Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Goedmorgen meiden!

Ik heb ook heerlijk geslapen vannacht. Wat kun je daar toch van genieten. Gisteravond heb ik nog wel veel bandenpijn (denk ik) gehad na mijn middagje ikea en prenatal. Te veel rondgelopen dus. Maar ja, het hoort er bij denk ik dan maar.

@Amma, hoe lang ga je door met geven van yoga lessen? Kan dat tot het einde van je zwangerschap?

@MissN, alvast gefeliciteerd! Waar gaan jullie naar toe op vakantie?

@Rilana, welkom hier!

@fempje, welkom terug van vakantie! Ik ben nog steeds een beetje misselijk maar het lijkt wel minder dan eerst.

@Esmay, dat klinkt als een zware nacht. Echt niet leuk. Hopelijk kom je de dag een beetje door vandaag.

@debie, zo jij bent actief geweest zeg in huis!

@Baby4me, dus uiteindelijk hoef je nu de echo die je gehad hebt niet te betalen? Dat is wel mooi! Vooral als ze toch opgelet hebben op een verdikte nekplooi! Ik moet de nekplooimeting helaas ook zelf betalen (127,50 hier). Ik hoop stiekum dat ze dat vergeten in het ziekenhuis of zo. :D

@Boney, bij jou is het echt alles of niets of niet! Nu weer zo ontzettend misselijk. Niet fijn meid.

Vraagje voor iedereen: wie neemt er nog foliumzuur en/of zwangerschapsvitaminen? Ik slik nog steeds puur mama van vsm maar de vk heeft gezegd dat foliumzuur maar t/m week 10 moet. Ik denk dat ik het gewoon door ga slikken. Lijkt me niet verkeerd die vitamientjes!

Iedereen prettige dag vandaag!

2. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    fijn dat alles goed was! Jammer dat je ons gaat verlaten! Veel succes verder!

3. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    nou de nekplooimeting hebben ze dus niet gedaan en ze kon verder ook niks zien omdat beeb verkeerd lag. dus heb gewoon normale echo gehad en vandaar verder geen kosten. vanwaar hebben jullie besloten wel nekplooimeting te doen? ben ik wel benieuwd naar...

mbt foliumzuur...dat is toevallig die vraag wilde ik ook gaan stellen...
    ik vergeet t de laatste weken heel vaak te slikken maar heb ook vaker gelezen dat t maar tm 10 weken hoeft. erna heeft t niet echt meer toegevoegde waarde. als je gewoon goed eet qua groente en fruit dan krijg je ook wel alle vitaminen binnen die je nodig hebt.

4. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    @ mamaNorah, ik slik mijn vitamineding nog wel, denk inderdaad dat het alleen maar goed kan zijn!
    Hier ook heerlijk geslapen, vreselijk asociaal uitgeslapen maar dat had ik ook wel zo hard nodig!

O jee ik weet niet meer wat er allemaal geschreven is, kan dr ff niet meer op reageren, sorry!

Oooo ik ga ff lekker met een bakkie thee de tuin in, goed wakker worden en dan de keuken poetsen... vandaag geen excuses meer en moet ik maar eens aan de slag hier in huis!

5. Lis

Lis Actief lid

3 jun 2007
    120
    0
    0
    België
    @Mamanorah

Ik neem zwangerschapsvitaminen. Ik heb deze van mijn gynaecoloog voorgeschreven gekregen. Duomine heet het. Er zitten een heleboel vitaminen in, dikwijls al de volledige dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Er zit ook nog steeds foliumzuur in, zelfs 200% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Voor de rest een hele resem vitamine B, maar ook zink, ijzer en nog een heleboel andere dingen.

Vitamine A zit er niet in, dit kan schadelijk zijn in te grote hoeveelheden. Maar de rest van de vitamines plas je gewoon uit als je er teveel van hebt, ook bij foliumzuur. Dus het kan zeker geen kwaad dat je dit zou blijven nemen.

Groetjes,
    Lis

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Goeiemorgen ! Zo weer veel geschreven!

@Boney fijn dat alles gewoon goed is! Wel ons niet iedere week zo laten schrikken! Ik hoop dat je nu voor de rest een probleemloze zwangerschap hebt!

@Joma gefeliciteerd met je 12 weken! Op naar de volgende 12!

@Missn Happy birthday alvast! \:D/ En ga je nog op vakantie ?

