Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Kikkert hier nog 1 die het altijd heet heeft. Nou ben in nooit geen koukleum geweest, maar nu is het nog erger. Krijg soms echt van die opvliegers. Dan breekt het zweet me uit.
    En vooral 's nachts. Lig alleen onder m'n zomer dekbed en dan alleen m'n onderbroek aan en nog warm.
    Ben ook heel blij dat we 2 apparte dekbedden hebben. Hij ligt namelijk met een dik dekbed en 2 extra dekens en dan ook nog een joggingbroek en trui aan... Liefst alle ramen nog dicht ook... Maar frisse lucht moet ik nu zeker hebben, anders krijg ik het echt benauwd.
    Hoop dat dat na de bevalling over is.

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @boney: drukke vk! Is ze maar alleen, of is het een praktijk met meerdere vk's?

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ow dan ben ik gelukkig niet de enige ;)

@debora moltononderlegger hebben we niet, ik heb alleen een hoeslaken, ik heb zelfs niet eens een zeiltje in bed liggen, is me veel te heet alleen shit als mijn vliezen in bed breken maar ja.

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ze zijn met z'n 2jes. Maar schijnbaar is er maar 1 bereikbaar nu.

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    goedemorgen dames,

ik heb er even snel over heen gelezen , ga eerst even naar me moeder koffie drinken ....

@ het hele jongens verhaal , de gyn was er zo zeker van dat hij zijn eigen schoenen op zou eten als het niet zo was , dus ..... ben maar even voor blauwe kleding aan het kijken , en heb de jurkjes maar uit de kast gehaald hahaha :)

ik reageer straks wel even op jullie allemaal .....

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hihi ja dan moet je dan maar snel je bed uit! Ach de meeste bevallingen beginnen met weeen....

Maar denk idd dat het de hormonen zijn waardoor we het zo warm hebben!

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @mystery: Nou dan weet ie het wel heel zeker die gyn! Wat een omslag ineens!
    @boney: misschien is de ader ziek ofzo... Ach heb je lekker een dagje niks!

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    ja misschien 1 ziek. en misschien heeft ze vanmiddag nog wel ff tijd. Hoop iig niet dat het volgende week pas word. Wil ff weten hoe het kindje ligt en ff bloeddruk meten.

Kikkert, 4% van alle bevallingen begint met het breken van de vliezen. De kans is dus niet groot, maar het zou wel heel zonde zijn van je matras. Je kan ook vanaf nu met een kraamverband gaan slapen (lijkt mij ook niks...) Dat vangt dan iig het ergste op.

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik moet vanmiddag naar de gyn, en van te voren bloedprikken. Das dan de eerste keer in mijn hele leven dat ik alleen bloed ga prikken! Erg he....

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nee dat is ook niet fijn als het lang gaat duren, hoop dat je dan vanmiddag even terecht kunt.

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nou het nadeel is dat ze hier in dorp alleen op dinsdag spreekuur hebben. Dus misschien word het wel volgende week pas. We zullen zien.

vind je het bloedprikken eng dan debora?

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hey meiden!

En, hoe is het hier? Zijn er al meiden bevallen? Spannend wordt het nu zeg :)

Hier gaat het op zich prima. Ben zelf herstellende van een flinke borstontsteking. Toen Lune die dag thuis kwam kreeg ik dezelfde avond een borstontsteking, hoe is het mogelijk :( Had een zere plek in mijn borst en werd uit het niets ziek: flinke koorts, misselijk, hoofdpijn, lamlendig etc. Heb antibiotica gekregen en het gaat nu een stuk beter!
    Lune doet het ook super. Ze wou steeds niet uit de borst drinken en heb daar nogal gedoe mee gehad want ik wou zo graag bv geven. Heb er veel tijd aan besteed met de kraamverzorgster (had nog recht op 16 couveuse-nazorg). Zij heeft uiteindelijk na veel pogingen, met en zonder tepelhoedje, een lactatiekundige gebeld en die zei dat Lune gewoonweg nog te klein is om goed uit de borst te kunnen drinken. Ze is te klein, haar mondje is te klein en het kost haar teveel energie. Plus dat ze vanuit het ziekenhuis alleen gewend is om uit de fles te drinken (met mijn afgekolfde melk). Dus ik moet het nog even aanzien, intussen door blijven kolven en dat in de fles. Hopen dat ze over een week of 2 wel de borst wil pakken en zo niet dan wil ik doorgaan met kolven totdat ik normaal gesproken 40 weken zwanger zou zijn, dan heb ik het idee dat ik Lune lang genoeg mijn bv heb gegeven. Dat zou nu nog 3 weken zijn want vandaag was ik eigenlijk 37 weken zwanger :D Raar idee dat Lune er al een paar weken is. Maar zoooo leuk!

