@ Daisy.. diarree dat heb ik ook al dagen. Hoort er blijkbaar bij ofzo.. Heb weleens gehoord dat het een voorteken kan zijn.. @ MamaNorah.. heb iig niets bijgehaald bij de supermarkt.. haha.. Ga vanavond maar taart eten bij mijn ouders.. Ben toch ff de stad in gegaan en heb voor mijn vader een leuk kado gekocht. Een beker met de tekst. Voor de allerliefste opa.. haha.. (krijgt ie toch nog een klein kadootje).. Verder voelt mijn buik aan als een bowlingbal en heb ik ineens flinke spierpijn.. Gelukkig kan ik vanavond ff weg. Dus dat is wel fijn. Vriendje moet tot 22.30 uur werken heel de week.
@ Ichtus.. ow heb vanmiddag ook een lekker potje staan janken.. Vriendje was toch niet thuis dus dan kan dat lekker en ongestoord.. haha. Is alleen niet zo handig met 2 honden. Denken ze gelijk wat anders, maar jah.. En natuurlijk komt de kleine vanzelf.. Alleen soms is het zo zwaar dat wachten (dat weet je zelf ook wel) En dan zit je er ff doorheen.. haha
Mijn bevallingsverhaal zet het hier neer, want helemaal openbaar hoeft het van mij nou ook weer niet, dit voelt als ons veilige plekje. Het is wel een beetje een lang verhaal, ik hoop dat het ok is dat ik het hier plaats! In de nacht van donderdag 14/2 op vrijdag 15/2 begon ik met voorweeen. Om 5 uur mijn bed uit gegaan omdat ik niet meer kon slapen. Algauw begonnen de weeen elkaar vaker op te volgen. Op een gegeven moment elke 10 minuten. Dit was anders dan eerder 'gerommel'. Om 8.30u deed ik de douchetest. En de weeen bleven. Ben bij mijn mannetje in bed gekropen en samen hebben we de tijd even in de gaten gehouden. Om 11.00u moest ik eigenlijk naar de gyn ivm met overtijd zijn, dus ik twijfelde wat ik moest doen. Uiteindelijk VK gebeld, die zei dat ik de gyn kon afbellen, en haar weer moest bellen als het echt doorzette. Een uur later werd het rustig. Vanaf toen had ik maximaal 4 weeen in een uur, soms maar 1. Vrijdag 's avonds zat ik dancing queen te kijken en te balen. Af en toe een flink venijnige wee weg puffend. Waarom zette het nu niet door? Uiteindelijk had ik rond 23.00u een flinke huilbui. En vervolgens kwamen de weeen weer goed op gang! Om 2.00u kwamen ze al sinds een uur elke 4 minuten, en duurden ze 1 minuut. Dit ging goed. We belden om 2.15u mijn beste vriendin, die erbij zou zijn. Ze was er om 3.00u. Om 3.30u belden we de VK, die kwam om 4.00u. Ik had 3 cm ontsluiting. Om 8.00u zou ze weer komen. We hadden een hele bijzondere nacht met z'n drietjes. Ik ving de weeen op zitten op een bal en leunend op de rand van het bed. Mijn vriendin masseerde mijn rug en gaf tegendruk, mijn lief kon ik in zijn handen knijpen. Tussen de weeen door dronken we thee en hadden we ook best lol, heel appart. De weeen namen toe in duur en pijnlijkheid, maar ik kon ze nog goed opvangen met diep door ademen. Om 8.00u kwam de VK. Ik had toen ruim 4cm..... niet veel gevorderd dus. Zelf zag ik dit niet als probleem, omdat bij een eerste de ontsluiting lang kan duren heb ik geleerd. De VK ging echter al over het ziekenhuis praten. Dit vond ik helemaal niet fijn. Ze zei dat ze rond 11uur weer zou komen en als het dan niet gevorderd was, we moesten kijken of we naar ziekenhuis zouden gaan. Mijn vliezen werden gebroken, dit zou de boel kunnen versnellen. De VK ging weer, maar ik was eigenlijk wel een beetje van slag van wat ze had gezegd. Alsof ik een deadline had gekregen. De weeen werden er ook even wat rustiger door Na een tijdje, en dankzij mijn goede vriendin, bedacht ik me dat ik nog altijd zelf ook iets in te brengen heb, en dat als ze weer kwam en er geen medische noodzakelijkheid was, ik haar zou vragen me gewoon thuis te laten. Ze kwam rond 11.00u en ik had ruim 5 cm. Nog niet wat we hadden gehoopt! Het kindje maakte het prima, vruchtwater was helder nog steeds, dus op mijn verzoek gingen we nergens heen! De VK ging weer en zou rond 13.00u weer komen. Daarna kwam de boel goed op gang. En al gauw liep ik rondjes door het huis en bij een wee hing ik aan de deurpost of mijn vriend. Ze werden behoorlijk heftig en ik had echt alle concentratie nodig om ze op te vangen. Uiteindelijk wilde ik alleen nog maar dat het kind geboren zou worden. Dit was iets voor 13.00u. Af en toe had ik ook het gevoel te