Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Mamanorah: wat verchrikkelijk balen dat de bevalling niet heeft doorgezet zeg, vind het super knap van je dat je zo positief blijft. het kan in ieder geval niet lang meer duren/

Daisy: rot voor je dat je nu weer met die weeen zit, hopelijk zet het nu eindelijk een keer door zeg, zo vervelend voor je. Denk aan je en duim voor je.

Anouk: wat zul je geschrokken zijn van de hielprik uitslag. gelukkig bleek het vals alarm en is alles goed met je meisje. Gezellig dat je weer mee komt posten.

Naatje, Sjalotjuh, Dotje, Supermummy: ook voor jullie hoop ik op een snelle start, want inderdaad die eigenwijsjes van ons mogen nu wel een keer naar buiten komen. Supermummy: succes in het ziekenhuis, hopelijk is alles goed met CTG en echo

Suus, Dees, Dwaas, Vivian, MissN, Joma, Mrijn en alle andere lieve meiden die hier frequent nog komen om ons te steunen, echt super meiden, heb veel steun gevonden in jullie lieve berichtjes van gisteren.

Omdat voor vannacht de druk van een eventuele bevalling bij mij eraf was heb ik heerlijk geslapen. Heb me erbij niergelegd dat ik waarschijnlijk in het ziekenhuis beval, helaas voor het bevallingsbad, maar het belangrijkste is mijn meisje, dat alles goed is met haar. Ga nu gewoon genieten van de laatste daagjes, lekker rustig aan doen, lekker bijslapen en relaxen. Hoop alleen dat het geen keizersnede wordt, als het wel zo is dan is het niet anders, maar wil zo graag de bevalling zelf ervaren. Ach, we zien het allemaal wel.

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Nog niet uitgaan van een keizersnee maar gewoon van het positieve Amsy!

Dikke knuffel.

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Amsy, goed dat je even de rust weer hebt gevonden, zal niet makkelijk zijn. En we gaan niet uit van een keizersnede hoor....blijf positief denken. Probeer idd te genieten van de rust, want het is een cliche maar waar:nu kan het nog!
    En tuurlijk blijven wij jullie steunen! We zijn samen hier begonnen en blijven tot de allerlaatste over is naar de mama's.

Liefs

4. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Oh wat fijn dat je lekker geslapen hebt! Het gaat uiteindelijk niet om de bevalling zelf, maar om wat het resultaat daarvan. Onze kindjes. Ik heb gisteren ook nog naar de echo foto's zitten kijken, en dan denk ik ook maar: de ene week meer of minder in mijn buik maakt ook niet uit.

(Ben benieuwd of ik er na nog zo'n weeen dag nog zo over denk :( )

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Kleine blijft hoe dan ook welkom.. dit is vast een test op ons geduld... ehum...

6. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    :D Dan worden we vast heeeeel geduldige mama's

7. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Inderdaad, heel erg geduldig ;).

mamnorah: zo denk ik er nu ook over hoor, proberen gewoon geduldig te zijn en af te wachten, wat maakt die paar dagen inderdaad uit op een mensenleven, niets toch. Voel me door het slapen een stuk positiever dan de afgelopen dagen.

8. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Wat een beetje slaap toch kan doen met zwangere vrouwen. :D

Ik zie net wel een erg goed voorteken. De hele zwangerschap is de vk praktijk al op televisie. Ik neem dat altijd op en kijk dat 's middags. Zonet wel ik het alvast gaan kijken omdat Norah er toch nog niet is en wat zie ik. Er is geen "vk praktijk" op tv geweest, maar "de bevalling".

:D :D Als dat geen teken is dan weet ik het ook niet meer.

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ha pregnant ladies!

