Fredje hoe was je echo?? Voor alle nieuwe meiden: van harte gefeliciteerd!! Zelf ben ik hier iets minder aanwezig geweest afgelopen tijd. Moest ff m'n zinnen verzetten. Pff wat een stress de hele tijd, zal blij zijn als die 12/13 weken om zijn!! Moet wel zeggen dat ik er een steeds beter gevoel over krijg. Begin nu ook misselijk te worden (Dominique je bent niet de enige, er zitten al een paar kilo's extra aan ) en dat kan ik eigenlijk alleen wat tegenhouden door op tijd iets te eten... en aangezien ik normaal gesproken niet zo heel veel eet zet dat extra hard aan natuurlijk Hebben jullie ook zo'n last van obstipatie trouwens?? Ik had er in het begin helemaal geen last van maar ik krijg nu gewoon een echt opgezette buik
Hallo lieve allemaal, ik heb jullie gevonden en kom gezellig meekletsen. Ben nu zo ongeveer 7 weken zwanger en heb in week 8 een afspraak bij de HA voor eerste onderzoek. Erg spannend. Ben benieuwd wanneer ik dan een afspraak kan maken voor een eerste echo. De kwaaltjes vallen hier nog mee gelukkig. Wel af en toe misselijk, maar als ik dan wat eten er in weet te krijgen (moet mezelf echt dwingen en niet aan eten denken), dan gaat het weer. Begin nu wel steeds wat vermoeider te raken en ook mijn borsten beginnen steeds gevoeliger (en volgens mij ook groter) te worden. Wij hebben het alleen nog maar aan mijn ouders vertelt (die zien we veel) en ik tegen 2 hele goede vriendinnen die ook zwanger zijn/proberen te worden. Ik kan tegen hun gewoon niet liegen en met die zwangere vriendin kan ik nu lekker alles delen, is wel erg fijn! Verder houden we het nog stil tot de magische 12 weken grens. Wat het maar vast eind juli Nou meiden, even mijn verhaal.
ohja, PS het is ons eerste kindje en het was in de derde ronde al raak. Hadden we absoluut niet verwacht
@ ikendekleinde; welkom hier meid! ik heb vandaag de vk gebeld en kan 20 juli terecht. dan ben ik negen weken zwanger. krijg dan gelijk een echo!! spannend!
Hoi iedereen! Ben woensdag voor een echo en bloed onderzoek geweest alleen er viel nog niet veel te zien nog heel erg vroeg en ik heb een gekantelde baarmoeder maar mijn hcg was 2200 met 4 week en 4 of 5 dagen dus dat was goed , komende maandag moet ik weer bloed prikken en een echo...
Nou meiden, jullie kunnen er wat van: kijk ik een week niet bij dit onderwerp, moet ik me daar ineens een flink aantal pagina's door'worstelen' zeg Leuk, nog een paar nieuwelingen erbij. Annelies en IkenKleine van harte gefeliciteerd en welkom! Het was voor mij een heftige week. Vanaf woensdag begon ik ineens een beetje bruin te verliezen, en gisteren ging dat - bij vlagen - door. Dus ik zat hem behoorlijk te knijpen of het niet weer mis zou gaan, want de vorige keren begon het ook zo. Gelukkig waren mijn wc-bezoeken vandaag de hele dag schoon, dus ik krijg er weer wat meer vertrouwen in. Ik voel me ook op en top zwanger: moe, 'aanwezige' onderbuik - gelukkig geen kramp, borsten beginnen te groeien, ik ben af en toe zo dement als een deur en heb regelmatig last van brandend maagzuur - heb zelfs al Rennies gekocht. @kim en maikel: wat fijn dat julllie het hartje hebben zien kloppen en dat alles er goed uitzag. Hebben ze een oorzaak voor de buikpijn gevonden? @fredje: hoe is het vandaag gegaan in het ziekenhuis? Zo, ik ga lekker een nachtje kamperen in Duitsland met de schoonfamilie. Morgen weg en zondag weer terug. Dus ik spreek jullie volgende week weer. Prettig weekend! Groetjes, Wendy
gefeliciteerd! ik krijg de 17e een echo op het zh ben dan als het goed is 10 weken. dan heb ik die dag daarna een afspraak met de gyn en hopelijk verwijst hij me dan door naar de verloskundige. maar nu is mijn vraag eigenlijk, zou ik daar dan ook weer een echo krijgen of is dat dan niet meer nodig? heeft er verder ook nog iemand last van z'n rug? ik met name s'ochtends als ik wakker word, echt niet grappig meer! verder gaat het hier oké. fredje, ik ben ook wel benieuwd hoe het was hoor! haha. wendy, fijn weekend!!
