Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Nou allemaal, wordt een druk weekend hier dus zal hier niet veel zijn! morgen gaan we lekker barbequen en is er een grote rommelmarkt hier in de buurt! erg gezellig! Vandaag moet ik nog verschillende dingen doen, teveel om op te noemen! hihi.. iedereen een fijn en zonnig weekend! maar dat zal wel gaan lukken denk ik zo!

oja.. wij willen trouwens ook in het ziekenhuis bevallen. Ik voel me er gewoon een stuk veiliger bij. Maar ik denk echt dat dat persoonlijk is. Ik ben bijv in mijn ouderlijk huis geboren, en dat vind ik toch ook wel wat hebben eigenlijk. Maar qua hulp mocht er iets zijn, dan denk ik dat je nergens beter bent als in het ziekenhuis! maar zoals ik al zei. Die keuze moet iedereen zelf maken! Wij hebben ook getwijfeld hoor!

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    goede middag dames...

Hier alles oke....

Heb ook al met 5 wk kraamzorg en kraampakket geregeld.. kinderopvang doen mijn ouders en schoonouders dus dat hoef ik niet te regelen... ook manlief is 1 dag vrijals ik moet werken dus dat scheelt...Ik werk straks nog maar 12 uur over 2 dagen dus het is wel goed te doen..

Verder hier ook veel last van bandenpijn en last van mijn rug/bekken.. maak ik me bes zorgen over dat dat nu al begint.. bijmijn eerste had ik dat ook en vond het niet bepaald een pretje, maar toen kon ik nog gaan liggen of niets doen als ik dat wilde.. nu heb ik er al 2 lopen dus moet je doorgaan! zie daar best tegenop als dat nog verder gaat en erger wordt...
    Volgens vk kan het ook wel weer afzakken en kan het nu komen omdat de baarmoeder nu echt harder gaat groeien.. we zullen zien!

Verder niets bijzonders...

Iedereen met mooie echo...gefeliciteerd...

tot snel...

big hug...

Dees

3. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hoi all.
    Super de goede echo'sdie weer geweest zijn, we gaan nu toch echt de goede kant op he! velen al over of bijna over de 12weken!
    Mijn HB wasvrij hoog, 9.6 ofzo, dat was wel lekker hoewel ik me wel belabberd en moe voelde.

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, mijn man vindt het heel eng om dat thuis te doen en hij zal me toch moeten steunen, dus die keus was al lang geleden gemaakt!

Hebben jullie dat nou ook... Ik verander in een kattige bitch! Ik ben gewoonlijk behoorlijjk geduldig van aard, maar nu! Ik ben me er ook wel van bewust dat ik nu veel feller en pinniger reageer en ben zo ongelukkig en onzeker daar over!
    In onze omgeving zijn veel mensen die ik wat steun vanuit de kerk en ook in mijn werk in de psychiatrie...ik ben niet meer zo aardig, geduldig en begrijpend als ik was! Ik zoueht liefst wegkruipen in mijn bed ofzo, of gewoon alleen thuis. Maar ja... dat kan niet. Bah wat een kut gevoel zeg!

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hallo meiden,
    Prettig weekend allemaal. Ik reageer later wel.
    Ik wilde alleen effe zien op hoeveel weken mijn banner staat :D

5. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Dag meiden!

Wat een stralend weer, lekker genieten. Heb nog een volle week vakantie dus laat de zon maar stralen :) .

Mijn buik begint eindelijk flink te groeien. Gister nog weer even geshopt met mijn zwangere schoonzus. Ideaal hoor, met nog een zwangere shoppen! Gisteren heb ik de kraamzorg geregeld, dit kan tot 5 maanden heb ik begrepen. Zal wel per verzekering verschillen. (Agis)

Ik ben er nog niet uit of we thuis of in het ziekenhuis gaan bevallen. Manlief wil in het ziekenhuis en ik liever thuis. Ik begreep van onze VK dat dit vaak een meningsverschil is tussen man en vrouw.
    Ach...we hebben nog tijd zat! En heel eerlijk gezegd ben ik hier nog helemaal niet mee bezig.