moeten poepen. Toen de VK kwam had ik godzijdank 8,5cm ontsluiting. Ze begon alles klaar te zetten. En toen gebeurde er iets wonderlijks, de weeen namen af. Ze waren nog steeds heel pijnlijk, maar werden korter en de tijd er tussen wisselde nogal. Dit ging niet helemaal goed. We hebben het nog een tijdje aan gekeken, ik heb zelfs nog iedereen de kamer uit gestuurd in de hoop dat als ik even helemaal alleen was dat het weer op gang zou komen. Om 15.30u zat ik op 9cm. Tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Ook omdat de VK had gevoeld dat de kleine heel ongunstig met zijn hoofdje lag, wat waarschijnlijk de weeenzwakte veroorzaakte. Ik voelde ook dat hij maar niet dieper zakte. Toen ik dat hoorde had ik helemaal vrede met het ziekenhuis, omdat ik vanuit opleiding weet wat dat kan betekenen voor de bevalling. In het ziekenhuis werden we fantastisch overgenomen door een VK en een Gyn en verpleegster. Meteen aan de CTG en ik kreeg een echo om zeker te weten hoe het hoofdje lag. Mijn weeen waren niet krachtig genoeg meer, en het hoofdje lag inderdaad ongunstig. Naar aanleiding daarvan moest ik op mijn rechterzij gaan liggen, in de hoop dat Noah nog zou draaien. En ik kreeg een weeen versterkend infuus. Nou dat langzaam opvoeren van dat infuus vond ik behoorlijk heftig. Ik was heel heel blij toen ik uiteindelijk na heel wat wegpuffen, mocht gaan persen! Ik heb een uur erg mijn best gedaan, maar het koppie was niet gedraaid en hoe ik ook perste, het kwam niet diep genoeg en al helemaal niet naar buiten. Dus er werd besloten tot vacuum. De gyn werd er weer bijgehaald en alles werd voorbereid. Het laatste stukje vond ik heel heel heftig. Vooral de enorme druk op mijn bekkenbodem.......arggggg wat een gevoel. En toen met 3 persweeen en hulp van knip en de vacuum was Noah er opeens! De opluchting toen het hoofdje eruit was, heerlijk gevoel daar beneden. Hij had zo zitten draaikonten dat hij helemaal gewikkeld zat in de navelstreng, om zijn nekje en buik. Gelukkig had ie een hele lange navelstreng. Ook had ie op het laatst gepoept dus hij zat helemaal onder de poep en had een flinke bult van de vacuum. Het maakte me niks uit, hij lag op mijn buik en had een prima kleur en maakte het goed. De gyn zei wel 3x dat ie een goeie start had. En ik was zooooooo blij met mijn mannetje. En mijn lief ook! Helemaal gelukkig. Ik had Noah nog geen 5 minuten op mijn buik, de navelstreng was net doorgeknipt, toen tot ieders verrassing de placenta er gewoon uit viel! Heerlijk, er ging tenminste iets helemaal vanzelf. En toen was het tijd voor hechten. Dat duurde flink lang, de VK zat vrolijk te borduren terwijl mijn mannetje werd gewogen etc. Gelukkig kon ik daar naar liggen kijken ter afleiding. Daarna kreeg ik hem bloot terug op mijn buik, en heb ik hem meteen laten drinken. We moesten die nacht blijven, en het was wel gek dat mijn vriend uiteindelijk gewoon naar huis moest. Maar de volgende ochtend waren we weer fijn thuis! Al met al heb ik zo'n 16 uur thuis weeen gehad (geteld vanaf vrijdag nacht) en heeft de hele bevalling bijna 20 uur geduurd. Zo lang voelde het voor mij totaal niet, ik had helemaal geen besef meer van tijd. Ook dat ik ruim een uur geperst heb, heb ik niet zo goed meegekregen. Ondanks dat het heel heftig was, heb ik het als de meest bijzondere gebeurtenis van mijn leven ervaren en kijk ik er positief op terug. En nu lekker bijkomen en genieten van ons wonder Noah!
@Daisy, je piercing staat vast mooi bij een tijgerprint! Wel balen hoor dat je ze dan op het laatst nog krijgt. Doe eht rustig aan en probeer toch iets binnen te krijgen. je zult al je energie nodig hebben voor de bevalling. @Dees, mooie foto's van Luuk! @Supermummy, tot 9 maart, jeetje das wel lang wachten. Maar het komt vast voor die tijd spontaan op gang. Fijn dat alles goed was bij de controle. @Suus, Goed zo Tess! Die is flink aangekomen. @Ichtus, jammer van de borstvoeding, maar ja soms moet je dat soort keuzes nou eenmaal maken. 10% Afvallen op één dag is wel erg veel. @Dotje, mijn man werkt ook 's avonds en ik ga dan vaak bij mijn ouders eten. Ook al ben ik er dan maar 2 uur uit, het voelt dan toch alsof je wat gedaan hebt die dag! Veel plezier op de verjaardag.
