Dees, ook ik schrok wel even door je verhaal over de screening. Hopelijk komt alles toch nog goed! Veel sterkte en we duimen uiteraard voor je!
ik heb me al engizins verdiept mbt kinderwagens en tot nu toe is mn keuze gevallen op de blauwe X-adventure Pulse. Ga hem binnenkort bij babydump bekijken en natuurlijk testen maar zo op t eerste gezicht lijkt hij me heel handig en stabiel. Ook de prijs is redelijk: 439,-- Eerst wilden we een bugaboo maar we zijn daar toch vanaf gestapt omdat ie zoooo duur is. Dat vinden we toch wat overdreven zo'n dure kinderwagen. Je moet gewoon kijken wat jullie belangrijk vinden aan een wagen. Op welk terrein je hem voornamelijk gaat gebruiken. En hoe groot hij is als ie is ingeklapt en of ie makkelijk in en uit te klappen is. Dus vooral niet alleen een wagen kiezen omdat de kleur zo leuk is. Ook is er tussen de wagens nogal wat verschil mbt de grootte van de reiswieg. Dus daar zou ik zeker ook op letten. Als je een te kleine reiswieg hebt moet je al snel overstappen naar de buggy en dat is niet altijd handig zeker als je beeb nog niet zo oud is. En je hebt kinderwagens waarbij je maxicosi adapters (die je vaak nog eens apart erbij moet kopen) erop kunt laten zitten terwijl bij andere wagens ze er altijd af moeten omdat anders de bekleding van bijv de reiswieg beschadigd. Ik denk zelf trouwens dat wij de maxicosi niet vaak op de kinderwagen zouden zetten dus vooralsnog denk ik niet dat we de adapters erbij kopen. Nog een tip: als je bij babydump een kinderwagen koopt krijg je er een autostoel t.w.v. 79 euro bij. Maar dit zijn super lelijke autostoelen. Dus als je die niet wilt krijg je gewoon 79 euro korting op een andere autostoel. Dus pak je bijv de maxi cosi cabriofix (beste getest!) dan betaal je daarvoor maar 50 euro. Mooi meegenomen he! Hier staan ook nog tips waarop je kan letten: http://www.tips-over.nl/kinderwagen-kopen.php http://www.babyjungle.nl/ Groetjes, Baby4me
Fijn te horen dat de angelsound zo goed bevalt. ik twijfel of ik hem zo gaan huren. maar ja over een paar weekjes ga ik de beeb voelen dus dan heb je toch al meer zekerheid he. En hartje ga ik gewoon volgende keer bij gyn opnemen dan kan ook iedereen t horen. ik denk ook niet dat ik alles van Zwitsal pak. Mij lijkt Weleda van de Tuinen wel heel goed. Is ook ongeparfumeerd etc. En bovendien heb je in t begin nog niet al te veel van dat soort spulletjes nodig. Je beeb mag toch maar 1 a 2 keer per week in bad.
Chinese conceptiekalender Supermummy: Jongen MissyN: Meisje Baby4me: Meisje Sizzel: Meisje Joma: Meisje MamaNorah: Meisje Lin1984: Jongen Dotje1986: Meisje Wen26: Meisje Twins: Jongen Mrijn: Meisje Amsy: Meisje Sjaantje: Meisje Boney: Jongen Marja82: Meisje Mama33: Meisje Vivian: Meisje Debie: Meisje Esmay: Meisje Ichtus: Meisje Lis: Jongen Amma: Meisje Fempje: Jongen Kikkert: Jongen Bigdream: Meisje Debora21: Meisje Irisje: Meisje AngelinaZ: Meisje Lianda: Meisje Jollie: Meisje Thirza02: Jongen Tamaraatje: Meisje volgens mij staan er nog een hoop meiden niet op de lijst dus kom op meiden laat maar horen wat t bij jullie wordt. We moeten toch minstens net zo'n lange lijst krijgen als mama's to be hier zijn he.