@Mamanorah, hier zeggen ze foliumzuur slikken het eerste trimester dus tot en met 12 weken. Het kan toch ook geen kwaad als je het langer doorslikt of wel?

@Baby4me lullig dat ze je niet goed geinformeerd hadden.

Bah, alles kost zoveel engergie. Ik word al moe als ik eraan denk iets te moeten doen.
    Zal ook wel aan de temperatuur liggen de hele week
    al 35 graden en s´ nachts niet minder als 28 graden :confused: . Ben zo blij dat ik in de winter ben uitgerekend.

7. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik zie net dat Nathalie1973 weer zwanger is. Wat fijn zeg om te zien dat mama's die ons hebben moeten verlaten weer zwanger zijn. Van Lolly zag ik eerder ook al een berichtje dat ze weer zwanger is.

@Diaantje, wat fijn dat alles goed is! Jammer dat je ons gaat verlaten maar veel plezier bij de maart mama's!

@Baby4me, wij hebben meerdere redenen om de nekplooimeting te doen. Maar voor mijzelf is de grootste reden eigenlijk dat als ik er bij de geboorte achter kom dat ik een kindje met een zware handicap of Down's syndroom heb gekregen, dat ik dan niet tegen mezelf wil zeggen: had ik het maar eerder kunnen weten. Als de uitslag verkeerd is van de meting, dan zou ik zeker een vruchtwaterpunctie doen, en als die uitslag verkeerd is dan zou ik de zwangerschap af laten breken. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed is.

@Sjaantje, veel succes bij het poetsen. :D

@supermummy, wij krijgen hier nu ook eindelijk een beetje zon. Maar 35 graden is me net iets te veel. Ik kan me voorstellen dat je daar erg moe van wordt nu.

Ik heb hier wel eens gelezen dat het doorslikken van foliumzuur geen kwaad kan. Ik denk dat ik de zwangerschapsvitamienen maar gewoon ga doorslikken. Ik was er vrij precies in altijd, maar nu is het natuurlijk niet meer zoooooo erg als ik er eentje mis. :D

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik heb helemaal geen foiliumzuur geslikt, en slik ook geen andere vitamine pillen. Heb zoiets van eet wel gewoon gezond, en dan zal het allemaal vast wel goed komen.

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik heb van mijn vk het advies gekregen om voorlopig nog door te gaan met de foliumzuur en vitamines (2 in 1 van Davitamon). Dit omdat ik een periode erg weinig vitamines heb binnen gekregen, dit toen ik zo ziek was. En omdat ik nu nog steeds niet zo goed kan avondeten, met dit pilletje krijg ik toch alles binnen... dus kan zeker geen kwaad hoor om door te slikken! :D

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    nog 1 dag en dan heb ik ook de magische grens bereikt! :)

nu mijn misselijkheid ineens (bijna) helemaal weg is, begin ik me weer af te vragen of dat wel een goed teken is... stom he? Eerst wilde ik zo graag van die misselijkheid af...

herkenbaar?

oh en hebben jullie al een idee welk kindermerk wagen je gaat nemen?

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    @Je hebt idd geen extra vitamines nodig als je gezond eet. Over vit. D zijn de meningen verdeeld. De 1 zegt dat je er zelf genoeg van aanmaakt en de ander raad het aan om extra te gaan slikken.
    Maar van folium zuur is het al een aantal jaar wetenschappelijk bewezen dat je de hoeveelheid die nodig is voor een gezond kind niet zelf kan aanmaken. Het is dus nodig dit binnen te krijgen. (oa voor een gezond zenuwstelsel).
    Natuurlijk worden er ook heel veel kindjes geboren waarvan de moeder niks heeft geslikt en toch gezond zijn.
    Ik slik gravitamon.

12. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik slik ook gravitamon en wil dat eigenlijk ook de hele zwangerschap door blijven slikken. kan geen kwaad en we gaan toch de maanden in met de R erin dus extra vitamines en mineralen zijn dan meestal wel welkom! Dus ik slik het gewoon door! Ook mbt het ijzer wat erin zit denk ik dat het wel slim is.
    Ook mijn vk zei dat je het minimaal moet slikken tot de 10 weken, maar dat je het zonder problemen de hele zwangerschap mag slikken.

en over dat misselijk zijn. Hier valt het nog steeds erg mee. Ook mijn borsten zijn al minder gevoelig en opgezwollen. Zijn er hier meerdere die dat ook hebben? Dat moet op een gegeven moment toch ook af gaan nemen. Dacht dat dat meestal de eerste 10 weken was of heb ik het nu fout..
    Ik hoor het wel van jullie!

