shirtjes, en ik denk dat we binnenkort over moeten stappen op luiers maatje 2. Maatje 1 zit als hij veel heeft gedronken al erg strak om zijn buikje. Groeien jullie kleintjes ook zo hard? Net weer even lekker erop uit geweest met Daan in de wandelwagen. Wat is het heerlijk weer, je kunt echt merken dat het lente wordt! @Annelies: Ik denk aan je vandaag, veel succes in het ziekenhuis (hopelijk ben je nu al mama)! @Uschel: Ook jij heel veel succes vandaag in het ziekenhuis (hopelijk ben je nu al mama)! @Aichaatje: Welkom thuis en nog gefeliciteerd met de kleine meid! Wat een schattige foto's! @liefje: Wat een schattige foto's van Harco, en wat een lekker koppie met haar heeft hij! @spruitje: Fijn dat alles zo goed gaat met Britney! Dat van die hyperactieve toeschietreflex herken ik wel, af en toe hoef ik maar naar Daan te kijken en dan loopt de melk al in straaltjes uit mijn borsten. Als er teveel druk op staat, kolf ik eerst een beetje melk af of haal ik de druk eraf door met de hand wat melk weg te masseren (dat gaat het beste onder de douche). Groetjes, Wendy
@Wennypenny, Mick draagt al maatje 2 luiers....ik weet niet hoe zwaar Daan was bij ze geboorte, Mick bijna 8 pond.