Februari 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by bigdream, May 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

:D weer helemaal goedgekeurd dus.

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hmmm ja ik heb mijn foto ook weer weggehaald. Het was een foto van mijn vriend en ik, en mijn vriend wil dat dus echt niet.

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Zooo, ben ik ook weer even.

Luuus, welkom hier!

Bad hebben wij ook, heerlijk!

Voedingskussen gebruik ik afwisselend met een gewoon kussen en het werkt wel. Ik gebruik een gewoon kussen voor onder mijn buik anders hangt er teveel gewicht aan mijn rug.

Zuur heb ik ook regelmatig. Ik heb mijn bed een stukje omhoog en dat helpt wel.

Zo, de ramen zijn gezeemd, gordijnen gewassen en we hebben de keukenkastjes uitgezocht en schoongemaakt. Volgens mij heb ik geen nesteldrang maar mijn moeder wel :) . Ze wil alles netjes hebben als de kraamhulp straks komt. Het kan bij mij natuurlijk al snel zijn al hoop ik dat ze minimaal tot een week of 37 blijven steken. Binnenkort gaan we de bijkeuken en de garage uitzoeken en dan is alles netjes. Deze week ga ik zelf in de babykamer aan de slag. De kleertjes op maat sorteren en in de kasten leggen en alles indelen zoals ik het zelf wil hebben.

Lekker trouwens Boney, een weekendje weg. Wij kunnen niet zomaar dat soort dingen doen i.v.m. de huisdieren helaas.

Zo, nog even rondlezen hier en daar......

4. 40plusmama

Ooh ja, ik vind het wel leuk om af en toe ook eens op de lijst te staan. Mag mijn afspraak voor de groeiecho erbij op 26 november? ;)

5. baby4me

baby4me Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    1,830
    0
    0
    Hallo allemaal!

Hier ben ik ook weer eens.

Zag dat er een paar nieuwen bij zijn gekomen. Welkom!

Mystery, alvast proficiat met je trouwen en wens jullie heel veel geluk en plezier op jullie trouwdag! Geniet er maar lekker van!

Vivian, mooie foto's! Alleen wel beetje jammer dat je je buik niet zo heel goed ziet. Was je niet liever gegaan zo rond de 30/34 weken?
    Je bent in Valkenburg geweest he. Mag ik vragen wat je ongeveer hebt betaald voor de foto's? Zit er nl ook aan te denken daar foto's te laten maken van mn buik. Lijkt me ook wel gaaf om dan zo'n foto op canvas te laten afdrukken. En dan als de kleine er is een mooie foto van de kleine op canvas en die ernaast hangen in woonkamer. Ja dat lijkt me wel wat!

Kikkert, fijn dat vk naar je toe komt. Balen dat je zoveel vocht vasthoudt. Is t wel verstandig dan om te gaan werken? Doe maar rustig aan he.

Sizzel, fijn dat alles goed was bij de vk!

@iedereen die ik niet persoonlijk heb genoemd. T lukt me niet om op iedereen te reageren maar natuurlijk hoop ik dat alles goed gaat met iedereen en met jullie beebs.

Mbt voedingskussen...ik slaap er ook elke nacht mee en ben er wel blij mee. Ik gebruik hem trouwens anders dan meeste van jullie. Ik leg hem tegen mn rug aan als ik op linkerzij lig en dan leg ik t onderste stukje tussen mn benen. Bij mij helpt t in ieder geval zo goed tegen mn rugpijn.

Mbt slecht slapen...vervelend dat sommigen van jullie daar last van hebben. Ik slaap tot nu toe nog steeds heerlijk!

Nog een vraagje: Wie heeft er al geboortekaartjes uitgezocht? Ik heb wel een superleuk kaartje gevonden dus denk dat dat t gaat worden. Moet alleen nog even prijzen van diverse drukkers vergelijken. Daar zit nl nogal eens verschil in met name mbt drukkosten.

Wie van jullie gaat er ook kraambedankjes geven? Hier is dat wel traditie dus ik moet er nog iets voor verzinnen.

Wat voor babyfoon heeft iedereen of willen jullie gaan kopen?

Een tip: bij kruidvat hebben ze vanaf morgen weer leuke poohspulletjes in de aanbieding! Altijd leuk! Ik denk dat ik t beige boxkleed ga kopen.

Wie van jullie heeft er al een jasje voor de kleine gekocht? Ik ga voor een vestje. Heb ook nog altijd zo'n wikkeldeken. Ook erg handig en warm voor de kleine als ie in maxi cosi zit bijv.
    Ik lees veel over dat jasje bij een kleintje niet handig zijn omdat t vaak te dik is en te stijve stof. Is ook lastig bij dichtmaken gordel maxi cosi etc.

Wie van jullie gaat er ook borstvoeding geven? Kopen jullie al kolven?
    Ik ga kijken kolfspullen te lenen van schoonzusje. Scheelt weer een hoop geld en dan heb ik t niet voor niks gekocht als blijkt dat bv niet lukt.