Mooi verhaal, Amma. Als het echt niet anders kan dan zou ik ook vrede hebben met het vertrek naar het ziekenhuis. Zo'n vacuum lijkt me heel heftig. Gelukkig is het in het ziekenhuis allemaal redelijk snel gegaan en had je snel je mooie Noah in je handen!
Hier nog wel een paar weeen/krampen gehad in het afgelopen half uur. Ik heb ze niet getimed, als ze blijven aanhouden dan is daar nog tijd zat voor. Het vervelende is dat ik tijdens een wee mijn buikspieren aanspan en die aangespannen houd terwijl de wee af weer voorbij is. Daardoor kan ik neit goed inschatten hoe lang ze duren. Beetje vaag. En ik probeer Nico te bellen omdat die zo klaar is met werken en hij langs mijn ouders moet rijden om mijn tas op te halen. Maar hij neemt niet op. En z'n voicemail doet het niet Grrr.... Lekker voor als ik hem echt met spoed nodig heb. Nou kan ik natuurlijk gewoon de vaste telefoon bellen daar, maar dan denkt iedereen dat ik lig te bevallen. En mijn telefoon en mijn verzekeringspapieren zitten in mijn tas dus ik heb hem echt nodig!
Hoi Meiden, In het begin van mijn zwangerschap hier meegekletst. Wilde even laten weten dat ik inmiddels bevallen ben van een zoon, Ruben. Op 12 februari. Na 5 dagen ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging. Bevalling is super snel gegaan, 4 uur. Heel heftig, maar hoe cliche het ook klinkt. Zodra je dat kleintje op je buik hebt liggen ben je alle pijn vergeten. Alle moeders gefeliciteerd, alle aanstaande moeders veel succes met de bevalling. x Shaartje
@Mammanorah spannend! mischien wel vanacht bevallen zet hem op! @Daisy hoop dat het nu wel echt gaat doorzetten meid en diaree goed teken dat alles leeg word gemaakt @Ichtus geniet van je nieuwe mannetje @Amma ook een pittige bevalling zo te lezen
@Shaartje gefeliciteerd nog met je zoontje Ruben!! kom gezellig bij de febr mamma,s 2008 mee kletsen als je zin heb
Ben vandaag bij Dwazie geweest Zo ik heb hier ff een Ritsie foto,s van Gwen en Elise (van Dwazie) http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2741.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2751.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2753.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2752.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2750.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2744.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2746.jpg http://i170.photobucket.com/albums/u274 ... 0_2740.jpg
Hoi meiden, Dees wat een prachtige fotos van Luuk, hij heeft inderdaad super mooie ogen! Anoek, gelukkig dat toch alles goed is met je meisje! Amsy, de hele dag niet meer gezien, ben je bezig ofzo? Maja, leuk je ´sinterklaas´ gedichtje Ichtus, Nogmaals gefeliciteerd met MARIJN!Mooi bevallingsverhaal!en ongelooflijk dat je nu weer op het forum bent Suuszwanger, 540gram aangekomen op hoeveel tijd is dat dan? Amma, Ook een mooi bevallingsverhaal,wel heftig! Shaartje van harte met je zoontje Ruben ! Enne Mamanorah en Daisy is er bij jullie al iets aan de gang? Hier venijnige steekjes in mijn cavia, maar verder niets Truste allemaal!
Hallo meiden, Hier weer even een nachtelijke update van mij. Vannacht om een uur of 2 wakker geworden van lichte krampen in mijn buik, ben lekker blijven liggen en ze kwamen en gingen zo om de 10minuten, niet erg heftig, goed uit te houden. Is zo een beetje doorgegaan tot een uur of half 5, toen ben ik eruit gegaan, en nu even niets meer. Weet echt niet of dit iets is of niet, hoop het natuurlijk, maar durf er absoluut niet op te hopen. Amma: wat een mooi bevallingsverhaal, inderdaad wel heftig allemaal zeg. mamanorah: ben benieuwd of eea vannacht bij je heeft doorgezet meid, hoop het voor je, want je bent ook al even aan de rommel Daisy: ook erg benieuwd hoe het er bij jou aantoe gaat. Supermummy: steken in cavia, wie weet, hoop ook echt zo voor je dat je ook gaat beginnen Joma en dwazie: wat hebben jullie een prachtige meiden zeg, en wat gezellig dat jullie bij elkaarlangs zijn geweest. Het lijkt of de meiden het prima kunnen vinden samen Dees: mooie foto's van Luuk zeg, en dat jochie heeft echt prachtige ogen, wat een heerlijk kereltje zeg Naatje, Dotje, sjalotjuh: meiden, hoop dat we snel aan de beurt zijn allemaal, en dat we nog in februari mogen bevallen. Begint wel kantje boord te worden, maar we gaan ervoor toch? Hou jullie natuurlijkop de hoogte van alles, maar durf er niet goed op te hopen dat het is begonnen. Liefs Amsy