Nog even, nog even, nog even!
    Duurt niet lang meer dan ziet je baby het leven..
    Hou dus nog even vol en geniet,
    want voor je het weet slaap je de komende maanden niet :)

Was even in een sinterklaas stemming..
    Snap wel dat jullie nou niet meer zoveel genieten hoor, was even om te rijmen 8)

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Goede morgen allemaal

Even snel tussen door:

Allemaal bedankt voor de felicitaties en Maja... bedankt voor het melden hier meid..

Eindelijk eindelijk...

Daar is ie dan.. onze kleine lieverd... Marijn... Wat is ie prachtig..
    Hij weegt 3460 gram maar wij vinden m erg klein.. zo fijntjes...
    Alle ongeduld en valse starts waard...

Even kort mijn verhaal...

Op maandag middag toch maar even de vk gebeld omdat ik niet zeker wist of mijn vliezen gebroken waren. toen ze kwam had ik 3 cm ontsluiting maar nog vliezen in tact..Savonds om 19.19 voelde ik een vreselijke wee.. maar daarna was het weer 20 min. rustig toch weer een wee en die bleven om de 8 minuten komen en waren goed te doen..Om 22u kwamen ze ineens om de 5 minuten. Om 23.15 de vk weer gebeld en die was er om 23.30u. 5 cm ontsluiting dus er zat echt schot in. meteen kwamen de weeen om de 3 minuten en ze vond het beter om toch naar het zh te gaan om daar de vliezen te breken. ze verwachtte dat de weeen dan flinkt in kracht zouden toenemen en wilde het me niet aandoen om met zulke weeen als nog naar het zh te moeten gaan...
    Goed gedacht! Om 00u gingen we naar het zh. Schoonmama was inmiddels bij ons gekomen en bleef bij de kinderen. om 00.15 lag ik in het zh bed en de vk zou de bevalling zelf doen.. geen klinische dingen of draadjes en daar was ik wel blij om. Ze brak mijn vliezen (schoon vruchtwater gelukkig) en de eerste wee daarna kon ik wel door de grond zakken. Wat een geweld. De weeen kwamen inmiddels om de minuut en ik kon ze maar moeilijk wegpuffen. ook zat er weinig tijd tussen om op adem te komen. Een half uur later kreeg ik persdrang die erg snel kwam opzetten.. en om 01.30 u had ik 9 cm ontsluiting.. Uit een echo bleek dat ook Marijn een sterrekijkertje was en daardoor was het laatste randje wat verdikt en wilde niet verder.. Eigen vk kon er door korte vingers niet goed bij en ik kon de persdrang echt niet meer tegengaan. De klinisch zh verloskundige kon er wel bij en ik mocht toegeven aan de persweeen terwijl zij het randje wegmasseerde.. Ik perste alsof mijn leven er vanafhing.. en al snel voelde ik het hoofdjje staan...ik weer zuchten alsof mijn leven er vanaf hing en terwijl ik zuchte voelde ik hoe marijn langzaam toch nog in de juiste positie draaide (AUW).. Nog 1 keer dan.. en daar was ie.. Marijn Jonathan..Vers van de pers en kerngezond..
    Ik had een klein scheurtje die met 1 hechting is gemaakt..

Om 3.52 werd hij geboren en om 8u zijn we weer terug naar huis gegaan.. Ik had inmiddels al gedouched, gegeten en geplast dus twas prima.. wel wat bloed verloren en wat duizelig, maar dat is nu alweer eenstuk beter..Kortom buiten een beurse onderkant en af en toe wat duizelingen gaat het prima.. marijn drinkt goed (beetje teveel) en ik heb weer kloven :rolleyes: even kijken hoe t gaat.. Gisteren was hij super tevreden en sinds gisteravond is zijn zuigbehoefte moeilijk te stillen..
    Kraamzorg komt hier alleen smiddags ivm veeeel te veel geboren baby's dus dat is wel vervelend, maar goed.. de ervaring is er wel denk ik dan maar..

