Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymona

    missymona Bekend lid

    25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Nou genant is het niet hoor ;)
    Hier precies hetzelfde, durfde ook pas na 2 weken te kijken en heb toen
    wel ff een potje gejankt dacht echt dat komt NOOOOOOIT meer goed.. :cry:
    Ik heb dan 5 hechtingen en 1 daarvan wijkte ook iets dus ik schrok ook enorm :confused: . Nu met 3 weken ziet het er al weer iets beter uit..maar ben benieuwd naar de reactie van de andere meiden die reeds meerdere keren zijn bevallen..of het echt wel goed gaat komen ...
     
  2. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bij mij is het allemaal goedgekomen.....en Mick is me 4e!

    Ik heb alleen nooit hechtingen gehad.
     
  3. rianne23

    rianne23 Actief lid

    1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi dames

    sinds 25 februari ben ik ( met een bevalling van 4 uur en een kwartier, een rit in de ambulance en in het ziekenhuis een knip en een vacuum) moeder van een beeldschone dochter maureen.

    24 febr. was ik uit gerekend. ik ben toen s'avonds nog op verjaardag geweest en zaten nog te geinen dat daar de vliezen niet mochten breken. ik ben om 23.00 naar huis gegaan was erg moe en had wel last van pijnlijke buiken (had dat al de hele week) om 0.30 lagen we goed en wel op bed toen ik in eens een hele erge steek in mijn buik kreeg en de vliezen braken. ik sprong uit bed en vertelde mijn man dat hij binnen nu en 2 dagen vader werd. gelijk begonnen de weeen heel erg binnen de 3 minuten. ik ben nog onder de douche geweest en heeft mijn man de weeen getimed. die kwamen al om de 1 minuut 30 . toen hebben we de verloskundige maar gebeld. die was er om 2.15. de weeen kwamen en gingen haast niet meer weg. de verloskundige deed onderzoek en vertelde me dat ik al 9 centimeter ontsluiting had. ( ze vertelde een paar dagen later dat ik al volledige ontsluiting had ) ik moest de weeen nog even weg puffen. zij haalde onder tussen de baarkruk op (want ik kon niet liggen van de pijn) toen ze er weer was mocht ik gaan persen. het ging goed maar op een gegeven moment kwam er geen millimeter beweging meer in. ze besloot dat ik naar het ziekenhuis moest en belde de ambulance. ik ondertussen flink doorpersen. toen de ambulance er was moest ik dus naar beneden om daar vervolgens op de brancard te gaan liggen. ik had alleen nog maar persdrang en deed niks anders dan persen. de verloskundige ging met me mee in de ambu. en mijn man in de auto er achter aan. in de ambu. zei de verloskundige dat ik alleen nog maar mocht puffen (dat wil nogal als je persdrang hebt) eenmaal in het ziekenhuis kwam de gyneacoloog eraan. die verdoofde me van onderen en zette een knip. maureen kreeg een vacuum op haar hoofdje en met 1 pers kwam ze ter wereld. al met al heeft mijn bevalling 4 uur en een kwartier geduurd met een hele heftige weeenstorm. maureen woog bij de geboorte 3910 gram en was 53 cm lang.

    omdat het een dame is die bijna 8 pond was werd haar suikers gecontroleerd. die bleken echter niet goed te zijn waardoor ik samen met maureen nog 2 dagen in het ziekenhuis moest blijven en dinsdag eindelijk naar huis kon.

    ze doet het nu super en ik geniet elke dag!
     
  4. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Rianne23 gefeliciteerd! Onze dochters zijn even oud!

    pittige bevalling van 4 uur

    die van mij duurde 18 uur, het lijkt me allebei geen pretje, een snelle of lange, het blijft een hele prestatie. Knap gedaan hoor!
     
  5. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Rianne, bizar toeval wil dat ik ook de 24e was uitgerekend en dat bij mij toen ook de weeen begonnen en de 25e is ze s'ochtends geboren!

    Grappig he!
     
  6. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik heb nog niet gekeken maar heb eerlijk gezegd daarvoor ook nog nooit erg goed gekeken :oops:

    Ga het toch maar eens doen denk ik, maar ik wacht nog maar even. heb de laatse dagen beetje last bij plassen eigenlijk sinds ik weer veel loop, als het laatste beetje eruit komt, heel raar gevoel, iemand anders ook?


