Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @Esmay, wat fijn zeg zo'n dunne nekplooi! Dan is de uitslag vast goed. Hoe heb jij een keuze gemaakt voor kraamzorg? Ik bedoel, hier in de buurt kun je nu kiezen uit meerdere aanbieders, en ik kan er niet echt uit wijs worden waar nu de verschillen in zitten. Ik wil me binnenkort ook gaan aanmelden (voor de 12e week). Waar heb jij op gelet?

@Vivian, dat klinkt als een leuke vakantie! Het kan best door je zwangerschap komen hoor dat je hartkloppingen kreeg. Je lichaam moet toch al harder werken door je zwangerschap en als je je dan extra inspand dat kan dat gebeuren denk ik. Ik merk nu ook al dat mijn conditie slechter is. Hoe gaat het met je misselijkheid?

2. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @mamanorah oh gelukkig begon me al beetje zorgen te maken ik zal het ook vragen aan de vk dinsdag want ik vond het echt eng niet dat mijn conditie zo erg goed is maar dit had ik nog nooit gehad, met mijn misselijkheid gaat het vrij goed smorgens wel nog wat maar daarna gaat het meestal vrij goed ga ook deze week eens proberen geen medicijnen in te nemen hoop dat ik ze niet meer nodig heb of alleen smorgens dat gaat dan nog, heb in ieder geval al veel meer eetlust en dat vind ik een heel goed teken ben bijna aan de 12 weken hoop dat alles dan weer perfect gaat :)

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

@Vivian welkom terug! Lekker van de frisse berglucht genoten?

@Mamanorah, hmm ribbelchips. Ik heb ook zin in kroket,frikandel etc maar dat krijg je gelukkig toch niet hier.
    Of een saucijzenbroodje van de Hema hmmmmmm. Ik ben nu alweer in alle kastjes aan het kijken waar ik zin in heb en wat ik kan eten :) Maar ik heb niet echt iets gevonden waar ik trek in heb.

@Esmay, fijn die bevestiging dat je beebje een mooie dunne nekplooi heeft. Is toch weer een zorg minder.

Bah hier is het niet om uit te houden zo heet! Ik heb net op de thermometer gekeken : 36 graden in de schaduw :confused: .
    Gelukkig mag ik vanmiddag gaan werken, lekker voor een paar uur de koelkast in (kantoor met hele goeie airco !)

Groetjes

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @supermummy 36 graden is idd erg warm maar ik zou graag willen ruilen voor 1 weekje hihi

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    @ vivian: fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad... enne mijn conditie is ook om te huilen nu, moet gewoon even bijkomen als ik de 2 trappen naar de zolder heb gelopen, slaat nergens op toch? hihi :oops:

Ik ga vandaag met mijn broer en schoonzus naar Kesteren, even babyspullen bekijken! Zij krijgen hun kleine in september al, dus voor hun laatste kleine spulletjes kopen...

Hebben jullie eigenlijk al nagedacht over welk merk kinderwagen je wil?

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    gisteren trouwens een roze truitje gekocht... ik draag normaal nooit roze, maar deze staat me wonderbaarlijk goed... zou het een voorteken voor een meisje zijn? haha :D

7. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    heyhey... ff snel een berichtje van mij.. moet zo gaan werken en wil toch heel even mijn "gezicht" hier laten zien!

Mijn conditie is ook echt bagger! pfff.. wordt gewoon moe van mezelf! en inderdaad, 2 trappen om hoog is al teveel!

Wij zijn net even naar Venlo geweest om te kijken voor zwangerschapskleding. Mijn broeken zitten echt te strak nu.. dus had er gewoon echt nodig!
    Wij zijn naar VidaVita geweest! echt superspullen! Alles is nu ook in de uitverkoop, dus heb ik verschillende dingen gekocht! een broek, een vestje, 2 hempjes een truitje met een overslag voor over je buik, bij de prenatal ook nog een truitje gekocht! en ik vond het best goedkoop. Echt leuk spul! Ik werd er gewoon helemaal happy van!

nu dadelijk werken.. echt geen zin in.. pff.. ben al zo moe van het winkelen.. is eigenlijk toch belachelijk!

