Hoi meiden, Heb weer alles bijgelezen en bijna alles vergeten @Sizzel prachtige fotos! En ik voorspel ook een jongetje bij jou, we zullen zien! Hier ook een rotnacht gehad, was om de 2 uur wakker, om naar de wc te gaan,honger dorst, of beebje drukte tegen ribben. Golf Buik /Bewegingen Heb ik nog niet is dat erg? Ik vind sowieso dat ik erg weinig voel, ik kan het natuurlijk nergens mee vergelijken, maar ik vind de schopjes zo zachtjes.Mijn vriend heeft nog steeds niks kunnen voelen altijd als hij met zijn hand komt dan is ze stil
OPROEPJE Wie wil mijn buddy zijn? (lees net bij 'zwangerschap' over ThunderAngel die al een tijdje niks van zich heeft laten horen, ligt misschien wel in het ziekenhuis maar weet niemand. Wil jullie niet ongerust maken als ik een tijdje niet aanwezig ben )
Suus, dat heb ik ook hoor. vind het gewoon zonde om dan te gaan slapen... hahaha wil alles voelen en dus wakker blijven. vind het dus soms niet erg dat ik vaak wakker ben. Het is 's nachts het drukt in m'n buik.
Super mummy, heb je misschien je placenta voor? En je hoeft het pas bij 28 weken elke dag te voelen. En sizzel idd erg mooie foto's. Was ik nog vergeten te zeggen...
Morgen dames! Voel me nog altijd niet 100%, maar het gaat.... Gisteravond borstvoedingscurss. Was zeker interessant! Meeste wist ik al omdat ik zelf al veel gelezen had. Als het goed is heeft iederee in Nederland een boekje over borstvoeding gekregen van de vk of gyn. Vanuit dat boekje werken zij dus. Ze heeft een videoband laten zien waar je dus van heel dichtbij kon zien hoe je moet aanleggen. Zo schattig om te zien! Die kleine maakt dan zuig bewegingen en gaat met dat tongetje "likken". En als je dan de tepel in de buurt houdt, gaat dat mondje open en dan "hapt" ze naar de borst. Ze/hij moet de hele tepelhof in het mondje nemen en de tepel moet naar boven toe het gehemelte in richten.(als je dat goed doet heb je ook weinig kans op kloven enz en doet het ook geen pijn) De lipjes krullen naar buiten en het neusje gaat een beetje naar boven zodat ze wel lucht krijgt. Eerst maken ze zuigbewegingen om de melk op gang te laten komen, en dan als de melk komt hoor je het echt slikken, en krijgt ze een ander ritme. Nou ja het is een beetje moeilijk uit te leggen zo. Maar we zagen dus eerst hoe het fout ging, en daarna goed. En dat was heel duidelijk. Ze vertelde verder dat het echt nog niet nodig is om nu al een kolfapparaat aan te schaffen. dat kun je erna ook nog wel doen, en dan een kopen die echt op je behoefte is afgestemt. Verder zoveel mogelijk aanleggen als je kindje erom vraagt. Je kunt het niet verwennen zeg maar. Oh en nog een tip: om ontstekingen ofzo te voorkomen, even 2 x per dag je borsten goed navoelen en een knobbeltje of schijfje wegmasseren. dit kan een verstopt melkkliertje zijn dat kan gaan onsteken als je het laat zitten. Ik ben heel benieuwd of het mij gaat lukken. in principe is het kwestie van even doorzetten.
Ja heb de placenta aan de voorkant Maak me ook nog geen zorgen hoor, want ik voel haar wel, maar zo zacht,zo bescheiden zeg maar @Debora, goeie uitleg Klinkt wel goed die infoavond!
@sizzel: hele mooie foto's zeg! Wauw! @golfbewegingen: vind ik helemaal geweldig! Ik heb dat iedere dag wel. Ik ben dan helemaal afgeleid van wat ik aan het doen was! Kan d'r echt uren naar kijken!
Goh debora, klink goed. Ik ben er ook hele maal weg van. en wil het ook echt heel graag gaan proberen. Ben echt een voorstander. (niks tegen de mensen die het niet doen) Het lijkt me heel intiem. We zullen zien. voor het zelfde geld lukt het helemaal niet. Maar ik ben nu soms al lek...
@supermummy: dan krijg je gewoon een heel lief, bescheiden kindje! hihi En de infoavond was idd wel de moeite waard! Ik hoor heel veel negatieve ervaringen hier in de omgeving. Iedereen stopt ermee, met de borstvoeding... Ik wil het echt gaan volhouden, vooral omdat we aan mijn kant heel wat allergieen hebben en eczeem enzo. Dus ik wil het echt het liefst een halfjaar volhouden! Kolven op het werk is geen probleem, daar hebben we en kamertje voor.
Ik ben juist bang dat dat kolven zo'n gedoe is. Wij hebben ook een apart kamertje maar als je 8 uur werkt moet je dus 2x kolven. Dat weer opvangen en koel bewaren. Maar wat je 's morgens kolft, kan je dat dan 's avonds nog invriezen? Als het in de koelkast heeft gestaan? Daar zit ik nog een beetje mee, maar wil het ook echt graag min. een half jaar vol houden.