    Groetjes Lisette
     
  7. kristel

    kristel Niet meer actief

    @Mireille28: Ondertussen ben ik bevallen van mijn derde. Ik heb eigenlijk nooit zo de boel bekeken, maar moet wel zeggen dat na de 1e bevalling (met meerdere hechtingen) de boel wel anders bleef aanvoelen, maar heb het nooit als vervelend ervaren. Voordeel was wel dat de 2e en 3e zonder scheuren geboren zijn.
     
  8. rianne23

    rianne23 Actief lid

    1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    he mirella jij ook gefeliciteerd en geniet van de kleine!

    liefs rianne
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb gisteren voor het eerst mn vriend laten kijken. Wilde zeker weten dat alles nog netjes schoon en niet geirriteerd was. Dit omdat ik eigelijk niet meer vloei maar nog iets last van afscheiding heb. En die ruikt niet echt fris. Kan ook niet zeggen dat het echt stinkt maar wilde toch even kleine controle. Gaat die gek een beetje aan mn hechting lopen trekken! En de gyn. heeft mij met 1 draad gehecht dus dat voelde ik tot diep van binnen. Had er echt een tijd last van. Maar gelukkig zag alles er keurig uit. Durf zelf inderdaad nog niet goed te kijken. Probeer wel eens voorzichtig te voelen maar met die rare vingers van mij is dat ook geen succes. Zie er wel wat tegenop om dat alles weer in gebruik te nemen zeg maar. Heb wel zin in sex maar ja, heb een koortslip, gevoelloze vingers en mn muts is tot nader orde buiten werking! Zal wel weer goedkomen.

    De krampjes van Jarissa zijn in volle hevigheid terug. Ik word er zelf wanhopig van. Ze heeft om 9 uur haar laatste voeding gehad en is nu net een half uur stil. Ik vind het zo zielig. Ze krijst het echt uit. De druppels lijken niet meer te helpen. Morgen maar eens proberen de fles klaar te maken met spa of bar le duc ofzo. Dat schijnt ook nog wel eens te helpen. En anders het CB bellen om advies welke voeding ik beter zou kunnen gaan gebruiken. Want dit kan zo echt niet.

    Vandaag met de inmiddels 1 na jongste dochter van mn vriend en Jarissa naar mn ouders geweest om de verjaardag te vieren van mijn neefje. Was erg leuk. Mn ouders hebben via marktplaats een ledikantje gekocht zodat Jarissa daar ook lekker kan liggen. Wel fijn want om daar te komen hebben we dan al een autorit van 5 kwartier achter de rug. En ik vind een autostoeltje echt een onding voor zo'n jong kind hoor. Wat liggen ze daar ongelukkig in zeg. Wel prettig dat ze dan bij mn ouders ook even goed kan liggen. We zijn daar toch vaak minstens een halve dag. Ze wilden eerst een campingbedje kopen maar een ledikantje vonden ze toch prettiger. Ze heeft al even proefgelegen, ging prima!
     
  10. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Gisteren kraamfeestje gehad, was erg gezellig en wat heeft meneer veel kleertjes gehad, leuk hoor.
    Hij ging gewoon lekker in zijn bedje en als mensen hem nog niet gezien hadden terwijl hij in zijn bedje lag gingen we gewoon naar boven toe. Dit vond hij prima. Want twee weken geleden hadden we voor de andere familie kraamfeest en was Rik er heletijd bij in de wandelwagen, en s'nachts was hij lekker aan het spoken en nu vanacht niet, dus hij ligt gewoon het liefst in zijn eigen bedje.

    Vanacht om half drie was hij even wakker speentje erin en hij sliep nog door tot 4 uur Toen eten gegeven. Nu ligt hij lekker te slapen.
    liefs fredje
     
  11. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Uschel: Joehoe, waar ben je? Wij zijn allemaal vreselijk nieuwsgierig intussen!

    @kristel: Staaltabletten, jakkie... Hopelijk helpen ze om je hb weer op peil te krijgen!
    Wat een schattige foto's van Silke in je album!

    @asjuh: Daan gaat ook steeds meer glimlachen. Nog niet bewust, maar we smelten helemaal als we naar dat tevreden snoetje kijken!

    @Mirella28: Ik kan me voorstellen dat het even wennen is om voor het eerst na de bevalling te zien hoe het er 'daar beneden' nu uitziet. Ik heb dat dan niet omdat ik via een keizersnede bevallen ben, maar ik heb het als ik naar de wond kijk. Hoewel die er best mooi uitziet, vind ik het toch raar om zo'n 'ritssluiting' op je buik te hebben.
    Fijn dat het iedere dag een beetje beter gaat met je bekken!

    @Rianne23: Gefeliciteerd met Maureen, en fijn dat je weer een beetje meeleest! Wat een heftige bevalling zeg!

