@ dotje die last van mijn onderbuik had ik ook al rond de 10 weken en dat kan idd bandenpijn zijn. wat een rare vk-praktijk je moet toch wel kunnen bellen als je iets wilt weten enz. ik kan mijn vk 24 uur per dag bereiken. ik snap best dat je daar onzeker van word, want je wilt toch graag weten of alles goed is en wanneer je uitgerekend bent. liefs kikkert ps alles komt goed meis!
@Kikkert, ja op een gegeven moment zal m'n navel wel naar buiten ploppen @dotje, heb je bij je vk aangegeven dat je een onregelmatige cyclus hebt en dat je misschien al wel verder kan zijn daardoor? Als je bijv een combinatietest wil doen, dan moet je termijn wel op tijd worden vastgesteld.
Zei de VK dat niet toen je de afspraak maakte? Mijn VK vertelde dat meteen toen ik de afspaak maakte. Verder wist ik ook nog niet veel voor de eerste afspraak. Maar ik kreeg wel meteen haar mobiele nummer, ze is 24 uur bereikbaar. En het is een solo-praktijk! Formulieren voor bloed en een echo kreeg ik na het eerste bezoek mee. Dus misschien dat je daarna ook de echo enzo krijgt. Tenzij ze zelf een echoapparaat hebben?
Daar ben ik niet bang voor.. Maar wil ook graag weten hoe het allemaal gaat.. En hier zie ik al meiden die zelfs 2 echo's hebben gehad en ong. net zo ver zijn als ik.. En omdat mijn cyclus onregelmatig was durf ik dus niet te zeggen wanneer ik ongeveer ben uitgerekend.. Maar met mij komt het ook goed net zoals bij jullie..
Zei de VK dat niet toen je de afspraak maakte? Mijn VK vertelde dat meteen toen ik de afspaak maakte. Verder wist ik ook nog niet veel voor de eerste afspraak. Maar ik kreeg wel meteen haar mobiele nummer, ze is 24 uur bereikbaar. En het is een solo-praktijk! Formulieren voor bloed en een echo kreeg ik na het eerste bezoek mee. Dus misschien dat je daarna ook de echo enzo krijgt. Tenzij ze zelf een echoapparaat hebben?[/quote] Nee, ze vroegen alleen wat ze nodig hadden qua persoonlijke gegevens en wanneer mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was en verder zouden ze informatie opsturen.. Pff.. Ach jah we zien het allemaal wel..
@dotje1986 komt allemaal goed meis! ik heb nu al 3 echo's gehad en ik krijg morgen de 4de echo omdat de nekplooimeting al 2 keer niet gelukt is. anders had ik er nu ook pas 2 gehad....maarja wij krijgen een eigenwijze ukkie
Hallo meiden, Hoe gaat het vandaag? Hier alles goed ,beetje misselijk maar niet zo erg dat ik moet overgeven. @Dotje1986, Kleine troost .Ik weet ook nog helemaal niks. of bijna niets. Ik heb zelf een echo geregeld en betaald in een privé kliniek i.v.m bloedverlies (achteraf bleek dit dus een abortuskliniek te zijn ) Intake met de verloskundige heb ik pas op 6 Augustus. Dus als ik zelf die eerste echo niet geregeld zou hebben dan was mijn eerste echo pas in de 12e of 13e week. Veeeeeels te laat ,maar dat is mijn mening Alles komt goed meid! Angelsound, Heel toevallig dat jullie het daar nu over hebben. Gisteren bedacht ik me ineens dat ik dat ding ook wilde hebben, ik was zelfs al op Ebay aan het kijken. Nu ik er meer over nagedacht heb, vind ik het toch niet zo´n goed idee. Het zou mij ook onzeker maken. Buik Heb vanmezelf al een buik Ik zie nu wel ook een klein rondingkje komen bij onderbuik. Foto zet ik echt niet neer, misschien na 35 weken ofzo. Groetjes
Mijn VK zei ook dat die dikke buik echt komt van het verweken van de spieren onder invloed van hormonen. De ene vrouw maakt meer hormoon aan dan de ander en de een reageert ook heftiger daarop dan de ander. Hetzelfde als bij andere kwaaltje eigenlijk. Toch denk ik best dat het hebben van heel sterke buikspieren de boel mooi strak houdt hoor. Ik heb geen enkele buikspier, dus zie er ook al heel erg zwanger uit.
Ik wil me hier ook ff toevoegen. Ik ben uitgerekend op 21 februari. Maar dit zal eerder worden omdat ik diabeet ben en dus kans heb op een dik kindje. Ik heb al een buikje van mezelf, maar het is alsof hij nu nog dikker is!
een echo met 12 weken is niet helemaal zo raar hoor. als er geen medische indicatie is is het heel normaal dat je pas een echo krijgt rond de 12 weken. kijk ook maar naar je ziekenfondsverzekering. vaak vergoeden die een echo met 12 weken en met 20 weken. als je een medische indicatie hebt (bijv een mk gehad) dan kun je al eerder een echo krijgen. Maar kan me voorstellen dat de meeste mensen zoiets hebben van een echo met 12 weken pas...dat is lang wachten..