Nou, ik ga verder moederen. Heb Lune even in de zon gezet, ze ligt in de kinderwagen. Vond haar vanochtend weer een beetje geel dus maar even zonnebaden! Tjonge, je maakt echt overal zorgen om als mama, had ik niet zo verwacht hihi.

Hoop voor jullie dat alles nog een beetje gaat met de zware buiken en alle vervelende klachten. En dat als ik hier kijk er steeds meer beebjes bijkomen, leuk!

liefs en een dikke kus Maja

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hé maja, weer een berichtje vol moeder liefde.
    Gelukkig is borstonteking bijna over. Heb wel eens gehoord dat dat errug pijnlijk is.

Heb je nog een leuke foto van Lune, we zijn allemaal wel erg nieuwsgierig hier.

Vind het goed van je dat je dat kolven zo blijft volhouden zeg. Lijkt me ook niet meevallen om de 3 uur...

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @boney: ja ik heb als kind wat bloedprik trauma's opgelopen! Maar ben de afgelopen weken zo vaak geprikt, dat ik het niet erg meer vind.

@maja: Oeh vervelend meid, een borstontsteking. Wel fijn dat Lune het zo goed doet. Behalve dan de borstvoeding, maar als ze nog 3 weekjes gekolfde melk heeft gehad, dan is dat ook al goed voor d'r! Vind het heel knap dat je er mee door gaat!
    De zorgen nemen alleen maar toe als zo'n kleine er eenmaal is, hoor ik!

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Marc belt net... Ik wilde gister met de fiets naar de supermarkt, kon ik m'n sleutel niet vinden. Marc had hem de week ervoor ook al niet afgesloten hier achter neergezet, dus ik kijken: Fiets weg! Ja logisch als de sleutel erin zit! Maar Marc dacht dat ie misschien naar z'n werk is gefietst, en terug gelopen. (Marc is heel vergeetachtig af en toe) Niet dus, de fiets staat ook niet op het werk!

Nou, als je geen auto hebt, en nu dus ook geen fiets.... Heel vervelend! En ik wil geen rammelding 2de hands kopen, want er moet straks een kinderzitje op. Dus moet wel veilig zijn!

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @maja leuk dat je ook weer ff komt kijken, maar ja je zult je handen ook wel vol hebben ;) . vervelend van die borstontsteking, maar gelukkig is het bijna over. ook fijn dat het zo goed gaat met lune.

zoals boney al zei heb je nog een fototje (we zijn niet nieuwschierig hoor :D )

liefs en knuffel kikkert

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Das balen debora... Fiets weg!
    en marc van jou is niet de enige die dat zou kunnen overkomen. hihi Hier nog 1...

18. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ow dus hij is gestolen? nou ja zeg ze kunnen ook nergens vanaf blijfen he! sorry kan me erover ergeren want in juli is onze auto voor de deur gejat :x

19. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Deborah, das pech -> fiets weg... ;) nee even serieus, dat is natuurlijk echt balen!

Maja, vind het zo leuk om jouw moederverhalen te lezen, ik ben overmorgen 37 weken en bevallen lijkt nog zo ver weg, terwijl jij eigenlijk even ver zou zijn en al paar weekjes moedert :D Heerlijk dat het goed gaat met Lune, dan wel weer vervelend van je borstonsteking... sterkte daar mee!

Kikkert, ik heb het ook snikheet, ook 's nachts... word soms echt enorm zwetend wakker... BAH!

Boney, vervelend dat je afspraak gecancelled is... natuurlijk lekker om nog even in bedje te duiken... maar moet je nu doen echt tot volgende week dinsdag wachten?

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    tja als de sleutel er nog in zit..... Nou staat ie wel op eigen terrein hier achter, maar ja.... Marc moet gewoon z'n koppie er bij houden!
    Das lullig gewoon de auto gestolen voor de deur! Das echt belachelijk, zeg!

@boney: haha dus jou vriend is ook zo!

Deel Deze Pagina