Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik zou dan ook pillen nemen, ik ben niet zo goed in drankjes drinken brrrr hihi

2. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik ga vanavond naar een voorlichting over borstvoeding. Het wordt gegeven in het ziekenhuis waar ik ook wil bevallen.

Iemand ervaring of iemand anders die dit ook gaat doen?

3. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @Mirella28: ik ga ook naar een voorlichting over borstvoeding, alleen dan pas in januari ;). Je bent er lekker op tijd bij! De borstvoedingscursus wordt bij ons vanuit de kraamzorg georganiseerd en het lijkt me zeker heel praktisch om te doen. Ik had al ergens gelezen dat wanneer je je goed voorbereid op borstvoeding, het vaak gemakkelijker gaat. Je weet dan in ieder geval een beetje wat je te wachten staat!

@Erna1974: het lijkt me echt super leuk om je in levende lijve te ontmoeten bij de zwangerschapsgym, zou wel humor zijn! Ik neem aan dat je snel wat hoort hoor! Zoals ik al schreef is er nog plek voor 4 mensen en het was normaal dat er nog mensen bij worden geplaatst als ze iets later inschrijven.

Liefs,

DAGDAG :)

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Hoi hoi,
    gisteren was ik voor controle naar de verloskundige, en alles prima.
    Op het laatste controleerde ze me urine en zaten er eiwitten in me urine, moest ik gelijk door naar het ziekenhuis...
    Daar aangekomen moest ik ook op een po plassen en werd er bloed afgenomen, en ik moest gelijk een hartfilmpje laten maken,
    en ook nog een ding om me arm om constant bloeddruk te meten...
    Hoe dan ook....een uur later kwam alle uitslagen (ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging), niks aan de hand.
    Zelfs die eiwitten zaten niet in me urine en me bloeddruk was gewoon laag, alle bloedwaarde's prima en de baby maakt het ook
    uitstekend! Nou jaaaaaaaaaaaa.
    Beter natuurlijk, maar was toch even schrikken.

Groetjes Cellie.

5. erna1974

erna1974 Actief lid

Jul 18, 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @dagdag: Nou ik heb is even gebeld ze hebben mij dus nog niets gestuurd maar ik mag aanstaande maandag ook komen ik had in principe nu afgelopen maandag ook al gemogen maar ze zijn vergeten een bevestiging te sturen dus volgende week maandag kom ik ook pufffffffen :)

6. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    @ cellie, je schrikt je het apelazerus!
    gelukkig dat met jullie alles goed is,
    maar wat een stomme fout!

@ mirella, heel veel plezier vanavond,
    en laat ons ff weten wat daar allemaal gebeurd.

hier gaat alles lekker, alleen een knallende koppijn vandaag.
    badwater staat al aan. zo maar ff ontspannen met een boekje.
    net nog een klein stukje geverft in de beebie kamer eind van de middag 2e laag erover en dan moet het maar eens klaar zijn.
    (vriendlief moet alleen de verwarming dan nog even doen)

kan de wandelwagen ook zondag al op gaan halen.
    ben de aansluiting van de camera kwijt dus die foto's kan ik nog steeds niet op de comp. zetten.
    zo maar een grote zoektocht houden hier in huis....

7. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @Cellie: jee, dat lijkt me echt wel schrikken! Gelukkig was er niets aan de hand en hebben ze alles goed gecheckt!

@Erna1974: JAAAAAAAAAA! Super leuk! Slim om even te bellen! Nou, dan zie ik je in ieder geval maandagavond. Enne... dat puffen mag je natuurlijk nog even uitstellen. We gaan het hebben over goede zithoudingen voor op het toilet :confused: , we zullen vanzelf wel zien wat het allemaal in gaat houden.

Ik lees trouwens af en toe mee op het forum van de novembermama's. Hartstikke spannend op dit moment, want twee dames hebben weeën etc.
    Ik merk dat ik soms niet kan wachten op het moment dat het zover is! Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het allemaal gaat, maar ik ben gewoon zo benieuwd! Het lijkt met heerlijk om dat kleine mensje in je armen te houden! Hebben jullie dat ook, of juist nog helemaal niet?

Liefs,

DAGDAG :)

8. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    DAGDAG

Ja ik ben ook heel nieuwsgierig naar hoe het zal gaan, maar geniet nu ook nog wel heel bewust van de rustige tijden zeg maar.

Ik heb een broertje van 10 (ik was 17 toen ie geboren werd, mijn moeder was toen 45! niet geplanned, maar van harte welkom!) en weet nog goed hoe het huis op zijn kop stond toen hij er eenmaal was.

9. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    het lijkt me idd errug spannend allemaal.
    de gehele bevalling en natuurlijk het moment dat de beeb er eenmaal is!
    weet totaal niet wat je te wachten staat, gewoon over je heen laten komen zeggen ze dan... hihi.
    zit echt al af te tellen hier.
    maar ik geniet ook nog steeds gewoon lekker van mijn buik hoor, blijft onvoorstelbaar dat er echt een levend wezentje in groeit.
    bij elk trapje dat ik voel/zie begin ik helemaal te stralen!
    ben wel onwijs benieuwd hoe onze creatie er uit zal zien! haha.
    nog maar even geduld...

