Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Heej Nika. Ik ben dus gisteren even naar mijn werk geweest en alles ging prima. Ik moet idd een eindje rijden, maar dat gaat allemaal best makkelijk hoor. Volgende week wil ik weer een paar uurtjes gaan werken, omdat ik het thuis zitten niet meer volhoud. De muren komen echt op me af.

En over het erkennen. Wij hebben dit ook gedaan. Stelt allemaal nix voor. Je moet dan naar het gemeentehuis en dan krijg je een formulier die vul je in. Dus dat het kindje dan of jouw of de vaders achternaam krijgt. Dan zet je een handtekening en klaar is kees. Wij hebben het al gedaan toen ik 16 weken zwanger was, omdat wij ook nog niet willen trouwen (al dat gedoe haha) en het kost allemaal al genoeg geld. Ook omdat we nu vandaag een jaar geleden de sleutel kregen van dit huis en dit is al een huis uit 1920, dus er moet nog zoveel aan gebeuren. Er zit nog geen CV in er moet nieuwe vloerbedekking in alles moet geissoleerd worden alle leidingen moeten in de muur noem maar op, dus het gaat allemaal al geld genoeg kosten en wij willen, als we gaan trouwen, toch een heel groot feest geven, dus vandaar dat we het maar zo gedaan hebben.

Ik wil ook graag bevallen in het ziekenhuis. Daar hebben ze alles bij de hand en hier thuis is het gewoon allemaal veel te klein en de badkamer zit beneden, dus moet eerst hier de gang in dan de trap af dan ben ik in de woonkamer dan nog de keuken door en dan pas naar de badkamer.. heb onderhand dan al een hele wereldreis gehad om uberhaubt daar te komen. nee dank je..

Kusss

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dank je meiden.. het gaat zo snel allemaal nog maar 10 weekjes en dan heb ik de 40 weken al bereikt en vooral met de feestdagen ertussen zullen die 10 weken zo om zijn.

3. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Wauw Kikkert 30 weken, nu wordt het pas echt aftellen he! ;)
    Doe je wel voorzichtig met poetsen, niet te veel doen he, haha.. zo ben ik namelijk ook! En dan weer rugpijn!

Ik ben morgen pas 26 weken.

Boney ik denk ook wel dat dat het prettigst is, gewoon met zn tweetjes. De rest komt later wel! ;)

Haha ik zie het al voor me ja, dat je dan begint te lekken.. niet echt handig! :( Ik heb dr op dit moment nog helemaal geen last van, ben benieuwd of dat nog komt. Maar het toch ook zijn dat het echt pas begint na de geboorte? Als het goed is regelt het zich allemaal vanzelf daarbinnen, dus daar ga ik dan maar van uit!

Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken met borstvoeding, lijkt mij ook heel bijzonder. En vroeger lukte het de vrouwen toch ook, toen konden ze ook niet naar de supermarkt om flesvoeding te halen. Hiermee bedoel ik natuurlijk niks slecht tegenover vrouwen die geen borstvoeding gaan geven. Iedereen moet dat zelf weten!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sjemig, wat is de site (of mijn computer) traag zeg, irritant gewoon!

:idea: Bevallen
    Ik wil heel graag thuis bevallen en dan alleen mn vriend erbij. En de vk, natuurlijk. Ik kan het ziekenhuis zien vanaf hier dus dat ik voor mij een geruststelling om thuis te bevallen. Ik ben net zo snel op de o.k. als ik vanuit hier ga of vanuit de achterkant van het ziekenhuis volgens mij :)

:idea: Borstvoeding
    Wil het heel graag! Lijkt me zo bijzonder! En bij mij in de familie komt ook behoorlijk wat allergie/eczeem voor, lijkt me dus niet verkeerd. Hoewel, ik heb 10 maanden borstvoeding gekregen en heb ontzettend veel allergien (hooikoorts, astma, eczeem, bepaalde soorten voedsel) en mijn broer heeft 3 weken borstvoeding gekregen en heeft nergens last van, is ook nooit ziek, terwijl ik altijd wel wat heb. Oneerlijk! hihi
    Maar ik ga zeker een poging wagen. Heb trouwens volgende week een voorlichting over borstvoeding, ben benieuwd!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    nieuwe buifoto in m'n album

6. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ik ben vandaag precies 29 wkn gaat echt snel zeg!
    ik wil deze keer ook weer lekker thuis in me eigen bedje bevallen mits alles goed gaat maar daar aan we wel vanuit toch.
    tijdens mijn bevalling wil ik alleen me man erbij hebben dat is al meer dan genoeg :D

ga zo mijn zoon maar eens ophalen van school maar eerst ng even een kadootje vor sinterklaas halen voor ze.
    nou meiden fijne dag allemaal

mooie buikfoto kikkert!

