Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb het met Koos ook al over de kraamtijd gehad, vooral omdat hij no g wel eens zo makkelijk kan zijn om mensen uit te nodigen zonder dat ik het weet en dan zelf vroeg naar bed te gaan ofzo... En als je af en toe op het forum lees over onbegripvol bezoek, daarvan valt echt mijn bek open! Mensen die verwachten mee te kunnen eten, mensen die tot 11 uur 's avonds blijven hangen, mensen de onverwachts voor je deur staan...

We hebben nu besloten om alleen mijn nummer op het kaartje te zetten zodat het duidelijk is dat ik de afspraken maak en niet Koos. En daarbij ben ik niet zo bang voor ondverwacht bezoek of echte plekkers. Zijn broers en zussen wonen allemaal in de buurt, maar hebben zelf ook kinderen en weten dondersgoed hoe je je voelt na een bevalling, zijn ouders zijn zo bescheiden dat we die waarschijnlijk moeten gaan halen en mijn vader is ook wel een stille. Alleen mijn zusje zal hioer veel zijn, maar dat vind ik juist fijn.
    Vrienden en kennissen wonen allenmaal in de randstad en staan vast niet zomaar voor de deur en anders zeg ik gewoon nee, heb ik ook gene moeite mee.

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    das niet lekker zeg! hoe komt dat? door de warmte?

Ik vind het nu juist heerlijk om onder de douche te staan, en dat doe ik dus ook veel te lang! haha leuke waterrekening krijgen wij!

3. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Weet iemand nog leuke gedichtjes voor op de muur?

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik denk ook niet dat we echte plakkers krijgen, hoor. Maar we hebben het wel besproken, voor het geval dat...
    Of ik m'n ouders al bel als de weeen begonnen zijn... daar ben ik nog niet over uit. Ze zullen echt niet meteen op de stoep staan denk ik (want ik wil geen huis vol met mensen als ik weeen heb) Ligt denk ik aan het tijdstip. Midden in de nacht ga ik ze echt niet bellen denk ik. Als ik naar het ziekenhuis zou moeten, dan bel ik wel natuurlijk. (nou ja Marc mag bellen, denk niet dat ik daar dan zin in heb! haha)

5. @maja82 Dat is echt zo kl*te.
    Ik heb het ook een tijdje gehad, duizelig onder de douche. Gelukkig is het nu wel wat minder geworden.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, in combinatie met een lage bloeddruk. Ik mag van de vlos eigenlijk ook niet douchen als ik alleen thuis ben. Denk dat ik dat advies nu maar opvolg want ben nu al duizelig :( Dan maar wachten tot vriendje weer thuis is, kan hij gezellig samen met me douchen 8)
    En kan me goed voorstellen dat je douchen nu lekker vindt! Het ontspant ook heel erg. Ik had laatst harde buiken, ben ik ook onder de douche gegaan. Handdoek onder m'n kont en ben zo op de vloer gaan zitten, heb er wel een half uur onder gezeten, heerlijk!

7. Wij hebben het eigenlijk nog helemaal niet over de kraamtijd gehad :oops: Moet het er binnekort ook maar is over gaan hebben. Is wel makkelijk als je alles van te voren besproken heb.

Net dacht is dus ook lekker te douchen... nou mooi geen warm water! Ik dus maar mijn ouders gebelt (wonen 1 straatje verder) of ik daar mocht douchen :)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0

:confused: Ikke wil ook! :confused:

9. Haha kan me voorstellen dat het dan lekker is en dat je er een half uur onder zit. Zelf heb ik ook vaak zo gezeten ;)

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    http://www.debijzaak.nl

daar heb ik die van mij besteld en Dees ook :)

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik weet ook nog niet goed of ik mijn ouders ga bellen als de weeen begonnen zijn of als ik naar het ziekenhuis zou moeten. Denk het niet, pas als de kleine er is denk ik. Straks duurt het nog heel lang en staan zij te wachten. M'n moeder vroeg laatst wel of ze in het ziekenhuis mochten wachten als ik daar toch zou moeten bevallen. Lijkt me niet zo'n fijn idee, dan wordt de druk zo groot (misschien juist niet verkeerd hihi)
    Maar het lijkt me zo gaaf om te bellen en te zeggen 'ze is er! jullie zijn opa en oma!' En als ze er dan zijn dat ik en mannetje en baby nog even met zn drietjes zijn geweest. *snik* word al emotioneel als ik er aan denk :)

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nou das ook heeeel gezellig lekker samen douchen, en een goed excuus hahaha

denk dat ik met weeen ook zo onder de douche sta! is echt m'n plekkie geworden!

13. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Bij ons is het wat anders. Zodra de weeen echt door gaan zetten bel ik mijn ouders - die komen dan Norah ophalen. Ook als het 's nachts is dan bel ik nog, want stel dat ik naar het ziekenhuis moet dan wil ik graag dat ze standby zijn om Norah op te halen.

IK heb bij m'n bevalling heel wat tijd onder de douche doorgebracht. Ik had zo'n plastic kinderkrukje van de ikea gekocht, zodat ik daar op kon zitten onder de douche. En een antislipmatje, zodat je wat steviger zit/staat.

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant

ja dat heb ik ook als ik er aan denk hoe het is om het eerste uur met de kleine te zijn! Zal wel een te romantisch beeld hebben, maar dat vind ik in dit geval niet erg!
    Denk dat ik de druk in het ziekenhuis niet zo zou hebben, als ze in de wachtkamer zitten. Wel als hier in de woonkamer zijn en ik wil onder de douche ( :rolleyes: kom ik weer) of eronderuit. En ik denk dat ik me dan ga inhouden met geluid maken enzo...

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant

das logisch natuurlijk! er moet wel iemand Norah opvangen! Ongeacht het tijdstip!
    Goeie tip van dat anti slip matje! en een krukje zal ik ook maar eens gaan halen want dat heb ik ook niet.

Ben jij trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen van Norah?

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dames,

ik hoef nog maar 3 uurtjes en dan....weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekend!

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    joeeeepieee \:D/ \:D/ \:D/

(ik moet morgen werken, dus helaas voor mij! haha)

18. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    zo, alles weer terug gelezen....

@Naatje, gefeliciteerd met je nieuwe huisje!

@MissN. wat schrikken dat je toch nog langs ziekenhuis moest! fijn dat ze je goed in de gaten houden.

@Dees, ja haha de verbanden voor in de broekjes zijn nog charmanter :confused:

@Kraamvisite, nou ik lieg al een tijdje over de uitgerekende datum tegen de meeste mensen :oops: Zodat ik tegen die tijd lekker kan zien waar ik zin in heb. Maar mezelf kennende ga ik de eerste week zoveel mogelijk met z'n drietjes zijn en kan bezoek me gestolen worden.
    Natuurlijk mogen ouders en schoonouders meteen even komen kijken, en mijn moeder woont vlak bij dus die zal wel veel komen helpen maar da's fijn.
    En mijn beste vriendin mag natuurlijk ook snel komen.
    Maar verder.......eerst maar eens bijkomen en dan tijd voor visite.

@Familie tijdens bevalling: lekker thuis laten wachten! Het laatste wat je wilt is je onvrij voelen in je eigen huis tijdens je bevalling.
    (behalve als je je moeder of zus of wie dan ook echt bij de bevalling wilt hebben, dat is natuurlijk een ander verhaal)

@Ik kijk echt zoooooo uit naar mijn verlof. Ik werk nog tot 24 december.
    Ik snak echt naar meer tijd voor mezelf en om in huis te rommelen etc.
    Ik ben dol op mijn werk, maar die volle weken beginnen me echt op te breken merk ik.

Liefs
    Amma

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    In het ziekenhuis. Ik wilde poliklinisch bevallen, maar het werd uiteindelijk een medische indicatie vanwege bloed in het vruchtwater toen ze in het ziekenhuis de vliezen doorgeprikt hebben. Nu wil ik wel thuis bevallen.

@Amma, haha das ook een goede om te zeggen dat je later uitgerekend bent!

Ik ga even slapen....

20. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Lekker slapen!

Deel Deze Pagina