Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lis

Lis Actief lid

3 jun 2007
    120
    0
    0
    België
    Hey hey,

Long time, no see. Het is inderdaad een tijdje geleden. Ofwel was ik met vanalles bezig, ofwel lag ik te slapen :confused:

Vandaag de echo gehad: SUPER!! We werden er even stil van. Mijn oog viel direct op het hartje dat zo mooi aan het kloppen was! Mijn dag kon al niet meer stuk, ook al is het vrijdag de dertiende. :D Ik ben wel iets minder ver dan we dachten, ben blijkbaar 8 weken en 3 dagen aan de grootte van ons kindje te zien toch. Het is al 1,85 cm "groot". Voor de rest is alles perfect in orde.

Ook de misselijkheid en zo is wat gezakt, ik kan de laatste dagen toch weer wat beter eten en het smaakt me wonderwel. Dus dat is ook wel leuk. Verder blijf ik nogal moe, maar ik heb de voorbije 2 weken vakantie gehad, dus als het me wat teveel werd kroop ik gewoon mijn bedje in.Verder ben ik volop bezig aan de renovatie van de kinderkamer. De vloer is nu gedaan, dus kunnen we nu stilaan gaan kijken voor een leuk kleurtje op de muur. We gaan waarschijnlijk voor iets neutraals dat zowel voor een jongetje als een meisje kan.

Over het feit of je wil weten wat het geslacht gaat zijn, bij ons is het antwoord zeker JA. Wij willen echt wel weten wat het is, ik zou het niet kunnen uithouden denk ik om niet te weten wat het is. Dus dat staat zeker vast, van zodra ze kunnen zien wat het is willen we het weten.

Voor de rest is de voorbije week rustig voorbijgekabbeld, wat gaat de tijd toch snel als je in vakantie bent...

O ja, vorige week het huwelijksfeest was super. Heb er erg lekker gegeten, dat was ook al een tijdje geleden, en het heeft me erg gesmaakt. Nadien hebben we nog een feestje gebouwd tot een stuk in de nacht, en het ging me wonderwel goed af. Het was al voorbij 5 uur 's nachts eer we terug thuis waren :D Maar ik heb er echt van genoten. Intussen weet ook die vriendenkring dat ik zwanger ben. Ik kreeg een aantal van die rare blikken geworpen op mijn buik, toen hebben we maar besloten van het ineens te vertellen. Toen wisten ze ook ineens waarom ik niet aan de wijn kwam.

Zo, dat was het zo'n beetje denk ik.
    Nu kan ik mee op die roze wolk klimmen met iedereen die ook een goede echo heeft gehad.

Veel liefs,
    Lis

2. Lis

Lis Actief lid

3 jun 2007
    120
    0
    0
    België
    O ja,
    Ik heb ook nog wat extra gegevens om toe te voegen aan de lijst.

Eerst en vooral is de vermoedelijke bevallingsdatum verschoven naar 18 februari in plaats van de 16e.

Verder staat mijn volgende echo gepland op 6 augustus, dan wordt er ook een nekplooimeting gedaan.

Zo dat was het.

Alvast bedankt om het aan te passen.
    Lis

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    een hele goede avond dames

@meiden super dat jullie echo goed was klim maar heel snel op die roze wolk zou ik zeggen

ik heb het gevoel dat ik nu pas echt aan het genieten ben ik zie zelfs al een buikje komen wellis waar alleen zonder kleren aan maar ja hahaha door alle omstandigheden hier weet bij ons bijna iedereen van de familie en collegas dat ik zwanger ben alleen de vrienden groep (op mijn beste vriendin na dan) weet het nog niet hebben ook besloten daarmee te wachten het zijn namelijk 2 vrijgezellen en 1 koppel maar bij de vrijgezelle heb ik altijd het idee van ze vinden het wel leuk maar niet super hahah zal wel komen doordat ze er zelf nog niet aan toe zijn :) ja en dat koppel vermoed het denk ik wel al maar ja nog eventjes wachten .
    Goh wat ben ik weer aan het zeiveren he hahaha nou ga weer eventjes wat doen
    doei doei

4. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Februari 2008 mama's

1 feb
    Marieke 29 jaar, 1e kindje
    Simba 27 jaar, 1e kindje
    irisje .....jaar, 1e kindje
    tamaraatje 24 jaar, 1e kindje
    Thirza02, 22 jaar, 1ste kindje
    2 feb
    Leonie1980 27 jaar, 1e kindje
    kikkert 20 jaar, 1e kindje
    3 feb
    Mamalinda 26 jaar, 1e kindje
    Lexje 26 jaar, 1e kindje
    4 feb
    Bigdream 26 jaar, 1e kindje
    Mrijn 35 jaar, 1e kindje
    5 feb
    Amma 33 jaar, 1e kindje
    KristaB...jaar, ...kindje
    6 feb
    tineberg 25(bijna26) jaar, 1e kindje
    sjaantje 26 jaar, 1e kindje
    lianda 28 jaar, 3e kindje
    esmay 31 jaar, 1e kindje
    7 feb
    sammy87.....jaar, 1e kindje
    Miran34, 34 jaar, 4e kindje
    8 feb
    meiske74 32 jaar, 4e kindje
    Marber, 24 jaar, 1e kindje
    9 feb
    irmama 30 jaar, 3e kindje
    10 feb
    MissN 17 jaar, 1e kindje
    Emma G....jaar,...kindje
    Debie 25 jaar, 1e kindje
    11 feb
    ichtus 27 jaar, 3e kindje
    Suusjuh1986, 21 jaar, ...kindje
    Chocomel, ...jaar, .... kindje
    fempje, 23 jaar,1e kindje
    12 feb
    bultje, 22 jaar, ...kindje
    baby4me 28 jaar, 1e kindje
    13 feb
    vivian 26 jaar, 1e kindje
    joma 26 jaar, 1e kindje
    14 feb
    lin1984, 22 jaar, 1e kindje
    Amsy 32 jaar, 1e kindje
    dwazie1980 26 jaar, 2e kindje
    susan71..... jaar .........
    Wen26 26 jaar, 1e kindje
    pipi24 29 jaar, .. kindje
    15 feb
    cyberwitch69 37 jaar, .. kindje
    16 feb
    Kiz 30 jaar, 2e kindje
    maja82 25 jaar, 1e kindje
    17 feb
    Knor 27 jaar, 1e kindje
    18 feb
    daantje86 20 jaar, 2e kindje
    Silvia83 24 jaar, 1e kindje
    Taatje, 27 jaar, 2e kindje
    Lis, 23 jaar, 1e kindje
    19 feb
    Gizzy. 26 jaar, 2e kindje
    Mom2bofnie 27 jaar, 1e kindje
    21 feb
    AngelinaZ 31 jaar, 1e kindje
    22 feb
    MamaNorah 33 jaar, 2e kindje
    sizzel 25 jaar, 1e kindje
    shaartje .. jaar, .. kindje
    24 feb
    Leoniee, 27 jr, 1e kindje
    Talleke, 24 jr, 1e kindje
    Marsshi, 34 jaar 1e kindje
    Dolfijn81 26 jaar, 1e kindje
    boterbloem 29 jaar, 1e kindje
    25 feb
    Jollie jaar, 1e kindje
    manoe33 34 jaar, 2e kindje
    Leoniee .. jaar, .. kindje
    Twins 25 jaar, 1e kindje
    Ntombi, 26 jr, 1e kindje
    Boney, 25 jaar, 1e kindje
    26 feb
    Minnie01 .. jaar, 3e kindje
    Dini82, 25 jr, 1e kindje
    27feb
    Diaantje78, 29 jaar, 1e kindje
    Mama33, 33 jaar, 3e kindje
    28 feb
    Daisysanchez, 32 jaar, 1e kindje
    Missdroppy, 27 jaar, 2e kindje
    29 feb
    Anieteke, 38 jaar, 2e kindje
    1 maart
    Zico, 35 jaar, 3e kindje (verwacht eerder te bevallen!)