10. erna1974

erna1974 Actief lid

Jul 18, 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @mirella tussen mij en mijn broer zit precies 5 jaar en tussen mijn dochter en de aankomende baby zit precies evenveel leeftijdverschil vondt mijn moeder wel grappig ze vroeg of we het zo uitgekiend hadden :)

Over de bevalling zit ik eigenlijk helemaal niet in komt ook wel omdat het een prachtige bevalling was van mijn dochter kan natuurlijk altijd anders zijn bij de tweede maar ik ga ervan uit dat het weer net zo goed gaat ;)

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zit ook niet zo in over de bevalling hoor! De eerste was er binnen 5 uur, de 2e binnen 2 uur, dus dit zal vast ook een vluggertje worden volgens de vk ;)

12. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Dit is echt ongelooflijk....
    Gisteren eindelijk naar de Dokter geweest.. (2 uur gewacht maar das een ander verhaal)
    Dacht laat ik nog eens vragen hoe het met mn Jongentje is... is het een meisje............... :) :) :) ik kwam dus niet meer bij van het lachen! Mijn moeder heeft al voor de eerste 2 jaar jongens spul gekocht!
    Van de week naar een ziekenhuis voor een 3d echo (toch gevonden hier in egypte) en dan nog maar een vragen!
    HEb ik dat! :(:
    Verder is alles goed, wel ligt de beep nog steeds met de benen naar beneden en is volgens de doc over actief! Maar voorlopig even geen medicijnen meer!
    Wel slecht nieuws uit NL.. mijn opa ligt heel slecht!

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Aicha, dan had Sonja dus toch gelijk met pendelen!

14. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik zie ook niet tegen de bevalling op, de eerste was er in 5 uur, de tweede in 4 uur de 3de in 3 uur en de 4 de in 8 uur, nooit gescheurd, geknipt of wat dan ook. het enige waa ik me zorgen over maak is dat het niet weer te vroeg komt.
    Ze zijn respectievelijk met 40 weken, 34 weken, 29 weken en 36 weken geboren.

15. Zooo vanaf deze week werk ik minder!
    Is wel fijn hoor, want werd echt zwaar nu
    Ik werk nu ipv 2 volle dagen, 2 halve dagen
    ik had nog dik 80 uur vakantie staan en neem nu elke dag een paar uurtjes op

Verder prima, wel veel moe, maar ach..dat hoort erbij
    Wat ik lastig vind is dat ik nu al last heb van vocht uit mijn (.)(.) :(

16. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Dat is lekker Carola dat je nu minder kan werken!
    Bij mij is de moeheid wel vergeleken met de eerste 3 maanden grotendeels voorbij, ik heb alleen nu snellast van mijn buik al sik een stuk loop, heb som het gevoel dat mijn blaas het kan laten afweten op elk moment, nou ja is ook niet gek bij een 5de zwangerschap als het zou gebeuren.

Het is echt vreselijk koud hier in het noorden vandaag, dikke storm vannacht en vanmorgen waaide je ook nog zowat van de straat, brrrrrr. Wel gezellig als je lekker binnenzit :D

Hebben de dames die weten wat het geslacht is ook niet af en toe de gedachte van stel dat ze het toch mis had?... zodra ik het wist kwam iedereen om me heen met zakken en dozen jongensspul aanzetten hihihi :p en soms denk ik wel eens wat als het toch een meid is, dan heb ik een probleem! :)

17. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja het kán natuurlijk, dat het toch niet goed gezien is en ineens het andere geslacht blijkt te zijn! Wij hebben dan ook niet echt superveel jongensspul zelf gekocht en gekregen nog nix, dus als het bij ons tóch een meid blijkt te zijn, dan heeft ze een paar blauwe kleertje en wat geeft het hè ;) Een meisjesnaam hadden we al verzonnen voor de 20-wekenecho,dus die kunnen we dan gebruiken ook!

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @Mirella, ja als het dus inderdaad een meisje is dan heeft Sonja gelijk!

@Maisy
    Ja nu bij mij dus.. zit hier dan met voor 2 jaar jongens spul... :(

Maar ja als het maar gezond is toch!

Ik heb vreselijke last van mn rug (net boven mn staartbotje) kan niet echt lekker op mn rug slapen en als ik op mn zij lig dan is het omdraaien ook heel gevoelig! heeft iemand hier ook last van?

19. Nou bij ons kan t niet missen wat t word ;)
    Met die vruchtwaterpunctie is dat 100% betrouwbaar :)
    Bij Mitchel wisten we dat t een jongen zou worden, maar toen ik lag te bevallen vroegen de zusters wat t ging worden. ik zei toen...een jongen ALS HET GOED IS! ;)

Ik heb trouwens ok als ik lang loop, krijg ik mega veel pijn aan mijn blinde darm druk ik erop dan gaat t weg, en laat ik weer los is t een ramp :( Geen lange stukken meer voor mij voorlopig

20. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Cellie, zo jij hebt even de schrik gehad zeg, gelukkig dat er achteraf niks aan de hand blijkt te zijn.

@ DAGDAG, af en toe heb ik wel eens van die momentjes dat ik me
    zorgen maak of we het wel allemaal goed zullen doen, of dat de bevalling wel goed zal gaan en natuurlijk ook over de gezondheid van ons ukkie zeker als je af en toe al die ellende in de wereld om je heen ziet van ziektes enz. Maar het ben echt wel heel nieuwschierig
    hoe het straks zal zijn met zijn drietjes.

@ Achiaatje, tjonge dat moet jou weer overkomen.
    Toevallig dacht ik er laatst nog aan of dat het bij 1 van de februari mama's ook zou gebeuren en ja dus...
    Ik hoop echt wel dat ze het bij mij goed gezien heeft maar twijfel daar ook wel eens aan....
    Sterkte met je rugpijn, ik heb er gelukkig nog geen last van.

Groetjes..

P.s ben zo benieuwd hoe Daphne het heeft gehad op haar trouwdag..

Share This Page