Volgens mij hebben we een misverstand Mirella. Ik bedoel dat je niet eerder weg wilt, alleen maar omdat dat lekker is om wat meer uit te rusten. Als je het zo formuleert zal je baas er idd niet blij mee zijn en denken dat je je aanstelt. Ik denk dat jij in je post juist bedoelde dat je het zwaar vindt om 40 uur te werken. Met mijn antwoord probeer ik juist aan te geven dat ik normaal ook 40 uur werk en dat nu echt niet meer volhou. Ik moest me steeds weer opnieuw ziekmelden. Vandaar dat ik nu in overleg met de arbodienst heb besloten korter te werken. En dat gaat heel veel beter. Beter voor het bedrijf, voor mijn collega's, voor mij en zeker ook beter voor de baby. Mijn antwoord aan jou was dus bedoeld om te zeggen: als 40 uur niet gaat, maak het bespreekbaar en probeer iets te regelen wat wel gaat. En mijn antwoord was zeker niet onaardig bedoeld dat ik vind dat je je aanstelt of zo. Ik hoop dat ik zo duidelijker ben. Een forum is erg leuk maar soms gaan de berichtjes een eigen leven leiden, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Tuurlijk moet er wel een goed argument zijn, maar dat is toch niet zo moeilijk als je zwanger bent!? Zomaar omdat iemand er zin in heeft....NEE, logisch. Maar Pendrag, jou snap ik niet, je schrijft dat het niet kan bij jou baan, maar tegelijkerijd dat het wel kan en dat je nu eerder naar huis gaat? Uiteindelijk kan het bij iedere baan, maar met gegronde redenen, het UWV zal ingeschakeld worden en die zal het deel dat je niet werkt vergoeden en dus kost het je werkgever niks. GR. Cellie.
Volgens mij schrijf ik nergens dat het met mijn baan niet kan .... Ik schrijf dat eerder weggaan omdat je lekker rustig aan wilt doen niet kan. Maar blijkbaar ben ik niet echt duidelijk geweest. Vandaar mijn tweede reactie: als het nodig is, is er eigenlijk altijd wat te regelen. Bij mij was het nodig en heb ik het dus geregeld. Als het bij Mirella nodig is, moet ze het in mijn ogen ook (proberen te) regelen.
En nog even over UWV: mijn werkgever is zelf risicodrager dus het kost ze wel degelijk geld. Bovendien worden de 10 uren die ik niet werk, niet opgevangen. Dus overlast voor mijn collega's is er ook. Maar gelukkig krijg ik zowel van mijn leidinggevende als mijn collega's als de arbo alleen maar medewerking. En dat voelt wel heel prettig!
@mirelle 28 Ik werk in de gehandicaptenzorg, heb een tijdje ivm bekkenklachten in de ziektewet gezeten voor 12 uur per week, maar de klachten zijn over en de therapeut heeft me beter verklaard dus nu ben ik weer volledig aan het werk 34 uur contract heb ik. Soms is het weleens lastig met wassen etc van de clienten, maar het gaat nog goed. Het enige wat ik niet meer doe is s'nachts werken, dat ging voor geen centimeter, nu dus aangepaste diensten, alleen overdag en sávonds, gelukkig is mijn leidinggevende erg vol begrip, ze heeft ook wel door dat ik liever werk dan thuis mijn neus leegpeuter. hhahahahah Ben blij dat ik gewoon weer kan werken, maar als het strakkies niet meer gaat dan gaat het niet, ach we zullen zien. liefs fredje
JOEHOEEEEEEEEEEEEEEE ik ben hierhieerrrrr *tromelgeroffel* na 4 meiden krijgen we een JONGENNNNN!!!! Was echt zooooooo leuk, ze zette het apparaat op mijn buik en zei meteen tegen mijn dochter wat denk jij dat t is, zij "een jongen" zegt die vrouw ja is het ook, ik keek haar aan dat ze een grapje maakte, ja ECHT zegt ze, ik zo nee man ga weg , zat amper op de stoel joh! Ze liet het zien en idd zoals zij zelf al zei een heel "trots op zijn zaakje" jongen want hij wilde al te graag de boel maar laten zien hihihi. En verder is de baby gezond, je zag echt de hartslagaders enzo lopen heel mooi!
Gefeliciteerd maisy. Wat zal die jongen lekker bemoederd worden straks. Hij komt in de zevende hemel terecht!
Thnx, ben nog wel helemaal beduusd joh, dringt nog niet helemaal door, hahah wat zal dat een andere ervaring zijn! En wat ze zegend at een jongenszwangerschap heel anders is als van meiden geldt voor mij wel dit is een heel andere zwangerschap, ook een heel andere buik!