De lijst werk ik vanavond op werk wel even bij als het rustig is.. Hoop dat dat nog voor gaat komen vanavond! Ik dut zo in..hihihi...

iedereen nog een fijne zaterdag! Geniet ze allemaal!

8. missdroppy

8 jul 2007
    30
    0
    0
    Drachten
    Hee, gisteren voor de intake naar de vk. Verder nog niet veel wijzer, dan veel informatie en papieren mee voor bloedtest. Volgende week vrijdag de eerste echo. Dan wordt het pas echt werkelijkheid denk ik. vandaag heb ik een goede dag, tot nog toe.

:idea: Joma, heb ook je buik al bekeken, dan is die van mij nog helemaal niets!

:idea: Lianda, dus je komt ook wel eens in Drachten. Ja dat ff2 is erg leuk. Fijn dat je zo'n superecho had. Bij 12 weken is alles ook al zo mooi te zien!

:idea: Kikkert, trouwen is een beslissing waar je goed over na moet denken. Daarbij denk ik wel dat als je een kindje samen krijgt, je op dit moment ook zeker van elkaar bent. Doe waarbij je je goed voelt. Het is inderdaad wat meer geregel, maar weet niet of dit ook meer gaat kosten. Zelf zijn we getrouwd voordat we een kindje kregen. Ik ben zelf gelovig en wilde eerst getrouwd zijn, omdat daarmee geef je aan dat je 100% voor elkaar gaat. (Maar wat anderen doen zal ik niet over oordelen, hoor!)

9. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ha meiden

hier gaat het ook supers.
    geen misselijkheden meer alleen de moeheid die blijft.
    en tja conditie ik weet het.
    ook ik ben al echt stuk als ik na boven moet en weer na beneden.
    maandag mag ik weer naar de vk en ik zou het leuk vinden als ze het hartje horen.
    zeg is er hier iemand met een voorliggende placenta?

10. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Pff ja de conditie... ik moet soms gewoon hijgen als ik een end fiets!(of langzamer gaan fietsen tuurlijk)

Over de keuze kraamzorg, het maakt allemaal niet zo veel uit, als ze maar een HKZ en WHO certificaat oid hebben, dan heb je meer garanties dat het goed is.
    Ik heb er over over nagedacht, maar het is volgens mij allemaal een beejte hetzelfde. Het ligt toch aan welke kraamhulp je krijgt zeg maar.

Ik mag zo ook weer aan het werk... ooooo ik wil liever slapen!

11. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @supermummy, 36 graden in de schaduw... Dat is dan weer een beetje teveel van het goede!

@Wen26, leuk babyspullen kijken! Soms vind ik het wel jammer hoor dat ik alles al heb van de eerste.

@Sizzel, jij kunt er voorlopig weer tegen aan qua kleding! Wat een fijn gevoel dat je opeens weer meer dingen hebt die je aan kunt, en die niet te strak zitten. :D

@missdroppy, nog een weekje tot je echo! Hopelijk gaat de tijd snel!

@lianda, ik had bij mijn eerste een voorliggende placenta. Dwz dat hij bij mij aan de buikzijde lag. Hij lag bij mij niet voor de baarmoedermond, bij jou wel? Ik heb daar verder weinig van gemerkt. Alleen dat ik de schopjes wat later voelde (met 22 weken of zo), maar dat zal bij jou bij de 3e toch ook al wel veel eerder zijn. En dat de placenta als een echt stootkussen werkte voor de bewegingen van de kleine.

@Sjaantje, dat is ook zo dat je het moet treffen met de kraamverzorgster. Ik had bij mijn eerste er eerst 1 die heel goed bij mij paste qua manier van opvoeden/verzorgen van de baby. De tweede die ik had nam iets te veel beslissingen die ik zelf wilde nemen, en dat beviel me wat minder. Ach je meot ook vooral ook zelf mondig zijn, maar dat valt nog niet altijd mee na de bevalling.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hey meiden!