Zijn jullie al druk voor de babykamer? Dit heeft toch ook nog niet zo'n haast? Je zit natuurlijk wel met een bepaalde leverdatum.

@ Sjaantje: Ik schuif het maar af op de hormomen. Mijn humeur kan op ieder moment omslaan. Levensgevaarlijk. :evil:

Fijne dag allemaal!

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hey dames.. ik doe ff snel reageren. heb straks meegeholpen met alles voor een rommelmarkt uitzoeken en alles doet me nu pijn.. niet te geloven. Ga zo eerst even lekker onder de douche en denk dat ik dan zo slaap.. ben helemaal op. Dit weer mat ook nog eens echt flink af.. pfff...kost bergen energie!

Over mijn humeur... er is geen pijl op te trekken, alleen lijk ik nu vaker chagrijnig en geprikkeld dan dat ik vrolijk ben... hmm.. vooral op mijn werk merk ik het heel goed.. Mijn cliënten moeten het echt ontgelden en ik heb gewoon echt helemaal geen geduld.. kan niets hebben.. Baal daar echt van, want ben, net zoals Sjaantje, normaal echt geduldig.. grrrrrrr.....

Hey iedereen.. wel even goed je gezicht insmeren voor het geval je echt gaat zonnen.. je wil natuurlijk geen zwangerschapsmasker denk ik! En dat zou je nu al kunnen ontwikkelen meen ik.. dus smeren maar!

Kraamzorg hebben wij nog niet geregeld. wachten eerst tot we bij 14 weken hebben gehoord dat alles goed is.. als dat zo is dan gaan wij alles regelen. Ook een kinderkamertje, want vaak zit er toch wel een week of 6 levertijd op!

@ Supermummy : je banner staat mooi hoor! ;)

@ Ichtus: ik heb ook al super veel last van mijn rug en bekken, banden.. wordt er niet goed van. Tillen enz is al zo belastend. Niet prettig. Bij mij had de orthopeed het wel voorspeld, dus ik sta er niet van te kijken.. ik ben alleen net als jij erg benieuwd hoe dat de aankomende 29 weken gaat... hihi... we wachten af!

7. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    heej heej allemaal..

Daar ben ik weer...heb niet alles terug gelezen..

Maar heb wel een aantal goede echo's gezien...PROFICIAT..!

Nog 1 weekje en dan mag ik weer naar de vk voor controle..heb trouwens een super verjaardag gehad..!

Fijne dag morgen allemaal...

8. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    hallo lieve meiden...

ik kom me ook weer even melden ben net terug van 2 weken vakantie en nu lekker weer thuis... heb nu nog niets bijgelezen hopelijk zijn er geen schokkende dingen gebeurd alleen leuke dingen

ik ben zooooo moe dat ik het eventjes hierbij laat ga mijn bedje opzoeken...

hoera hoera de 12 weken zijn we gepasseerd!

9. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Boney en Sizzel bedankt voor het toevoegen.

Ik heb trouwens voor de agenda,18 Aug. de 5e echo en dan krijgen we te horen wat het wordt (als het lukt)...ben errug benieuwd.

Ik heb een medische urgentie dus ik beval ook in het ziekenhuis en heb een ziekehuisvk, omdat ik een bloedstollingspatient ben.

10. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    bedankt sizzel voor het aanpassen op de lijst.

liefs leonie

11. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Goedemorgen meiden,
    Ik zal iets minder online zijn de komende dagen, heb een flinke blaasontsteking en ben hier knap beroerd van. Vrijdagavond is dit door de vk ontdekt had enorme rug en buikpijn.
    Met de beeb is alles goed gelukkig!

