Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Gerben
    Gerdi
    Gert
    Gervin/Gerwin
    Gerko

2. Annelies

Annelies Niet meer actief

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    achiaatje, dan hebben jullie nog veel meer werk dan wij, jeetje. Bij ons is alleen het lastige eraan dat we gewoon nog wonen in het huis terwijl iedereen bezig is. Zeker omdat ik onregelmatig werk is het een beetje lastig, maar ach dat komt ook wel weer goed Nog ffies en alles is moooooooi.

Wij laten geen 3d of 4d doen, vind het zonde van het geld. Vrienden van me hebben het gedaan en het ligt in de kast en niemand kijkt ernaar en wat bij ons ook speelt we willen meer dan 1 kind, als het mogelijk is het liefste 3 of 4 en dan moet je bij de andere kinderen het ook zo doen vinden wij althans. Anders ga je onderscheid maken en dat is iets wat we absoluut niet willen

Ik heb me voor yoga opgegeven maar zat vol, dusals er iemand bevalt heb ik een plaatsje, de eerste is volgende week uitgerekend dus hopelijk kan ik snel aan de gang hahahahah.....
    liefs fredje

4. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Meiden hebben jullie dat nou ook?

Ik moet echt snel janken tegenwoordig. Ik haaaaaat dat!

Dat is helemaal niet fijn in mijn werk, want ze zijn best hard hier. Vroeger kon ik er wel tegen, maar nu hoeven ze maar 'boe ' te zeggen en de tranen staan in me ogen.

Pffff.... ik wou dat ik al met verlof kon zeg...

5. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wel veel werk inderdaad! Maar ik kan me voorstellen als het in het huis is waar je ook woont dat je er soms echt gek van wordt! wij kunnen in ieder geval de deur dichttrekken!

@ Mirella.. heel herkenbaar!

Wie van jullie droomt hier ook zo naar.. ben er soms zo beroerd van! het lijkt zo echt! Ik beval in mn droom soms veels te vroeg of van een dier of een heleboel bloed etc kan dan de hele dag van streek zijn!

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ja hoor, vandaag toch weer de niet zo leuke vk gehad... :(
    Maar alles is goed met ons kindje! dat is altijd leuk om te horen! :D
    M'n zus en ik willen gaan zwemmen. Wacht nog ff totdat zij de 20 weken is gepasseerd.
    (volgende week zaterdag)
    (Ik heb al een mooi roze badpak gekocht bij de prenatal. Hij was in de uitverkoop, dus de kleur maakte me niet zo veel uit. ;) )

7. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @Maisy: hoe gaat het nu met je? Veel beterschap!

@Erna1974: ik ga op 30 oktober beginnen met de zwangerschapsgym van Vitras. Ik ben gelijk lid geworden van de vereninging (voor allerhande hulpmiddelen) en ik wil graag in beweging blijven. Verder zie ik wel of het wat is. Ik kan er in ieder geval wat van opsteken als voorbereiding. Er is ook een les met partner erbij, voor die van mij is dat absoluut heel handig. Hij heeft het er nu vaak over dat het zo spannend is enz. Ik wil graag dat hij vol vertrouwen mij straks bij kan staan tijdens de bevalling!
    Ben jij er al uit of je iets gaat doen, yoga of gym?

Wij gaan niet voor een 3d of 4d echo. We hebben al aardig wat echofoto's en met 30 weken krijg ik in ieder geval nog een echo (ivm placenta locatie), dus dan hebben we er echt veel! Verder willen we het geld liever besteden aan benodigdheden voor de kleine.

We noemen de beeb, soms kleine, baby, beeb etc. Verder niet echt speciaal...

Ik heb vanochtend met de buurvrouw wat positiekleding besteld bij de wehkamp, ben benieuwd. We hebben aardig wat laten komen, dus dat wordt flink passen morgenavond!

Liefs,

DAGDAG :)

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hallo allemaal,

Wij laten geen pretecho maken. A.s. zaterdag is onze screeningsecho in 2D en daar doen we het mee. Het geld stroomt echt met bakken tegelijk de deur uit hier. Niet alleen spullen voor de baby maar ook voor de twee andere kinderkamers. En dan moet de babykamer nog. Bovendien heb ik mijn zinnen gezet op een droger en een digitale videocamera. Wensen genoeg dus.

Zwangerschapsgym spreekt mij helemaal niet aan. Yoga zou ik wel willen maar ik kan in de buurt niets vinden. Als jullie nog een adresje hebben in de buurt van Drachten of zo dan hou ik me van harte aanbevolen!

De jeuk herken ik heel erg. Nu is het bijna over maar het is echt erg geweest. Zo erg dat ik gewoon in gezelschap uitgebreid mijn buik stond te krabben. Verder heb ik momenteel geen nieuwe klachten. Goed mn trage ritme vasthouden, dan kom ik de dag wel door.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja, ik denk er op dit moment ook zo over hoor pendrag. Het kost een hoop geld zo'n pretecho en hij beland waarschijnlijk toch ergens in de kast na een paar keer gekeken te hebben denk ik ;) En ales is al duur genoeg! Sint en kerst zitten er ook nog eens aan tekomen, dus moet voor de kids natuurlijk ook wel wat kopen :) Ik heb voor de beeb nog niet alles compleet, dus nog genoeg dingen om geld aan uit te geven!

