Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hahaha ik ben er alleen geboren in zeeland hebben me ouders allebei rotterdam geboren gewoont voor mijn pa zijn werk toen en ik ben daar geboren en toe ik 2 was zijn me ouders terug gegaan! eerst rotterdam en toen vlaardingen ook! heb er ook gewerkt! :)

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ach bah vervelend en triest he zoiets :cry:

3. Niet meer actief

Mischien een aanstel berichtje vergeleken met het bericht van de mama die net haar kindje verloren is maar wilde weten of meer mensen dit herkennen:

Ik heb sinds 2 weken pijn in m'n voet, heb het iedee dat mijn heup steeds verder naar buiten gaat staan waardoor mijn tenen ook steeds verder naar buiten wijzen, ik ben net zo'n pingwing :rolleyes: Maargoed nu heb ik dus aan de binnenkant/boven kant van mijn voet veel pijn, eerst ging t nog wel, maar nu trekt de pijn steeds verder door mijn voet heen, eerst was het op 1 plekje aan de binnenkant van m'n voet, maar nu trekt het bovenlangs door naar de buitenkant van m'n voet en naar m'n tenen...

iemand een iedee wat dit kan zijn? Zou het overbelast zijn doordat mijn voet zo raar staat? of zou er een ontsteking zitten? Ik denk dat ik er toch maar even naar laat kijken volgende week, want lopen word steeds moeilijker zo..

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    geen idee meid maar als je niet vertrouwd naar de dokter ;)

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hallo kletstantes, k ben net thuis ben ook ff met mijn moeder naar de stad geweest en ik heb een super leuk pakje voor de kleine gekocht en nog 2 rompertjes en een buikband van m'n moeder gekregen! ik ga nu koken en dan lekker niksen denk ik.

6. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hoi Meiden,

ben net terug uit het ziekenhuis.

Had vanacht toen ik naar de wc was geweest om te plassen heel erge steken in me lies, ik had dat al wel vaker gehad en dat waren toen mijn banden alleen toen ik s'ochtend de hondjes uit ging laten had ik al een zwaar gevoel in me onderbuik, en toen ik op me werk kwam had ik af en toe krampen in me onderbuik en daarbij ook erg rugpijn, en dat kwam echt met vlagen, ik ben toch al zo'n onzekere miep en vertrouwde het gewoon niet, dus had het ziekenhuis gebelt ( daar ben ik onder behandeling ) en ik mocht gelukkig langs komen voor de zekerheid, konden ze eerst het hartje niet vinden omdat mijn hartslag ook snel ging maar gelukkig na effe te zoeken hadden ze het gevonden, ze heeft ook een inwendig ondezoek gedaan en me baarmoeder was mooi gesloten en ze hebben gelijk urine onderzocht en alles was goed, ze kon het eigenlijk verklaren dat ik gewoon erge last had van de bandepijn en dat ik toch wel heel onzeker was, maar ze waren echt super lief en niet zo van daar heb je er weer 1 die zich voor niks zorgen maakt,voor de rest zag alles er goed uit nu krijg ik volgende week nog de uitgebreide echo gelukkig.

Nou meiden ik ga gerust het weekend in, en ga morgen met me moeder shoppen baby spullen kopen.

Heel fijn weekend allemaal, en sorry dat dit weer een ego mailtje is geweest.

liefs leonie

7. leonie 1980

leonie 1980 Actief lid

7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    jeetje zie dit net pas, heel veel sterkte gewenst voor de november mama.

liefs leonie

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zo heb alles even bij gelezen

erg hoor van het kindje met de hartafwijking... Lijkt me zo verschrikkelijk! denk dat ik dan er onder door ga, hoor...

Beetje stom na zo'n bericht, maar ben naar de stad geweest en meen je nou dat je doodnormale t-shirts kunt vinden met lange mouw en een beetje leuke kleurtjes :confused: Niks gevonden! ben echt overal geweest... Maar heb wel 2 buikbanden gevonden en bij h&m 2 dikkere truitjes voor als het herfst is (zoals nu, haha)

9. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Even een vraagje voor de dames die het kindje al duidelijk voelen..zijn het een soort steekjes..?

Misschien gekke vraag mar ik heb soms last van een soort steekjes ...en dan luister ik met de angelsounds en dan ou het precies kunnen kloppen met waar het hartje zich op dat moment bevind..

10. Niet meer actief

Gelukkig dat het fals alarm was leonie!

MissN: hmm nee steekjes zou ik t niet noemen... meer bubbelende luchtbelletjes...

11. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    dan denk ik dat ik maandag toch maar even de verloskundige ga bellen...

12. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    misschien een rare vraag..
    maar heeft iemand van jullie ooit harde buiken gehad? Ik heb geen idee hoe het voelt, maar ik heb het idee dat ik ze misschien wel heb. Het is echt een vervelende pijn in mijn buik. Kan dan ook maar beter niks doen. Doet eigenlijk best wel pijn. Het is vooral wanneer ik actief ben bezig geweest. bijv fitness, stofzuigen enz.. Mijn buik is dan ook echt hard en pijnlijk...
    iemand een idee wat dat is..?