Kan het niet laten, toch weer ff op het forum kijken :) Ben nog steeds wel onzeker hoor en kom hier ook erg weinig maar toch.. Heb ook veel last van buikpijn, echt bij m'n baarmoeder, maar vaak straalt het uit naar m'n benen of liezen en dan ga ik er toch maar gewoon vanuit dat het oprekken van de banden zijn oid.
    Woensdag echo! Hoop zo dat het allemaal goed zit! Dan ben ik een stuk geruster!
    Zo te lezen gaat het met jullie allemaal wel aardig (aan de laatste 2 bladzijden te lezen ;) ) Blij om dat te lezen! En ja, die vermoeidheid en misselijkheid gaat met een poosje echt over! (zeggen ze hihi)
    Wij gaan volgende week heerlijk een midweek naar Texel, erg veel zin in!

Nou, tot gauw en geniet van je kleine uk in je buik!

Liefs Maja

13. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Februari 2008 mama's

1 feb
    Marieke 29 jaar, 1e kindje
    Simba 27 jaar, 1e kindje
    irisje .....jaar, 1e kindje
    tamaraatje 24 jaar, 1e kindje
    Thirza02, 22 jaar, 1ste kindje
    2 feb
    Leonie1980 27 jaar, 1e kindje
    kikkert 20 jaar, 1e kindje (volgens echo 31 januari)
    3 feb
    Mamalinda 26 jaar, 1e kindje
    Lexje 26 jaar, 1e kindje
    4 feb
    Bigdream 26 jaar, 1e kindje
    Mrijn 35 jaar, 1e kindje
    5 feb
    Amma 33 jaar, 1e kindje
    KristaB...jaar, ...kindje
    6 feb
    tineberg 25(bijna26) jaar, 1e kindje
    lianda 28 jaar, 3e kindje
    esmay 31 jaar, 1e kindje
    7 feb
    sammy87.....jaar, 1e kindje
    Miran34, 34 jaar, 4e kindje
    pooh26, 26 jaar, ... kindje
    8 feb
    meiske74 32 jaar, 4e kindje
    Marber, 24 jaar, 1e kindje
    Debora21, 22 jaar, 1e kindje
    9 feb
    irmama 30 jaar, 3e kindje
    baby4me 28 jaar, 1e kindje
    10 feb
    MissN 17 jaar, 1e kindje
    Emma G....jaar,...kindje
    Debie 25 jaar, 1e kindje
    11 feb
    Suusjuh1986, 21 jaar, ...kindje
    Chocomel, ...jaar, .... kindje
    fempje, 23 jaar,1e kindje
    12 feb
    sjaantje 26 jaar, 1e kindje
    bultje, 22 jaar, ...kindje
    ichtus 27 jaar, 3e kindje
    13 feb
    vivian 26 jaar, 1e kindje
    joma 26 jaar, 1e kindje
    14 feb
    lin1984, 22 jaar, 1e kindje
    dwazie1980 26 jaar, 2e kindje
    susan71..... jaar .........
    Wen26 26 jaar, 1e kindje
    pipi24 29 jaar, .. kindje
    15 feb
    cyberwitch69 37 jaar, .. kindje
    16 feb
    Amsy 32 jaar, 1e kindje
    Kiz 30 jaar, 2e kindje
    maja82 25 jaar, 1e kindje
    17 feb
    Knor 27 jaar, 1e kindje
    18 feb
    Talleke, 24 jr, 1e kindje
    Silvia83 24 jaar, 1e kindje
    Taatje, 27 jaar, 2e kindje
    Lis, 23 jaar, 1e kindje
    19 feb
    Gizzy. 26 jaar, 2e kindje
    Mom2bofnie 27 jaar, 1e kindje
    21 feb
    AngelinaZ 31 jaar, 1e kindje
    Balou, 26 jaar, .. kindje
    22 feb
    MamaNorah 33 jaar, 2e kindje
    sizzel 25 jaar, 1e kindje
    shaartje .. jaar, .. kindje
    23 feb
    supermummy 25 jaar,...kindje
    24 feb
    Leoniee, 27 jr, 1e kindje
    Marsshi, 34 jaar 1e kindje
    Dolfijn81 26 jaar, 1e kindje
    boterbloem 29 jaar, 1e kindje
    25 feb
    Jollie jaar, 1e kindje
    manoe33 34 jaar, 2e kindje
    Leoniee .. jaar, .. kindje
    Twins 25 jaar, 1e kindje
    Boney, 25 jaar, 1e kindje
    26 feb
    Minnie01 .. jaar, 3e kindje
    Dini82, 25 jr, 1e kindje
    27feb
    Diaantje78, 29 jaar, 1e kindje
    Mama33, 33 jaar, 3e kindje
    28 feb
    Missdroppy, 27 jaar, 2e kindje
    29 feb
    Anieteke, 38 jaar, 2e kindje
    DaisySanches, 32 jaar, 1e kindje
    1 maart
    Zico, 35 jaar, 3e kindje (verwacht eerder te bevallen!)

