@dagdag Ik weet het eigenlijk niet of ik wil gaan naar zwangerschapsgym ben van mijn dochter wel geweest maar om nou te zeggen daar had ik wat aan maargoed toen woonde ik nog in rotterdam en dat maakt moet ik zeggen een heel verschil hoor met zwanger zijn in een stad of dorp @cellie gaaf joh die stof daar hou ik wel van ik heb geen gordijn nodig schuin dak dus en aangezien het een jongetje wordt wil ik ook geen hemeltje boven het bed ik heb wel hele leuke kidsart aan de muur gehangen met een vliegtuigje en een auto erop echt stoer dus ik zal er is foto's van maken en die dan plaatsen hij is zo goed als klaar de kamer dus is misschien wel leuk
@Cellie: bedankt voor je welkom Wat een mooie stof is dat zeg! Echt leuk dat patchwork En weer goed uitgegeven voor je beebje hè! Weer een zorg minder die kinderwagen @Marianne: Bedankt! en ja, ik vind het super een jongen na 2 meiden hoor! Wie van jullie gaat er nog meer zwangerschapsgymen of iets anders in die geest?
Ook namens mij welkom JUDITH! Zoooo hey klepperdeklep hier haha, kheb weer van alles gescoord voor mijn jochie, 2 babyhanddoeken, rompertjes, een setje kleertjes en sokjes bij de Hema, ik heb alleen maar meisjes spul, tot de sokjes en slofjes aan toe, wel leuk nu eens anders te shoppen, ik sta eens voor het eerst aan de andere kant van de winkel
Ha meiden, ik ben ook weer terug van de VK, vandaag op controle geweest. Op de praktijk hebben ze 4 verloskundige dus je krijgt elke keer een ander. Op zich hadden we daar niet zoveel problemen mee. Maar nu hadden we dus een vk waar mijn humeur gelijk van veranderde, ik ging echt super vrolijk naar de vk toe en kwam chagerijnig terug .... Alles met de beeb was wel goed gelukkig,(dus daar klaag ik niet over) maar ze vond dus dat ik te veel was aangekomen... Ik kreeg dus gelijk een hele preek Terwijl ik er gewoon niets aan kan doen. Natuurlijk is mijn eetpatroon veranderd voorheen sloeg ik nog wel eens een maaltijd over nu lukt me dat niet. Ik eet als tussendoortje zoveel mogelijk goede dingen zoals een banaan, cherry tomaatjes, druiven of een stukkie peperkoek (extra volkoren) of gewoon een boterham. Ben nooit geen slanke den geweest, en altijd wel gevoelig geweest voor veranderingen in mijn dagelijkse patroon dan kom ik weer iets aan en dan val ik weer iets af.....maar sta nooit op een weegschaal. Had vroeger zeer weinig zelf vertrouwen en voelde me dus al gauw een olifantje laatste tijd gaat het juist goed en heb ik geaccepteerd dat ik een maatje 42 heb.(1.80 lang & BMI was goed) Maar door die preek van die VK voel ik me gelijk weer rot terwijl ik eigenlijk best trots was op mijn buikie... die ik eindelijk na 18 weken kreeg. Mag ik dan helemaal geen sapje, koekje of snoepje meer maar alleen water, water en nog eens water Pfffff wat een lang verhaal weer zeg, maar ik moest het echt even van me af schrijven, sorry dames
@Missymona: ik zou proberen om je niet teveel aan te trekken van ie ene verloskundige hoor! Hier werken ze ook met 5 in 1 praktijk en ik heb ook steeds een ander. Er is er ook 1 bij die mij minder ligt helaas.. Zolang je jezelf niet volpropt met allerlei snaaiwerk, moet je je er nix van aantrekken hoor wat ze zei over je gewicht en evt eetgewoontes! De 1 komt nu eenmaal sneller en meer aan dan de ander. Heb vertrouwen in jezelf hoor! @maisy: leuk zeg een knul na 4! meiden! Ik zou ook blij geweest zijn met een meid weer hoor, maar een knul leek me ook superleuk
@Missymona joh maak je niet druk ik ben al 10 kilo aangekomen ik ben ook vatbaar om aan te komen van mijn dochter was ik maar 7 kilo aangekomen maar toen at ik echt super weinig had gewoonweg geen trek dus meid maak je niet druk en je hebt een prachtige buik ik ga vanavond ook ff proberen mijn buik erop te plaatsen ik ben trouwens 1.76 en woog voor de zwangerschap 73 kilo en ik was voor de zwangerschap van mijn dochter 63 kilo Dus don't worry
