Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Volgens mij was mijn baarmoeder vorige week 24 cm + 4 = 28 . Dus dat klopt dan want ik was toen 27+ 6 weken.

2. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0

Oh jij ook al aan het sukkelen met de gezondheid. Ikzelf ben al sinds vorige week aan het "griepen", hoest nu ook me longen uit me lijf en zit ook de godganse dag te snotteren :( en keelpijn dat ik heb, vooral smorgens als ik wakker word, bah bah!
    Zit er aan te denken morgen toch maar eens even langs de dokter te gaan, omdat dit toch al meer dan een week duurt :(

3. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Oja, gisteren hebben we ons beebje erkend op het gemeentehuis :D

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja hebben wij ook pas gedaan ! zo gebeurd alleen de rest eromheen met naar de rechtbank voor ouderlijke recht en voogdij ppff

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Getver! das niet lekker AngelinaZ (en missn)! Idd maar even naar de ha gaan. Is niet lekker zo'n griepje!

6. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nee meiden ander naar de dokter en anders wat homeopatisch proberen!

7. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Ja dat ouderlijk gezag bedoel je.
    Vind het alleen raar dat er eigenlijk helemaal niet wordt uitgelegd ( bij ons dan) waar dat nu werkelijk voor is.
    Ja dat als we dat niet aanvragen, dat ik dan de enige ben die het kind in het paspoort kan laten bijschrijven en de vader dus niet.
    Iemand enig idee wat het nou werkelijk allemaal inhoud dat ouderlijk gezag?

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @joma: over het ouderlijk recht enzo heb ik veel dingen gehoord: de een zegt wat een gedoe, en de ander zegt: Was gewoon een formuliertje ondertekenen....

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    heb je dat al gedaan dan? kan pas als kindje geboren is ;)

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ook voor voogdij anders blijf jij de enige voogd ! dus je mannetje niet!

11. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Inderdaad, voel me ook niet lekker, met ups en downs.
    Heb geen koorts gelukkig alleen vandeweek 1 x verhoging. Maarja vind het nu wel erg lang duren,ook al weet ik dat een griep wel eens 2 weken kan duren :(

Maar goed, ik ga nog heel even op de bank liggen. Moeten zometeen naar de drukker voor het geboortekaartje.

Misschien tot vanavond anders tot morgen meiden!

Liefs Angel

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    doe rustig aan en veel plezier bij de drukker ;)

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben getrouwd dus dat hoef ik niet te doen, maar we hadden laatst op het werk hier een discussie over (althans ik zat er toevallig bij)

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hihih :) das makkelijker ,maar ik zag niet zitten om te trouwen omdat ik zwanger bent ,we willen het wel maar denk over paar jaartjes of zo! en ons meisje dan als bruidsmeisje :)

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo ben er weer ff vandoor! ga ff lekker op de bankhangen en kletsen met mannetje die is net wakker van zijn nachtdienst!

tot straks!

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    das idd lief, je dochter als bruidsmeisje!

Doeg!

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ahum, even lang stukje over ouderlijk gezag:

Ouderlijk gezag

Ouderlijk gezag is het recht (en de plicht) van de ouder om zijn of haar kind op te voeden en te verzorgen. Iedereen die minderjarig is (onder de achttien jaar), staat volgens de wet onder 'gezag' van een of meer volwassenen. Meestal zijn dat de ouders. Wie het ouderlijk gezag hebben over een kind, zijn tevens zijn wettelijke vertegenwoordigers.

Wanneer je bent getrouwd
    Wanneer je kind wordt geboren en je bent getrouwd of bent een geregistreerd partnerschap aangegaan, oefenen zowel vader en moeder automatisch gezamenlijk het ouderlijk gezag uit. Overlijdt één van beide ouders, dan houdt de ander automatisch het ouderlijk gezag.

Wanneer je niet bent getrouwd
    Wanneer de ouders niet zijn getrouwd of een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, krijgt alleen de moeder het ouderlijk gezag over haar kind. Is de moeder minderjarig bij de geboorte van haar kind, dan krijgt zij pas het ouderlijk gezag op het moment dat zij achttien jaar wordt, tenzij iemand anders op dat moment belast is met het ouderlijk gezag.