Weet iemand nog een leuke site waar je goedkope babyschilderijtjes kunt kopen? Ik zie alleen maar sites met hele dure schilderijtjes.

Met mij en de beeb gaat t verder goed. Hij is lekker beweeglijk. De laatste 2 dagen is rugpijn wat minder dus hopen dat t zo blijft. Zou fijn zijn.
    Nog 5 weekjes werken. Ben al aan t aftellen. Kijk toch wel uit naar mn verlof. Jullie ook?

Groetjes,

Baby4me

6. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ow dan mag mijn afspraak van 4 dec er vast ook wel bij voor de vk om 13.30u. Of had ik dat al door gegeven?

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Had om dezelfde reden geen foto geplaatst.

8. sizzel

sizzel VIP lid

Mar 26, 2007
    9,547
    0
    0
    alle afspraken staan er weer bij!

9. sizzel

sizzel VIP lid

Mar 26, 2007
    9,547
    0
    0
    zo.. ga vast even aan het eten beginnen.. dadelijk nog even naar de fitness en dan vanvond verjaardag van mijn buuf!

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik slaap tot nog toe heerlijk. (met voedingskussen). Wordt wel eens wakker 's nachts, en dan ga ik internetten op mijn PDA tot ik weer moe wordt. :p
    Ik kreeg ooit het advies om wat anders te gaan doen als je niet kunt slapen, omdat je anders jezelf wakker houd, van de ellende. En dat werkt gelukkig. Als ik geen zin heb in internet, ga ik wat muziek luisteren, en kijk ik of ik wat kan mediteren. Heb een keer lekker mijn boek uitgelezen. En Lief heeft niet eens geklaagd dat de lamp aan was.

Geboortekaartjes moet ik nog naar opzoek.

Kraambedankjes? Nooit van gehoord. Is dat net zoiets als bedankjes bij verjaardagen die grootst gevierd worden en/of bij een huwelijk?

Wil borstvoeding gaan geven, en heb toevallig afgelopen vrijdag aan de VK gevraagd wanneer je een kolf koopt. Ze zei dat je daar het beste mee kan wachten tot na de geboorte, omdat je het toch eerst zelf op gang wil krijgen. En dan kun je rustig kijken welke je wilt. En als het niet lukt, dan zit je er niet mee. Ik weet al welke ik wil, dus nu maar afwachten.

11. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Leuk om weer wat van je te horen baby4me.

Wij gaan een Lodger draagdoek kopen voor in de MC. Dus een jasje is niet echt nodig. Koop gewoon een vestje.
    Dan koop ik liever een jasje van bv maatje 68. Voor als het wat groter is.
    En wij zijn ook op zoek naar schilderijtjes. Kan ook niks leuks vinden. Dus als je wat leuks ziet.... Laat het ff weten dan.
    En ik ga ook bv geven. Ik koop nog geen kolf. Die zijn hartstikke duur en je weet niet eens of het wel lukt. Ik koop voor de zeker heid 1 of 2 flesjes en stel dat het dan niet lukt heb je zo voeding gehaald.

12. baby4me

baby4me Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    1,830
    0
    0
    Boney, mooie buikfoto!

En alvast veel plezier op je weekendje weg! Lekker hoor er even tussenuit.

13. 40plusmama

Dank je Sizzel, toppie!

Baby4me, je hebt wel meteen een hoop vragen zeg.

Kaartje is bij ons al helemaal klaar, althans, de proefdruk. Hij is naar eigen ontwerp dus uniek!

Wij doen geen kraambedankjes.

Ik heb de Alecto (of zoiets, wete het merk ff niet) DBX85 babyfoon, zo uit het hoofd. Hij was in de aanbieding bij de Blokker.

Geen jasje, wel vestjes.

Ik ga borstvoeding proberen en wil eerst een kolf huren. Als het bevalt ga ik er 1 kopen.

Geen idee van de schilderijtjes. Prenatal?

14. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Kraam kadotjes hier ook niet. Vind het een beetje raar. Het is hier ook niet gebruikelijk.
    Ze mogen blij zijn dat ze ons kindje mogen komen bekijken. ;)
    Komt nou heel raar over, maar mensen komen toch vrijwillig? Ze krijgen koffie en beschuit met muisjes. En ook nog wat te drinken als ze willen....

15. 40plusmama

De buddylijst moet trouwens ook nog op de lijst worden gezet Sizzel/MissN ;)

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb er eentje van de HEMA, een gebreide... mt 68. En is lekker warm, en zo schattig.

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Oh ja... da's waar ook.
    Ik heb dus een buddy uit de lijst van de Maart mama's omdat ik daar al contact mee heb. Vonden we wel zo gemakkelijk.
    Mijn buddy is Wicjuh.

18. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    haha succes daarmee.... Waar is die gebleven?

19. 40plusmama

Geen idee. Als we nu eens met een paar op zoek gaan?

Share This Page