Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    Sorry, ik heb niet veel teruggelezen... moet even mijn hart luchten hoor. Gisteren was er een vrouw gekomen van het consultatiebureau... bleek dat Mischa niet genoeg gegroeid was. Nu moet ik me aan redelijk strenge regeltjes houden bij het geven van borstvoeding, zodat hij genoeg binnenkrijgt. Maar nu ik die regeltjes volg is hij heel erg aan het huilen telkens en ik heb het idee dat hij nu helemaal niets meer drinkt. Daarnaast spuugt hij, wat hij drinkt, gewoon net zo hard weer uit... :'( dan moet ik hem in zijn bedje leggen van die lui maar hij heeft natuurlijk nog hardstikke honger dus hij huilt heel veel nu... :( Ben echt een beetje moedeloos ervan; ik wil zo graag dat hij drinkt maar ik moet dan na zo'n voeding (van max 30 min bezig zijn) hem op z'n minst 2 uur laten wachten tot ik weer mag voeden... het arme jochie... en d'r is niets anders wat 'm kan troosten. Tegen de tijd dat hij wel weer moet drinken, is hij zo moe van het huilen dat hij nieteens genoeg kracht heeft om hard genoeg te zuigen...
    Nu heb ik vandaag teruggebeld naar die mevrouw van 't consultatiebureau en nu gaan ze een lactatiekundige inschakelen. Heel fijn, dat moeten we dus zelf betalen; hebben we niet... :( en wat als dat ook niet helpt? Ik heb zo het gevoel dat ik faal bij het geven van borstvoeding... *Snotter*... moest even m'n hart luchten hoor... vind 't echt heel moeilijk zo.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    WEN, ik bedoel niet dat ik alle nummers heb van degenen die zijn bevallen. Ik heb het nummer van joma en Ariel. Verder niet. En Anouk heeft mijn nummer.
    Ow ja, jij bent ook nog niet bevallen... ;)
    En succes bij de VK. Ik hoop dat ze ff willen 'voelen' (dat we dat zo graag willen...)

AMMA, leuk je weer ff te zien hier! En fijn dat jullie weer thuis zijn. Geniet lekker van jullie kereltje...

AMSY, Die slogan houden we erin!

ANIETEKE, wat een mooie meid zeg.... Schattig....

Hier vannacht veel wakker geweest. 1x werd ik wakker met ongi kramp. En dat deed me daar toch een partij zeer... Pffft. Ik dacht even.....
    Maar nee, de pijn zakte niet af en bleef zo'n 10 min. Geen wee dus helaas.
    Ga nu ff haar in model doen en beetje tutten boven. Doei

3. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Jeetje Lieke, wat rot voor je dat Mischa het zo slecht maakt. je verhaaldoet me een betje denken aan iets wat mijn beste vriendin ook met haar zoontje heeft megemaakt. Als Mischa spuugt, komt er dan met veel kracht melk naar buiten, of loopt het er meer uit? Bij het zoontje van die vriendin was een vernauwing aanwezig tussen maag en darm, waardoor de melk niet goed weg kon lopen en dus te lang in de maag verbleef. Hij groeide ook niet goed. Dit is iets wat veel voorkomt, en m.n. bij jongetjes. Bij haar zoontje is dit met een simpele ingreep verholpen, en alles was daarna veel beter. Wel natuurlijk af en toe krampjes enzo, maar da's normaal. Het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn, maar misschien is het hetzelfde. Succes in ieder geval meis.

4. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Hey Lieke, dat is balen zeg dat Mischa niet genoeg is aangekomen. Het is heel goed dat er een lactatiedeskundige gaat komen, die gaat je vast en zeker helpen! Ik vind wel dat het consultatiebureau er soms bar weinig verstand van heeft, van de BV, en dat ze je als moeder helemaal onzeker maken of je het wel goed doet. Heeft Mischa al een regeldag gehad? Zo niet, dan kan het best zijn dat hij dat nu heeft en dat je hem gewoon een dag heel vaak aan moet leggen zodat bij jou de productie omhoog gaat. En dan werkt dat advies van het cb alleen maar averechts. Je kunt ook eens een kijkje nemen op www.borstvoedingsforum.nl ,en echt je faalt niet als BV mama, je moet het gewoon leren en het is ook niet gemakkelijk.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi Lieke, wat een vervelende situatie. Ik blijf er altijd bij dat een moeder moet doen wat zij denkt dat goed is voor haar kindje. Maar omdat ik/wij hier nog geen ervaring mee hebben raad ik je aan om naar de mama's over te gaan. De meiden die bevallen zijn, zijn namelijk over gegaan naar het mama forum. Er word daar alleen maar over zulke dingen gekletst. Wellicht kunnn zij je helpen.