    @Pendrag: Wat naar dat Jarissa weer zo'n last heeft van krampjes, zielig hoor zo'n klein mensje met zoveel ongemak!

    @fredje8: Gezellig hoor, een kraamfeestje! En ja, wat worden we verwend he (of eigenlijk: wat worden onze kindjes verwend).

    Daan is sinds gisteren een beetje huilerig en hangerig en wil veel vaker vastgehouden en geknuffeld worden. Ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat hij aan de vooravond van een sprongetje in zijn ontwikkeling staat. Wel fijn hoor, zo'n knuffelkindje, alleen kom ik daardoor even bijna nergens aan toe.
    We houden het nog maar even bij maatje 1 van luiers, want ik heb hem gisteren een maatje 2 omgedaan om te proberen, maar die zat hem nog wel erg ruim. De poep kwam er aan de achterkant bijna uit.

    Groetjes, Wendy
     
  12. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben blij dat ik niet gekeken heb als ik dit zo lees!
    Heb namelijk 10! hechtingen! denk niet dat ik er gelukkiger van werd om te kijken.
    Verder hier alles ok! :D ik geniet met volle teugen van m'n kleine mannetje! Afgelopen donderdag woog hij 2950 gr. Maar woensdag mag ik weer naar cb ben benieuwd.
    Ted krijgt alleen moedermelk, helaas niet uit de borst, ik kolf zo'n 5x per dag. Dat is meer dan genoeg voor 7 voedingen. Hoop maar dat het zo goed blijft gaan. Het enige nadeel is de tijd die het in beslag neemt.

    Daphne geweldig dat Sam thuis is! Zal wel wennen zijn zo thuis, geniet er lekker van!

    Nu Uschel nog... dan kunnen we allemaal naar de mama's!

    Ga nu ook nog even bij de mama's kijken ;)
     
  13. IkenKleine

    IkenKleine Bekend lid

    23 mrt 2006
    975
    0
    16
    @Mirella28: dat heb ik me ook wel eens afgevragd hoor. Ik had ook hechtingen (geen idee hoeveel, want het waren oplosbare hechtingen dus ze hoefde niet geteld te worden - en ik vond het toen ook niet zo belangrijk), maar... het ziet er nu weer normaal uit en het werkt ook weer. Ik merk niets van de knip/litteken. T is allemaal nog wel wat weider, maar goed je bekkenbodemspieren oefenen en dan komt dat ook wel weer helemaal goed.

    @ Pendrag: Wat zielig zeg voor Jarissa die krampjes. Bij erge krampjes kun je ook venkelthee geven (paar theelepeltjes, goed afgekoeld), dat had ik nog nagevraagd bij het CB en wij mogen dat geven. Geen garantie maar je kan het proberen.
     
  14. uschel

    uschel Actief lid

    16 jun 2006
    115
    0
    0
    Bloemist
    Zwijndrecht
    :) eindelijk, is ook onze dochter geboren :)

    ze is naar twee dagen ween dan toch vrijdag avond met een keizersnede
    geboren

    haar naam is malou, 4180 gramm en 54 cm!

    :)oops: sorry dat ik zooo laat ben ,
    gisteren thuis uit het zh)

    groetjes uschel
     
  15. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Gefeliciteerd!
    Zien we je bij de mama's?

    groetjes Lisette
     
  16. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    uschel gefeliciteerd met de geboorte van malou!

    werd tijd dat we compleet zouden zijn!

    ik heb ook nog niet beneden durven kijken :oops:
    denk dat ik dat net als pendrag ff door mijn vriend laat doen :)
    geen zin om te schrikken, haha.
    heb 3 hechtingen gehad, waren wel oplosbaar maar omdat ik er best veel last van had heb ik ze na 5 dagen eruit laten halen, 1tje zat er veelste strak.
    een hele opluchting was dat zeg!
    kon eindelijk weer met mijn kont over het bed heen schuiven, hihi.

    fredje, klinkt leuk zo'n kraamfeest!
    ben je in 1 keer van dat hele gedoe af, haha.
    wel leuk hoor kraamvisite maar o zo vermoeiend.
     
  17. kristel

    kristel Niet meer actief

    @Uschel: Gefeliciteerd meid! Ik hoop dat je snel opknapt van je keizersnee!

    @Fredje: Wel slim zo'n kraamfeest. Zelf vond ik kraambezoek altijd wel leuk, maar nu bij de derde ben ik blij als we een dagje gewoon met z'n 5-en zijn. Dus achteraf hadden wij dat beter ook kunnen doen.
     