@Sizzel zou je mijn 20 weken echo willen toevoegen?
    Deze heb ik 10 sept om 9.00 uur!
    Dikke knuf voor jullie meiden!

12. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    goedemorgen lady's...

Ik zit nu lekker met me laptoppie in de tuin...heerlijk weer hier al..
    Gister hebben we een badje gekocht van 244 cm groot..en 76 cm diep...halve tuin bezet nu dus met bad...haha...
    Maar het is wel heerlijk afkoelen....

Vandaag zijn we ook alweer 13 weken..wat gaat dat toch eigenlijk snel...

Fijne dag allemaal vandaag en ga lekker genieten van je beebje, je mannetje en natuurlijk het prachtige weer...

13. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi meiden!

Ik ben hier al een tijd niet geweest, en dat komt omdat ik niet in februari ben uitgerekend (zoals ik eerst dacht), maar in januari (de 29e). Ik lees hier af en toe mee, maar ik zal niet veel posten. Jullie mogen mij dus van de lijst afhalen!

Iedereen heel veel succes gewenst met jullie zwangerschap! En geniet van het heerlijke weer....

Groetjes, Simba

14. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Februari 2008 mama's

31 januari
    Leonie1980 27 jaar, 1e kindje
    Irisje 33 jaar, 1e kindje

1 feb
    Marieke 29 jaar, 1e kindje
    tamaraatje 24 jaar, 1e kindje
    Thirza02, 22 jaar, 1ste kindje
    2 feb
    kikkert 20 jaar, 1e kindje (volgens echo 31 januari)
    Mrijn 35 jaar, 1e kindje
    3 feb
    Mamalinda 26 jaar, 1e kindje
    Lexje 26 jaar, 1e kindje
    4 feb
    Bigdream 26 jaar, 1e kindje
    5 feb
    Amma 33 jaar, 1e kindje
    KristaB...jaar, ...kindje
    6 feb
    tineberg 25(bijna26) jaar, 1e kindje
    lianda 28 jaar, 3e kindje
    esmay 31 jaar, 1e kindje
    7 feb
    sammy87.....jaar, 1e kindje
    Miran34, 34 jaar, 4e kindje
    pooh26, 26 jaar, ... kindje
    8 feb
    meiske74 32 jaar, 4e kindje
    Marber, 24 jaar, 1e kindje
    Debora21, 22 jaar, 1e kindje
    baby4me 28 jaar, 1e kindje
    9 feb
    irmama 30 jaar, 3e kindje
    10 feb
    MissN 18 jaar, 1e kindje
    Emma G....jaar,...kindje
    Debie 25 jaar, 1e kindje
    11 feb
    Suusjuh1986, 21 jaar, ...kindje
    Chocomel, ...jaar, .... kindje
    fempje, 23 jaar,1e kindje
    12 feb
    sjaantje 26 jaar, 1e kindje
    bultje, 22 jaar, ...kindje
    ichtus 27 jaar, 3e kindje
    13 feb
    vivian 26 jaar, 1e kindje
    joma 26 jaar, 1e kindje
    14 feb
    lin1984, 22 jaar, 1e kindje
    dwazie1980 26 jaar, 2e kindje
    susan71..... jaar .........
    Wen26 26 jaar, 1e kindje
    pipi24 29 jaar, .. kindje
    15 feb
    cyberwitch69 37 jaar, .. kindje
    16 feb
    Amsy 32 jaar, 1e kindje
    Kiz 30 jaar, 2e kindje
    maja82 25 jaar, 1e kindje
    17 feb
    Knor 27 jaar, 1e kindje
    18 feb
    Talleke, 24 jr, 1e kindje
    Silvia83 24 jaar, 1e kindje
    Taatje, 27 jaar, 2e kindje
    Lis, 23 jaar, 1e kindje
    19 feb
    Gizzy. 26 jaar, 2e kindje
    Mom2bofnie 27 jaar, 1e kindje
    21 feb
    AngelinaZ 31 jaar, 1e kindje
    Balou, 26 jaar, .. kindje
    22 feb
    MamaNorah 33 jaar, 2e kindje
    sizzel 25 jaar, 1e kindje
    shaartje .. jaar, .. kindje
    23 feb
    supermummy 25 jaar,...kindje
    24 feb
    Leoniee, 27 jr, 1e kindje
    Marsshi, 34 jaar 1e kindje
    Dolfijn81 26 jaar, 1e kindje
    boterbloem 29 jaar, 1e kindje
    25 feb
    Jollie jaar, 1e kindje
    manoe33 34 jaar, 2e kindje
    Leoniee .. jaar, .. kindje
    Twins 25 jaar, 1e kindje
    Boney, 25 jaar, 1e kindje
    26 feb
    Minnie01 .. jaar, 3e kindje
    Dini82, 25 jr, 1e kindje
    27feb
    Diaantje78, 29 jaar, 1e kindje
    Mama33, 33 jaar, 3e kindje
    28 feb
    Missdroppy, 27 jaar, 2e kindje
    Nika, 20 jaar, 1e kindje
    29 feb
    Anieteke, 38 jaar, 2e kindje
    DaisySanches, 32 jaar, 1e kindje
    1 maart
    Zico, 35 jaar, 3e kindje (verwacht eerder te bevallen!)

