Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @ikenkleine, ja ik maak me zeker zorgen, ik doe ook rustig aan nu en ga morgen direkt navragen of dat door de medicijnen of door het wegspoelen van de blaasontsteking komt. En ik vraag me af vanwege e grootte van mijn buik of de baby wel goed groeit, ik heb het best druk, en ik lees/hoor wel vaker dat de 5de en 6de kind klein was met een kleine placenta omdat je lichaam als het ware "op" is. Als de baby het maar goed doet is een beetje kleiner niet erg, ik ben zelf ook klein en de papa ook en de andere 4 kids waren ook geen dikkerdjes.

Ik ben de hele zwangerschap al verkouden en het schijnt als je dat eenmaal bent door de zwanegrchap je dat meestal ook tot het einde blijft, fijnnnnn :(

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Maisy: ik ben ook al zeker 5 maanden snotverkouden :( :( Kunnen we onze lol op zeg! Ik moet na de zwangerschap een allergietest laten doen..

Ik heb dus wel striae ;) vndaar mijn nieuwsgierigheid ;) Ik heb het bij mn oudste dochter gekregen. Zij groeide zo hard door de zwangerschapsdiabetes dat het niet tegen te houden was helaas.. Nu zie je de oude strepen weer en volgens mij toch steeds ook weer nieuwe. Niet echt mooi, maarja..je doet er nix aan hè ;)

Geboortekaartjes maken wij zelf. Het drukwerk staat startklaar op mn pc en op die van manneke voor het geval dát hè, en als kleintje geboren is een foto erop en klaar :)

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Heyyyy bijna 100 paginaaaaaaaa's! :p

4. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    @Maisy... kan me voorstellen dat je wat ongerust bent. Zeker omdat je weet hoe je lijf 'normaal' gesproken reageerd op een zwangerschap. Zal vast allemaal meevallen!

Wat goed zeg van diegene die al de kaartjes klaar hebben. Ik vind het erg lastig. Wil toch iets leuk, origineels en dat bij ons past.

Thuis begint het ook wat opgeruimder te worden. Mannetje is heeeel druk bezig de laatste dagen met opruimen, weggooien etc. Ben er heel blij mee. Want voor je het weet zijn die laatste weken voorbij. En we moeten toch nog heel wat doen. In het opruimen heb ik ook geen zin, maar kan me wel helemaal verheugen op dat het kamertje straks klaar is om geschilderd en ingericht te worden.
    Volgens mij zijn veel van jullie (die niet aan het verbouwen zijn; petje af hoor om dat ook nog te doen) al een heel eind met de kamertjes.
    Maisy, hoe gaat dat bij jullie met 5 kindjes? Gaan een paar meiden gezellig bij elkaar op de kamer of heb je de luxe van genoeg ruimte?

5. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Yep, mijn kamertje is klaar.

6. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Ben benieuwd naar de kamertjes. Foto's?

Enne... joehoe. de 100ste pagina!

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van kamertjes :) Bij ons wordt het kamertje van de jongste de babykamer en zij slaapt daar nu nog. Binnenkort gaat ze bij haar zus op de kamer slapen als het lukt. We hoeven dan alleen het ledikantje weer teug te zetten en klaar! Niet omdat we nix eraan willen doen hoor, maar we moeten waarschijnlijk over niet te lange tijd toch verhuizen, dus is het zonde om nog geld uit te geven aan een 'nieuwe' kamer vinden wij ;)

Op naar pagina 101! :p

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kom ik er net ineens achter dat ik niet morgen maar donderdag naar de vk moet! :( :( :( Hoe kom ik erbij om me een dag te vergissen zeg!

9. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Yoehoe 100 pagina's !

Hier is iedereen ook verkouden, hoop niet dat ze mij gaan aansteken :(

Wij zijn ook nog lang niet klaar in huis teminste dat gevoel heb ik....

Geboorte kaartjes zijn we ook nog niet aan begonnen, we hebben wel een idee in ons koppie ziten.

Mijn buik jeukt ook maar dan juist aan de bovenkant,
    gelukkig heb ik nog geen striae op mijn buik maar wel
    op mijn heupen (had ik al) dus dat zal zich heus nog wel gaan uitbreiden :cry:

Voor de zieken en de snotneuzen, heeel veeel beterschap !

Knuf

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij ons is het babykamertje nog 1 grote puinhoop. Op dit moment slaapt de jongste dochter van mijn vriend er nog. Maar ze is echt aan het 'helpen' dus het grootste gedeelte van het behang is er af. Gelukkig zit er wel schot in. De kamer waar ze naar toe gaat is klaar op het electra na. Deze week even lamp ophangen en stopcontact aanleggen en dan kan ze dit weekend voor het eerst boven slapen.
    Het laatste weekend van oktober komt mijn moeder weer schilderen. Ze zal dan nog 1 dag boven bezig zijn met de andere kamer en dan eindelijk beginnen aan de babykamer!

Ik ben zelf niet echt verkouden maar heb wel elke ochtend mijn neus vol zitten. Klinkt wat vies maar vol met bloederig, dik snot. Als ik dat eenmaal heb weggesnoten is alles weer klaar. Straie heb ik gelukkig ook nog geen last van maar als ik zie in welk tempo ik groei dan komt dat vast nog wel.

Verder begint mijn vermoeidheid weer toe te nemen. :evil: :evil: :evil: . Zelfs mijn misselijkheid komt weer opzetten. Ik gooi het er nu nog maar op dat het komt omdat mijn vriend late dienst heeft deze week. Ik moet dus 's avonds zelf voor mijn eten zorgen en er zijn maar weinig boodschappen in huis. Veel keuze is er dus niet. Hem maar even lief aankijken zodat hij morgenochtend de kasten weer vult!

