Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @fempje, wat een mooie echo foto's heb je zeg!

@Mom2bofnie, fijn dat je nu aangepaste diensten krijgt, dus maar goed dat je het verteld hebt. Festini peren ijsjes zijn ook erg lekker.

@Wen26, je hebt ook wel van de MacD verdiend als je 2 weken ziek bent geweest vind ik. Mamalicious heeft inderdaad erg leuke zwangerschapskleding! Prenatal heeft ook wel leuke kleding, en vaak goede aanbiedingen.

@Meiske74, ik wacht tot de volgende echo met aanmelden voor de kraamzorg. De VK raadde me het aan om het rond de 12e week te doen, en beslist niet later. Belachelijk vroeg eigenlijk. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel uur ik krijg. Bij de eerste had ik 4-5 uur per dag en daarna was ik de kraamzorg echt wel zat. Een hele dag zag ik toen niet zitten, vooral niet omdat ik mijn bed in de woonkamer had staan en me dus niet even aan haar gezelschap kon onttrekken. Maar nu met een peuter erbij is het wel anders.

@Nika, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Norah gaat lekker bij mijn ouders slapen, dus morgenvroeg kunnen we heerlijk uitslapen! Wat heerlijk lijkt me dat. Nu hopen dat ik niet vroeg wakker wordt om te plassen of zo....

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mamanorah Ik heb idd ook gewacht tot ik een echo had gehad. Na mijn mk in april wilde ik eerst zekerheid, voordat ik kraamzorg zou gaan regelen.
    En ja, 44 uur lijkt me nu wel wat weinig met drie andere kinderen in het gezin van 6, 4 en 2! Maar ik heb een lieve moeder én schoonmoeder die me wel komen helpen als ik het even niet meer trek :)

3. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ MissN : Ik ben even naar de site gegaan van mijn zorgverzekering en heb daarnaast ook de polisvoorwaarden erbij gepakt. Daarin staat bij mijn precies omschreven hoeveel uur dat ik krijg. Normaal krijg je 44 uur, maar omdat ik een pakket aanvullende vergoedingen heb, krijg ik 20 uur extra. Ik weet niet of ik ze nodig heb, maar het is natuurlijk altijd prettig te weten dat je ze hebt!
    Ben benieuwd of dat het per persoon hier veel afwijkt hoeveel uur je krijgt..
    Succes met uitpluizen MissN!

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goede avond meiden!

@niki welkom het is hier gezellig!

en ja waar kun je vinden hoeveel uur je kraamzorg krijg?

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    @niki Welkom! Tis hier gezellig! :D

Ik heb even in mijn papieren gekeken van Menzis hoeveel uur kraamzorg ik recht op heb, maar er staat alleen max. 160 euro eigen bijdrage.
    Wat moet ik daar nou weer mee :(

Ik begin me trouwens zo nu en dan toch wel een beetje zorgen te maken over de planning straks.. Ik zit volgend jaar middenin mijn afstudeerjaar van een hbo-opleiding inclusief stage en onze nieuwbouwoning wordt eind januari begin februari opgeleverd.. Oja, moet tussendoor ook nog even bevallen.. Dat wordt een pittig jaartje.. Moest er even uit ;)

6. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    he meiden ik snap er ook niets van met dat kraamzorg waar moet ik dat eigenlijk aanvragen bij de thuiszorg zelf of bij het cz? Wil dit namelijk zo snel mogelijk gaan doen dan heb ik dat ook weer geregeld ik zag wel op het internet bij cz staan dat het 40 uur was ofzoiets maar dat vertellen de mensen van de kraamzorg me wel toch?

7. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hahahaha.. klagen mag hoor.. pfff.. lijkt me inderdaad erg druk worden! hebben jullie dan geen boekje met polisvoorwaarden? Die heb ik namelijk wel! Staat niets bij van eigen bijdrage! ben trouwens verzekerd bij IZZ. (is een zorgverzekering voor iedereen die in de zorg werkt)

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Je moet bij je verzekering aangeven dat je zwanger bent. Ook dan kun je meteen een voorkeur aangeven voor welk kraambureau of welke stichting.

9. Lin1984

Lin1984 Lid

5 jul 2007
    50
    0
    0
    Almere
    Hoi meiden, ik heb ook even nagekeken op hoeveel uur ik recht heb op kraamzorg maar bij mij hebben ze het niet over uren maar over dagen.. Ik heb 10 dagen en omdat ik een aanvullende verzekering heb kan ik ook 15 dagen krijgen..

Zijn er toevallig meiden die een soort van buikspierachtige buikpijn hebben? Het zit redelijk hoog in mijn buik.. Ik heb dit sinds vandaag en het voelt zo raar, ik heb ook helemaal niet gesport of iets raars gedaan.. Het zal wel niks zijn maar het voelt wel vervelend.. :(

Ook ik heb ineens erg zin in soep.. heb gister heerlijke verse kippensoep gemaakt!

10. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben bij OZ verzekerd (ook aanvullende verzekering), maar krijg toch echt maar 44 uur. Is idd per verzekering verschillend.
    De vorige keren dat ik kraamzorg nodig had was ik nog particulier verzekerd, dus kreeg ik meer.
    Ik heb gewoon naar OZ gebeld en daar regelen ze verder alles. Lekker makkelijk :)

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja dat spierpijn gevoel is normaal er groeit en alles maakt ruimte en zit iets meer omhoog richting de maag en ja soms best wel irritant :confused:

12. Lin1984

Lin1984 Lid

5 jul 2007
    50
    0
    0
    Almere
    Ok bedankt voor je antwoord Joma, nu kan ik die buikpijn wat meer plaatsen..!

