Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Wat is de website mooi....! Een hele verbetering.
    Het is vandaag mijn laatste vakantiedag, morgen moet ik er echt weer tegen aan! Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik ben de afgelopen 3 weken helemaal verwend met een middagslaapje. :)

De zon schijnt hier volop, en ik ga er maar eens lekker van genieten!

@ Sizzel: Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend schrikt als je iets oud bloed bent verloren. Een aantal weken geleden heb ik dit ook gehad. Maar probeer je niet te druk te maken. Je moest eens weten wat er op dit moment allemaal in je lichaam afspeelt. De VK vertelde mij dat er zelfs van niezen/hoesten een klein bloedvaatje kan springen. Succes meid!

@ Amma: Geniet lekker in de sauna! Daar heb je vandaag een goede dag voor uitgekozen.

@ Anieteke: Ik hoorde van mijn schoonzusje dat pijn bij je stuitje/onder in de rug en billen ook je bekken kunnen zijn.

Fijne dag allemaal!

Groetjes Krista

2. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    goedemorgen meiden,

wat een lekker weertje! super

@ sizzel wat fijn zeg dat je geen bloed meer verloren hebt.

@ dees van hart welkom !

liefs leonie

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb die steken ook en soms kan je wel door de grond zakken zo zeer doet het :( .

Geen sex, wat herkenbaar. Ik durf ook niet en voor manlief is dat best afzien denk ik. Ik ben veel te bang dat ik ga bloeden daarna dus doen we al tijden niks meer :oops:

Het eten gaat hier beter nu. Ik lustte bijna niks meer maar langzaam aan komt de smaak weer wat terug. Gelukkig maar want ik viel steeds af. De laatste keer was ik eindelijk 2 ons aangekomen :) . Normaal gezien ben ik blij dat ik afval want ik ben veel te zwaar maar nu was het toch beter van niet.

Voelen jullie af en toe ook kriebeltjes? Ik weet zeker dat het de beebs moeten zijn want ik heb het getest. Wanneer ik niks voelde en hoestte dan kwam meteen daarna het gekriebel. Ik ben benieuwd wanneer het schopjes gaan worden.

4. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Bedoel je dan bekkeninstabiliteit? Ik ben wel hypermobiel volgens de fysiotherapeute, maar die therapie was al een poosje geleden, dus daar kan ik het nu niet meer navragen....

En kan dat al zo vroeg beginnen in de zwangerschap? Ik ga even neuzen op internet...

Groetjes Anita

5. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Ik begreep van mijn schoonzusje (niet dat die een expert is op dit gebied...) dat alle spieren nu slapper worden door je zwangerschap. Daarom kun je nu klachten krijgen, volgens mij praten we dan nog niet over bekkeninstabiliteit. Ik hoop het niet in ieder geval, ik heb nu al erge klachten als ik niet rustig aan doe!

6. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0

JA! Ik voel ook gekriebel in mijn buik. Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren, maar ik zou toch zweren dat dit anders voelt. Ik voel het 's avonds als ik mijn buik ga insmeren. Ik denk echt dat de baby hier op reageert. Of zou dit veel te vroeg zijn....? En verbeeld ik het me gewoon?

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Goeiemorgen!

Leuk de site heeft een ander jasje!

@sizzel: hopelijk heb je nergens meer last van...

over het eten: ik heb van iemand een zwangerschapskookboek gekregen. in eerste instantie dacht ik dat er niet zo veel lekkere dingen in stonden, maar we zijn het al een tijdje aan het uitproberen. En nu vind ik sommige dingen echt heerlijk!

Wat een lekker weer zeg! :D Wij kiezen steeds de zondag uit om in huis te klussen... en steeds is het mooi weer :( Maar ja het moet nou eenmaal gebeuren

8. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Hey dag dames!

@Dees welkom hier en proficiat met je tweelingzwangerschap!

@Sizzel, super meid dat het eenmalig was. Goh, lastig dat zwangerschap toch ook zoveel zorg en angst meebrengt hé.

