Dan lees maar eens goed op de website Trias Uw eigen risico bestaat uit het wettelijk verplicht eigen risico van 150,- eventueel aangevuld met een vrijwillig eigen risico. Het eigen risico geldt per persoon vanaf 18 jaar en geldt alleen voor de standaardverzekering en niet voor eventueel afgesloten aanvullende verzekeringen.
Dat is dan toch voor iedereen of zie ik dat nou verkeerd.. haha kan hoor.. ben daar niet zo in thuis Joma
kijk maar bij http://www.trias.nl/links/frame/pakketvergelijking/ en dan bij aanvullend extra bij bevalling en kraamzorg
Ja, maar hier http://www.trias.nl/Consumenten/verzeke ... w=Standard staat weer heel wat anders, want volgend jaar krijg je ook geen teruggaaf meer, maar moet iedereen de eerste 150 zelf betalen, maakt niet uit waar je verzekerd bent zo heeft de kamer dat bepaald.
ja maar daar zit je zo overheen die 150 euro en de rest van het jaar wordt alles goed vergoed met zo pakket en de kraamzorg valt buiten de eigenbijdrage dus dan heb je het er alsnog uit!
ik kom me der ook maar even mee bemoeien hoor sorry je zegt eerst het wordt alllemaal vergoed , omdat ik nu aanvullender verzekerd bent , en vervolgens is het 50 % ? help nu ben ik je kwijt ?
Ja dat klopt.. dat ben ik met je eens, maar dan is het toch nog niet helemaal vergoed.. dat bedoel ik dus te zeggen. Die eerste 150 betaal je altijd of je nu extra verzekerd of heel hoog verzekerd bent of niet verzekerd bent.. Maar de rest krijg ik ook terug voor een bepaald percentage.. dat snap ik
nee de kraamzorg is voorledig vergoed en de bevalling als poliklinsch is 50% dat is 138 euro , maar voor mij is het medisch en alsnog vergoed!
Ja als het medisch is wel ja, maar dan moet je dus die verklaring hebben en die heb ik niet, omdat ik geen reden heb om in het ziekenhuis te bevallen, dus moet ik het dan toch alsnog zelf betalen. Ik krijg dan wel een deel vergoed.
ja en van dat deel krijg je daar nog eens 50 % van vergoed! heb van de week boekje van binnen gekregen!
hey meid maar een bevalling is al snel medisch als je al gehecht wordt zetten ze het al op medisch zegmaar!
Ow is dat zo? Tja die muppet van de kraamzorg zei me dat gisteren. We hebben alles uitgerekend en zitten bijna aan de 400 met ziekenhuis en kraamzorg erbij, dus de eigen bijdrage's dan he. Dus ik d8 gelijk ff de Menzis bellen en het klopte. ik snap er echt nix meer van, maar ik zie het allemaal wel hoor als ik bevallen ben haha.. ik leg wel geld opzij en dan zien we het wel allemaal.
o ik heb het gevonden het boekje! Vergoeding 50% eigen bijdrage!! Heeft u een Aanvullende Extra pakket, dan vergoedt trias de helft van u eigen bijdrage bij een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak. U betaalt dan geen 276,50 maar de helft van dit bedrag namelijk 138,25 Vergoeding 100% eigen bijdrage Heeft u een Aanvullend Totaal Pakket dan wordt u eigen bijdrage bij een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak 100% vergoed!
en als kindje geboren is en bij mij bijschrijf krijg ik van trias geboorte uitkering van 70 euro en dat was anders de helft 35 euro!
Ja, maar die eigen bijdrage is dan toch nog +150, want die betaald toch iedereen dan? of heeft het daar nix mee te maken.. ben echt blond hoor.. sorry haha
ja die wordt bij totaal aanvullend ook vergoedt dus kost het niks! Maar ze maken het allemaal te ingewikkeld voor de mens zoals het erstaat! maar heb vandaag iemand aan de tel gehad van trias.
Sorry ik bedoelde de eigen risico, want die krijg je niet terug zei ze me.. wel idd de eigen bijdrage daar ben je voor verzekerd. Jij krijgt het dan geheel terug en ik maar voor een deel.