Ja, zal best nog even wennen zijn aan het idee denk ik. Maar je hebt nog een week of 20 .... Mijn echo is pas over drieenhalve week. Lijkt nu nog een eeuwigheid te duren. Denk dat ik bij de februarimama's de laatste ben. Lest best hopen we dan maar. Tot nu toe heb ik gelukkig hier nog niemand gehoord waarbij afwijkingen o.i.d. gevonden werden. Alleen maar goede berichten! Grappig dat je zwangerschap echt anders is dan van je meiden. Kan je ook lekker sjoppen. Je kan de kleine kanjer tenslotte niet in de kleertjes van zijn zusjes laten lopen straks
Maisy wat leuk voor jullie! en wat zullen de meiden extra blij zijn! Gefeliciteerd hoor! Dames, ik ben gewoon huisvrouw en ik moet bekennen dat ik het nu heeeerlijk vind!
Yoehoe, gefeliciteerd maisy......... eindelijk een jongen ! Ben ik nou de enige hier die een meid krijgt .... ? Als iedereen is geweest moeten we maar is een overzichtje gaan maken. Ik werk ook 40 uur in de week, en ja dat is best zwaar zeker nu we thuis bezig zijn met alles op te knappen. Maar ik ben niet van plan minder te werken, ik doe het wel wat rustiger aan. Als het echt, echt niet meer gaat.. ja dan zal ik wel minder moeten gaan werken. De gezondheid van mijn kleintje gaat toch voor mijn werk. Ik gaat weer ff schuren, liefs
Vandaag heeft mijn lieve vriendje de baby kamer gehaald, dus we gaan deze week beginnen met schoonmaken van de kamer, en dan kunnen de meubels uit de dozen.... Nog paar nachtjes slapen en dan 20 weken echo... ook wij hier inmiddels besloten dat we willen weten wat het wordt. Dus wordt het een zeldzaam februari meisje, of een stoere feb jongen? Vandaag flink last van mijn rug, en merk dat ik last heb van stress. Moet beurs deelname organiseren en de beurs is volgende week. En dan moet er nog "normaal" werk gedaan worden. En iedereen loopt aan me te sjorren dat het "nu" moet gebeuren. En ik zeg ze ook dat dat niet werkt.. ik heb maar paar uurtjes per dag (8) en als ze op zijn zijn ze op. Ga ik zo door dan brand ik nog af. Gelukkig hoef ik niet veel op de beurs te staan. Duurt twee dagen, maar is totaal geen zit gelegenheid. En ik ga maximaal 1 dag en mag weg wanneer ik het niet meer trek. Dan ga ik naar mijn kantoor toe. Dan is het weer rust! Strakjes lekker in bad denk ik, heeft mijn rugje wel verdient. Moet zeggen dat ik badderen wel erg lekker vind, doe het wekelijks een half uurtje/uurtje. Zaaaaaaaaaaalig. Groetjes Daphne
maisy, joehoe, een jongentje! hihi, veel plezier met blauwe spulletjes shoppen! missymona, je bent wel heel zeldzaam hier met een dochtertje in je buik! haha. enne daphne, lekker he, kom er net uit. bakkie thee staat voor me klaar dus.... doeg
@Maisy: Gefeliciteerd en welkom bij de Jongensmama`s... Leuk hoor..Zal best anders zijn dan bij de meisjes maar wel heel erg bijzonder dat je dat ook mag gaan meemaken. Vwb het werk; ik werk 30 uur (+reistijd van 2,5 uur per dag) en moet zeggen dat het redelijk vol te houden is. Heb wel heel erg last van moeheid maar zorg ervoor dat ik mijn avonden niet te vol plan. Ben wel van mening dat wanneer het enigszins niet meer gaat of wanneer de kleine eronder lijdt ik de uren die ik werk aan zal passen. Ook omdat ik elke dag 180 km auto moet rijden. Groetjes, Bab
Ikke ben jaloers, wil oook zoooo graag lekker een warm bad nemen.... Heeeeeeeerlijk.. Maar helaas hier geen bad alleen een douche :thumbdown:
hé Maisy wat leuk een jongen zeg! Kan me voorstellen dat je aan dat idee moet wennen. @missymona; wij krijgen ook een meid hoor. Je bent zeker niet alleen. Ik werk momenteel ook 40 uur en merk wel dat het me minder makkelijk afgaat dan 'vroeger'. Donderdag en vrijdag zijn echt lange dagen en ben die avonden ook erg moe. Gisteren erg drukke dag gehad op het werk, weinig tijd om even een pauze te houden. Nu weet ik dat ik mezelf die gewoon moet toezeggen, maar ja als je eenmaal bezig bent, vliegt de tijd. En dan 's avonds krijg je de dreun. Had rond een uur of vijf ook steken in mijn zij en was echt compleet uitgeblust. Terug in de auto stortte ik echt in. Toch teken dat ik wat meer aan mezelf (ons) moet denken. Ga er dus meer opletten dat ik voldoende pauzes neem. Wil wel zo lang mogelijk blijven doorwerken, zodat ik na de bevalling lekker veel tijd heb. Maar goed, als dat niet gaat, dan niet. We moeten wel allebei gezond blijven. Volgens mij zijn er nog maar een paar die hun echo krijgen. Spannend hoor. Ik vond het een hele ervaring. In november laten we nog een 3D/4D echo maken, nog even spieken naar onze kleine meid (en of t echt een meid is). Liefs,