13. supermummy

supermummy Niet meer actief

14. Niet meer actief

Klinkt als een harde buik inderdaad, ik heb t tijdens mijn eerste zwangerschap ook gehad, maar was toen wel al een heel eind verder... geen iedee of dat het nu ook al kan?

15. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ok..heb toch maar even snel gegoogled.. en het volgende gevonden. Dacht, ik deel het met jullie.. misschien heeft één van jullie er ook iets aan!

Harde buiken

Harde buiken ontstaan door het onwillekeurig samentrekken van de baarmoeder.

Als je zwanger bent van je eerste kindje heb je er meestal minder last van dan bij een tweede of derde.

Harde buiken kunnen al vroeg in de zwangerschap optreden.

Zolang ze niet al te vaak komen (paar keer per uur) en niet pijnlijk zijn, is het niet erg, maar kunnen ze wel vervelend zijn.

Harde buiken worden veroorzaakt doordat de baarmoeder wordt geprikkeld, bijv. omdat je druk bent geweest. De baarmoeder zit met banden aan het bekken vast en als je druk bent dan komt er veel spanning op de banden (bandenpijn), hierdoor wordt de baarmoeder geprikkeld en die reageert dan door hard te worden. Ook een onverwachte beweging zoals omdraaien in bed, of opstaan, kan de baarmoeder prikkelen tot hard worden.

Tip 1: Harde buiken nemen af als je een uurtje gaat liggen met een rubberen warmwaterkruik tegen je onderbuik aan.

Tip2: Veel harde buiken zijn vaak een teken van je lichaam dat je te druk bent, probeer meer te rusten.

Tip3: Als je al vroeg in de zwangerschap last hebt van harde buiken en je kunt niet meer rusten, schaf dan een zwangerschaps- pantybroekje aan. Deze broekjes geven erg veel steun aan je baarmoeder, waardoor er minder getrokken wordt aan de banden en de harde buiken afnemen. Bovendien helpen de broekjes bij het verminderen van bandenpijn en lage rugpijn. De pantybroekjes zijn te koop bij de betere lingeriezaken (zoals Livera) en kosten ongeveer euro 50,-. Dit is vrij duur, maar als je al vroeg dit soort klachten hebt is het wellicht het geld wel waard. Laat je niet verleiden tot het kopen van een goedkoop pantybroekje, want die zijn lang niet zo stevig en helpen dus niet zo goed.

Advies: Komen de harde buiken meerdere keren (6-7) per uur, ben je nog niet zover dat je mag gaan bevallen, en vermindert het niet als je een uurtje gaat liggen met een warme kruik, waarschuw dan je verloskundige. Ook als harde buiken pijn gaan doen, en je mag nog niet bevallen, is het verstandig je verloskundige te bellen.

16. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ supermummy : grappig! ik was het net aan het opzoeken! haha.. toen ik het hier plaatste en pas later jouw berichtje zag! Toch heel erg bedankt!

17. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ook ik heb volgens mij al last van hardebuiken.

:idea: missn ook ik heb die steekjes soms en het lijkt ook wel alsof de kleine dat is. het doet niet echt pijn ofzo maar het is een irri gevoel, kan natuurlijk ook bandenpijn zijn.

18. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @Dees, fijn dat je van die wagen af bent!

@Kraamzorg: hier binnen 2 dagen bericht en een waardebon van €100 euro voor Babyplanet waar ik niets aan blijk te hebben (korting op o.a. een babykamer ~ dus als iemand hem voor een leuk prijsje wil overnemen).

@Sizzel, wat een naar bericht hè. Ik heb het gelezen. Echt zo erg dat iemand dit twee keer moet meemaken.
    Ik heb trouwens hetzelfde gevoel bij de December mama's. Dat topic heb ik destijds zelfs opgestart. En nu zijn daar al twee vlindertjes geboren en nu ook al een erg prematuur babietje.

@Leonie, fijn dat alles goed was, maar wel rustig aan doen hoor!

@MissN, bij mij voelt het meer aan als lichte kriebels/plopjes als ik het voel (Meestal tijdens het Angelsounds luisteren).

Ik had zojuist ook erg last van zwangerschapsdementie. :( Ik moest 3 kaartjes versturen waarvan twee kaartjes omdat er een kindje geboren was. Ik had de addressen overgeschreven zodat ik de kaartjes in de winkel kon schrijven en ze meteen op de post konden. Maar toen wist ik dus niet meer welke naam bij welk kindje hoorde, en toen ik dat eindelijk uitgevogeld had wist ik niet meer of "Chris" een jongen of miesje was. En toen heb ik een heel knullige zin op dat kaartje geschreven. :oops: Gefeliciteerd met jullie aanwinst. Kan het nog erger? 't Stond er voor ik er erg in had. Alsof het om een koelkast gaat of zo. :oops: Ik schaam me diep...

Even (nou ja even) Norah naar bed brengen!

19. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Heb jij een beetje hetzelfde gevoel kikkert?

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    pfff.. vond het best heftig. Ik had het ook gelezen ja.. van juffie.. ik hoop zo dat haar dochtertje het gaat redden... duimen draaien hier.. hopen dat haar beebje een vechtertje is...

Deel Deze Pagina