Hier nog steeds maatje 1. Morgen weer nieuwe luiers kopen. Denk nog maar een paar pakken maatje 1. Jarissa was bij de laatste keer wegen (afgelopen maandag) 7 pond. Dat scheelt dus nogal wat met Mick. In slaap vallen in de wieg vindt Jarissa overdag nog wel eens moeilijk. Soms valt ze na het drinken bij het laten boeren al in slaap. Als ik haar dan verschoon, wordt ze daar wakker van en dan valt ze niet zomaar alleen in slaap. Ik laat haar dan nog even lekker bij mij of blijf bij haar als ze in de wieg ligt. Ik denk dat het alleen in slaap vallen nog wel komt. Ze is ook nog maar 2 weken oud. Vanmiddag ook een heerlijk stuk gelopen. Was zalig met dit weer zeg. We zijn anderhalf uur weggeweest. Een hond mee: die is te dik dus we gaan lekker samen afvallen!
Kian heeft het pak maar 1 luiers niet eens opgemaakt, haha! Hij draagt dus al een tijd maat 2 Hij gaat ookal richting de maat 62 kleertjes! Past sommige al zelfs De maat 1 luiers (2 aangebroken pakken) gaan dus naar mn nichtje die ook zwanger is
Hier weer een berichtje van mij. Ik ben weer redelijk op de been en Jurek doet het nog steeds heerlijk hij is zelfs al iets zwaarder dan zijn geboorte gewicht. De bevalling is erg zwaar geweest ik begon op zaterdagochtend met weeën en die kwamen en gingen ze zette niet door zaterdagavond zijn we gaan proberen wat te slapen en inderdaad we vielen in slaap ik werd s'morgens wakker en mijn weeën waren weg na ongeveer een uur wakker geweest te zijn begon het weer maar ze wilde nog steeds niet door zetten. De vk kwam langs en zei zij als we ze regelmatig hebben kom ik gelijk je vliezen breken dan zet het gelijk door en om 15.35 hebben ze mijn vliezen gebroken daarna was het een storm van weeën zowel rug als buik weeën achter elkaar om 17:45 mocht ik persen en om 17.55 is Jurek geboren toen moest de placenta nog en daar begon dus de ellende de navelstreng brak af dus moest hij er op mijn perskracht uit dat lukte niet ik heb op me knieën en handen moeten zitten ook dat lukte niet de vk zei toen je mag nu nog een keer proberen te persen en anders gaan we de ambulance bellen ik heb toen alles gegeven de vk en kraamhulp hingen beiden op mijn buik om hem mee naar buiten te duwen hij kwam toen net iets naar buiten maar niet helemaal dus mocht ik nog een keer en gelukkig is hij toen gekomen ik was inmiddels wel iets meer dan een liter bloed verloren en uiteraard helemaal beurs van dat duwen. chteraf bleek dat hij vanaf de aanleg al slecht vast gezeten heeft dus we hebben mazzel gehad dat hij niet in mijn buik losgelaten heeft toen de kleine er nog inzat. Maargoed we hebben een heerlijk ventje nu en daar zijn we zeker dankbaar voor. Nou heel verhaal geworden ik zal deze week proberen nog wat foto's te plaatsen nu ga ik lekker mijn bedje opzoeken. Groetjes Erna
Ik kom even melden dat ons zoontje gisteren al 2140gram woog dus hij komt heel goed bij in gewicht, nog een paar dagen en hij mag van de sondevoeding af en leren eten aan de borst.
Het is alweer vrijdag en nog geen nieuws van annelies en uschel? Ze zullen waarschijnlijk al geboren zijn en lekker in de armen van hun mamma's liggen .... Ik ben benieuwd ....
Ik kreeg gisteren een enquête over de Baby & Mammadoos van Kruidvat, wat ik ervan vond. Ik heb toen ingevuld op het enquêteformulier dat ik dat niet wist omdat ik helaas nooit de coupon heb ontvangen om de doos te kunnen ophalen. Vond ik vanmorgen alsnog die coupon in mijn e-mail zodat ik de doos toch nog kan ophalen. Aardig van Kruidvat! En nu heb ik tenminste weer een doel om straks even een eind te gaan lopen met Daan Daan's geboortegewicht was 3690 gram en nu zit hij al boven de 4 kilo. @Pendrag: Samen afvallen met de hond, ! Dan heb je wel een heel trouw afvalmaatje! Ik heb vandaag voor het eerst 20 minuten op het step-apparaat gestaan dat ik had besteld, hopelijk kom ik zo ook weer een beetje in vorm. Buikspieroefeningen zijn nog even niet toegestaan, maar de rest wel volgens mij en het gaat ook goed. Straks ook weer even naar buiten met de kleine man! @Erna1974: Wat een heftige bevalling en een slepend eind met dat placenta-gedoe! En sommige dingen kun je maar beter niet van tevoren weten, zoals dat je placenta slecht vastzat en eerder had kunnen loslaten. Gelukkig dat alles goed gaat met Jurek en met jou, rust lekker uit! @liefje: Wat fijn dat Harco zo goed groeit! Ik ben intussen - net als jullie allemaal - wel erg benieuwd of er als nieuws is over Annelies en Uschel, heb geen nagels meer over van de zenuwen Groetjes, Wendy
Ik denk ook dat ze lekker met hun zoon of dochter in de armen liggen. wenniepennie inderdaad erg aardig van kruidvat, maar ik vond de doos onwijs tegenvallen, maar je krijgt het voor niets he dus ik zeg verder niets. Hoe is het gisteravond en vanmorgen met iedereen gegaan. Hier lekker rustig. Hij heeft van 5 tot half zes gejengeld en daarna lekker in slaap gevallen. Toen om half 8 lekker in bad gedaan, fijn om te zien hoe hij dan helemaal ontspant alle ledematen. heerlijk. Vanacht is hij toch weer om drie uur gekomen en vanmorgen om kwart voor zeven. Nog even volhouden en wie weet kunnen we binnenkort doorslapen. Vanmorgen weer gekolfd Rik aan de ene borst en kolf apparaat aan de andere, toen kreeg ik wel 50 cc melk, ga het straks dus maar weer proberen want zo kan ik misschien een voorraadje aanleggen, want de vijf weken zijn zo om, voordat we weer moeten gaan werken. liefs fredje
Heeft iemand van jullie ook last van bekkenpijn? Het voelt net als toen ik mocht gaan persen tijdens de bevalling. Alsof er iets zwaars op drukt. Ik loop als een oud vrouwtje door me huis te banjeren. Echt heel erg vervelend dit.
