dag dag, wat een leuke echo's. Misschien ben je overdag wat rustiger aangeweest zodat je de kleine niet gevoeld hebt? Bij mij is het zo als ik veel gedaan heb en ga zitten dan weet de beeb van geen ophouden dan is hij/zij mega druk. ps bedankt voor het invullen van mij surprise! liefs fredje
@fredje8: ik maak me ongerust om niks denk ik. Heb net op internet wat gelezen over het voelen van de beeb. Vanaf 28 weken voel je het waarschijnlijk pas elke dag, maar niet continue natuurlijk. Het kan best zijn dat je een kindje een aantal dag niet voelt (of er niet oplet) en daarbij heeft het kindje nu nog veel ruimte. Wanneer het dan iets meer naar achteren ligt, dan voel je ook een stuk minder. Ik heb volgens mij net wel heel zacht iets gevoeld, dus ik denk dat alles ok is. Donderdag moet ik toch naar de vk, dus kan het gelijk eens aan haar vragen. Toch is het grappig dat je er zo mee bezig kan zijn. Misschien de voortekens van ontwikkelende moedergevoelens... We zien het allemaal wel! Liefs, DAGDAG
idd mooie echo's dagdag! Kheb weer een buikfoto, valt me op dat mijn straie dat ik bij de eerste kreeg ineens weer rood is, dat zie je normaal amper *snik*
@ Dagdag Ben benieuwd hoe die kleine van mij dan ligt want ik voel de hele dag door trapjes. Misschien komt het omdat ik zelf best druk bezig ben op mijn werk en met huishouden enzo. Zou het zo zijn, drukke moeder, drukke baby? Morgen zal ik het eindelijk zien.
@ Daphne, gefeliciteerd met jullie meisje! iedereen die naar de VK gaat heel veel plezier! Wanneer gaat het vlindertjes gevoel eigenlijk over in schopjes?
net weer terug van de echo. deze keer werd het gelukkig een stuk leuker gedaan dan de laatste keer, ben weer helemaal blij! alleen....... zij kon niet vinden of het nou een jongetje of een meisje is! had eignwijs de beentjes strak tegen elkaar. heb haar de foto laten zien van die van 14 weken (zie album) maar ik mag me er niet op vast pinnen omdat het dan nog zo in ontwikkeling is dat het best een vrouwelijk geslacht zou kunnen zijn! hihi! dat word nu dus zeker nog een 3d echo in november! haha, nu wil ik het weten ook! echo's van vandaag staan ook weer in m'n album. word er straks nog handig in ook
@Mirella28: ik denk dat het per persoon verschilt wanneer de kleine beweegt. Ik was namelijk gisteren de hele dag druk bezig en toen dus helemaal niets gevoeld, ook niet toen ik later rustig zat. Maar, inmiddels heb ik wel weer wat rommelingen gevoeld dus mama in spe is weer gerust gesteld! @Maisy: Je hebt echt al een hele mooie buik! Mag je echt trots op zijn! Straie zijn niet echt leuk, maar gelukkig verdwijnt het rode wel weer. Ik ben erg benieuwd hoe dat bij mij zal gaan. Ik ben nu voor de eerste keer zwanger, maar had al striae van de periode dat ik dikker was. We zien wel wat het gaat brengen, ik smeer wel met olie, maar heb het idee dat je er toch niet heel veel aan kan doen! @Runner: leuk hoor, om nu toch in november voor de 3d echo te gaan. 't is toch helemaal geweldig om de kleine iedere keer te zien. Liefs, DAGDAG
@ daphne,gefeliciteerd met jullie meisje is weer goed voor de balans in het feb topic. En hartstikke fijn dat alles oke is @ maisy, mooie echo hoor en ik vindt het juist heel duidelijk te zien! @ runner, grappig dat jij ook vandaag weer voor een extra echo ging! Ik ben dus vanmiddag ook weer geweest voor een extra 20 weken echo. nu was het bij de VK maar ik vond het toch een beetje tegenvallen. Deze apparatuur was best verouderd waardoor je in iedergeval minder zag als 2 weken terug in het ziekenhuis, maar we waren heel blij om ons kleintje weer ff te zien, lag heerlijk te spartelen en te zwaaien dat was voor de VK wel wat minder maarja dat hoort erbij ook daar moet de vk mee leren omgaan, ze was heel blij dat ze een beetje op me mocht oefenen en misschien had ze me nog is nodig zei ze. Helaas kon zij dus niet zien of het nog steeds een meisje is (hahaha) de navelstreng lag telkens tussen de beentjes... Maarja de gyneacoloog in het ziekenhuis was ervan overtuigd dat het een meisje was dus daar vertrouw ik voorlopig maar op, vriendlief wil toch graag nog een 3d echo laten maken omdat hij dat zo gaaf vindt dus kunnen we het dan nog is checken als ze dan eindelijk er is mooi voor wil gaan liggen Ze is wel behoorlijk druk hoor, voel haar nu echt de hele dag.. Ik mocht ook weer 2 foto's meenemen dus die heb ik er weer op gezet. Zal ook nog ff een foto maken van mijn 22 weken buikie Dikke knuffel allemaal ! Liefs M
Tja nu maak ik me er maar niet druk om, als ik bevallen ben moet ik maar wat meer gaan bewegen en op me eten letten dan moet het hopelijk wel goed komen.