@ Diaantje : meid veel plezier bij de maart-mama's en je bent hier altijd welkom hoor!

13. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    begrijpelijke reden maar ja al met al blijft t een kansberekening dus zelfs al is de uitslag van de meting goed dan is t nog een kans en zegt t nog niet dat je kindje ook daadwerkelijk niks zal hebben. dus blijft altijd moeilijk...en risico van vruchtwater punctie is weer een miskraam dus dat is ook niet echt fijn om te weten he. maar goed..

14. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik snap beide redenen heel goed. Wij hebben toch besloten de nekplooimeting niet te doen omdat we allebei weten dat wanneer het kindje het sydroom van down zou hebben we het niet weg zouden kunnen laten halen. Wij zijn overigens wel van mening veranderd, want bij de vorige zwangerschap hadden we het wel laten doen. Ik denk dat ik het niet over mijn hart zou verkrijgen dat te doen. Maar dat is echt iedereen persoonlijk.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb net een echo gehad. Alles wat helemaal goed! We hebben de armpjes, beentjes, vingertjes, gezichtje, alles gezien! En een mooi kloppend hartje! Ben zoooo blij! En ik heb de 12 weken al bereikt dus dat is ook heel fijn! Ze hebben zich vorige keer dus vergist. Kan er niet mee zitten :D
    Ga m'n banner maar es aanpassen.
    Pff, weg onzekerheid.. Ik kom hier nou ook weer wat vaker meekletsen (als het nog mag hihi..)

16. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik twijfel soms wel of ik goede beslissing heb genomen...stom he..maar ja..hoop gewoon dat alles goed is straks met de 20 weken echo.

17. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Fijn dat alles goed was! En nu maar genieten he.

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Foliumzuur/VitamineIk slik een (goedkope) multivitamine van de Schlecker en ik slik foliumzuur. Met de multivitamine ga ik ook gewoon door, die slik ik altijd.
    Foliumzuur tot dat ie op is, denk nog 3 weken ofzo.

Nekplooimeting
    Volgens mij doen ze het hier standaard. Maar ik zal het maandag zeker weten want heb dan intake met VK.
    Voor mij zou het ook niet echt hoeven de nekplooimeting, wij houden het kindje toch, gehandicapt of niet. Ik denk wel dat als je het weet je er beter op kunt voorbereiden. Maar wij gaan gewoon allemaal van super mooie en gezonde kindjes uit :)

@Maja fijne dat je echo goed was, en proficiat met je 12 weken grens!

@Sizzel, ik ben tot nu toe niet echt misselijk geweest. Mijn borsten zijn wel nog gevoelig en opgezwollen maar idd wel minder erg. Verder slaap ik heel erg veel ZzzZZzz

19. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Foliumzuur en/of vitaminen
    in het begin slikte ik foliumzuur in een hoge dosis voor als je zwanger wilt worden/bent. Nu slik ik een mulitivitamine speciaal voor zwangeren (al vergeet ik het af en toe....)

@mamanorah, ik ga door met lesgeven zolang als het goed voelt en ik hoop dat dat gewoon tot een week of 30/35 is.... Ik heb zelf ook wel les gehad van hoogzwangeren. Ik zal zelf fysiek niet meer alles kunnen maar ik kan alles uitleggen en desnoods een cursist laten voordoen.
    En de zwangerschapsyoga lessen zijn natuurlijk geen probleem, kan nu leuk 'meedoen' ipv. alleen lesgeven ;)

@Maja, gefeliciteerd met de 12 weken grens! en je goeie echo!

Liefs
    Amma

20. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @baby4me, wat een gedoe met die afspraak voor de nekplooi meting! Dat lijkt me dan wel even gek als je plots opnieuw moet gaan overwegen wat je wilt.
    Maar fijn dat alles er heel goed uitzag op de echo!
    We lopen nu helemaal gelijk, mijn uitgerekende datum is volgens de termijn echo ook 8 februari.........wel een mooie datum vind ik 8-2-2008.
    Al bevallen de meeste niet op de dag zelf, dus het kan alle kanten op.

Liefs
    Amma

Deel Deze Pagina