Oooh ik krijg trek met al die lekkere beschuit met muisjes alternatieven... Wel lief van Marc dat hij het voor jou opzette, dat zou Nico nooit doen. Er zijn ook zoveel dingen om aan te denken, en ik denk dat wij vrouwen dat beter op een rijtje hebben. Kraambezoek is ook zoiets... Ik had Nico de vorige keer heel duidelijke tijden gegeven van hoe laat mensen mochten komen, en met hoeveel tegelijk. Maar hij ging na twee kopjes koffie rustig door met een glaasje wijn en nootjes of zo, terwijl ik dacht "zo is het wel weer genoeg, ik ben moe en ik wil voeden". Het is handig om daar van te voren goede afspraken over te maken, ook over of iedereen langs mag komen of dat bepaalde mensen voorrang hebben. Die kraamweek is echt heel erg vermoeiend.
Hahaha, ik moet het voor mijn vriend allemaal opschrijven wat ie moet doen, anders vergeet ie het echt! Maar ik heb altijd mijn moeder nog, die helpt me wel! Ik vind die soesjes met witte chocolade en muisjes ook een leuk idee! Gaat nog moeilijk worden om te kiezen. Maargoed ze komen natuurlijk voor de baby en niet voor de muisjes
@anette: Wij moeten ook nog genoeg, hoor. Maar ik ben meestal bezig in mijn hoofd met het einde, dus het kan me niet snel genoeg gaan! Ik ben absoluut niet bang voor de bevalling. En wil het ook allemaal op me af laten komen. Ik merk wel dat ik er heel anders mee bezig ben dan Marc... gek soms, maar ook wel logisch, natuurlijk. Denk dat het vanzelf wel komt, hoor. idd als je verlof hebt.
Wij moeten ook nog heel veel dingen. Ik heb altijd het gevoel dat er nog tijd genoeg voor is. Maar de tijd kan me eigenlijk ook niet snel genoeg gaan, was het maar vast zo ver. Maar ja, 't is nog 3 maanden.
ja die kraamweken lijken mij ook heel zwaar. Maar ik heb wel tegen Marc z'n ouders gezegd dat ze meteen welkom zijn. Ze moeten van ver komen, en ik wil niet dat zij de eerste momentjes met hun 1ste kleinkind moeten missen. Marc's zusjes zullen waarschijnlijk ook wel meekomen, maar die kunnen toch niet blijven. Marc's moeder wil wel een weekje blijven. En dat vind ik best, denk dat ze juist een rustpunt is voor mij. De rest van mijn familie zal wel even bellen, en ik schop ze gewoon de deur uit! Boeit me niks! hahaha
We hebben wel afgesproken dat we direct na de bevalling een paar uur voor ons zelf willen, ik wil hem dan graag meteen aan de borst kunnen leggen en even rust voor ons 3en om aan elkaar te wennen. Daarna gaan we iedereen bellen, en dan zullen mijn ouders wel snel komen denk ik. En m'n broer. Marc's ouders moeten eerst 2 uur rijden. De rest van de familie komt maar in de weken erna, die wil ik echt niet zien de eerste dag!
zo ben douchen! had even de verwarming aan gezet op de badkamer om m'n handdoek voor te verwarmen! haha anders is het zo koud!
Ik heb trouwens een nieuwe buikfoto in m'n album staan. Ik vind het voor ouders, broers en zussen wel anders. Die zijn bij mij ook meteen heel erg welkom! Dat is wel handig dat je schoonmoeder een week wil blijven. Mijn moeder zal ook erg vaak bij ons zijn om voor ons te zorgen. Nico zal pas een week vrij nemen als de kraamhulp weer weg is.
Pfff, kraambezoek....moet er nog even niet aan denken. Ik vind het al snel te druk in huis en mijn mannetje heeft als motto: hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wij gaan idd maar hele duidelijke afspraken maken. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij hebben het gedicht van duimelot besteld via De Bijzaak (online). We gaan hem trouwens over 2 weken opplakken, ik ben heel benieuwd!
Ik maak me echt geen zorgen over de kraamweek, heb ook geen mensen die van mij eerder mogen komen dan anderen... al komen ze allemaal tegelijk vind het allemaal best...
ja dat heb ik marc ook aangeraden. Is ook lekkerder denk ik. Hoeft hij niet met een vreemde te zitten de hele dag, en daarna kan ik denk ik toch wel wat hulp gebruiken. Marc's moeder blijft denk ik ook de week na de kraamhulp. Dus ze komen natuurlijk eerst kijken, en dan komt ze daarna een weekje terug. Mijn moeder zal hier ook wel veel te vinden zijn, maar die gaat dan als een idioot poetsen en dat soort dingen. Word ik alleen maar nerveus van....
Mezelf kennende.... Denk ik dat ik lichamelijk heel erg zal moeten herstellen. Geestelijk gaat dat wel al die mensen. Maar goed het is natuurlijk voor mij de eerste keer, dus het is afwachten hoe het loopt!
Ik krijg opeens zo'n trek in taart Gelukkig zijn we allebei heel makkelijk, dus ik maak me niet druk om het bezoek!
Hier hetzelfde qua kraambezoek.. Ik vind het gewoon niet nodig dat bepaalde mensen de eerste week al op de stoep staan of uren blijven hangen (waar je van te voren al van weet dat ze dat gaan doen ) We gaan redelijk vlot nadat het kindje er is verhuizen en het lijkt me prima en hartstikke leuk om de naaste familie en vrienden nog in ons oude huis te ontvangen maar verder niet. Er zitten mensen tussen (wat verdere familie) die in staat zijn direct te komen en dan in ons nieuwe huis nog een keer onder het mom van 'nieuwe huis bekijken', het is wel goed, doen we dus niet! En mijn vriend vindt het 'lullig' als we dat zo doen.. Jammer dan, ik wil best de boeman zijn in dat geval. Heb echt geen zin in al die drukte! Hou ik sowieso al niet van. Hihi, ben heel benieuwd hoe het loopt.. Wij doen trouwens ook cake met slagroom en muisjes, lekker en makkelijk! Cake kan je verpakt lang bewaren en is zo bijgekocht, slagroom en muisjes natuurlijk ook Heb er nu ook wel zin in
Zodra de weeën zijn begonnen, bel ik alvast mijn moeder en schoonmoeder, zodat ze weten dat het begonnen is. Mijn schoonmoeder moet ongeveer een uurtje rijden, en mijn moeder kan binnen een kwartier op de stoep staan. Mij maakt het niet uit wanneer ze komen, ik kan me altijd in de slaapkamer terug trekken! En natuurlijk zullen mijn zussen wel gelijk komen!