haha, jullie met jullie explosie! grappig. en idd het heeft geen zin om je daar nu druk om te maken , daar heb je straks alle tijd voor! hihi
hihihi leuk hoor zon explosie.. heb ook weer een foto van vorige week geplaats.. hoe vinden jullie mijn buikje.. die explosie laat nog op zich wachten hier wanneer ging bij jullie het vlindertjes gevoel over in echte schopjes? merk wel dat ik later uitgeteld ben dan jullie, maar dankzij jullie weet ik wel wat me een beetje te wachten staat de aankomende weken
Jajaaaa Aichaatje wordt bij jou ook al behoorlijk wat he! Nog even en we waggelen allemaal rond whehehe
Pffff meiden, wat kunnen jullie kletsen zeg! Drie weken niet gelezen (twee weken vakantie en een gekke drukke week erna), en jullie hebben er gewoon 30 pagina's bijgekletst. Gezellig hoor! Vakantie was heerlijk, en omdat ik zo lekker heb ontspannen is het buikje heel hard gegroeid. Ik schrok gewoon van het verschil deze week. De verloskundige ook: ik was wel 5 kilo in 5 weken aangekomen (ook wat vakantiekilootjes denk ik). Vorige week maandag begonnen met zwangerschapsyoga, en ik vind het heerlijk! Dinsdag naar de verloskundige geweest, en het hartje weer gehoord. Ons kleintje had geen zin om opgemeten te worden, want telkens als we het hartje hadden gevonden hoorden we 'plop' door de doptone en schoot het eigenwijsje weer weg. Woensdag de screeningsecho gehad: wat een prachtig mensje wordt het, alles zit erop en eraan! En we weten nu ook wat het wordt, maar dat houden we nog even geheim. Dus zet mij ook maar op het lijstje in de categorie SURPRISE. Ik las dat bij iemand hier werd geconstateerd dat de aanhechting van de navelstreng in de placenta vrij laag zat en dat dat goed in de gaten moet worden gehouden de komende tijd. Wel, bij mij konden ze dat niet zien omdat ons guppie er met de billetjes voor lag. Dus bij de 3D/4D-echo (15 november a.s.) zullen ze nogmaals proberen het te zien, om te kijken of de aanhechting op een 'probleemlocatie' zit of niet. Verder druk met dingen regelen: kinderopvang, positiekleding en babyuitzet kopen, nadenken over namen, dingen regelen op het werk. En ik las dat veel meiden sinds de screeningsecho echt het 'wij-gevoel' hebben, het besef dat er een nieuwtje persoontje met een eigen karakter en een eigen willetje in je buik groeit. Dat heb ik ook heel sterk, vooral omdat de plopjes nu echt schopjes worden en ik het kindje veel vaker en duidelijker voel. Genieten hoor! Iedereen gefeliciteerd met alle mooie echo's, en degenen die de echo's nog krijgen: veel plezier en de duimen draaien dat alles in orde is! Groetjes, Wendy