Succes meid.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje, wat een rotsituatie zo meid!
    Ik moet zeggen dat ik het heel raar vind dat Mischa pas na 2 uur weer gevoed 'mag' worden. Juist bij bv moet je veel aanleggen en naar je kindje kijken wat hij/zij nodig heeft.. En ik zeg 'mag' tussen aanhalingstekens omdat jij nogal altijd degene bent die beslist over je kereltje, niet die lui van het cb!
    Is het misschien een idee om af en toe een flesje te geven zodat je in ieder geval weet dat hij genoeg binnen krijgt? Wat een stress he met die voedingen.. Heb je een goed contact (gehad) met je vlos? Anders kan je die misschien ook bellen.. En misschien je vraag stellen bij het topic 'borstvoeding', wie weet hebben mensen nog goede tips. Je kan ook altijd een lactatiekundige bellen, dat kost een stuk minder! Er zijn ook wel sites over borstvoeding, misschien even googelen, staat ook veel info.
    Succes en laat je niet gek maken hoor! Komt helemaal goed!

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    haha misverstandje... jij schreef: iedereen waar ik het nummer van heb is al bevallen... en toen dacht ik: je hebt ook mijn nummer, en ik ben nog niet bevallen... hihi ;)

vervelend van die kramp vannacht... best jammer als dat HET dan niet is he?!

tutze!

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Baalde er idd ook wel een beetje van. Je word wakker van de kramp. Dan denk je echt een paar seconden: Joepie, misschien is dit het wel... Helaas.

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Lieve Lieke, ik kan je helaas geen tips geven... weet er simpelweg niets van... maar ik kan je wel een heeeeeeele dikke knuffel geven, volgens mij kun je die ook wel even gebruiken!

Dus bij deze!

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    yep yep... herkenbaar... maar er komt een moment dat we direct weten: dit is het!

ik ga even broodje eten en dan maar eens aankleden enzo... :D

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik ben nu ook echt weg.
    Meld me nog wel ff voor ik naar de VK ga.
    Bye

12. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hey Boney, super irritant inderdaad, met kramp wakker worden, en dan weer niets. Hier hetzelfde, hele nacht harde buiken, af en toe tikkie kramp, maar het zet gewoon niet door. dan lig je er de hele nacht op te wachten, en niets, bah. maar goed, straks naar de VK, ben benieuwd...

13. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Zo alles was weer goed bij de vk! Was vorige week vergeten urine mee te nemen, dus werd deze week onderzocht, nou was goed natuurlijk. Ook bloeddruk was goed, om jaloers op te zijn, zei ze :D Ze schat de baby op 3400 gram, niet erg groot, maar ook niet klein! Stond dus weer 5 minuten buiten!

@Lieke; Wat een vervelende situatie! Ik weet van zus dat zij ook diverse discussies heeft gevoerd met cb over de groei! Misschien is het handig om je vraag bij de MAMA's te stellen, ik weet dat Dees en Ariel sowieso bv geven! Veel succes meis!

14. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Fijn dat alles goed was Naatje...! :D

Ik ben dr nu ook echt vandoor... misschien tot straks!

15. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Veel succes! Zal voor je duimen dat ze iets gaan doen!

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb weer een hart naar binnen gewerkt.
    Ik heb gisteren zo'n ding gekocht om ananas mee schoon te maken. Stond eerst altijd te tobben met een mes, maar dit is echt ideaal zeg. Ff bovenkant er af, mes er in draaien en klaar is Boney.

Zit nu aan een worstenbroodje. Klaar om naar de VK te gaan. Peter is onderweg. Die rijd ff 2x 40 min. heen en weer om weer eens mee te kunnen. Nu maar hopen dat we de VK hebben die hij nog nooit heeft ontmoet.

17. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Nou ben weer terug van de vk en voel me toch een partij slecht. Kan wel janken nu. Ze roepen allemaal wat anders, dat ik zelf niet eens weet wat ik moet geloven.. pff.. Met de kleine was alles goed en wordt nu op 7.5 pond geschat (toch wat anders als 6 pond). Bloeddruk was 125/84. En verder doen ze niets. Ik had gehoopt dat ze wat meer moed in zouden spreken, maar helaas. Ook zeggen ze weer wat anders qua indaling.. pff.. ze ligt vast gelukkig, dus dan is het goed..

@ Naatje.. fijn dat alles goed was bij de verlos..

@ Boney.. jij succes bij de verlos..

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hey dames,

Wen, kom op meid. Kom ik even langswippen....zie ik dat je NOG NIET bevallen bent. Dit was niet de afspraak! Hoe voel je je?

Naatje, fijn dat alles goed is.

Boney, succes!

Dotje, ik heb even gemist wat er aan de hand is. Wat wilde je dat ze gingen doen dan?

19. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    @ Suus.. ik wilde dat ze niets gingen doen.. haha.. Ik weet toch dat ze pas gaan strippen wanneer het nodig is.. Maar ik zit bij een vk praktijk en daar zitten verschillende dames, maar ze spreken elkaar elke keer tegen. Wat moet ik nu nog geloven? Ik weet het niet hoor! De kleine moet maar snel komen, dan ben ik van heel het gezeur af..

Sorry voor mijn onduidelijke verhaal.. oepsie

20. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Grappig toch dat iedereen er vanuit gaat dat het in de nacht gebeurd :) Incl. ikzelf hoor :D
    Maar hoeveel kinderen zijn er overdag geboren ;) :)

Deel Deze Pagina