Joma, leuk is dat he, als je die buik zo ziet bewegen. Ik heb het nu sinds een week dat het echt goed te zien, mn buik beweegt soms wel op 3 plekken tegelijk! Kan er dan echt naar blijven staren... Diaantje doe je wel voorzichtig met werken, niet te eigenwijs zijn he! Weet uit ervaring dat dat makkelijk gaat! Maar hoe doe je dat nu dan met autorijden? Want jij moet best een eindje voor je werk toch? Sizzel wat fijn dat de echo weer zo leuk was, 1 uur en een kwartier wel lang zeg, bij ons was het korter.. gelukkig mogen we over 2 weken nog een keer. Mooie foto's hoor! En ik vind het knap dat je die enveloppe dicht laat zitten, wij weten het ook niet wat het is maar af en toe heb ik van die momenten dat ik het ineens wil weten en dan ben ik echt in staat het echocentrum op te bellen! Anice, hihi wat grappig.. jij zal Bambi onderhand wel uit je hoofd kennen. Gek is dat toch bij kleine kinderen, dat ze films enzo achter elkaar maar steeds weer kunnen kijken, zonder zich te vervelen! Maja gelukkig maar dat het spieren zijn, ik heb ook wel eens van die plekken, als ik er dan op druk doet het wat pijn.. en heb nu sowiezo gigantische spierpijn omdat ik de hele dag loop te hoesten en te niezen. Grappig dat jouw kleine ook zo op jou reageert, bij mij is het ook zo.. ik zit soms zelfs met de kleine te spelen, dan druk ik op de buik en op die plek krijg ik dan een schopje.. maar zodra mijn vriend in de buurt komt met zn handen is het stil, dan verstopt hij/zij zich, haha. Supermummy, volgens mij is dat niet zo gek hoor... mijn placenta ligt voor en soms voel ik de kleine heel duidelijk, en dan voel ik m maar heel zachtjes. De echoscopiste zei tegen mij dat dat door de placenta kwam. Maar ik denk dat het niet lang meer duurt dan wordt de baby zo groot en dan voel je m echt wel duidelijk, en dan zie je ook je buik bewegen. Niks om je zorgen over te maken denk ik, maar misschien kun je het de volgende keer aan je vk vragen? Die kan dat vast wel verklaren. Ah Boney ik ben dus niet de enige die snachts wakker ligt, te genieten van de bewegingen! Wat is het toch bijzonder he? Daar mis ik graag een paar uurtjes slaap voor! Debora dat klinkt zeker interessant, ik heb dr ook al wel over gelezen maar ben ook nog wel van plan naar zo'n cursus te gaan. Goede tip om die ontstekingen te voorkomen. Ik ga vandaag lekker helemaal niks doen, alleen een beetje luieren en computeren. Ben aan het uitzoeken over kindje erkennen enzo, zelf wil ik eigenlijk liever trouwen.. maarja, ik mag me dr niet mee bemoeien van mn kerel! Haha. Ook ben ik begonnen met het regelen voor de geboortekaartjes, pff.. wat een werk allemaal voor de komst van zo'n kleintje! Maar wel heel leuk! Wat doen jullie eigenlijk tijdens de bevalling? Willen jullie er iemand bij hebben behalve je vriend/man? Ik wilde eerst mn moeder erbij hebben, maar mn vriend wou liever met zn tweetjes zijn (en de vk enzovoort natuurlijk) dus dat respecteer ik ook wel, gelukkig vond mn moeder het niet erg, ze zag er al een beetje tegen op om mij zo te zien, als ik veel pijn heb bijvoorbeeld. Dus dan komt ze vlak na de geboorte gelijk. Overigens wil ik in het ziekenhuis bevallen. Ben wel benieuwd wat iedereen hier doet? (Misschien is dat al eens besproken, ik kon de laatste tijd niet zo veel online omdat ik net ben verhuist sorry!)
Wij willen het ook samen doen. Wil er echt niemand bij hebben dan m'n vriend. En ik ga ook in het zh bevallen.
goeie morgen dames, ik heb sinds een hele tijd weer een redlijk goed geslapen. ik ga zometeen het hele appartement poetsen want het is erg rommelig. bel ik net naar het vgz ivm kijken of ik kon overstappen naar hun en wat hun vergoeden enz... zegt die muts aan te telefoon ja we bellen u binnen 3 dagen terug gggrrrr nou daar schiet ik wat mee op. @debora interessant z'n info avond
Raar is dat he Debora, tegenwoordig hoor je veel negatief over borstvoeding. Ook veel vrouwen die er al niet eens aan beginnen. En als ze het wel doen wilt het niet lukken ofzo. Daarom denk ik dat zo'n cursus wel eens een goede basis kan zijn om mee te beginnen. Ik wil ook zeker borstvoeding geven, en ik ga dat zo lang mogelijk vol houden. Gelukkig werk ik tegen die tijd niet meer. Want waar ik nu werk hebben we alleen een bezemhok en verder geen ruimte, dus dan was kolven moeilijk geweest. Nu kan ik alles thuis op mn gemakkie doen!
Ik ook! Maar als het niet lukt ga ik ook niet lopen stressen, dan wordt het gewoon de fles, hoor! Ik lek gelukkig nog niet! Ik hoorde op de cursus dat er vrouwen zijn die zo'n sterk toeschietreflex hebben dat ze al gaan lekken als ze een andere baby horen huilen! hahaha zie je het al voor je? Loop je in een winkel, huilt er een baby, is je shirtje ineens nat!
oeh ja, das niet fijn in een klein hok! Ik hoorde van de andere dames op de cursus ook dat het slecht geregeld was met kolfplekken. Ze zijn het wel verplicht, maar ja.... Fijn dat je gewoon lekker thuis bent, scheelt een hoop!
ik ben er weer vandoor ik ga poetsen...ik heb niet veel zin maar het moet toch wel gebeuren ik ben me nu al voor aan het bereiden op de rug/heup pijn wat ik straks ga krijgen door het poetsen