Agenda

Juli
    13/7 ichtus 1e echo
    13/7 Lis 1e echo
    13/7 Diaantje78 1e echo 10.50
    16/7 vivian 1e echo
    16/7 dolfijn81 intake vk
    16/7 dwazie1989 2e echo
    17/7 sjaantje intake VK
    17/7 AngelinaZ afspr vk
    17/7 sizzel 2e echo 09.00
    17/7 MissN 2e echo + intake 10.30
    17/7 Baby4me 2e echo
    17/7 Kikkert nekplooimeting (echo!)
    17/7 Kikkert afspraak vk
    17/7 Supermummy 1e echo
    18/7 Anieteke intake vk
    19/7 pipi24 1e echo
    19/7 Tamaraatje 2e gesprek VK
    20/7 Daisysanches intake vk
    20/7 Jollie echo controle gyn
    23/7 daantje86 termijnecho 11:30
    23/7 Sizzel intake vk
    23/7 Mom2bofnie 2e echo
    23/7 Boney 2e echo 11.45 uur
    24/7 BigDream vk 09.00
    24/7 Wen26 1e echo
    24/7 Boney 2e afspraak vk
    24/7 MamaNorah 2e echo 12.30 uur
    24/7 Mrijn intake vk
    24/7 Esmay nekplooimeting (echo!)
    25/7 Mrijn 1e echo
    26/7 Wen26 intake vk
    26/7 Hummel intake vk
    26/7 Talleke intake vk + 1e echo
    26/7 Lianda eerste echo om 11:15uur
    26/7 Amsy 1e echo 13.40 uur
    27/7 Missdroppy intake vk
    30/7 daantje86 vk 13:40
    30/7 Lianda 2e vk bezoek 08:30uur
    31/7 vivian conrole vk
    31/7 baby4me nekplooimeting
    31/7 mama30 intake vk

Augustus
    1/8 Meiske74, 2e echo
    1/8 Maja82, echo 13.40 uur
    1/8 Diaantje78, 2e echo, 10.30 uur
    3/8 Missdroppy, 1e echo
    6/8 Zico 1e echo
    6/8 Fempje, 3e echo (nekplooimeting) 11.40 uur
    6/8 Leonie1980, echo 11.15 uur
    6/8 Lis, echo (nekplooimeting)
    7/8 Twins, 2e echo
    7/8 MamaNorah, 2e afspraak vk 11.10 uur
    8/8 Maja82, intake vk 9.45 uur
    13/8 Joma, 2e afspraak vk
    15/8 Ichtus afspraak vk

:idea: Ichtus : Je afspraak bij de vk staat erbij!
    :idea: MamaNorah : ook jouw afspraak bij de vk staat erbij!
    :idea: Lis : Je bevallingsdatum is naar de 18e gezet en ook je echo op 6 aug is toegevoegd!

:idea: Dames met een goede echo... Gefeliciteerd!

5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    even nog over die miskraam : mijn gyneacoloog zei heel duidelijk dat de kans op een miskraam minder dan 5% is als je op een eerste echo een kloppend hartje gezien hebt. De kans is natuurlijk niet helemaal weg, maar wel een heel stuk kleiner. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar hier op de site wordt dat ook verteld..

6. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja ik had het ook gelezen en als je nou al 2 keer goede echo hebt gehad wordt de kans dan nog minder?

@lis gefeliciteerd met je goede echo!

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het percentage van miskramen wordt na de 9 weken ook al een stuk minder. Dat is wat ik heb gelezen.

8. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    @Lis super meis, fijn dat je echo goed was!
    @Joma, tegen mij is bij de 2e echo gezegd dat de kans op een miskraam door een aanlegfout niet meer aanwezig was.
    Als het nu nog misgaat is er wat anders aan de hand.
    Knuf

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany

bedankt voor je uitleg meid!

goedemorgen meiden ik ga weer werken maar spiek af en toe wel mee!

fijne dag allemaal en dikke knuffffffff

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh meiden!

Fijne dag vandaag allemaal! Hopelijk met een lekker zonnetje en niet te benauwd.. Ik ga zo even heerlijk op het balkon zitten met een broodje en een kopje thee. Vandaag gaan we achter een vloer aan voor ons nieuwe huis en vanavond een verjaardag. Zal morgen wel weer lekker kapot zijn. Geeft niks, ik hoef lekker niks morgen!
    Jullie nog plannen voor het weekend?

11. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal!
    Ben gisteren naar de musical Grease geweest. We zaten helemaal vooraan! Was echt een leuke musical. We waren pas laat thuis, dus nu weer heel moe :(

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook wel gelige afscheiding.
    1 keer 1 sliertje bloedverlies gehad, geknapt adertje denk ik want daar bleef het bij en de echo was nadien nog goed. Hopelijk stelt het je wat gerust.
    Fijn dat er nu nog maar 5 procent kans bestaat dat het alsnog fout gaat (na eerste echo) Al ben ik er nooit bang voor geweest dat het fout zou gaan (naief of voorgevoel?)