Pffff, 1 dag niet gekeken en ik loop gelijk 5 blz. achter. Leuk om bij te lezen. @Judith: Welkom @missymona: wat een muts, die VK. Ik moet elke keer mijn gewicht hardop zeggen bij de VK omdat zij de weegschaal niet kan aflezen. De eerste keer zei ik al: Jakkie. Maar volgens de VK geen probleem. Ik tel pas mee als ik boven de 100 kom. Daar zit het gros van hun klanten. Maatje kamerolifant denk ik dan. Maar ik ga ook al aardig die kant op. Was 10 kilo te zwaar toen ik zwanger werd (89 kilo, had eigenlijk 79 moeten zijn) en ben nu in totaal 7 kilo aangekomen. Vooral de laatste maand ben ik best hard gegroeid, zo'n 3 kilo. Volgens mijn VK geen enkel probleem. Ook logisch, want zelf was ze tijdens haar zwangerschap 40 kg aangekomen. Ze was gek op kersenvlaai met slagroom. En als je haar nu ziet: tenger gebouwd en heel mooi slank. Dat geeft de burger moed toch? Volgende keer gewoon een afspraak met 1 van de andere VK regelen hoor. Afgelopen zaterdag met mijn moeder gesjopt. Dure ochtend. Mijn moeder heeft veel betaald maar ik het allerduurste: ik heb de duurste box gekocht die ze hadden. Een bopita bokki. Een hele mooie box van stevig hout. Maar wat de doorslag gaf, was de enorme la die eronder zit. Niet alleen erg praktisch maar hierdoor is de box ook extra hoog. En omdat wij 3 redelijk tot grote honden in huis hebben, vind ik dat wel prettig. De honden kunnen nu niet met hun kop over de rand op de baby kwijlen. Dat ze zullen bijten ben ik niet bang voor. Honden alleen in de kamer met kleine kinderen zal ik zeker nooit doen. Dan gaan de hondjes maar even lekker in de tuin spelen. Maar ik vind het vies als ze met hun kop boven zo'n kleine baby hangen en af en toe even flink kwijlen. En met deze box kan dat niet! Verder 2 boxkleden gekocht, een dekentje voor in het ledikant, een luieremmer, wat kleertjes, een heel schattig rustig hemeltje en nog 3 mutjes en paar sokjes. Lekker geslaagd dus. Gisteren voor het eerst langer gewerkt ivm een avondbijeenkomst. Dat had ik dus niet moeten doen. Vandaag moet ik het bezuren. Vanmiddag vroeger naar huis en meteen op bed gedoken. En dat ga ik zo ook weer doen. Dag allemaal.
bedankt meiden, ik kan weer lachen... Ook ik heb zoiets van maak je niet zo druk, maar vond het gewoon jammer voel me eindelijk lekker, maak me niet zoveel zorgen meer zoals nog voor de 20 weken echo. Kan eindelijk lekker genieten en dan moet die VK me weer iets mee geven om over te piekeren grrrrr Echt dankjewel voor jullie steun, wat is dit forum toch fijn ! Thanks Liefs, smiling missy
@ Judith, welkom bij de club. enne weer een jongen leuk hoor Dames bedankt voor het plopjes advies hebben jullie ook wel eens dat jullie de beep aan 2 kanten tegelijk voelen? Zal dat uitrekken ofzo zijn? Ik voel mijn beep meestal op de rustige momenten, maar als ik bezig ben vrijwel niet! @ Missy mona, wat een mens is dat die VK! Om je zo rot te laten voelen! Ze zal zelf wel een pest hum gehad hebben! Trek het je maar niet aan hoor, geniet maar lekker van je beep! Zegt manlief eergisteren: Ik maakte hem wakker heel vroeg sochtends en was helemaal niet voorbereid! Blaast hij ineens lucht in zn wangen en zegt zooo jij ziet er opgezwollen uit sochtends.. ik kreeg spontaan de slappe lach! Ik hoor mn hele leven al eet je wel genoeg en nu moeten ze alles haast verstoppen
Misschien strekt je beeb zich inderdaad ff lekker uit of trappelt en stomp het tegelijk Ik had mijn mannetje gelijk een tik om z'n oren gegeven als tie zoiets tegen me zegt.. (voor de grap hoor) Vriendlief zit mij soms te plagen , moest wel lachen toen ik met hem voor positiekleding ging kijken (1x nooooit meer ) Die zat heel de tijd maar.. koop een soepjurk, kijk daar hangt nog een leuke soepjurk,moet je die soepjurk niet ff passen, wat een leuke soepjurken arhhhhhhh
Tja mannen en winkelen is al niets maar mannen en zwangerschaps mode Ik heb op het moment (het is nog zo warm hier) alleen een zwangerschaps band om en een tshirt aan in huis.. komt manlief thuis zegt hij wat heb jij nou?
Ik heb gisteravond de 20 wk echo gehad en het was heel leuk. Alles was mooi in order en natuurlijk wilden wij weten wat het was. .... HET IS EEN MEISJE !!!!!!! We waren verbaasd want hadden ons al helemaal ingesteld op een jongen, mijn man komt uit een jongensgezin (zegt dus helemaal niks) en ik had mooi dik haar en een mooie huid, klein buikje, weinig aangekomen dus iedereen zei; jij krijgt een knul want jij draagt zus en zo (allemaal onzin!) Ik vind het hardstikke leuk en heb gelijk de kanten jurkjes die ik vroeger ook heb gedragen als baby (had mijn moeder nog) opgehangen in de babykamer. hihihi! Nu kan ik de meisjes accenten aan de kamer gaan toevoegen en helemaal los gaan in roze, strikjes, etc etc ! Heerlijk!
Lijst Februari mama's en kindjes (dd 11-10-2006) Erna1974 jongen Bab28 jongen Runner jongen Maisy jongen AmyLee jongen Judith75 Jongen Aichaatje jongen Missymona meisje IkenKleine meisje Daphne78 meisje Carola1980 SURPRISE Cellie SURPRISE Annelies SURPRISE Fredje8 SURPRISE Marjanne SURPRISE DAGDAG SURPRISE Wenniepenny SURPRISE Pendrag Mirella28 meisje
Mirella gefeliciteeerd! Goh wat zou ik een boel meidenspul voor je hebben als je in de buurt had gewoond ben nu alles aan het uitzoeken en weggeven!