@sizzel: dat is idd handig, vooral met de uitverkoop! Maar ik zou dat na een miskraam best vervelend vinden. Een vriendin van mij moest telkens weer huilen als er weer zo'n folder binnenkwam...
@ deborah.. pffff... ik weet er alles van.. elke keer begon ik weer te janken.. zag alleen het woord "baby" en ik begon al weer.. Je kunt het ook niet afzeggen of zoiets..echt heel irritant. Ik kreeg 3 dagen na de curettage post met babysokjes.. nou.. je had mij niet willen zien toen..
Ja dat is idd erg! Kan me wel voorstellen dat iemand zo erop reageert.. Maar heb er gelukkig geen ervaring mee.. @ Sizzel.. heb je er nu nog steeds moeite me of niet meer? En welke gratis dozen vragen jullie aan?
@ dotje.. ja ik heb het er nog wel moeilijk mee, maar het is ook nog maar zo kort geleden, 4 maanden.. ja.. klinkt best lang.. maar voor mij heel kort. Het gaat nu goed hoor alleen merk ik dat ik heeeeeeel onzeker ben. Wil het niet zijn, maar heb er weinig over te vertellen, dat merk ik wel. Leuk is anders! Hoop dat dat na die 14 weken beter gaat, als ik dan het hartje gehoord heb. Ben wel super blij met dit forum. Heerlijk al je zorgen wegschrijven en vragen die je hebt kun je gewoon stellen. echt geweldig! mijn zus heeft toen die van de etos aangevraagd, van prenatal en nog één. Weet echt even niet welke! (dementie) maar die zal het binnenkort wel weer aan gaan vragen denk ik! hihi.. hoef ik zelf allemaal niet te doen!
@sizzel: zo zou ik me ook voelen, en kon het dan ook volledig begrijpen. Helaas moest haar vriend het op zijn manier verwerken, en was ie even niet zo lief voor haar als ze zo was... heel sneu! Maar inmiddels is er "overheen", haar zoontje van inmiddels 5 maanden helpt natuurlijk hieraan mee!
ik heb mezelf opgeven voor de doos van prenatal, en een vriendin van mijn moeder heeft me aangemeld bij de etos.
Nee ik vind het niet gek dat je er nu nog moeite mee hebt.. het is pas 4 maanden geleden.. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en in zijn/haar eigen tempo... Mag ik vragen met hoeveel weken je je kindje bent verloren? (kunnen we je extra steunen in de moeilijke periodes!) Een vriendin van mij heeft op 15-jarige leeftijd een miskraam gehad en heeft er nu nog steeds moeite mee.. en ze is nu 22 jaar.. Dus ook al een tijd geleden..
ik was 9 weken en 5 dagen zwanger toen ze op de echo zagen dat het niet goed was. Met 5,5-6 weken was het al fout gegaan en ik heb niets gemerkt. Volgens het ziekenhuis kon ik nog korter zwanger zijn dan ik dacht, maar ik wist zeker dat dat niet kon. moest toen nog een week wachten of het evt vanzelf af zou komen. Niet dus. ja, ben 3 dagen voor curettage wat oud bloed verloren, verder niets. Dus ben ik bij 10 weken en 6 dagen gecuretteerd. Vond de afgelopen weken ook wel echt slopend.. pffff... Ik ben er gewoon erg onzeker van geworden. wanneer ik een echo had sliep ik gewoon een paar dagen niet hoor.. zoveel spanning.. hoop dat dat nu wel iets minder gaat worden! Lief dat je me wil helpen!
pff wat erg zeg! en ook het wachten wat je dan moet, he. Gelukkig ben je nu al weer wat verder! Das toch fijn! Maar kan me voorstellen dat je zo onzeker bent. En dan is het fijn dat je hier van je af kan praten!
mooi buikje kikkert! super! ik zal vanavond ook eens een buikfoto maken! die van precies 12 weken mag niet ontbreken he!
Ik ga toch maar eens mijn broers digitale camera lenen! Kan ik ook buikfoto's maken! En ik moet m'n 2e echo nog even inscannen. Maar dat doet mijn vriendje maar even vanavond. Scanner is aangesloten op zijn apple, in z'n kantoortje hier.
@debora21 heb je geen webcam? anders kun je daarmee foto's maken dat doe ik ook...mannetje is te lui om de fotocamera te pakken
Ik vind het sowieso al moeilijk om zulke verhalen te lezen.. En krijg er zelf ook altijd tranen van in mijn ogen.. Omdat niemand dat verdiend.. ook al is het je vijand.. Maar mijn vriend heeft tegen me gezegd.. toen we het over een miskraam hadden.. Het is beter dat je het dan verliest dan dat je het verliest als het geboren is.. Dan is je verdriet nog groter.. (best hard dat ie het zo zegt, maar vind wel dat hij daarin ook gelijk heeft) En een kind verliezen doet altijd zeer..
@ Dotje : absoluut.. ben ik het mee eens. er was gewoon iets niet goed, en dan kan het beter nu afkomen dan straks bij 40 weken pas. Maar het verdriet is er niet minder om. Het kwam ook zo onaangekondigd.. Het was gewoon zo'n klap.. 3 dgn na de curettage was ik ook nog eens jarig.. pffff.. nou leuk feestje was dat! @ kikkert: hahahaha.. nee wij zijn hier toch nooit nieuwsgierig! haha.. maar ik zal 'm zeker in mijn album zetten!
ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt maar ik ken wel iemand waarbij het kindje rond de 7maand dood geboren is...dit verhaal heb ik altijd ik mijn achterhoofd. maar nu ik weet dat de kleine goed groeit en 2 beentje 2 armpjes enz heeft ben ik toch gerustgesteld. trouwens zijn jullie mannetjes ook zo ongeduldig...die van mij wel hij wou dat de baby er nu al was en dan zeg ik laat hem/haar nog maar even zitten om lekker te groeien en dan moet die altijd
Ik begrijp je volledig. Ik heb zelf 3 jaar geleden een miskraam gehad, en het is niet dat ik er moeite mee heb (kindje heeft zelf besloten niet verder te leven), maar het maakt je veel onzekerder. Ik heb al weken de gedachte van wanneer gaat het weer mis. En dan schiet ik weer in tranen. Ik ben nu bijna 12 weken, maar die onzekerheid blijft.
@dotje: het is hard maar wel waar. denk ik. Maar dat neemt idd niet weg dat een miskraam ontzettend veel pijn kan doen! Maar voor een man is het natuurlijk pas tastbaar als het er echt is, en voor ons zodra we weten dat we zwanger zijn! Nou je het zegt kikkert, er zit een ingebouwde camera in de laptop... domdomdom