Agenda

Juli
    30/7 Lianda 2e vk bezoek 08:30uur
    30/7 Kikkert vk
    30/7 Jollie intake vk
    31/7 vivian conrole vk
    31/7 baby4me nekplooimeting
    31/7 mama30 intake vk

Augustus
    1/8 Meiske74, 2e echo
    1/8 Maja82, echo 13.40 uur
    1/8 Diaantje78, 2e echo, 10.30 uur
    1/8 Taatje, 1e echo
    3/8 Missdroppy, 1e echo
    6/8 Zico 1e echo
    6/8 Fempje, 3e echo (nekplooimeting) 11.40 uur
    6/8 Leonie1980, echo 11.15 uur
    6/8 Lis, echo (nekplooimeting)
    6/8 Supermummy, intake vk
    6/8 Lin1984, termijnecho!
    6/8 Amma, 2e afspraak vk 17.00 uur
    7/8 Twins, 2e echo
    7/8 MamaNorah, 2e afspraak vk 11.10 uur
    7/8 Dotje1986 1e afspraak vk
    7/8 DaisySanches, termijnecho
    8/8 Maja82, intake vk 9.45 uur
    8/8 Debora21, 2e echo 14.00 uur
    9/8 Angelinaz, termijnecho om 9.45 uur
    9/8 MamaNorah, Nekplooimeting 11.10 uur
    13/8 Joma, 2e afspraak vk
    13/8 Angelinaz, 2e afspraak vk
    13/8 Daisysanchez, echo!
    13/8 Esmay controle gyn
    14/8 MissN, afspraak vk 8.20
    15/8 Ichtus afspraak vk
    15/8 Boney, 12 weken echo 11.00
    17/8 DaisySanches, 2e afspraak vk
    21/8 Silvia83 10:15 afspraak VK
    23/8 Sizzel 2e afspraak vk
    23/8 Talleke Afspraak vk
    27/8 Mom2bofnie afspraak gyn/vk?
    28/8 Sjaantje afspraak VK
    28/8 BigDream, afspraak vk 08.30

september
    17/9 esmay 20 weken echo!

:idea: Esmay: Je afspraken staan erbij meid!

14. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik vind het hier echt eng stil... hihihi... maart is al aardig op weg om ons in te halen hoor. Die zijn al met meer dan 80 mama's volgens mij! :confused: :confused: :confused: dussuh.. schrijven meiden!

Ben nu op het werk en het is hier echt heerlijk rustig!
    Net bij de overdracht kwam een collega'tje van een ander team naar me toe met en cadeautje.. kreeg ik een boekje van bumba.. haha.. dat is een kinderprogramma wat blijkbaar dus op zeppelin komt.. ik ken het niet, maar vond het zo lief... van de week kreeg ik van een andere collega een rompertje... ook zo schattig! Wat is het toch leuk als iedereen zo aan je denkt!

en inderdaad.. volgens mij was dwazie op vakantie.. (Sorry.. ga het niet opzoeken...hihi.. beetje veel werk!)

Verder echt fijn dat het met iedereen goed gaat. Nu hopen dat we ook met zijn allen februari (of sommige natuurlijk januari of maart) gaan halen! Zou toch super zijn meiden! we gaan ervoor!

Ik begin steeds zekerder te worden hier.. al heb ik soms ook echt van die dagen dat ik denk dat het allemaal fout zit.. Heb net met een stethoscoop hier op mijn werk geprobeerd of ik iets kon horen..hihihihihi..tuurlijk niet..hahahaha.. dat wist ik ook wel.. ben gewoon knettergek! hihihi ;) :) :D :confused:

Hier is het op werk gewoon abnormaal rustig.. (stilte voor de storm...) ik hoop van niet.. heb ik vandaag geen zin in! ;)

Ik ga er weer vandoor! ennuh.. veel schrijven dames! ik wil vanavond nog wel wat bijlezen hier hoor!