  18. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Uschel gefeliciteerd! ik hoop dat alles voorspoedig is verlopen!

    Wij hebben ook een kraamfeest gehad, ik ben er blij om!
    Tis wel druk, maar dan heb je wel alles in 1 keer gehad!
    Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen en een andere keer komen, maar de eerste weken hadden we alle tijd om zelf te wennen ipv met beschuit met muisjes rond te gaan.
    Vind het zeker een aanrader!
     
  19. missymona

    missymona Bekend lid

    25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    • Selmama – surprise - 26-01-2007 - 2e kindje - Cas: geboren 07-02-2007!
    • Brenda77 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Lara: geboren 25-01-2007!
    • Ukkie2007 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Luna-Fay: geboren 01-02-2007!
    • Fredje8 - surprise - 2-2-2007 - 1e kindje - Rik: geboren 27-01-2007!
    • Cellie - suprise - 4-2-2007 - 4e (6e) kindje - Mick: geboren 16-02-2007!
    • Bab28 - jongen - 5-2-2007 - 1e kindje - Luuk: geboren 31-01-2007!
    • DAGDAG - suprise - 6-2-2007 - 1e kindje - Dain: geboren 20-01-2007!
    • AmyLee - jongen - 7-2-2007 - 1e kindje - Milan: geboren 29-01-2007!
    • RianneD - jongen - 7-2-2007 - 2e kindje- Ties: geboren 15-02-2007!
    • Caroline27 - suprise - 7-2-2007 - 1ste kindje - Yessin: geboren 09-02-2007!
    • Judith75 - jongen - 9-2-2007 - 3de kindje - Kian: geboren 31-01-2007!
    • IkenKleine - meisje - 10-2-2007 - 1e kindje - Jente: geboren 09-02-2007!
    • Missymona - meisje - 12-2-2007 - 1e kindje - Madelief: geboren 16-02-2007!
    • Runner - jongen - 12-2-2007 - 1e kindje - Ruben Marijn: geboren 20-02-2007!
    • Spruitje - suprise - 12-2-2007 - 2e kindje - Britney: geboren 09-02-2007!
    • Lisette28 - suprise - 14-2-2007 - 1e kindje- Sophie: geboren 26-02-2007!
    • Asjuh - meisje – 15-2-2007 - 3e (4e) kindje - Fleur: geboren 02-02-2007!
    • Marjanne - suprise - 16-2-2007 - 1e kindje - Ted: geboren 12-02-2007!
    • Wenniepenny - suprise - 16-2-2007 - 1e kindje - Daan: geboren 12-02-2007!
    • Kristel - meisje - 16-2-2007 - 3e kindje - Silke: geboren 28-02-2007!
    • Carola1980 - suprise - 18-2-2007 - 1e kindje - Justin: geboren 23-02-2007!
    • Maisy - jongen - 18-2-2007 - 5de kindje - Isaiah: geboren 07-02-2007!
    • Sweetcandie - suprise - 19-2-2007 - 2de kindje - Lina: geboren 16-02-2007!
    • Annelies - suprise - 20-2-2007 - 1e kindje - Ezri: geboren 08-03-2007!
    • Morgaine - jongen - 20-2-2007 - 3e kindje - Norman: geboren 25-02-2007!
    • Uschel - meisje - 20-2-2007 - 1e kindje - Malou: geboren 09-03-2007!
    • Erna1974 - jongen - 21-2-2007 - 2de kindje - Jurek: geboren 04-03-2007!
    • Pendrag - meisje - 23-2-2007 - 1e (5e) kindje - Jarissa Aleida: geboren 21-02-2007!
    • Aichaatje - meisje - 24-2-2007 - 1e kindje - Yara: geboren 27-02-2007!
    • Mirella28 - meisje - 24-2-2007 -1e kindje - Charlize: geboren 25-02-2007!
    • Rianne23 - meisje - 24-02-2007 -1e kindje - Maureen: geboren 25-02-2006!
    • Daphne78 - meisje - 25-2-2007 - 1e kindje - Sam: geboren 18-12-2006!
    • Liefje - suprise - 25-2-2007 - 1e kindje - Harco: geboren 28-02-2007!
    • Summer28 - meisje - 26-2-2007 - 1e kindje - Rilana Rose : geboren 27-02-2007!



    TOTAAL
    17x meisje
    17x jongen

    Yoehoe we zijn compleet en het aantal
    meisjes en jongens staat gelijk... :whistle:
     
  20. missymona

    missymona Bekend lid

    25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Uschel: Gefelciteerd met de geboorte van jullie dochter Malou
     

Deel Deze Pagina