Hier weer aan de beterhand. Moet nog wel geregeld overgeven (autorijden is echt een nachtmerrie) maar het is toch weer aan de beterhand. Is geen standaardritueel meer als ik uit bed kom en da's ook al heel iets ;)
    Nog 1 weekje vakantie en hoop dat het nadien veel beter is want ik moet elke dag meer dan 2u in de auto zitten om op het werk te komen...

Geen zon, veel wolken, zal een rustige dag worden.

Lieve groetjes
    twins

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Volgens mij kan dat best hoor. De echoscopiste zei dat het pas vanaf 18 weken kan maar volgens mij is het zo dat je het niet eerder herkent. Ik weet ook niet of het met 2 sneller te voelen is als met 1. Het is mijn eerste zwangerschap. Met een 2de zegt men dat je het eerder voelt omdat je het eerder herkent. Ik zit op nog een ander forum en daar zijn er nog een paar die met 13-14 weken al kriebeltjes voelen.

10. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    zou wel erg vroeg zijn dat je de beeb al voelt. in meeste info etc staat dat je bij eerste kindje je beeb pas kunt voelen met 20 weken. bij een 2e kindje kan t al met 18 weken of iets eerder.

11. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    @Sizzel, fijn dat je geen bloedverlies meer hebt. Kan me goed voorstellen dat je ervan geschrokken bent maare niet meteen van t ergste uitgaan he. En als je ergens over twijfelt gewoon meteen de vk bellen! Wij kunnen je hier wel advies geven maar je vk is toch degene die t beste kan bepalen of je beter kunt langskomen en je ook gerust kan stellen.

Ga je je vk wel nog bellen of toch niet meer?

We duimen voor je dat t bloedverlies wegblijft. :D

12. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    goeie morgen meiden, ff wennen die nieuwe look maar wel leuk. pff net knallende ruzie gehad met mijn mannetje, hij snapt niet waarom ik sinds het begin van mijn zwangerschap emotioneel ben en daar kan bij kwaad om worden. tjonge jonge die mannen komen volgens mij echt van een andere planeet.

@maja82 eerlijk gezegt hebben wij ook nog geen sex gehad...ik heb er gewoon nog geen behoefte aan. komt denk ik wel weer.

13. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik heb savonds steeds dat ik best wel hevige rugpijn krijgt. is meer onderaan de rug en meer aan de linkerkant en beetje naar mn zij toe. wel erg vervelend want als t er is gaat de pijn niet meer weg. gelukkig wordt t snachts wel minder dus kan gelukkig nog wel goed slapen.
    als ik over een paar weken op controle moet bij gyn ga ik eens vragen of hij nog tips heeft wat je tegen de pijn kunt doen.

14. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    hahahaha tja mannen snappen vrouwen wel vaker niet he.
    gewoon niet teveel aandacht aan besteden en vooral niet over in discussie gaan.

15. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Chinese conceptiekalender

Supermummy: Jongen
    MissyN: Meisje
    Baby4me: Meisje
    Sizzel: Meisje
    Joma: Meisje
    MamaNorah: Meisje

Lin1984: Jongen
    Dotje1986: Meisje
    Wen26: Meisje
    Twins: Jongen
    Mrijn: Meisje
    Amsy: Meisje
    Sjaantje: Meisje

Boney: Jongen
    Marja82: Meisje
    Mama33: Meisje

Vivian: Meisje
    Debie: Meisje
    Zico: Meisje
    Esmay: Meisje
    Ichtus: Meisje
    Lis: Jongen
    Amma: Meisje
    Fempje: Jongen
    Kikkert: Jongen
    Bigdream: Meisje
    Debora21: Meisje

Irisje: Meisje
    AngelinaZ: Meisje

:idea: AngelinaZ ik heb je weer toegevoegd!

:idea: Wie staat er nog niet op?