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik wil graag thuis bevallen, en alleen Marc en natuurlijk de vk enzo. Mocht er iets mis gaan, dan ligt het ziekenhuis op de hoek. We hebben en lift, dus das ook makkelijk

8. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Mooie buik Kikkert!

Ik lees toch wel dat veel alleen hun vriend/man erbij willen hebben! Ik ben echt heel benieuwd hoe hij met alles om gaat, stel ik ga liggen schreeuwen ofzo, haha.

Mijn vk zei dat bij hun in de praktijk 95% van de patienten kiest voor een thuisbevalling, wat is dat veranderd in een paar jaar tijd zeg. Ergens lijkt het me wel fijn, aan de andere kant lijkt het me zo'n rommeltje, en ik ben bang dat ik zo hard schreeuw dat de hele buurt gelijk weet dat ik ben bevallen! :p Daarbij kijk ik wel uit naar het moment dat mn vriend en ik met onze kleine naar huis gaan uit het ziekenhuis, voor het eerst als gezinnetje, en dan thuis komen waar de boel al is versierd door familie.

Diaantje, t is wel goed van je om het toch te proberen, ik hoop ook binnen een paar weekjes nog wel wat te gaan werken! Maar op dit moment als ik de afwas doe kan ik al niet meer staan daarna, dus weet het echt even niet.
    Bij ons wordt het waarschijnlijk ook alleen erkennen, en als ik dat zo lees stelt het inderdaad niet veel voor. Vraag me af wat de kosten ongeveer zullen zijn?
    Als het aan mij had gelegen waren we al lang getrouwt! :cry:

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @nika: ik lek ook niet, maar idd ik vertrouw erop dat alles zichzelf wel regelt! Ook dat het wel goed komt met de borstvoeding.
    Overigens voor iedereen die flesvoeding wil geven: hoop niet dat jullie me vinden zeuren! Het niet zo alsof ik flesvoeding niet goed vind, ben er zelf ook mee groot geworden!

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nika, dat is per gemeente verschillend wat je betaald. Wij betaalden geloof ik 10 euro. Dus veel meer kan het niet zijn.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    :idea: Erkennen
    Kost niet zoveel, tenminste bij ons niet (is een beetje afhankelijk van de gemeente)
    Erkennen koste €15 geloof ik en dan nog die formulieren voor het gezag opsturen naar de rechtbank straks kost €10. Is te doen!

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik ook hoor debora. Mijn moeder had bij alle 4 geen druppel melk. En de fles voeding is ook compleet. Alleen de antistoffen van mama zitten er niet in.

13. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Oooow, ik dacht veel meer!

Iemand had mijn ouders wijs gemaakt dat het 300 euro kostte, dus die belden mij al op van weet je dat wel! Ik zei al dat ik er niks van geloofde!

Ow dus ik ben niet de enige Debora, grappig toch dat het bij elke vrouw (en zelfs per zwangerschap) weer anders is. Maar toch ga je je dan snel af vragen of dat dan wel normaal is he!

De site is inderdaad traag zeg!

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    iig goedkoper als trouwen volgens mij. Dan ga je toch nog wat eten enzo, dat heb je dan niet.
    Wij hebben het gedaan op de dag dat ik uitgerekend zou zijn van m'n mk. vond ik wel mooi. Ik was toen geloof ik bijna 16 weken.

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb dat nu ook! Alleen iedere keer als ik het aan het mannetje wil laten zien dan is ze natuurlijk weer stil :(

16. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Ja wij zijn weer lekker laat met alles! :oops: Komt door de verhuizing, we zijn zelfs nog niet met de babykamer begonnen want de rest van het huis is nog niet af. Begint me nu wel een beetje te irriteren, krijg al aardig nestdrang!

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Koud? :confused: Ik heb het echt iedere keer bloedheet. En dan zo'n koukleum van een schoonvader die de kachel op 22 graden zet :confused: Ik zit hier iedere keer in me spaghettiband truitjes...

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nestdrang heb ik ook al last van. Ben zelf al begonnen met voorraad boodschappen. Elke keer een pak koffie enzo. Blik soep enz enz. haha vriend lacht zich rot.
    En schoonmaken. Je krijgt toch 'vreemde' mensen in je huis. kraamverz. moeder, schoonmoeder noem maar op. En die gaan natuurlijk allemaal in de keukenkastjes kijken of et schoon is....

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb het normaal ook nooit snel koud ariel, maar was gewoon een beetje bibberig.

Vriend heeft het altijd koud. haha botst dus nog al eens.

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Haha dat heb ik ook! we hebben dan wel niet verbouwt maar er moet hier nog genoeg gebeuren! En ik erger me aan de kleinste dingen: Het washok wat 1 grote puinzooi is. De babykamer moet nog af. Schoonouders zijn schatten, maar ze moeten nu echt wel de laminaat komen brengen! haha anders krijg ik een hartverzakking ofzo!

Deel Deze Pagina