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    staat in het tijdschrift in verwachting bij deze week dat je last van maagpijn kan hebben vooral savonds!dus hoort erbij :oops:

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hallo allemaal,

:idea: Niki Welkom hier
    :idea: Lekker he soep. Ben een echt soep eter. En vooral tomatensoep van verse tomaten. Maak bijna elke week een pan. Heerlijk.
    :idea: Ik krijg ook 44 uur kraamzorg. Maar ik meld me echt pas aan na die beruchte 12 weken. Vorige keer ook vroeg gedaan, en toen moest ik alles weer afzeggen. Ik heb toen gewoon de verzekering (interpolis) gebeld en die regelen alles.
    :idea: Buikpijn heb ik ook ja, hoog in m'n buik. Over de hele breedte van m'n buik ter hoogte van m'n middenrif.

Verder voel ik me redelijk goed vandaag. Ik blijf maar zo misselijk das echt balen. Maar als ik dan wat eet, zakt het wel iets af, maar helemaal weg is het nooit.
    Het gaat geestelijk ook weer goed. Zat er gisteren helemaal doorheen, maar gelukkig gaat het weer. Ook dankzij jullie... ;) Jullie zijn allemaal zo lief =D> =D>=D> =D>=D> =D>
    Slaap lekker allemaal. Ik ga morgen een dagje weg met mijn ouders. Gezellie. Hoop dat ik niet wéér heel de dag misselijk ben.
    Truste en tot morgen.
    Liefs Boney

15. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He lieve meiden!
    Sorry nog niet alles teruggelezen!
    Ik ga vandaag verhuizen met mijn werk en had gisteren ontzettend last van mijn rug en borsten!
    Ik hijs me vandaag dan maar in mijn zwangerschapskleding en dan komt het goed.
    Die pijn hoog in mijn buik herken ik ook!
    Knuf

16. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    @ Kikkert, Amsy Silvia en Taatje veel plezier bij de vk, ik zal aan jullie denken!
    @Esmay, ik hoop dat je net zo'n mooie echo zult hebben als de vorige keer!
    Knuf

17. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Goeiemorgen :D
    Wat een zalige morgen! De eerste keer zonder misselijkheid opgestaan! Ik wacht nog eventjes af met definitief oordeel maar die acupunctuur lijkt bij mij super aan te slaan! :thumup: Gisteren ook niet moeten overgeven (da's pas snel effect ;) )
    Enfin en angst over de zwangerschap hoef ik niet direct te hebben want denk dat onze dreumes goed aan het groeien is, heb ongelooflijk veel druk achter schaambot en zelfs idee dat het beetje erover begint te bollen (da's normaal toch maar rond de 12 weken :( )?

18. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hey goedemogûh!

en het is weer zover... weer de pot van dichtbij mogen bewonderen! als het er eenmaal uit is (was maar 3 slokjes water!) voel ik me meteen weer beter!

even over die buikpijn.. Ik heb het juist onder in mijn buik, niet hoog! Zijn er misschien meerdere die dat hebben. Ook in mijn liezen voel ik het. Zullen wel de banden zijn denk ik..

Iedereen die naar de vk moet of die een echo krijgen, heeeeeeel erg veel plezier vandaag!

:idea: Twins : fijn dat de acupunctuur lijkt te helpen!
    :idea: Boney : fijn dat je je weer wat beter voelt meid! en als er nog eens iets is, Je weet waar je terecht kunt! ;) ;) ;)

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Goedemorgen! Ik heb heerlijk lekker uitgeslapen, ben pas net wakker. Ik moet zo wel aan 't werk, maar dat mag de pret niet drukken. Vanmorgen nog niet misselijk geweest, hopelijk blijft dat zo.

Ik heb ook gezocht naar de voorwaarden van Menzis wbt kraamzorg. Maar ik kon niets vinden over hoeveel uur ik recht op had. Ik ga deze keer wel goed vergelijken wat de verschillende kraamzorgbureaus aanbieden.

Over buikpijn, ik heb alleen afgelopen weekend buikpijn gehad. Nu is het allemaal weer rustig.

@Boney, fijn dat je je wat beter voelt, meid. Veel plezier met je dagje uit!

@bigdream, succes met je werk-verhuizing. Weten ze op je werk al dat je zwanger bent? Niet te veel meehelpen met tillen hoor!

@Twins, wat fijn dat de acupunctuur lijkt te helpen.

@Sizzel, balen dat je de wc weer van zo dichtbij hebt gezien.

Meiden met een echo of intake, veel plezier vandaag!

Gisteren heb ik voor 't eerst mijn zwangerschapsbroek aangedaan. Maar na een uur moest ik hem weer uit doen. Want omdat ik hem nog niet gewassen had gingen mijn benen zo jeuken. Door de verf of zo, ik weet het niet. Gauw de broek wassen dus! Want hij zat wel lekker.

20. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Wauw wat een lijst zeg met al die februari mama's! Ik wacht nog even met mezelf er bij te zetten, omdat het me nog een beetje onduidelijk is wat de uitgerekend datum wordt.
    Ik baal een beetje, 24 juli ga ik voor het eerst naar de vk, maar daar wordt nog niet naar het hartje geluisterd ik moet eerst wachten tot de echo met 12 weken... is dit normaal? Moet ik al die tijd in onzekerheid zitten of alles wel goed is? En ik wil zo graag weten hoe ver ik ben!

En als ik al die berichten hier lees heb ik nog heel wat te regelen wat betreft kraamzorg en alles. Blij dat ik dit forum heb om er een beetje achter te komen wat me allemaal te wachten staat!

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat met werk zit als je bijv een afspraak bij de vk hebt onder werktijd? Moet je daarvoor vrije uren opnemen?

Deel Deze Pagina