Meiden hier komt het ziekenhuis verhaaltje dan. We hebben een echo gemaakt en het zag er goed uit, het hartje klopt. Alleen moet ik leren naar mijn lichaam te luisteren, dus ik zit in de ziektewet en moet mezelf kalm houden. Veel liggen, nu ik mezelf er aan toe geef, merk ik dat ik het ook nodig heb, ik slaap kei veel, ook s'nachts gelukkig. En nu overtwee weken weer een echo. wel spannend allemaal, de gynecoloog zei, ik zou je graag vertellen dat je de 9 maanden gaat halen,ze wist van mijn eerdere miskraam, maar meid we kunnen je pas wat meer zekerheid geven over 2 weken, het ziet er goed uit, maar er kan vanalles nog misgaan, dus zorg nu dat je goed aan jezelf denkt en na je lichaam luisterd, en daar had mevrouw natuurlijk gelijk inl. Ik was dolgelukkig een hartje te zien, wow het ging zo mooi op en neer!!! Meiden thanx liefs fredje
Het is zo leuk om al die herkenbare zwangerschapskwaaltjes en onzekerheden te lezen. ik herken me er helemaal in. Ik heb veel last gehad van zeurende buikpijn. Maakte me er zorgen over. Toen ik eenmaal gerustgesteld was verdween de buikpijn, en nu ben ik daar weer ongerust over. Het is ook nooit goed he. Een zwangerschap brengt nu eenmaal onzekerheden met zich mee.... allemaal veel succes!
Fijn dat alles goed was Fredje Maarre, als je een kloppend hartje hebt gezien is de kans op een miskraam toch gedaald tot minder dan 5%? Tenminste dat lees ik op internet overal. En waardoor kunnen ze je over 2 weken meer zekerheid geven dan nu? Sorry voor al die vragen hoor, maar vroeg me gewoon af of 8 en 10 weken ver zijn nog zoveel verschil maakt
Nou dames hier is t echt op en top zwanger vooral savonds, kheb net uit ellende de kattenbak en decaviakooi van de kids buiten in de tuin gezet ik moet zo kokhalsen van die lucht en ook van de schaal waar de kip in is gebakken bweeeehhhhhhhhhhhh hihi en mn borsten wauw als ik de jongste oppak voelen ze net gekneusd...
over twee weken meer zekerheid onmdat je dan weer twee weken verder zijn, dat van die 5 procentdat wist ik niet, fijn om te horen. Hetis natuurlijk zo dat de gynecoloog je laat weten dat er altijd nogvan allesmis kan gaan. is fijn vind ik
hoi fredje Wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen. Is al een super goed teken. Ik heb namelijk ook al een eggo gehad en het hartje zien kloppen. En die dokter zei tegen mij het ziet er allemaal goed uit en het hartje klopt dus je mag super blij zijn. Succes verder. Groetjes kim
tjee fijn zeg dat jullie al echo's hebben gehad en/of al bij de verloskundige zijn geweest. ik heb volgende week een afspraak bij de HA hopelijk mag ik dan daarna snel een afspraak bij de verloskundige voor echo maken. Tot die tijd toch maar afwachten of het allemaal goed zit. Deze zorgen herkennen jullie vast wel.
dat heb ik idd ook gehoord dat als je het hartje hoort kloppen dat je dan een veel grotere kans op slagen hebt (om het maar ff zo te zeggen). gaaf hoor! hoop dat hier ook alles het al doet! nog ff 3 weken geduld! nooit geweten dat wachten ook lang kan duren als je al zwanger bent haha
ik herken het helemaal het wachten, zit nu verplicht thuis, en ik merk ook echt dat ik het nodig heb, maar het liefst wou ik dat de 12 weken goed voorbij zijn, ach nog 3 1/2 week. Succes allemaal meiden!!!
Hoi dames, vanmorgen weer bloed geprikt en een echo gehad de hcg was van woensdag van 2200 naar vandaag 10.000 gestegen dus dat zit goed en het vruchtzakje is ook gegroeid vergeleken met woensdag er was alleen nog niet "echt" iets erin te zien zei de gyn maarja ben ook nog maar 5 week en 3 of 4 dagen dus volgende week maandag heb ik weer een echo. Spannend!
waarom hebben jullie allemaal zoveel echo's dan? dat wil ik ook! word de laatste tijd vaak wakker met onwijze rugpijn, iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom of hoe het minder kan worden? word hier niet goed van, slaap er zo slecht door!