Ik las dat MamaNorah en Amsy en Daisy nog niet zijn bevallen en verder ook nog geen babynieuws is.. Jammer hoor...had zoooo gehoopt.. heb zelfs nog tijdens de bevalling aan jullie gedacht...(er lag een vrouw naast onze kamer vreselijk te schreeuwen ) ;)

Ik ga weer naar marijn.. Hij lag lekker te slapen, maar vind zijn bedje nog te groot te denk ik...

Ik ga straks wat meer teruglezen als ik de tijd heb...

En meiden die zoooo vreselijk zitten te wachten.........
    Je hebt er niets aan, maar tis al het wachten en hopen en huilen en ongeduld echt waard...

Heeeeele dikke knuf voor jullie

Desiree (ichtus)....
    De MEGA trotse mama van Marijn!

Foto's volgen nog hoor..

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mooi verhaal Ichtus :D

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga even liggen. Voel me niet lekker.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mooi geschreven meid!
    Pittige bevalling dus, maar zo te lezen heb je het hartstikke goe gedaan! Ben trots op je :)
    Nu heerlijk genieten van je mooie kleine man!

15. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Heerlijk Ichtus, dat het zo geweldig met Marijn gaat.

Maja, thanx voor het hart onder de riem:)

mamanorah: had precies hetzelfde toen ik vanmorgen klaarzat voor de veloskundigenpraktijk en inene de bevalling op kwam, hihi, hoezo bijgeloof. maar daarna kwam de kraamafdeling, dus werd mijn hoop op een thuisbevalling weer de grond in geboord ;)

Daisy, lekker onder de wol kruipen als je je niet goed voelt.

Ladies, ga een booschap doen, lekkere snoepdingen in huis halen, dat heb ik wel verdiend dacht ik zo :)

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ook ff hier vragen. Wie weet er een leuk/ informatief boek over baby's eerste jaar?

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    heerlijk snoepdingen, geniet ervan, nu kan en mag het nog. haha

18. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Maja, mooi gedicht. 8) :D

Ichtus, fijn om weer van je te lezen. Je hebt zware ween gehad zeg! Gelukkig is het nog wel snel gegaan en mochten jullie snel weer naar huis. Geniet lekker van je mooie mannetje!

Daisy, slaap lekker.

Amsy, haha dat had ik ook toen ik de kraamafdeling voorbij zag komen. :D Ik had maandag allerlei snoepdingen gekocht, maar die zijn na gisteren allemaal alweer op jammergenoeg. 't Wordt hier ook weer tijd voor een nieuwe ronde supermarkt.

Debie, ik heb één standaard babyboek over de ontwikkeling van baby's tot 12 maanden. Het staat boven dus ik weet de titel even niet. En ik heb "Oei ik groei" over de sprongetjes die baby's maken en wat ze dan ineens bijleren. maar die is meer leuk voor erbij.

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik kan wel merken dat de kleine nu goed is ingedaald. Ik moet vaker plassen (voor 't eerst tijdens de zwangerschap 8) ) en ik heb een hangbuik. Verder wel krampjes en pijntjes en beetje bloedrige afscheiding van 't strippen. Oh en op dit moment de eerste pijnlijke harde buik van vandaag. :D

Norah slaapt al (ik hoor haar snurken door de babyfoon), dus ik ga snel eten en daarna ook slapen!

20. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @ichtus leuk dat je ff je verhaal hier komt neer zetten. zo te horen heb je een zware bevalling gehad. maar gelukkig gaat het wel goed met jullie. geniet maar lekker van je manneke. dikke knuffel

@amsy ow lekker snoep mmm...en zeker heb jij het verdient ;)

@daisy doe maar rustig aan, en ga idd maar lekker ff liggen. knuffel!

@maja :) in de sinterklaas stemming moest ff lachen hihi ;)

@ de rest die ik vergeten ben dikke knuffel, en meiden nog ff volhouden en dan hebben jullie, je eigen wondertje ook in de armen liggen.

Deel Deze Pagina