Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @hummel heel veel sterkte!

2. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hummel meid....heel veel sterkte....ik denk aan je....

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hummel sterkte.

Was gister bij de vk, kreeg te horen dat ik na de echo van vorige week tot de 20 weken moet wachten. Ben echt dik een kwartier pissig geweest, nu mag ik wel met 12 weken, ga nu 30 juli, maar ze zei wel dat ik hem dan warschijnlijk zelf moet betalen?!? Ondanks miskraam moest ik nu niet zeuren, had toch echo met 7 wk gehad. Fijn nog 6 maanden met zo'n mens. :(

Kiezen jullie wel of niet voor die nekplooimeting? Denk dat ik het niet doe, kans is klein en er zit niets in de familie, ook begrepen dat het bij een schatiing blijft en pas als je een kans van 1 op 200 hebt je evt in aanmerking komt voor verder onderzoek. En wat zegt een kans van bv 1 op de 900 je? Doe ik toch niets.

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @ debie tsja een nekplooimeting is idd een schattig maar mijn vriend zijn oom heeft het syndroom van down en ook al is de kans heel klein dat ons kindje het ook krijgt wil ik het toch graag laten uitvoeren. ons kindje krijgt waarschijnlijk ook een uitgebreid hart onderzoek omdat het kindje van mijn oma ff na de geboorte is overleden aan het hartje ook hierbij is de kans weer klein dan mijn kindje het klrijgt maar ik heb zoiets van als ze het "gratis" aanbieden wil ik er ook graag gebruik van maken. maar ja dat is ieder zijn eigen keuze. liefs kikkert

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wij hadden bij de vorige zwangerschap al besloten dat we dat niet wilden laten doen. Dus nu ook niet. Ik ben nog jong, en het komt helemaal niet voor in de fam. En wat als ik zou weten dat ik een kindje krijg met het down syndroom? Ik zou het voor geen goud weg willen laten halen. Dus ik ben liever onbezorgt zwanger en dat we er dan na de geboorte achter komen. Dit is natuurlijk wel voor iedereen persoonlijk. Maar de kans is zo klein bij ons, dat ik me er echt geen zorgen over maak.
    Groetjes Boney

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Bij de vorige zwangerschap hadden wij wel een nekplooimeting gedaan, ondanks dat wij helemaal geen risico's in de fam hebben. weet niet wat we nu zouden doen. Het werd ons toen aangeboden, en wij zeiden eigenlijk meteen ja... hihi.. Weet dat het een schatting is, en vinden ze iets afwijkends dan kun je altijd een vruchtwaterpunctie of vlokkentest doen... maar hierbij heb je dan weer een 1% kans op een miskraam.. Rare keuze die je dan moet maken eigenlijk..

7. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    @ hummel sterkte meid ik bid voor je!

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Engelwortel - Angelica archangelica
    Baarmoederprikkelend, en daarom te mijden in hogere dosering. Culinaire toepassing mag.

Mariadistel - Silybum marianum
    Omwille van de menstruatiebevorderende werking.

Salie - Salvia officinalis
    Het gebruik van hoge dosissen moet vermeden worden omwille van de phyto-oestrogene en baarmoederstimulerende werking, en omwille van het gehalte aan bitterstoffen. Kleine hoeveelheden mogen culinair gebruikt worden. Gebruik tijdens de bevalling is mogelijk, maar opnieuw vermijden tijdens borstvoeding.

Heb je wel vertelt dat je zwanger bent?

9. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hee meiden heb weer even bij gelezen en zag dat jullie het over de nekplooimeting hadden mijn vk zei tegen mij dat het aan de verzekering ligt of je het zelf moet betalen of niet

10. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @Hummel, wat onzettend kl*te. Heel veel sterkte meid. Als het vloeien echt heel erg wordt (meer dan normale menstruatie), dan zou ik de VK weer bellen. Dikke knuffel voor jou.

@debie, nou ja zeg. Fijn dat je in ieder geval een echo krijgt bij 12 weken. Als ze nou bij het maken van de afspraak van de 1e echo hadden gezegd: we kunnen je maar 1 echo aanbieden, wanneer wil je hem hebben, dan was het nog een ander verhaal geweest.

Over de nekplooimeting: ik wil het wel doen. Ook al moet ik er zelf voor betalen. Ik heb ergens gelezen dat de combinatietest (nekplooimeting en bloedonderzoek) rond de €100 of zo kost. Mocht er een hoge kans uit komen dan zou ik ook vervolgonderzoek laten doen.
    Hier http://www.prenatalescreening.nl/ kun je veel info hierover vinden.