Agenda

Augustus
    6/8 Zico 1e echo
    6/8 Fempje, 3e echo (nekplooimeting) 11.40 uur
    6/8 Lis, echo (nekplooimeting)
    6/8 Supermummy, intake vk
    6/8 Lin1984, termijnecho!
    6/8 Amma, 2e afspraak vk 17.00 uur
    7/8 Twins, 2e echo
    7/8 MamaNorah, 2e afspraak vk 11.10 uur
    7/8 Dotje1986 1e afspraak vk
    8/8 Maja82, intake vk 9.45 uur
    8/8 Debora21, 2e echo 14.00 uur
    9/8 Angelinaz, termijnecho om 9.45 uur
    9/8 MamaNorah, Nekplooimeting 11.10 uur
    9/8 Leonie1980, echo 11.15 uur
    13/8 Joma, 2e afspraak vk
    13/8 Angelinaz, 2e afspraak vk
    13/8 Daisysanchez, echo!
    13/8 Esmay controle gyn
    14/8 MissN, afspraak vk 8.20
    15/8 Ichtus afspraak vk
    15/8 Boney, 12 weken echo 11.00
    17/8 DaisySanches, 2e afspraak vk
    21/8 Silvia83 10:15 afspraak VK
    23/8 Sizzel 2e afspraak vk
    23/8 Talleke Afspraak vk
    27/8 Mom2bofnie afspraak gyn/vk?
    27/8 Wen26 afspraak vk
    28/8 Sjaantje afspraak VK
    28/8 Vivian Controle VK
    28/8 BigDream, afspraak vk 08.30
    28/8 Mrijn, afspraak vk
    29/8 baby4me controle gyn

september
    10/9 BigDream 20 weken echo!
    17/9 esmay 20 weken echo!
    26/9 baby4me 20 weken echo!

:idea: Simba..ik heb je van de lijst afgehaald...wel fijn dat je al verder bent dan je dacht hoor...
    :idea: BigDream..ik heb je aan de lijst toegevoegd...
    Hele fijne zwangerschap verder toegewenst...

15. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    goedemiddag iedereen

wat is het toch super weer eindelijk he je word er weer meteen vrolijk van,hadden we ook wel nodig na zo'n sombere jullie maand bah.

maar morgen hebben we de nekplooimeting dan zien we ook eindelijk weer onze beeb ik ben benieuwd nu hoe het er nu uit ziet.stiekem ben ik toch wel een beetje zenuwachtig voor de uitslag dan.maar we gaan er gewoon van uit dat alles goed is.

nou ik wens iedereen een super mooie zonnige dag toe 8)

16. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Goeiemiddag allemaal!

