Zijn jullie trouwens ook steeds zo moe? Ik heb nu 3 weken vakantie gehad maar ik moet bijna elke dag rond een uurtje of 3 even gaan liggen anders red ik het niet. Ik weet niet hoe ik dat straks met het werk moet gaan doen.
Bij mij is het juist zo dat het nu echt minder aan het worden is.. ben veel fitter nu.. heb eigenlijk verder nergens last meer van! eigenlijk wel lekker!
Bij mij is ook alles beter behalve de vermoeidheid, die blijft. En er is hoofdpijn bij gekomen. Vrijdag naar de gyn en dan ga ik dat meteen bespreken. Ik heb elke dag hoofdpijn, ik word er gek van. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag met mijn bloeddruk is en wat de uitslagen van mijn dagcurve (glucose in bloed) zijn. Ik ben bekend met een hoge bloeddruk en heb er ook medicijnen voor. Mijn glucose was te hoog toen ik 10 weken was maar mijn eerste gyn had daar niks mee gedaan. De gyn die we nu hebben heeft meteen een dagcurve laten maken waar ik vrijdag de uitslag van krijg.
@dees68: veel succes dan vrijdag! hopelijk is alles goed Ik heb zelf een hele lage bloeddruk, dus heb verder geen ervaring met hoge bloeddruk. Wel vervelend denk ik... Hier is de misselijkheid al sinds dinsdag weg! Wel ben ik moe, maar het is te doen. Ik heb eergisternacht zo'n rare ervaring gehad... Ik kon niet slapen, en draaide me van mijn rug naar mijn zij. Na een halve minuut of zo voelde ik helemaal onder in mijn buik iets omdraaien, alsof mijn hele baarmoeder zich omdraaide of zo Ik denk dat het komt omdat ik mezelf omdraaide, maar ja dat doe ik wel vaker, natuurlijk, en dat heb ik nog nooit gevoeld! Een collega zei dat zij dit ook voelde (met 13 weken zelfs), en dat dat de baby was, die zich omdraaide.(ze had dit nagevraagd bij de gyn.) Maar ik denk dat het daar nog veel te vroeg voor is, heb verder niet het idee dat ik al iets voel van kriebeltjes ofzo.
Dag dames! Hier even een leuke tip! Ik ben vast niet de eerste die eraan denkt, en misschien is het al eerder genoemd, maar ik ben het niet tegengekomen hier op het forum! Als je naar de vk gaat en ze gaan het hartje van je baby beluisteren! Op de meeste mobiele telefoontjes zit wel een opnamerecorder ofzo, het is dan wel heel leuk dat geluidje op te nemen! Dan kun je je familie en vrienden het ook laten luisteren! Wij hebben het niet gedaan, we kwamen op het idee toen we net bij de vk weg kwamen Maar toen hebben we zelf maar zo'n ding gekocht, nu luisteren we iedere avond even Nou goed, dat was mijn tip voor de zondag avond! Groetjes, Thirza
@baby4me: Ik krijg volgens de chinese kalender een jongetje! Je mag mij ook wel toevoegen! En mijn uitgerekende datum is niet meer 1 feb. maar 6 feb! Volgens mij heb ik dat nog niet doorgegeven. groetjes...
@fempje meid bedankt voor de tip ik hou het in de gaten en als het zo blijft zal ik het zeker eens met de vk overleggen ik wist al niet wat het was
Nou ik ben bekend met de vermoeidheid hoor. Ik zou gemiddeld 14u slapen per dag... als ik 2u wakker ben zou ik al weer een dutje kunnen doen. Ben nu stilaan aan het proberen om toch wat minder te slapen omdat ik nog 1 weekje thuis ben en dan toch ook moet werken en de overgang anders te groot zou zijn. Merk wel dat het stilletjes aan toch beetej betert, zolang ik 's nachts maar goed slaap en overdag geregeld eens rust.
Ik slaap 's nachts niet goed, dat is ook een probleem. Ik moet er zeker 2x uit om te plassen en ik slaap heel onrustig. Ik ging voor mijn vakantie af en toe eerder naar huis omdat ik een volledige dag niet vol kon houden. Ik zal morgen eens met mijn supervisor praten en kijken of dat nu weer zo kan. Ik heb namelijk nog verschrikkelijk veel verlofuren staan.
