Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    vanaf wanneer kunnen baby's in de buik geluiden waarnemen of de trillingen van geluid voelen?

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

bij mij
    bruin: 72,7 %
    groen: 13,6%
    blauw: 13,6%

3. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    bij mij opent ie 'm niet....
    ga even wat zooi bij de buurman op de aanhanger gooien.. die gaat namelijk naar de stort toe...
    ff snel!

4. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik heb net even gegoogled en:

Mama’s Stem
    In week zestien begint je ongeboren baby’tje beetje bij beetje dingen te horen. In eerste instantie alleen de inwendige geluiden van mama, zoals haar hartslag, spijsvertering en de bloedtoevoer naar de baarmoeder en placenta. Rond week 22 beginnen zijn oortjes hun uiteindelijke vorm aan te nemen.
    In de baarmoeder is de stem van mama veel beter te horen dan ieder andere geluid van buitenaf. Maar ook de stem van papa en bijvoorbeeld muziek zijn goed te horen. Na de geboorte zal je baby jouw stem zeker meteen herkennen. Aan papa zal hij misschien een tijdje moeten wennen. Sowieso hebben baby’s – en ook dreumesen en peuters - een duidelijke voorkeur voor vrouwenstemmen.

Ik ga even met m'n dochter buiten spelen! Tot later....

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @kikkert: ik geloof met 16 of 18 weken...

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    had ik het goed gelezen! Maar ja wel pas geluidjes van mama, maar dat is toch ook al fijn. Dat ie jou kan horen!

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt meiden ik heb zelf ook net in het boek gekeken. ronde de 16/18 week kunnen ze idd al dingen horen. ik ga de hond ff uitlaten.

8. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Zit er een van jullie miss ook op het Yes-forum.?

Daar staat een vrouw op het punt te bevallen en ze blijft trouw op het forum schrijven tot ze de weeen niet meer houdt.. Vind het wel leuk om bij te houden!

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zit nu te wachten tot mijn moeder komt... Die zou nieuwe voordeursleutels komen brengen van haar. En natuurlijk de echofoto's bekijken. Maar ze komt maar niet, en reageert niet op smsjes! En moet toch echt nog boodschappen doen! Is maar goed dat de supermarkt tot 22 uur open is! haha

10. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Yes ben vandaag 14 weken zwanger! Schiet al op!

11. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Chinese conceptiekalender

Supermummy: Jongen
    MissyN: Meisje
    Baby4me: Meisje
    Sizzel: Meisje
    Joma: Meisje
    MamaNorah: Meisje

Lin1984: Jongen
    Dotje1986: Meisje
    Wen26: Meisje
    Twins: Jongen
    Mrijn: Meisje
    Amsy: Meisje
    Sjaantje: Meisje

Boney: Jongen
    Marja82: Meisje
    Mama33: Meisje

Vivian: Meisje
    Debie: Meisje
    Zico: Meisje
    Esmay: Meisje
    Ichtus: Meisje
    Lis: Jongen
    Amma: Meisje
    Fempje: Jongen
    Kikkert: Jongen
    Bigdream: Meisje
    Debora21: Meisje

Irisje: Meisje

Wie staat er nog niet op?

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha das wel erg trouw! vergeef mij als ik dat niet kan straks!

13. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Week 12
    Een eerste mijlpaal is bereikt
    Hoera! De eerste echte mijlpaal heb je bereikt, die van 12 weken. Vanaf nu is de kans op een miskraam aanzienlijk kleiner. Als je je zwangerschap tot nu toe geheim hebt gehouden breekt nu de tijd aan om iedereen het blije nieuws te vertellen.
    Ook aan je lichaam merk je weer enkele veranderingen. Rondom de tepels zie je misschien opgezwollen aderen komen of je borsten lijken in een soort marmer te veranderen. Dit is heel normaal tijdens de zwangerschap. De striae in je borsten, het marmer effect, kun je nooit helemaal voorkomen. Toch zijn er wel dingen die je kunt doen om de kans op striae te verminderen.

Oei, ik groei! in de buik
    Als je nu in de buik zou kunnen kijken zou je zien of je een zoon of een dochter krijgt! Deze week zijn namelijk de uitwendige geslachtorganen zichtbaar geworden. Vanaf de conceptie stond natuurlijk al vast of je een jongetje of meisje kreeg. He gezichtje van je buikbaby wordt ook steeds verfijnder. Zijn stembanden begint hij nu te ontwikkelen. Het zal echter nog wel een paar maanden duren voordat hij deze voor de eerste keer kan gaan gebruiken! Daar waar zijn oogjes een paar weken geleden nog continu open waren, zijn ze nu dag en nacht dicht. Deze oogleden beschermen het oog dat nog volop aan het ontwikkelen is. De donkere vlek die zich achter de gesloten oogleden bevindt zal binnenkort de pupil worden. Je buikbaby is nu 7,5 centimeter!

Doen
    1. Kraamzorg aanvragen
    2. Kinderdagverblijven gaan uitzoeken (als je er voor kiest om te blijven werken)
    3. De vorm van kinderopvang die bij jou past nagaan

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @baby4me: gefeliciteerd!

15. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Week voor week
    Week 13

Van lasten naar lusten
    Nog even regeert het hormoon HCG, dat verantwoordelijk is voor de kwaaltjes, over je lichaam. Toch heb je hier nu waarschijnlijk niet meer zo’n last van. Je voelt je steeds lekkerder in je vel zitten en je lichaam is gewend aan het zwanger zijn. Veel vrouwen krijgen nu ook weer meer zin om te vrijen. Vrijen tijdens de zwangerschap is absoluut niet schadelijk voor de baby.