Gezamenlijk gezag door ongehuwde ouders
    Als ongehuwde ouders, zonder geregistreerd partnerschap, samen het ouderlijk gezag willen krijgen, moeten zij gezamenlijk een verzoek tot aantekening hiervan in het gezagsregister indienen bij de griffier van het kantongerecht. Alleen erkenning van het kind is dus niet voldoende voor de vader om het ouderlijk gezag te krijgen; voor het verkrijgen van ouderlijk gezag is voor hem wel vereist dat hij het kind ook erkent.

Gezamenlijk gezag door ouder en niet-ouder
    Berust het ouderlijk gezag bij één ouder, dan kan deze samen met iemand, die een nauwe, persoonlijke relatie heeft met het kind, een verzoek indienen bij de rechtbank om samen het ouderlijk gezag te verkrijgen. Zo is het voor homosexuele echtparen mogelijk samen het ouderlijk gezag te krijgen over een kind. De rechtbank beslist hierover, waarbij overigens rekening wordt gehouden met de belangen van de andere (biologische) ouder van het kind, degene die het ouderlijk gezag niet heeft. Sinds 1 januari 2002 krijgen de moeder en haar vrouwelijke echtgenoot bovendien automatisch vanaf de geboorte het gezag over het kind, mits er geen andere ouder is.

Tegelijk met het verzoek om het gezamenlijk gezag van een ouder en een niet-ouder te verkrijgen, kan bij de rechtbank het verzoek worden gedaan om de geslachtsnaam van het kind te wijzigen in de geslachtsnaam van de betreffende ouder of niet-ouder. Bij gezamenlijk gezag door een ouder en een niet-ouder is het uiteraard zo, dat ook de niet-ouder verplicht is het kind te onderhouden en te verzorgen.

Groetjes Anette

18. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    zo.. net toch maar snel de kadoos ingepakt voor de kerst... (tenminste de kadoos die ik al had gekocht!) en bij de buuf op de koffie geweest! was erg gezellig! hihi.. Taart over van gisteren dus daar hebben we ons aan te goed gedaan!

Meiden als je je zo beroerd voelt gewoon ff langs de huisarts gaan hoor.. zo doorgaan is ook niets!

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha lekker sizzel!

20. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Poeh, ben weer thuis.

Alles wat ik moest doen is gedaan. Op zich was het bij de internist goed alleen was de waarde van de schildklier te laag. Geen idee hoe en wat maar het was 11 en daarmee zat ik net onder normaal. Hij zei dat het niet veel kwaad kon maar wil het wel in de gaten blijven houden. Binnenkort weer laten prikken dus.

Zwemmen met BI las ik ergens. Mijn fysio raadde mij het af maar misschien verschilt dat per persoon. Iedere persoon heeft ook weer andere klachten blijkbaar.

En Lieke, wij waren ook met een paar mensen (broers, ouders en wat vrienden) en hebben een hardstikke leuke dag gehad. Gewoon simpel, geen jurk, geen zaal maar lekker thuis. We hadden een tap gehuurd, salades laten maken en stokbroden gehaald enzo en het was heel erg leuk. Je moet het op zo'n dag toch een beetje zelf leuk maken.

Donderdag weer naar de gyn en dan weer wat dingen vragen. O.a. over die enorme jeuk, over mijn vocht vasthouden ondanks het vele drinken en over mijn hoofdpijn. Ik heb de eerste 3 maanden veel hoofdpijn gehad, de 2de 3 maanden bijna niet en nu heb ik het alweer 4 dagen. Niet knallend maar wel zeurderig en steeds aanwezig.

Zo, vanavond eten we een ovenschotel met gehakt, puree en kool, jammie. Zo eens gaan voorbereiden.

Ooh ja en ik had vandaag manlief gehaald en stelde voor om even wat te snaaien te halen. Ik had de snackkast al hol horen klinken en da's niet goed met een zwangere in huis :) . Meteen maar even ingeslagen net. 3 pakken gevuld speculaas, 2 chocoladeletters en 2 zakken chips :oops:

Deel Deze Pagina