Hallo allemaal, Ik lees alles hoor maar het is wel h e e l erg veel. Gaat snel ook! Inmiddels heb ik een echo gehad en alles zag er prima uit. Hartje had ik week daarvoor al gehoord dus het was niet zo heel spannend meer maar toch.....Na de tijd had ik flink hoofdpijn dus onbewust me toch wel druk gemaakt denk ik. @Dees68 Welkom hier! Wat bijzonder zo'n tweeling zwangerschap. Mijn vriendin is 3 weken geleden bevallen van tweeling. Heel speciaal! @Annieteke, Steken bij je stuitje, pijn bij schaambeen, pijn bij opstaan komen zeker van het bekken. Ik las dat er meer meiden last van hadden en ja, het kan zo vroeg al dat je klachten krijgt. Helaas heb ik dit bij mijn eerste zwangerschap ervaren (vanaf week 32 nog een zwangerschapsvergiftiging ook). Ik was echt een wrak Vanaf 14 weken bij cesartherapie geweest tot 5 weken na bevalling. Ik heb een bekkenband gedragen en liep de laatste 6 weken van de zwangerschap met krukken. Ik kon helemaal niets meer. Ik had het heel erg hoor en wil jullie niet afschrikken maar luister goed naar je lichaam als je dit soort klachten hebt. Vooral veel rusten als dat kan. Tips: bij opstaan niet op twee benen tegelijk opstaan maar opstaan in een stap (eerst 1 been en dan een loop beweging maken) Op een zo hard mogelijke ondergrond zitten. Zitten in kleermakerszit op de grond met kaars rechte rug is ook ontlastend voor het bekken. Last but not least. Pas op met volle winkelwagentjes als jet de bocht om moet. Je maakt de bocht vaak vanuit de heup maar probeer naast de kar te staan en te draaien. Meiden die last van het bekken hebben weten precies wat ik bedoel. Oja, deze is wel fijn. Pas op met stofzuigen. Zeer belastend voor bekken dus lekker uitbesteden. Heb nog wel meer tips maar zeker in het begin kun je hier wel wat mee denk ik. Het vreemde is dat ik bij mijn 2e zwangerschap helemaal nergens last van heb gehad. Was op het ergste voorbereid maar kreeg alleen de laatste paar weken wat klachten (is normaal) Nou, misschien hebben jullie wat aan mijn tips. Vraag gerust als je wat meer wilt weten. Voel me best beetje expert op bekken gebied Groetjes maar weer!
He de site is veranderd! Ik vind het er wel mooi uit zien moet ik zeggen. Mijn complimenten voor de designer. Groetjes Angel
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik merk inderdaad dat als ik meer doe, meer klachten heb...dus ik doe rustiger aan als ik dit merk. De 22e moet ik weer naar de VK en dan zal ik het eens met haar bespreken of het raadzaam is weer naar de fysio te gaan... Mama33: Ik hoop dat je het nu niet zo erg meer zal hebben als bij je eerste! En bedankt voor de tips! Fijne avond nog allemaal!
Staat op de site www.lifeandcooking.nl Moet je bij recepten pasta aanklikken en je kan nog een woord invullen als je wil, dan doe je daar gorgonzola, krijg je hem vanzelf Het is heerlijk maar moet je waarschuwen, het is heel machtig!
hallo meiden, heb mijn twee kids eens even in het album gezet. Zal m'n echo ook even inscannen kan die er ook mooi bij!
Hallo allemaal Ik wil me nog graag aanmelden bij de februari mama´s. Ik ben op 8 februari uitgerekend van ons eerste kindje. Ik heb even gewacht met aanmelden omdat ik in februari een mk heb gehad dus wilde nu wachten tot de 12 weken voorbij waren. Meteen even een vraagje. ik heb sinds vorige week last van maagpijn als ik eet, word er niet geod van, herkend iemand dit? Ook de misselijkheid wordt er niet minder op hier. Verder gaat het goed hoor. liefs Anette
Hey Anette! Welkom! Heel begrijpelijk hoor, dat je nog even wilde wachten! We zijn op de zelfde dag uitgerekend!
Hoi dames.. ik ben er ook weer eens een keertje... en ik wil ook bij de chinese geslachtskalender... bij zou het een meisje worden! wel grappig want mijn moeder heeft een jongen voorspeld... hihi Nou verder lees ik regelmatig met jullie mee, maar heb nooit echt veel tijd om te reageren... Ik hoop dat het gewoon met iedereen goed gaat en ja zwangerschapskwaaltjes maar op de koop toe nemen... ook heb ik voor het eerst een buikfotootje ... staat in mijn album! Meiden fijne week aankomende week... ohja en kan ik op de lijst aangepast worden.. ik heb maandag 20-8 een echo Groetjes Jollie