Ik ga ook niet op zwangerschapszwemmen, want zit al op aquajoggen :) Goed voor mn conditie, leuke oefeningen ook!

Vorige keer bij de vk vroeg zij al of ik jeuk aan mn buik had. Zaten behoorlijk wat krabbels op geloof ik ;)

10. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Ik geloof dat we allemaal wel last hebben van die jeuk heb ik ook en had ik ook bij me dochter wel grappig hoor dat we allemaal wel ongeveer de zelfde kwaaltjes hebben

Ik hoop dat het met maisy weer wat oké gaat

morgen naar de vk altijd weer leuk

@dagdag ik kijk nog even wat ik ga doen wat betreft zwangerschapsgym het is wel gezellig al is het alleen voor de klets :)

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @maisy: Hoe gaat het nu met je? Hopelijk voel je je al een beetje beter...

@Erna: weet jij waar die jeuk vandaan komt? Ik heb het elke s`avonds en alleen tussen mijn schaambot en navel...

Groetjes, Bab

12. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik heb (nog) geen jeuk. Misschien komt dat nog...

13. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @bab28 de huid rekt natuurlijk uit dus daar kan het van zijn het kan aan de verandering van je hormonen liggen want je bloed veranderd ook enigzins
    tenminste dat hebben ze mij verteld toen

Na het douchen lekker insmeren met bodycreme helpt vaak wel

Ik gaat zo naar de vk leuk leuk hartje weer horen

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Rustig hier!

Ik ben ook buik aant insmeren met bodycreme tegen de jeuk en het helpt idd wel ja.

Hebben jullie last van straie?

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hier nog geen last van straie, hopelijk blijft het weg ook!
    de jeuk heeft zich ook nog niet gemeld, gelukkig zo te lezen.

geloof niet dat ik de enige ben die maisy mist?! valt wel meteen op als ze een weekend geen reactie plaatst.
    MAISY, waar ben je?!

ben ik vroeg of zijn jullie ook al met het geboortekaartje bezig?
    heb al een hele leuke gezien. met bestellen zal ik nog maar even wachten....

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hihi, ik ben er wel hoor! :D Voelde me heel rot van het weekend ik heb het benauwd van de antibiotica en had veel pijn in de buik en harde buiken, nu een stuk minder gelukkig en ik heb morgen weer een afsrpaak bij de vk dan ga ik het er over hebben en ook dat mij en mijn omgeving het opvalt dat mijn buikje best klein blijft, dat had ik anders nooit.

Ik heb geen jeuk aan mijn buik maar mijn borsten haha ook best vervelend hoor!

Ik heb het geboortekaartje al ontworpen en als de kleine er is uitprinten!

17. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tja jeuk...
    Krijg juist jeuk als ik m'n buikie insmeer, ben allergisch voor parfum.
    Gaat tot nu toe goed, heb gelukkig ook nog geen last van striae! :D

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier nog geen striae maar wel jeuk!
    Ik smeer eigenlijk vanaf het begin al met zwitsal buiken creme uit NL.. hoop dat de striae wegblijft

19. summer28

summer28 Lid

12 okt 2006
    91
    0
    0
    hier ook geen last van striae, maar mijn buik is ook maar heel erg klein

20. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    hier ook af en toe wat jeuk, zowel aan mn buik als aan mn borsten. Geen straie gelukkig, hoop dat het weg blijft, maar vrees het ergste.
    Ben druk aan het smeren, wissel het een beetje af; Buikencreme van Zwitsal of de Hema en Dove Body Lotion voor extra droge huid met vitamine E. Helpt het niet, dan is het in elk geval erg lekker dat smeren ;).
    Ohja en zo nu en dan een scrubbeurtje, ook erg lekker.

Voor het kaartje ben ik wel al aan het rond kijken voor ideeën. Ik ga hem zelf maken, maar ben er nog niet helemaal uit. Gelukkig nog tijd zat.
    De naam -mits het een meisje is- hebben we wel al. Voor een jongen kunnen we nog steeds niets bedenken. Hopelijk had de echoscopiste het dus goed ;)

@Maisy; gelukkig dat je je weer iets beter voelt. Maak je je zorgen om je buik? Je voelt de kleine man toch heel goed? Wel heel apart dat het nu zo anders is. Misschien omdat het nu een jongen is heb je een heel andere buik. Of komt het later de groei. Ben benieuwd wat de vk zegt.

Zijn bij jullie ook zoveel mensen verkouden in de omgeving? Bij mij wel en hou mijn hart vast. Zit nu echt niet op een verkoudheid te wachten, voel me juist zo lekker nu. Krijg ook 9 van de 10 x als ik verkouden ben bronchitis en de medicijnen die ik daarvoor heb, mag ik nu niet gebruiken. Hopelijk blijft het dus weg... veel vitamientjes eten, op tijd naar bed!

Deel Deze Pagina