Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    :) :) :) nee dat bond en blauw voel ik niet zo hihihi gelukkig maar ,maar heb ook ruimvruchtwater mischien scheelt dat ;) terwijl ons meissie wel steeds hoger komt met de beentjes :)

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    oke, gelukkig joma... wij zijn bijna even ver, dus zal wel normaal zijn dan... ;)

misschien is het inderdaad zo dat het NOG geen pijn doet en we over een paar weken wel anders ervaren :D

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier hetzelfde ;)

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja dat denk ik ook wel ! en ik loop zelf 2 weekjes voor met mijn baarmoeder en meissie!bleek toen uit de pretecho! en dus ik had afgelopen maandag bij de vk ook een baarmoeder enz van 30 weken ! dus we zullen zien ;)

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou hier wel hoor :( zo nu en dan krijg ik een schop tegen me ribben , geloof me , is niet fijn !\ :evil:

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    dan ben ik blij dat ik dat (nog) niet heb :)

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    whahah , ja da snap ik ,

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    bij mij checken ze niet of ik voor of achter loop qua grootte... tenminste, ik zou niet weten hoe ze dat moeten doen... heb jij dan tussendoor ook echo's? Of is dat op basis van voelen en meten bij de vk?

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    als ik net in bed lig is ze ok actief, en snacht weet ik niet hihihi ik wordt er niet wakker van zegmaar!

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    laatst met de pretecho liep meissie 2 weken voor kwa grootte enz en ook voor de echo was mijn baarmoeder bij de vk extreem hard gegroeid, en nu laatste keer afgelopen maandag was ik zegmaar 27 weken en 5 dagen en mijn baarmoeder grootte 30 weken! dus dat kan wel kloppen!

snap je het nog :(

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    snap het joma... :)

op zich wel lekker toch? dan ben je stiekem al een stukje verder... misschien wordt ze dan ook wel eerder geboren... joepie! ;)

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik ga de badkamer maar eens poetsen... totaal geen zin in, maar dan heb ik het maar gehad... :)

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja wie weet :) zou lekker zijn he! ze kwam met de pretecho uit op 2 febr! en woog met 25 weken en 3 dagen al 1000 gram! ;)

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    veel plezier met poetsen!

ik ga lekker douche! ;)

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ging iets niet goed :)

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Week 29

De verhouding tussen je baby's hoofd en zijn lichaam zijn nu beter. Hij vult je baarmoeder al bijna helemaal. Als je erop let, zul je merken dat er al een duidelijke regelmaat in zijn bewegingen zit. De meeste baby's hebben immers al een eigen dag- en nachtritme.

Je baby is nu 37 cm groot en weegt 1100 gram.

---------------------------------------------------------------------------

Week 30

Af en toe kun je een harde buik (soort wee) hebben, deze zijn normaal en masseren je baby.
    De meeste baby's liggen al met hun hoofdje omlaag, is dit nog niet het geval maak je dan geen zorgen. Je baby heeft nog zeker 2 weken lang voldoende ruimte om zich andersom te draaien.

Je baby is nu 38 cm groot en weegt 1300 gram.

-----------------------------------------------------------------------------
    Week 31

Je baby ziet er al molliger uit. De donshaartjes en vernix beginnen vanaf nu langzaam aan te verdwijnen.
    In de luchttakken van zijn longen vormt zich een cellenlaag, die een bepaald vocht gaat afscheiden. Dat vocht zal ervoor zorgen dat de longetjes niet inklappen, als je baby voor het eerst ademt na zijn geboorte.

Je baby is nu 39 cm groot en weegt 1500 gram.

17. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    :) Nog meer info

de baby!

30 weken:

De baby is nu ongeveer 38 cm lang en weegt ongeveer 1600 gram. De laatste weken groeit de baby 200 gram per week. De baby heeft nu minder bewegingsvrijheid. Je zult hem dus wel goed voelen schoppen, maar waarschijnlijk draait hij niet meer door je hele buik heen. Veel baby's hebben nu al de juiste houding aangenomen (met het hoofdje naar beneden) maar het hoeft nog niet. Pas bij 37 weken is het echt belangrijk dat de baby met het hoofdje naar beneden ligt. De baby is sinds een paar weken levensvatbaar, maar de beste plek is voorlopig nog in de baarmoeder.
    De verloskundige kan nu goed voelen hoe de baby ligt. Zij kan je precies vertellen waar het hoofdje, de rug en de billetjes zich bevinden. Uiteraard is dit een momentopname, vooral met z ijn rug draait hij nog van de ene naar de andere kant. Je kunt hem dus het ene moment rechts voelen schoppen en een poosje later links. De botten van de baby zijn al aardig stevig geworden, hierdoor heeft hij ook meer kracht gekregen en kan je behoorlijk pijn doen met zijn getrap.

Jij !

Jij bent nu wat minder wendbaar. De dikke buik kan behoorlijk in de weg gaan zitten. Ook kan je last hebben van kortademigheid en van hartkloppingen. Dit zijn normale verschijnselen en je hoeft je geen zorgen te maken dat er iets met je hart is of zo. Veel vrouwen hebben nu last van maagzuur. Dit wordt veroorzaakt doordat je maag behoorlijk in de klem komt te zitten door de steeds groter wordende baarmoeder. Je maag kan gewoon niet meer zoveel inhoud bevatten als voorheen. Doordat je maag klem komt te zitten werkt de klep die je maag afsluit naar de slokdarm toe ook minder goed. Hierdoor kan het zuur uit de maag dus makkelijker terugstromen in de slokdarm, gevolg zuurbranden.
    Als je buitenshuis werkt kan dit nu best een belasting zijn. Je lichaam heeft eigenlijk behoefte aan wat extra rust, maar met een full time baan lukt dat meestal niet. Hierdoor kan je wat meer klachten hebben dan gemiddeld, bijvoorbeeld meer harde buiken.Maar ook al heb je nergens last van, werk niet te lang door. Sommige vrouwen zijn geneigd om zo lang mogelijk door te werken. Maar zwangerschapsverlof is er niet voor niets. Ook al voel je je lichamelijk prima, je hebt een aantal weken nodig om je ook geestelijk voor te bereiden op de bevalling en de komst van je baby.

18. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hahah
    tussen jou eerste tekst en 2de zit in gewicht 300 gr verschil :(

hoe kan da

19. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja stom he hihihi :) nou ja zal wel tussenin zitten :) die van mij zal met 30 weken wel 16oo wegen hihih was met 25,5 week al 1000 gram!

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik ben ff douche nu! ben zo terug!

Deel Deze Pagina