Proficiat! Welkom hier! Klets maar gezellig met ons mee! Als je even zegt hoe oud je bent, hoeveelste kindje en wanneer je bent uitgerekend kan men je op de lijst toevoegen. Groetjes, Baby4me
Nee, ze vroegen alleen wat ze nodig hadden qua persoonlijke gegevens en wanneer mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was en verder zouden ze informatie opsturen.. Pff.. Ach jah we zien het allemaal wel..[/quote] vreemd dat je zo weinig info van vk hebt gekregen...ik zou gewoon eens opbellen en vragen wanneer je nu een echo krijgt. Gewoon doen hoor! Dan weet je tenminste wat...beter dan maar afwachten..
@Balou; welkom hier en een hele fijne zwangerschap! Wat mijn buikje betreft, zie ik de laatste week onderaan mijn buik een lichte bolling komen. Daarnaast staat mijn buik wel wat gezwollen, maar dat had ik al in de 4de week, dus dat waren heel duidelijk mijn darmen... dat lage bollingske is zeker het kindje (en dat wordt nu altijd beetje groter ). Nog geen zwangerschapskleren gekocht, maar zodra ik mij zet, gaat mijn broeksknop open... en wanneer ik thuis ben dan gaat die zelfs niet meer dicht
@ Balou : welkom meid! klets maar gezellig mee! geef je gegevens even door, dan zet ik je erbij op de lijst! ennuh.. over dat buikje.. hahaha.. ik heb net zoals een paar anderen hier al een buik van mezelf dus het valt de meeste nog niet op! maar toch merk ik dat mijn buik wel langzaamaan aan het groeien is! ik heb gelukkig een paar broeken met elastiek en die zitten echt heeeeeeeerlijk! En over die echo's? het is echt super normaal om pas met de 12 weken een echo te krijgen. Mits je dus een regelmatige cyclus hebt en geen medische indicatie. Ik heb én een miskraam hiervoor gehad en bloedverlies bij de 5 en 6 weken, dus ik heb die 2 echo's op medische indicatie gekregen. Nu krijg ik er alleen geen meer bij de 12 weken. Inderdaad, verzekeringstechnisch.. Bij de 20 weken krijg ik er pas weer één! @ Joma : je vroeg of ik verder geen kwaaltjes meer had.. nee eigenlijk niet dus.. Ja. alleen dat ik gewoon nog moe ben, maar verder eigenlijk nergens last van! Op zich klaag ik niet hoor, alleen merk je gewoon niet dat je zwanger bent! (op mijn humeur na! haha) Morgen ben ik heerlijk 1 dag vrij.. Moet het weekend werken! pffff... morgen eerst slapen! hihi, ben ik hard aan toe! Vanavond lekker in bed house kijken (misschien meer house fans hier) met een grote zak popcorn erbij! Heerlijk!
Februari 2008 mama's 1 feb Marieke 29 jaar, 1e kindje Simba 27 jaar, 1e kindje irisje .....jaar, 1e kindje tamaraatje 24 jaar, 1e kindje Thirza02, 22 jaar, 1ste kindje 2 feb Leonie1980 27 jaar, 1e kindje kikkert 20 jaar, 1e kindje 3 feb Mamalinda 26 jaar, 1e kindje Lexje 26 jaar, 1e kindje 4 feb Bigdream 26 jaar, 1e kindje Mrijn 35 jaar, 1e kindje 5 feb Amma 33 jaar, 1e kindje KristaB...jaar, ...kindje 6 feb tineberg 25(bijna26) jaar, 1e kindje sjaantje 26 jaar, 1e kindje lianda 28 jaar, 3e kindje esmay 31 jaar, 1e kindje 7 feb sammy87.....jaar, 1e kindje Miran34, 34 jaar, 4e kindje pooh26, 26 jaar, ... kindje 8 feb meiske74 32 jaar, 4e kindje Marber, 24 jaar, 1e kindje Debora21, 22 jaar, 1e kindje 9 feb irmama 30 jaar, 3e kindje baby4me 28 jaar, 1e kindje 10 feb MissN 17 jaar, 1e kindje Emma G....jaar,...kindje Debie 25 jaar, 1e kindje 11 feb Suusjuh1986, 21 jaar, ...kindje Chocomel, ...jaar, .... kindje