@fredje8: Fijn he, je kindje in bad doen? Niet alleen het badritueel zelf vind ik geweldig, maar Daan wordt van de combinatie badje en voeding zo lekker loom dat hij 's nachts lekker een paar uur langer doorslaapt. Ik gebruik Balneum-olie in bad en smeer Daan daarna soms nog in met een heel klein beetje baby-olie op de plekken waar zijn huidje heel droog is (voetjes, enkeltjes, polsjes, nekje, 'luierplooitjes'). @Mirella28: Nee geen last van bekkenpijn, maar ik wens jou wel heel veel sterkte ermee en hoop dat het snel beter gaat! Groetjes, Wendy
@ Wendy, idd aardig dat je alsnog de coupon hebt mogen ontvangen. @ Fredje, fijn dat het kolven beter gaat. Mss een tip! Als je Rik na het drinken aan de borst ook nog ven aan de bost legt waar je hebt gekolft dan neemt de productie ook toe. Het is nl het vraag en aanbod verhaal en zo denkt je lichaam dat hij meer wilt eten en zal er meer melk aangemaakt worden. Een glas donkerbier voor het slapen gaan wil ook wel helpen zegt men. En het is wat je zegt de weken verlof vliegen voorbij Wordt nu wel erg spannend voor Annelies en Uschel [-o< groetjes
Heel veel last van, vooral in de avond. heb wel het idee dat het iedere dag iets beter gaat. doe ook een beetje spieroefeningen in bed (buikspiertjes, bekkenbodem op aanraden van kraamhulp, wel weinig en heeeeeel licht) Succes ermee Lisette
Wauw, wat een goed nieuws Daphne! GEFELICITEERD, eindelijk kunnen jullie met zijn drietjes gaan genieten! Groetjes, Wendy
@Daphne: wat een fantastisch nieuws zeg. Jullie gaan een geweldig weekend tegemoet. Geniet lekker met z'n drietjes! Ik hoop dat jullie thuis in alle rust aan elkaar kunnen wennen en dat het genieten nu ook voor jullie mag beginnen. Wat een topper is die kleine meid van jullie zeg. @Mirella: hier geen bekkenklachten. Zowel tijdens de zwangerschap als na de bevalling niet. Wel ga ik voor de zekerheid over een maand naar de ortho manueel arts. Die kijkt dan mn bekken en wervelkolom weer helemaal na. Doe ik altijd 1 keer per jaar omdat ik nogal eens last van mn rug heb/had. En de vorige keer (toen was ik een maand of 5 zwanger) adviseerde hij om 6 weken na de bevalling langs te komen om mn bekken te controleren. Ik verwacht trouwens geen problemen want het voelt allemaal prima. Gisteravond hebben we een keer extra gedoucht met Jarissa i.v.m. haar krampjes. Vanmiddag heb ik Cinababy gehaald. In de kinderwagen was ze steeds aan het huilen, zo zielig. Vanavond een half uur na de voeding heeft ze voor het eerst haar druppeltjes gehad. En wonder boven wonder ligt ze nu heerlijk te slapen. Wat een verrukking. Voor haar omdat ze zo lekker haar rust krijgt. En voor mij omdat ik nu toch nog even heb kunnen opruimen en wat heb kunnen eten. Ik zit nu met een pot thee naast een enorme wasmand opgevouwen was. Heerlijk, hoef alleen nog maar stof te zuigen. Maar dat doe ik morgen want Jarissa slaapt nu in de box. Zou haar liever in haar wieg laten slapen maar de ervaring leert dat als ze eenmaal slaapt en ik verplaats haar, dat ze dan juist last krijgt van krampjes. Dus laat ik haar nu maar lekker in de box slapen. Volgende week snel een afspraak maken bij de huisarts. Mn vingers doen nog steeds enorm zeer. En het wordt nu eerder erger dan beter. Hoop dat hij er wat mee kan. Verder wil ik, nu ik definitief gestopt ben met kolven, ook weer medicijnen voor mn hoge cholesterol hebben. Kan ik mooi in 1 keer regelen. Plus dat mn uitstrijkje overnieuw moet. Vorige keer was de uitslag onduidelijk. Moet dus ergens dit jaar, als de hormonen weer stabiel zijn, opnieuw. Jippie, denk je dat je alle inwendige onderzoeken gehad hebt na je bevalling ......
daphne wat fijn zeg dat jullie meisje mee naar huis mag morgen! daar mag op gedronken worden! nog meer goed nieuws, annelies is gister avond om 20.50 bevallen van een dochter Ezri! is een zware bevalling geweest en de kleine is uiteindelijk met een keizersnede gehaald. meid gefeliciteerd en geniet van en met elkaar!