Zo, ik ga maar eens wat doen! douchen, en boodschappen! Geen idee wat ik nu weet moet maken... Ben benieuwd hoeveel pagina's er straks bijgekomen zijn!
@ mamanorah.. nee die betekenis zou ik ook zeker niet doen! hihi.. Kyan is inderdaad echt een leuke naam..hmmm..
carnaval.. ja.. mooi balen.. maar daar gaat aankomend jaar echt niets van komen.. lijkt me niet zo'n goed idee als je op je eind loopt! in ieder geval geen optochten meelopen dit jaar!
hihi is maar goed dat ik geen carnaval vier! Echt iedereen zei meteen "oh dan mis je carnaval" toen ze mijn uitgerekende datum hoorde! maar nu ga ik echt iets doen!
hahaha. ja dat zeker! het meest zware werk dat er op deze aardbol is denk ik zo! mijn mannetje is dit jaar met de carnaval jarig.. weet niet of wij dat gaan vieren. Ligt eraan hoe ik me voel!
Zoooo einde discussie voor nu. Manlief gaat zo werken (werkt in Horeca). Kian vind ik een leuke naam, Finn ook wel maar als het in de top 20 staat dan hoeft het voor mij persoonlijk ook niet meer zo. Norah (mijn dochter) hoor je nu ook steeds vaker. Haar tweede naam is trouwens "Bari" wat zoiets betekent als "gedragen worden". En dat hebben we geweten wat hebben we haar vaak gedragen.... Carnaval lijkt me niet zo heel handig als hoogzwangere of nieuwe mama. Ik heb naar een (niet-limburgse) carnavals optocht staan kijken toen ik 6 maanden zwanger was, maar ik voelde me heel naar met al dat lawaai en gedreun de hele tijd.
dit heeft een vrouw berekend zij had een bericht geplaats bij zwangerschap over de kleur van de ogen van je baby. is wel interessand. Kikkert, jullie kans is 50/50 (blauwgrijsgroen/bruin) omdat jij zelf een rececief gen bij je draagt.
dames ik ben even weg ff wat eten en drinken en ff lui op de bank liggen, ben misschien straks weer aanwezig.
Grappig topic over oogkleur. Bij ons wordt het niet zo spannend... Ik denk wel bijna 100% kans op bruine ogen.
ik meen dat het blauw altijd overheersend is. Dus wanneer je man bruin heeft en jij blauw is de kans errug groot dat de baby blauwe ogen heeft. Het gaat er wel om wat de vrouw voor een kleur ogen heeft.. Tenminste.. dat meen ik..
@Kikkert nee het is het niet Beek of Bunde het is denk ik de plaats waar jij je echos laat maken (als ik het goed op je plaatje heb gezien ) hehe leuk raadsels. Namen Er zijn maar heel weinig namen die ik mooi vind, en nog minder namen die ook mijn vriend mooi vind. We hebben er wel een paar maar die houden we nog voor onszelf Limburg Ik ben nooit super enthousiast over Limburg geweest toen ik er nog woonde. Dat terwijl ik zelf ook uit Limburg kom. (Nu krijg ik zeker een heleboel forummers over me heen ) Ik haat ook carnaval en ik vind Limburg ook niet gezelliger als een andere provincie
@ supermummy..hahaha.. (hier komt de eerste forummer hoor! hihi..) grapje! iedereen mag vinden wat ie vind hoor! Ik kom oorspronkelijk uit brabant. Heb er ruim 21 jaar gewoond! Woon nu sinds 4 jaar in Limburg. Ik merk wel wat verschil, maar tis minimaal. Ligt ook dicht bij elkaar hier! Het enige wat ik nu continu moet horen is dat ik aan "de verkeerde kant van de maas" woon.. ja... brabant ligt volgens velen aan de goede kant van de maas! haha
@Sizzel, ik heb blauw en mijn man bruin, maar blijkbaar zit er bij ons vanwege zijn Afrikaanse achtergrond meer achter want het is bij zo'n combi als ons echt heel zeldzaam om een kindje met blauwe ogen te krijgen. Maar het kan wel. @Supermummy, ik heb het ook niet zo op carnaval, maar hier in de buurt is het ook anders dan in Limburg.
@ mamanorah.. hmmm.. ik ga het toch eens een keer opzoeken hoe het nou precies zat.. (heb het ooit in een ver verleden een keer op school gehad.. maar hoe het nou precies zat...)
ok... ff snel gegoogled.. ik had het dus verkeerd.. bruin is dominant! (slecht opgelet op school!) Alle baby's worden geboren met helder blauwe ogen. En dat blijft zo de eerste zes maanden, zelfs als je partner en jij donkere ogen hebben. Je zult geen drastische verandering zien als je baby een half jaar is. Ogen veranderen geleidelijk. Vaak zie je óf aan de binnenkant (tegen de pupil aan) óf aan de buitenkant (tegen het oogwit aan) de eerste veranderingen optreden. In de maanden daarna zal je baby zijn eigen oogkleur aannemen. Wil je alvast een voorspelling doen? Hierbij een korte en simpele les genetica. Houd er wel rekening mee dat deze zo versimpeld is, dat het een grote kans berekent, maar geen absoluut antwoord geeft. Jullie DNA Bij genetica wordt rekening gehouden met het doorgeven van genetische informatie van zowel de man als de vrouw. Allebei geven ze genetisch materiaal door; de vrouw via de eicel, de man via de zaadcel. De samensmelting van deze genetische materialen is in de buik, bij de bevruchting gebeurt. Op jouw genetisch materiaal - en dat van je partner - zit soms op de zelfde plaats als het chromosoom (de streng met erfelijke informatie) andere informatie. Jij geeft blauwe ogen door, je partner bruine. Of jij geeft dunne haren door, je partner dikke haren. Meestal is het zo dat een van beide eigenschappen recessief is, en de andere dominant. Een dominante eigenschap zie je in je baby teug. De recessieve heeft je baby wel in zijn DNA, maar zie je niet aan de buitenkant. Over het algemeen is donker dominant en licht recessief. Dit geldt ook voor de kleur van de ogen. Als een van jullie donkere ogen heeft, heb je een grote kans dat je baby ook donkere kijkers krijgt. Een grote kans, want donkere ogen zijn onvolledig dominant. Er is dus een kansje dat je baby tóch blauwe ogen heeft.