fempje, 23 jaar,1e kindje 12 feb bultje, 22 jaar, ...kindje ichtus 27 jaar, 3e kindje 13 feb vivian 26 jaar, 1e kindje joma 26 jaar, 1e kindje 14 feb lin1984, 22 jaar, 1e kindje Amsy 32 jaar, 1e kindje dwazie1980 26 jaar, 2e kindje susan71..... jaar ......... Wen26 26 jaar, 1e kindje pipi24 29 jaar, .. kindje 15 feb cyberwitch69 37 jaar, .. kindje 16 feb Kiz 30 jaar, 2e kindje maja82 25 jaar, 1e kindje 17 feb Knor 27 jaar, 1e kindje 18 feb Silvia83 24 jaar, 1e kindje Taatje, 27 jaar, 2e kindje Lis, 23 jaar, 1e kindje 19 feb Gizzy. 26 jaar, 2e kindje Mom2bofnie 27 jaar, 1e kindje 21 feb AngelinaZ 31 jaar, 1e kindje Balou, 26 jaar, .. kindje 22 feb MamaNorah 33 jaar, 2e kindje sizzel 25 jaar, 1e kindje shaartje .. jaar, .. kindje 23 feb supermummy 25 jaar,...kindje 24 feb Leoniee, 27 jr, 1e kindje Talleke, 24 jr, 1e kindje Marsshi, 34 jaar 1e kindje Dolfijn81 26 jaar, 1e kindje boterbloem 29 jaar, 1e kindje 25 feb Jollie jaar, 1e kindje manoe33 34 jaar, 2e kindje Leoniee .. jaar, .. kindje Twins 25 jaar, 1e kindje Boney, 25 jaar, 1e kindje 26 feb Minnie01 .. jaar, 3e kindje Dini82, 25 jr, 1e kindje 27feb Diaantje78, 29 jaar, 1e kindje Mama33, 33 jaar, 3e kindje 28 feb Missdroppy, 27 jaar, 2e kindje 29 feb Anieteke, 38 jaar, 2e kindje DaisySanches, 32 jaar, 1e kindje 1 maart Zico, 35 jaar, 3e kindje (verwacht eerder te bevallen!) Agenda Juli 26/7 Wen26 intake vk 26/7 Hummel intake vk 26/7 Talleke intake vk + 1e echo 26/7 Lianda eerste echo om 11:15uur 26/7 Amsy 1e echo 13.40 uur 27/7 Missdroppy intake vk 27/7 Kikkert nekplooimeting (poging 3 haha) 30/7 Lianda 2e vk bezoek 08:30uur 30/7 Kikkert vk 30/7 Jollie intake vk 31/7 vivian conrole vk 31/7 baby4me nekplooimeting 31/7 mama30 intake vk Augustus 1/8 Meiske74, 2e echo 1/8 Maja82, echo 13.40 uur 1/8 Diaantje78, 2e echo, 10.30 uur 1/8 Taatje, 1e echo 3/8 Missdroppy, 1e echo 6/8 Zico 1e echo 6/8 Fempje, 3e echo (nekplooimeting) 11.40 uur 6/8 Leonie1980, echo 11.15 uur 6/8 Lis, echo (nekplooimeting) 6/8 Supermummy, intake vk 6/8 Lin1984, termijnecho! 7/8 Twins, 2e echo 7/8 MamaNorah, 2e afspraak vk 11.10 uur 7/8 Dotje1986 1e afspraak vk 7/8 DaisySanches, termijnecho 8/8 Maja82, intake vk 9.45 uur 8/8 Debora21, 2e echo 14.00 uur 9/8 Angelinaz, termijnecho om 9.45 uur 13/8 Joma, 2e afspraak vk 13/8 Angelinaz, 2e afspraak vk 13/8 Daisysanchez, echo! 14/8 MissN, afspraak vk 8.20 15/8 Ichtus afspraak vk 15/8 Boney, 12 weken echo 11.00 17/8 DaisySanches, 2e afspraak vk 21/8 Silvia83 10:15 afspraak VK 23/8 Sizzel 2e afspraak vk 27/8 Mom2bofnie afspraak gyn/vk? 28/8 Sjaantje afspraak VK 28/8 BigDream, afspraak vk 08.30 Balou: ik heb je toegevoegd meid! als je nog afspraken hebt die je op de lijst erbij wil hebben staan, laat het even weten! Dan zet ik deze er ook bij!
@sizzel hier ook snel moe af en toe nog beetje last van borsten maar das bijna niks!en je hoort me niet klagen voel me goed!hihihi en ja alleen aan me buik valt het mij op! en hier geen house fan,misschien tussen de andere dames hihihi ik ga vanavond ook bankhangen!heerlijk 2 afleveringen van ATWT das dan weer mijn ding!maar met me laptopje ernaast vindt ik gezellig hihihi!
Talleke, Lianda en Amsy : snel laten weten hoe jullie echo's waren meiden! Ik ben erg benieuwd! Hoop dat alles goed is! Wen en Hummel : hoop dat jullie een goed gesprek bij de verloskundige gehad hebben!