Wat gebeurt er met je baby deze week?
    Je baby is nu al zeven en een halve centimeter en hij is eigenlijk al een vrijwel compleet mensje. Aan het eind van deze week zit alles erop en eraan, al is hij natuurlijk nog veel te klein om geboren te worden. Hij heeft alle onderdelen van zijn lichaampje nu ontwikkeld en gaat de komende maanden besteden aan het groter groeien, krachtiger worden en nog eens groter groeien. Ook zal hij de lichaamsdelen en organen die hij heeft ontwikkeld verder gaan verfijnen. In dertien weken is hij van twee losse celletjes gegroeid tot een ini-mini-mensje en dat kun je dus terecht een enorme groeispurt noemen. Je baby groeit nu sneller dan in welke fase van zijn leven ook. Zijn hoofdje is in verhouding nog erg groot. Dat zal voorlopig nog zo zijn. We noemen dat het babyschema.

Doen!

Regel je verlof. Het lijkt vroeg, maar door dit nu al te regelen maak je het jezelf en het bedrijf waar je werkt een stuk makkelijker.
    Blijf gezond eten. Je voelt je beter en krijgt misschien wat meer trek in de lekkere dingen zoals een glaasje wijn of een paar koppen koffie. Toch is dit niet verstandig!

16. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Week voor week
    Week 14
    Van een lach tot tranen met tuiten
    Dat veel vrouwen die zwanger zijn wat emotioneler zijn dan voorheen, was je waarschijnlijk al duidelijk. Door de hormonen ben je gewoon wat gevoeliger. Deze week zul je merken dat je emotioneel nog heftiger reageert. Opeens ben je ontzettend bij, opeens ben je verdrietig en huil je tranen met tuiten. Vaak zelfs zonder direct aanwijsbare reden. Een geruststellend gevoel geeft het je als je je bedenkt dat deze heftige emotionele buien binnenkort weer zullen verdwijnen. Het hoort er nu gewoon even bij.

Deze week neemt de placenta het werk over van de dooierzak. Deze zorgt ervoor dat je baby voeding en zuurstof binnenkrijgt. Wat jij eet en drinkt komt in je bloed terecht en via jouw bloed in de placenta en dus bij je baby. Je baby is en blijft dus afhankelijk van jouw gezonde eetpatroon.
    De groeispurt waar je baby al mee bezig was is voorlopig nog niet voorbij! De afgelopen week is hij anderhalve centimeter gegroeid en nu dus al negen centimeter lang! Speciale aandacht besteedt hij aan het verder ontwikkelen, groeien en sterker maken van zijn gewrichten, spieren en nieren. Zijn mondje doet hij af en toe open. Zo begint hij langzaam het slikken te oefenen. Echt slikken doet hij nu nog niet. Niet alleen zijn mondje beweegt hij, maar ook zijn hele lichaampje. Nog steeds kun je daar niets van voelen. Toch zal dat niet heel erg lang meer duren! Ook de uiteindes van zijn lichaampje worden steeds verfijnder. De vingertjes en teentje lijken al steeds meer op de vingertjes en teentjes van en pasgeboren baby. Binnenkort zal hij nageltjes krijgen.

Doen!

Het lijkt vroeg, maar ga nu alvast nadenken over alles wat je nodig hebt voor je baby. Op die manier heb je de tijd om de leukste spulletjes aan te schaffen en voorkom je dat je alle uitgaven in één keer moet doen.
    Als je nog dingen wilt verbouwen aan je huis doe je er verstandig aan dit nu op te pakken. Nu ben je nog mobiel, beweeg je nog makkelijk en kan je zo’n klus aan. Toch kun je niet alles doen. Pas bijvoorbeeld op met het verven en tillen.

17. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Week voor week
    Week 15
    Is dat je baby?
    Sommige vrouwen hebben vanaf deze week het voorrecht hun buikbaby te voelen! Over het algemeen kun je stellen dat dit alleen vrouwen zijn die al een kindje hebben en dus zwanger zijn ‘op herhaling’. Toch wil dat niet zeggen dat je je buikbaby deze week gegarandeerd al voelt. Soms moet je gewoon nog een paar weekjes geduld hebben.

Officieel gezien heette je baby tot nu toe ‘embryo’. Dit is dan ook de medische term voor jouw wereldwondertje. Zijn officiële naam is vanaf deze week ‘ foetus’, wat Latijn voor ‘kind’ is. Wij hebben het steeds over buikbaby omdat dit veel meer overeenkomt met wat het hart zegt. Je buikbaby krijgt deze week allemaal ini-mini-piep-kleine haartjes op zijn lichaam. Dit noem je lagunohaartjes. De haartjes hebben nu nog niet direct een functie, maar over een paar weken wel. Tegen die tijd gaat hij zich met een soort witte ‘crème’ insmeren om zijn huid te beschermen tegen het vruchtwater. Die crème hecht beter aan de haartjes.

Doen!

Je lichaam begint nu een ander hormoon dan de afgelopen week aan te maken. Daar moet hij zich natuurlijk weer even op instellen. Verwen je lichaam eens extra. Neem een lekker masker, vraag je partner je voeten te masseren, loop even langs bij de kapper. En ook al voel je je perfect en merk je niets van die hormonale veranderingen, lekker blijven al deze dingen toch om te doen!

18. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Gefeliciteerd met het behalen van de 14 weken.. :({|= \:D/

Sizzel, MamaNorah en ik vieren het behalen van de 12 weken.

19. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    jij ook gefeliciteerd! we lopen gelijk zie ik! Grappig!

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    :D :D Yep! Leuk he!

Een paar weken geleden dacht ik: Was ik nu maar over die 12 weken heen! 14 wk ofzo... Haha! nu is het eindelijk zo ver!

Deel Deze Pagina