ik heb nog wat voor op de lijst: 24 oktober hebben we de pretecho! een tip: maak de afspraak nu vast des te meer keuze heb je mbt tijden en data wat je kunt komen. Heb me gisteren ook meteen aangemeld voor zwangerschapsgym. mn vriend ziet t alleen niet zitten om dan mee te gaan naar de partnerles...argghh mannen.. de cursus is gratis dus dat is wel handig dus als ik t niks zou vinden (je moet toch ook maar geluk hebben in wat voor groep je terecht komt he) dan stop ik er gewoon mee. handig toch. heb ook info aangevraagd mbt gastouder en kinderdagopvang. heb meteen al gevraagd hoelaat kinderdagverblijf open is en dat is pas om 7.30 uur open. Best laat vind ik. Ik ben dan allang de deur uit en mn vriend moet om 7.30 op zn werk beginnen. Dus dat gaat al moeilijk worden... Is er nog iemand van jullie die evt opa/oma laat oppassen en dan gebruik gaat maken van de oppassubsidie? Dat kan best voordelig zijn. Ben gisteren nog bij fysio geweest. Gelukkig ziet t er niet naar uit dat mn rugpijn met bekkeninstabiliteit te maken heeft. Ik heb wat oefeningen gekregen die ik 2 keer per dag moet doen en op mn werk moet ik om t half uur van mn plek af en even wat rondlopen. Over een week moet ik weer terugkomen en kijken we of t dan al beter gaat. Ben benieuwd! Zo lekker weekend. Zometeen effe boodschappen doen en verder heb ik niet veel plannen voor vandaag. Fijn weekend allemaal! Groetjes, Baby4me
@baby4me Goeie tips wat betreft de kinderwagens! Ik zal er eens met mijn vriend over hebben wat we eigenlijk belangrijk vinden bij een kinderwagen.. Hihi, daar hebben we zelfs nog niet over nagedacht En wat voor cursus vind ik ook lastig. Ik denk dat ik nu gewoon ga zwemmen en straks op zwangerschapszwemmen ofzo. En ik had nog iets gehoord van de cursus 'samen bevallen' dus ook voor partner, maar ik weet ook niet of ik die van mij zo gek krijg Als ik het zo speel dat ik vind dat hij moet omdat ik al het andere werk al doe krijg ik hem wel mee, maar hij moet er wel een beetje plezier aan hebben haha. Fijn trouwens dat je rug niet met bekkeninstabilliteit te maken heeft, ik hoop dat ik hetzelfde nieuws krijg dinsdag. Wij gaan achter een vloer aan voor ons nieuwe huis, is ook moeilijker dan ik dacht! Fijne dag vandaag meiden!
@ Baby4me, een gratis cursus zwangerschapsgym? Wordt het aangeboden door de thuiszorg ofzo? Wel fijn inderdaad, dan zit je nergens aan vast en als het niks is kun je gewoon stoppen. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ben zelf (zwangerschaps)yoga docent, en vind yoga perfect voor zwangeren (al is er groot verschil tussen docenten en yoga vormen) maar misschien ga ik juist wel iets heel anders doen. Tenslotte doe ik al mee met de zwangerschapsyoga als ik les geef, haha. Heeft iemand ervaring met haptonomie? Ik begreep dat je dat met je partner doet en hoor er wel positieve verhalen over? Liefs Amma
Ben gisteren de hele dag weggeweest van 09:30 s`ochtends tot 02:30 s´nachts, een trouwerij was daarna kapot. Heb nog niet alles bijgelezen. DEES Ik hoop dat je een beetje goed het weekend doorkomt! Ook hier hoop ik op een wonder & dat je toch goed nieuws krijgt maandag! Dikke knuffel
hey dames, wij zijn sinds gisteren ook op zoek naar kinderopvang. Mijn voorkeur gaat uit naar een onthaalmoeder (weet niet hoe dit in NL is?). Dat is iemand die max 7 kindjes thuis opvangt.... nu al een hele hoop telefoontjes gedaan en iedereen was al volzet tot in 2009. Kreeg zelfs een verhaal te horen dat sommige ouders eerst opvang gaan bespreken voor ze zwanger worden. Kan het nog bizarder? De moed zakte al in onze schoenen. Maar..... net getelefoneerd met een onthaalmoeder die hier vlakbij woont. Mijn man zijn neefje is 4 jaar geleden bij haar geweest en bij haar komt er dan een plaatsje vrij dus maandag gaan we al eens langs en als het ons aanstaat leggen we het maar rap vast. Eén probleempje zou kunnen zijn dat ze de woensdag niet werkt, dus dat zouden we nog geregeld moeten krijgen.... maar voor alles bestaat er (hopelijk) een oplossing...! Lieve groetjes Twins