Hopelijk schijnt het zonnetje in Nederland even fijn als in België? Is super zalig zomerweer! Werkt ook lekker ontspannend!

En ben deze morgen de eerste morgen in 4 weken tijd opgestaan zonder te moeten overgeven! :D Vind het gewoon zalig... was zo verbaasd, want je raakt daar echt aan gewend ;) .
    Voel wel nog dat misselijkheid nog steeds sluimerd, maar ik zie het als teken van beterschap!

Nog 2 daagjes en dan 2de echo! Ben zo benieuwd! Vooral omdat we het nadien aan iedereen gaan vertellen en daar kijk ik echt naar uit. Nu weten alleen de dichte familie en de beste vrienden het!

Prettige zondag en tot later!
    Twins

17. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hallo meiden,
    Lekker van de zon aan het genieten?

@Bigdream, wel handig dat je op een kinderdagverblijf werkt.
    Kan je tijdens je werk toch nog van je kindje genieten, of niet?

@Vivian. fijn dat je echo zo goed was !

@Debie, dit zal je wel niet meer lezen, maar fijne vakantie!

Over kinderopvang:
    Het eerste jaar zullen wij hier waarschijnlijk nog geen gebruik van maken.
    Gelukkig zijn hier ook geen belachelijk lange wachttijden, je kan je kind gewoon aanmelden en dan meestal binnen 2 maanden terecht.

Over kraamzorg:
    Hier hoeft niks geregeld te worden, het bestaat hier gewoon niet!Wel erg jammer, ik had graag wat hulp gehad de eerste dagen, maar het is niet anders.

Over thuis bevallen/ziekenhuis bevallen

Ik heb niks te kiezen. Het is hier standaard in het ziekenhuis, je moet ook minimaal 2 nachten blijven bij een normale bevalling. Bij keizersnede of andere complicaties blijf je langer.

18. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ha meiden.

wouw ben een weekje weg geweest en er zijn heel veel pagina's bij gekomen zeg.
    wil iemand even mijn gegevens veranderen?

ma 27-8 om 10uur na vk 3e bezoek
    25-09 om 10uur 20 wkn ecvho.

ik ben afgelopen maandag bij de vk geweest en alles was toppie.
    hebben meteen het hartje gehoord zo mooi weer.
    ben al lekker aan het groeien en het weer is echt warm meiden pfff.
    wens iedereeen een fijne zondag

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo iedereen geniet hier van het mooie weer lees ik! is het toch nog zomer geworden!

Ik ben vandaag lekker druk geweest, heb de gang geschilderd, en een muur van de slaapkamer... (we hebben een soort van V vormige gang, dus was meer werk dan ik dacht)

De babywagen die ik besteld had via internet is vandaag gekomen. Op zondag, want die mensen van de site kwamen vandaag toch langs maastricht. Ben er wel vroeg bij, maar ja!
    Heb een topmark gekocht, niet zo bekend, maar ik vind hem super. Babywagen, die je tot buggy kunt ombouwen met voetenzak, zon/regen kappen alles erop en eraan. Makkelijk in te klappen enz enz. En een autostoeltje erbij, die ook op het frame kan. En dat alles voor 280 euro! Was wel een aanbieding, natuurlijk.

En vandaag niet misselijk geweest! Dus heb een topdag gehad! En nu ga ik lekker op mijn balkon zitten!

Geniet allemaal nog van dit mooie weer, en mensen die deze week een echo hebben: succes!

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo, zit al vol van zenuwen, morgen voor de eerste keer gynocoloog, moet er om 18.00u zijn, moet werken tot 17.00u, dus zal vliegen zijn, wil me nog even douchen van te voren. Ook morgen voor de eerste maal ergens anders op m'n werk gaan werken, moet vanaf dan bureauwerk doen , bah. Baal er wel een beetje van.

Deel Deze Pagina