Kuz aan jullie allemaal!
    Sizzel

15. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Tja zeg, inderdaad een tam clubje vandaag! Iedereen neemt het er van in het weekend, nou Sizzel, de zuster in t gekkenhuis werken wel weer!
    Hier zou het lekker rustig zijn, op 1 na zou iedereen met verlof... maar helaas er is een aardig clubje en ze hebben ook zo hun aandacht nodig helaas...
    Maar ja dan ben ik hier ook niet voor niks...
    Werkse, ik ga ook weer aan de slag!

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ben net terug van het werk... poeh beetje moe! merk dat de hele dag staan erg vermoeiend is. na 2 uur krijg ik van die "ongesteldheids" druk, en kleine krampen. maar na de pauze was dit weer even weg. En dan maak ik me weer de hele dag zorgen...

Grappig dat iedereen toch van die zelfde dingetjes heeft he. Zin in iets, maar dan niet weten in wat. en je conditie!

oeh mijn eten is klaar! snel aan tafel! ben echt uitgehongerd!

17. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ja..hahahahahahaha.. die zusters in het gekkenhuis die werken wel ja! hihi! Humor!
    Hier zijn van de 9 clienten er vier op verlof.. heerlijk! dat scheelt zoveel! niet te geloven.. je hebt zoveel tijd ineens over! Tis hier heerlijk rustig. Ze zitten nu aan de koffie en heerlijk een film te kijken op tv.. wat een rust! Ben ik niet gewend, maar het is erg gewenst nu!
    Ik ga er maar even bij zitten.. Vinden ze super gezellig!

Kuz Sizzel

18. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    hihi, die conditie dat is hier ook al te merken.
    Vandaag was ik gelukkig stukken beter dan gisteren (wat een rotdag :confused: ) en toch een uitstapje gemaakt naar parc paradisio... een soort zoo met veel dieren. Joh, ik moest gewoon heel vaak tussendoor eventjes zitten en uitblazen. En op het einde was ik o zo moe :D . Gelukkig weten ons vrienden die meewaren dat we zwanger zijn... want denk dat die anders ook maar vreemd zouden gekeken hebben. Nu waren ze lekker bezorgd.
    Daarna gewoon frieten en een hamburger gaan eten :oops: heb zoveel last van al die kilo's dat ik kwijt ben. Dan maar met beetje vettig eten toch klein beetje aan mijn gewicht doen ;)

Sizzel, moet je ganse zomer werken of zit het er bijna op?

Groetjes
    Twins

19. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    O ja, en wat die maart mama's betreft... der zitten daar ook een paar hele grote schrijvers tussen ;) Ik herinner me nog een aantal vanop het NODforum... ik kan geloven dat het daar zo'n vaart neemt!
    Maar wij doen het ook nog altijd niet slecht hoor :D Een rustige dag, wordt hier vaak 's avonds nog ingehaald als iedereen thuis komt!

Ik ga absoluut niets doen vanavond. In de zetel met een goed boek... verder kom ik niet meer!

20. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    nou meiden dan moeten we echt veel kletsen hoor als ze ons al inhalen bijna.
    hier is het een fijne dag geweest heb niks gedaan.
    ik ben as maandag een weekje lekker weg.
    ik heb geen idee of mijn placenta voor de baarmoedermond ligt.
    ik zal mijn vk er as maandag eens op navragen.
    vond het gewoon gek dat ze vroeg of ik een bloeding heb gehad.
    zoiets vraag je toch niet lijkt me?
    ze liet me wel de placenta zien en de navelstreng lag goed in de moederkoek of zo.
    ik maak me niet echt zorgen maar ik vind het gek dat ze vroeg of ik geen bloeding heb gehad.
    ik heb gelezen dat als je placanta voor de baarmoedermond blijft liggen je niet gewoon mag bevallen maar een keizersnee krijgt.
    nou meiden ik hoop dat dit bij mij niet het geval zal zijn want wil zo graag thuis bevallen.

Deel Deze Pagina