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hebben jullie de kraamzorg al geregeld? Ik kreeg vandaag bericht van het bureau dat dat voor ons gaat doen. Ga gelijk even op hun pagina surfen.

12. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hallo allemaal!

Ik ben inderdaad sinds een paar dagen ook snotverkouden. Ik had ook gehoord dat je het waarschijnlijk je hele zwangerschap houdt, maar ik heb toch wel goede moed dat het nog over gaat. Deze verkoudheid is niets vergeleken bij degene die ik in het voorjaar had (onsteking wilde toen niet weg) dus eigenlijk valt het voor mij erg mee. We zien het wel.

Ik heb nog geen striae (alleen oude strepen), maar smeer ook regelmatig met olie van Weleda. Ook had ik gehoord dat je veel striae pas krijgt tijdens de bevalling... weet niet of degenen onder ons met kinderen ook die ervaring hebben?

Vanavond is onze grote bestelling van de wehkamp bezorgd, vijf grote zakken in totaal! Kleding voor mezelf, buurvrouw en buurmeisje! We hebben een hoop gepast en ik ook veel aangeschaft! Maar... ik had al sinds mei helemaal niets voor mezelf gekocht, dus het mocht wel weer een keertje. Ik heb twee mooie broeken en een stuk of 5 a 6 t-shirts/topjes en één buikband. Helemaal blij nu, super leuk hoor! Nu nog de rest terugsturen, rekening betalen en genieten van de nieuwe outfits.

Liefs,

DAGDAG :)

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @ikenkleine, ja k maak me wel zorgen nu kheb de hele tijd al harde buiken, durf amper van de bank, blijf maar stil liggen, kan wel janken dat Andy er niet is, HUFTER, sorry... :cry:
    Wij wonen in ee nnieuwbouwhuis maar hebben toch maar 3 slaapkamers, op de 2e verdieping 1 grote en daar sapen de oudste 2 en de 3e verdieping nog 1 grote slaakamer daar slapen de jongste 2 meiden en een kleinere kamer daar slaap ik nog, dus hoe we dat gaan doen is nog even vogelen maar dat komt wel, ik heb alle kinderen toch tot een jaar op mijn kamer gehad.

14. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @maisy ik hoop dat je je gauw wat beter voelt

En natuurlijk ook voor alle andere zieken beterschap ;)

15. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Trouwens, kraamzorg hebben we al een tijdje geleden geregeld. Volgens mij komen ze een keer langs voor een intake gesprek vanaf 7 maanden. Hebben jullie al iets geregeld voor kinderopvang? Ik vergeet zelf iedere keer de aanvraag op de post te doen, maar dan is het als het goed is wel geregeld.

Nu lekker slapen!

Liefs,

DAGDAG :)

16. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Kraamzorg is geregeld maar kinderopvang nog niet,
    ik heb wel een beetje rondgeneusd op internet en een creche uitgekozen maar we willen daar eerst nog even gaan kijken voor we de aanvraag invullen en opsturen....

Mijn vriend is de laatste paar dagen echt flink aan het stressen,
    hij wil in huis eigenlijk alles ineens perfect hebben terwijl dat eigenlijk onmogelijk is.
    Ik merk echt aan hem dat hij een beetje bang is voor wat komen gaat,
    en wat er allemaal geregeld moet worden.
    Natuurlijk heb ik dat ook wel eens, het is een behoorlijke verantwoordelijkheid zo'n kleintje.....

Hebben jullie wel eens van die momenten ?

Liefs

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Bij ons is het ook beetje stressen. Hebben een nieuw huis gekocht en zijn daar druk bezig, dat loopt allemaal wel op schema. Willen alleen een garage aanbouwen maar de tekeningen en de vergunningen werken niet mee. Hoop echt dat het op tijd klaar is want heb anders geen wasmachine en droogtrommel. En de kleertjes wil ik zelf wassen want heb dus ook al blauwe kleertjes erbij zitten en niemand in onze omgeving weet wat we krijgen...

Verder ben ik niet verkouden maar heel erg schor sinds een paar weken. Zou dat dan ook blijven tot aan het eind? Hopelijk niet want soms komt er echt weinig geluid uit hahahah!

Morgen weer naar de vk! Ben benieuwd...Ben bang dat de kleine nog steeds in dezelfde positie ligt...
    Enne de bewegingen worden ook steeds sterker. Soms geeft het zelfs een rotgevoel als ons kleintje zich om zijn as beweegt en dan met het ruggetje tegen de buikwand aankomt, herkennen jullie dat?

Liefs, Bab

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @bab, ja dat heb ik ook als hij zich helemaal uitstrekt of omdraait, heb dan het idee dat ie tegen mijn darmen ofzo duwt :(

19. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    @maisy, probeer je zo veel mogelijk te ontspannen (lekker op die bank blijven liggen!).
    Veel sterkte vandaag bij de VK.
    En blijft je man nog lang weg, of is daar nog geen zicht op? Denk aan je meid!

20. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Nou meiden voor foto's van ons kamertje zulllen jullie nog een tijdje geduld moeten hebben, maar ze gaan zeer zeker komen, alleen leven we nu al in de puinzooi ivm verbouwing, als het goed is (ik hoop het) dan liggen van het weekend de tegels erin, maar eerst zien dan geloven! Dan begint volgende week de schilder en die had een paar weken de tijd nodig oeps...... en als de schilder begint gaan we boven beginnen op de babykamer, met stroomleggen etc etc. Dus heb geduld, het gaat goedkomen! Althans dat belooft men! hahaha nee hoor ik heb er wel vertrouwen in!
    liefs fredje

Deel Deze Pagina