Hebben jullie het gevoel ook dat het goed of fout zit? Ben benieuwd!

13. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Hey goeiemorgen dames!
    Heb eventjes niet geschreven omdat het me allemaal beetje teveel was. Misselijkheid blijft met vlagen heel sterk aanwezig en eten lukt nog altijd bijna niet. Ben sinds donderdag weer aan het werk en daardoor heel heel moe. Nog 1,5 week en dan verlof... en tegen dat ik terug moet beginnen zijn we ook de 12 weken voorbij dus ik hoop dat ik me dan ook een stuk beter voel.
    Collega's op het werk weten bijna allemaal dat ik zwanger ben... als je misselijk bent en moet overgeven is dat nog heel moeilijk weg te steken ;) en tegen ons beste vrienden hebben we het ook al verteld. Iedereen super tevreden voor ons en heel erg blij :D

@Knor, ik heb ook een heel goed gevoel over deze zwangerschap, maar heb idd zelfde vraag als jij naief of voorgevoel? Denk dat het heel anders wordt wanneer je eens een mk hebt gehad, dat je angst en zorg dan vanzelfsprekend groter is... en uiteindelijk lopen ook heel wat zwangerschappen goed af.

Lieve groetjes en een prettig weekend!
    Twins

ps: doen jullie ook zo weinig? Ik zeg momenteel bijna al onze grote uitstappen af omdat ik het niet zie zitten. Normaal morgen ganse dag naar Limburg, maar da's 2,5u rijden enkel en ik word behoorlijk ziek in de auto dus... ventje moet alleen gaan. Denk dat het niet zo fijn voor hem is :oops:

14. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @knor meid ik noem het niet naief hoor eerder goed voorgevoel ik heb ook nooit echt het idee gehad dat het fout zou gaan al was ik na de echo natuurlijk echt gerustgesteld maar ik ging er stiekem wel vanuit dat het goed zou gaan ik denk ook gewoon een heel goed voorgevoel

15. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Nog 3 daagjes en dan de 2e echo..ben toch wel een beetje zenuwachtig..me moeder en me vriend gaan gelukkig mee..

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hey meiden ff over dat voorgevoel dat klopt wel hoor!ik had vorige keer echt een slecht voorgevoel en daarom ook eerder echo gevraagd en ja het was mis jammer genoeg! en ondanks vorige mk nu een super goed voor gevoel dus zal allemaal wel goed zitten ! en dat voelt toch wel lekker als je voorgevoel al goed is!en ja komt mischien ook wel groots gedeelde door me 2 goede mooie echo!maar de gyn zei toen ook meestal voel je je lichaam zelf aan!

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tja, dat voorgevoel vind ik lastig in te schatten. In het begin had ik heel sterk het gevoel dat het niet goed zat maar ik denk achteraf dat dat komt omdat ik onverwacht zwanger bleek te zijn en het heel onwerkelijk was.
    Nou ben ik nog wel steeds bang dat het niet goed gaat, maar als ik me voorstel dat het echt mis zou gaan kan ik me dat weer niet voorstellen en weet ik eigenlijk wel dat het wel goed zit :rolleyes: Snappie nog?
    Ik vind het moeilijk om angst en voorgevoel te scheiden. Maar ik denk toch dat het wel goed zit :D

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    hmm.. Laat ik dat nou maar niet te hard roepen. Ik ging net naar de wc, weer wat rozig bloedverlies :(

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik begrijp het geloof ik niet helemaal. Ik weet dat de kans op een miskraam na 9 weken afneemt, maar iemand schreef dat het daarna geen aanleg fout meer kan zijn. Maar hoe zit dat precies? Op de echo kunnen ze dan toch nog alleen maar de lengte meten? En verder toch niks zien? Daar is het met 9 weken te klein voor.

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja klopt maar aanleg fout is als het al mis gaat voor dat het hartje gaat kloppen zegmaar dan zit de fout al in het begin dat niet goed gaat!dus zeg maar voor de 6 weken.

Deel Deze Pagina