goeie middag meiden, ik heb niet alles bijgelezen (geen tijd) ik ben net terug van de stad ik heb me heel fijn ondergoed gehaalt misschien een tip voor jullie.... http://www1.sloggi.com/nl/index.php?countryCode=nl deze strings of slips zijn zonder naden dus ideaal voor zwangere buikjes. ik nu maar weer eens poetsen ik heb al een week niks gedaan in huis dus het is een bende van heb ik jou daar. liefs kikkert
Twins, wat jij bedoelt met onthaal moeder hebben wij hier ook. Alleen heet dat bij ons gastouder. Wij zijn er nog niet overuit hoe we het gaan doen. Wel gaan we denk ik voor een gastouder. vind ik een prettiger idee denk ik. Ik ga me er maar eens in verdiepen
Fijn dat je een plekje hebt gevonden. Voor hoeveel dagen zou jullie kindje erheen gaan? Hoeveel kost zoiets in Belgie? Volgens mij is opvang daar echt veeeel goedkoper dan in NL. Krijgen jullie ook een gedeelte betaald door werkgever of belastingdienst? Ik heb toevallig vandaag info binnengekregen omtrent kinderopvang en volgens mij moeten wij nog best veel zelf betalen ondanks de vergoeding van belastingdienst... vind t wel moeilijk te kiezen wat we zouden doen...is toch allemaal veel geld...maar ja je kunt ook moeilijk verwachten dat opa en oma 4 dagen ofzo oppassen. dat is ook weer zoiets he. we gaan binnenkort maar eens alles laten uitrekenen en dan kijken. soms kan t ook voordeliger zijn als de man een dag minder gaat werken. maar ja dan hebben we nog 4 dagen opvang nodig. Kikkert, bedankt voor de tip mbt sloggi....ik vind ze er alleen niet echt anders uitzien dan normale slips dus of je er echt wat aan hebt zal voor iedereen persoonlijke keuze zijn. Groetjes, Baby4me
Amma. ja cursus is idd via de thuiszorg. ik krijg via hun kraamzorg maar ik geloof zelfs als je dat niet kiest dan kun je nog de cursus gratis doen. wat doe je eigenlijk zoal bij zwangerschapsyoga? ik stel me yoga altijd voor als een beetje iets zweverigs..klopt dat? haptonomie heb ik ook vaker goede dingen over gelezen maar moet je wel een man/vriend hebben die dat ook ziet zitten. Groetjes, Baby4me
die slips hebben geen naad ook niet op de buik bij normale strings/slips heb je een stiknaad(met elastiek) en die hebben helemaal geen stiknaad. ze zien er trouwens ook het zelfde uit maar ze zijn toch anders en ze kosten voor de boxers 10euro en de strings 8euro, dus echt duur zijn ze niet. pff mijn pauze zit erop ik ga weer verder met poetsen in het huis liefs kikkert
Vandaag een heerlijke dag. Voel me goed. Misselijkheid is zo goed als verdwenen! Joepie! Ik werd daar zo depri van. Zag het soms echt niet meer zitten. Maar gelukkig is het nu bijna over. Ik hoop van harte dat het zo mag blijven. Vanavond een verjaardag. Niet zoveel zin in, maar ja, is echt een verplichting. Gr Boney
goedemiddag dames! pfff... al een lange dag gehad.. vanuit limburg al naar leiden en terug geweest.. pfff.. lange rit! vanavond nog een feestje! ben nu al op... wij willen de kleine straks eigenlijk naar mijn vader brengen, die wil dolgraag oppassen.. ook heb ik hele lieve buren die ook willen oppassen en ik wil ons kindje evt ook 1 dag naar het kinderdagverblijf doen.. maar dat kijken we nog wel.. ik denk trouwens dat ik voor zwemmen ga... heerlijk vind ik het! (hoop alleen dat het hier gegeven wordt!) opties genoeg gelukkig! ben zo blij met al die lieve mensen om ons heen! Helemaal super!
Nog even over de lijst van bevallen en de conceptie kalender. Er staan er volgens mij een hoop op die we hier niet mee zien. En de conceptiekalender is redelijk up to date. Zullen we die anders aahouden? Zetten we hem er nog een paar keer op zodat echt iedereen de kans krijgt. (bv een week). Want nu hebben we wel een heel erg lange bavallings lijst. Ik wil ook de lijsten wel samenvoegen na die week. Hebben we 2 in 1. Het is maar een voorstel, ik hoor het wel van jullie. Gr Boney
hey boney.. ik vind het prima.. zetten we de bevallingsdatums er wel achter en de afspraken.. of zal ik een apart lijstje maken met de afspraken.. das misschien nog makkelijker... zal eens even kijken... Laat maar weten wat jij vind..