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dag meiden,

Vanavond is de dame van MvM geweest. Het begint nu toch een beetje echt te worden ook al voel ik nog niks.
    En de test die ze gedaan heeft was mega positief. Haha en ik maar denken dat ik misschien wel niet zwanger was. Heb zelfs vanmorgen nog een test gedaan..... :oops: (zie vorig bericht)
    Er zijn nu 2 vriendinnen die het weten. Volgende week maandag 1e echo en als die goed is gaan we het aan de ouders en zo vertellen. We hangen het nog niet aan de grote klok dus ook op m'n werk wil ik ff m'n mond houden.

Liefs Boney

12. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Dag meiden,

hier alles goed vandaag... nu ja goed :( geen bloed meer verloren en dat is goed natuurlijk :D maar voor de rest kotsmisselijk. Vanmorgen keerde mijn maag, de ganse dag door een wee gevoel en toen ik vanavond ging koken keerde mijn maag weer om (gewoon van de koelkast open te doen) :( Geen twijfel aan dat ik zwanger ben dus :rolleyes:
    Nog 3 daagjes en mag ook bij de huisarts. Kijk er heel har't' naar uit... ga me dan pas echt op mijn gemak voelen over bloedverlies.

@ Hummel meid, ik duim voor jou... ik zou ook niet te lang wachten met VK bellen als het zo veranderd is.

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hey meiden hoe is het hier? morgen zit ik al weer op 8 weken gaat zo toch wel vlot!

@hummel sterkte meid en ik duim voor je dat het alsnog meevalt!

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Feestje!

Zie dat ik net m'n 100e bericht geplaatst heb!
    Op naar de 200!

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Spannend hoor. De dame van moeders voor moeders komt hier donderdag langs. En ik zit er serieus ook aan te denken om er woensdagavond nog een testje tegen aan te gooien. Ik heb er nog een van CB liggen.

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    o leuk meid gaat hard he! ik zit al op zo veel zie ik :)

17. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @hummel, heel veel sterkte! ik denk aan je.

Liefs
    Amma

18. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Over de thee:
    Hmmm :( , nee kon niet zeggen dat ik zwanger was, omdat ik er niet alleen was. Ik had zoiets van: ik drink er gewoon niet zoveel van, maar vond het wel lekker en fijn. Niet bij stil gestaan dat al die kruiden niet 'kunnen' :oops: . Maar.. staat ook niet in mijn wat je niet mag tijdens zwangerschaps-boekjes.
    Meestal staat er op sites, zie ik nu, 'bij hoge dosering' en als je deze site moet geloven: http://www.annetanne.be/index.php?optio ... &Itemid=51 dan kan je alles uit je keukenkastje wel wegflikkeren. Bedankt in ieder geval voor de waarschuwing! Bij deze raad ik het iedereen weer af. [-( Maar... ik weet niet of ik alles ga geloven af en toe een kopje heb ik denk ik geen probleem mee.
    Ok, als ik nog eens wat weet zal ik het eerst even checken! ;)

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    We moeten nog even stevig doorkletsen dames, dan halen we de januari mama's in. :D

@Boney, fijn dat de MvM test zo positief was. 't Is toch maar weer een bevestiging. Bij ons weten de ouders het al wel, en ik denk dat ik het na de goede echo van vanmiddag ook maar ga vertellen. Hihihi, ik kan het toch niet voor me houden.

@Twins, wat fijn dat je geen bloed meer verloren bent. Je toenemende misselijkheid lijkt me een goed teken! Nu alleen niet te misselijk worden, hè!

@joma, jeetje 8 weken alweer. Het voelt alsof de tijd niet snel gaat, maar dan zo ineens ben je 2 maanden zwanger. :D

@Mom2bofnie, lijkt me een goed idee om de thee te gaan minderen na de verklaring van de ingredienten eerder. Ik denk ook dat het pas bij grote hoeveelheden schadelijk zal zijn. Maar ja, 't is maar net hoeveel risico je wilt nemen. Als je echt alles wilt uitsluiten moet je het niet doen, maar dat is met zoveel dingen. Ik eet zo normaal mogelijk. Ok, geen rauw vlees en geen rauwmelkse kaas, geen alcohol en niet te veel cafeine. Maar dat is het wel zo'n beetje geloof ik.

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany

ja gaat snel ben ook weer reuze benieuwd volgende week maandag naar de 2e echo ! ik heb er wel goed gevoel over maar we zullen zien of ik daarna echt kan genieten zeg maar :)

en ja doorkletsen hier meiden hihihihi

Deel Deze Pagina