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik had het idee dat ik afgelopen week m'n beebje ook heb gevoeld, 's avonds in bed een keer. Mijn vk zei dat het wel kon, sommige vrouwen voelen het al heel vroeg.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Pff, mannen! Hihi.. Is wel balen als hij je echt niet begrijpt..
    Ik ben nu aan de cranberrysap omdat ik een lichte blaasontsteking heb en dat spul is zoooooooo goor! Ik heb m'n vriend overgehaald een slokje te nemen, zodat hij een beetje meeleeft wat ik allemaal moet doorstaan :) Hij heeft het uiteindelijk gedaan en ging bijna over z'n nek, ik weer blij ;)

18. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    he meiden nou ik ben ook weer boven water niet te geloven ik slaap zo slecht dat ik smorgens niet mijn bed uit te krijgen ben bah en ik moet vanaf dinsdag weer gaan werken dat gaan me zware dagen worden hoor heb er ook nog de zaterdag tussen zitten van 7 tot 17.30 ooh wat gaat me dat tegenvallen dat weet ik nu al

Even over die pijn in de onderbuik ik heb die juist als ik veel gestaan heb zoals gisteren was ik aan het poetsen en strijken enz en dan moet ik tussendoor echt af en toe gaanzitten hoor anders word ik gek heel irritant die pijn zou dat mijn baarmoeder zijn?

19. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hey dames

tot nu toe geen bloedverlies meer gehad.. pffff... wat een stress zeg.. zodra ik iets voel ren ik al naar de wc toe.. verschrikkelijk! en dan op je werk is het helemaal niet prettig.. nog 2 dgn werken en dan ben ik er 5 vrij.... dat is wel erg prettig..
    Allemaal echt super bedankt voor jullie medeleven.. misschien ben ik wel een enorme zeur.. maar ik was echt vreselijk bang...

@ Anieteke : hey meid, ik ben ook hypermobiel. Heb waarschijnlijk het syndroom. Kan ik ook niets aan veranderen. Ik laat me er niet op testen, veranderen doe je er toch niets aan. De orthopeed heeft bij mij al aangegeven dat ik zo'n 85 á 90 % kans op bekkeninstabiliteit heb wanneer ik zwanger zou zijn... en als ik daadwerkelijk het syndroom heb dan misschien zelfs nog meer kans. Dus let op! ik moet vanaf weet 14 ook naar de fysio.. 1x in de week, Dit om de banden te blijven trainen en evt bekkeninstabiliteit meteen te behandelen...1 geluk.. ze zeggen wel dat de bevalling dan makkelijker gaat! haha..

oja.. wij eten vanavond friet...heeeeeeerlijk.. nu al zin in! ook krijgen we wanneer ik straks thuis ben eerst bezoek, en daarvoor hebben wij heerlijke tompouzen gehaald....hmmmm....heerlijk!

ennuh..over die steken in mijn onderbuik.. verschrikkelijk. langzaam overeind komen en vooral als ik veel gelopen heb en dan ga zitten of liggen, dan voel ik het echt goed! trekt ook door naar mijn onderrug..

zo ga lekker even buiten zitten met mijn cliënten..daar is het nu het weer wel voor!

20. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    :idea: dees 68 ik heb zelf ook al een paar keer die kriebeltjes gevoeld in mijn buik,ik dacht ook eerst nee kan nog niet maar ik voel het steeds als ik rustig zit of lig dan voel ik af entoe die kriebeltjes en dan ook echt op een plaats wel heel leuk en apart :D

:idea: vivian wat je voeld zijn je banden ik heb er ook veel last van ik heb namelijk een buikband gekregen van mijn vk om de pijn wat te onderdrukken,ze heeft me verteld zo draai je er last van krijgt om het eventjes rustig aan te doen dus dat doen we maar dan.maar als je er ook veel lasts van gaat krijgen zou ik toch het even met de vk bespreken meschien krijg je dan ook wel een buikband.

ik heb weer nieuwe foto''s en echo's in mijn album gezet :) :) :) :D

Deel Deze Pagina