Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het stond er echt hoor, letterlijke tekst was: maar beneden bevallen kan wel! Het is vanwege de arbo wet! De volgende keer ga ik wel even vragen hoe en wat, vind het nl. ook wel een beetje raar! Ik dacht ook nog iets te lezen over dat ze als het nodig is niet met een brancard de trap af mogen. Maar dat weet ik niet meer zeker hoor!

2. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Dan komen ze je met de brandweer halen. Vanuit het bovenraam, als je niet van de trap af kan.
    En hoe doen ze dat dan als je nu bv vannacht iets ernstigs krijgt? Nouja niet jij maar ff als voorbeeld dan. Dan moeten ze je toch ook van de trap af krijgen?
    Anders bel (of mail) je je VK toch even als je ff wat zekerheid wil?

Liefs Angel

3. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Nou ja zeg, het moet niet gekker worden met die Arbo wet. Nu moet je je bed al bij sommige vk op limonade kratten hebben staan (90cm) ipv klossen (70/80 cm). En dan ok nog eens je bed naar beneden gaan tillen.

Mooie foto's fempje! Vond je het de moeite waard om 3D te doen? Ik twijfel nog tussen 2D en 3D bij mijn pretecho (ook 17 weken).

4. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    De brandweer hahaha, ja ik dacht ook al zoiets. M'n man zei al dat hij me dan wel de trap af draagt :)
    Ik vraag het de volgende keer wel aan de vk. Mag over drie weken de 20 weken echo laten maken. Zo lang kan ik nog wel wachten!

5. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Zooooo zeg, ik moest heel veel werken en kon hier dus niet zijn,
    in 2 dagen 48 pagina's! Ik ga later wel terug lezen.

@boven etage: misschien een domme vraag maarre.....bedoelen ze daar niet bovenwoningen mee? Volgens mij mag je wel gewoon in huis op je 1e verdieping in je slaapkamer zijn hoor. Maar goed het kan natuurlijk bij jouw praktijk anders zijn. Ik vind het nogal absurd zeg. Stel dat je net boven bent en het gaat heel snel? Dan moet je toch gewoon boven bevallen?

Liefs
    Amma

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, zou dat ook wel willen doen!

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wow gaaf zeg! Ik wil ook!

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb hier in Nederland er wel is van gehoord dat ze het niet op zolder willen doen en dit is dan inderdaad vanwege brancards.

9. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    wat leuk zeg ik zie dat je bij kijk nou bent geweest.
    ik moet as zaterdagochtend naar de kijk nou toe.
    weet je wat het wordt?

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    wow fempje wat een mooie foto's.

11. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Er gebeurt hier op de site weer zoveel!
    Terwijl een aantal van jullie de hele babykamer al hebben ingericht ben ik net pas gestart met zwangerschapskleding bestellen. Wat basic shirts enzo. Verder nu maar eens gaan orienteren op al die spulletjes. Ik hou niet zo erg van het commerciele en die kado's die je bij spullen krijgt. Dan denk ik: heb ik vast teveel betaald. Dus ik ga rustig rond snuffelen.

Heb het vorige week aan de jongeren verteld waar ik mee werk en de reacties zijn echt heel leuk. Mijn mentorkind bazuint rond aan iedereen die ons bekend is en we tegen komen.
    Lopen we buiten en t regent zegt een jongen: uw baby wordt nu ook nat! Ik: die is al nat, die zit in een zakje met water. (vond ie maar raar).
    's avonds toen hij ging slapen kwam hij zijn kamer uit en zei: succes met uw baby die in een zakje met water zit! :)
    Al die reacties maakt het een stuk leuker en echter.

Voor de record: 1 oktober 11.15u gaan we voor de 20 weken echo.

Even over die bevalling.. ik moet er niet aan denken dat het alleen in de huiskamer mag.. je eigen bed en douche heb je dan toch het meest behoefte aan? Wat een dom gedoe van de arbo. Waarom is dat eigenlijk? Als jij gewoon boven blijft = er toch niets aan t handje? Die ambulance broeders zijn echt wel wat gewent en wat heeft hun werk met dat van een verloskundige te maken?

Ik ga mijn baby ook pas later voelen, want mijn placenta ligt voorop. Wist niet dat het kon, zo leer je nog eens wat! ;)

Tot zover mijn update!
    Schrijfse!

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wij mogen 15 okt pas voor de 20 wk echo. En dan pas 13 nov voor de 3D echo. Duurt allemaal nog zo lang...

13. supermummy

supermummy Niet meer actief

Zo eten staat op het vuur te pruttelen, nu kan
    ik eindelijk die 20 paginas bijlezen ;)

14. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Meiden,

Jullie zijn echt niet bij te houden.

Update tandarts; heb ook nooit gaatjes, heb er maar 1. Mijn bezoek was een ramp. Het boren was toch wel pijnlijk en ik spuugde spontaan mijn ontbijt uit. De tandarts durft het nu niet meer aan en wil wachten tot na mijn zwangerschap. Hij zegt dat het geen kwaad kan, maar het voelt toch raar om nu met een gaatje rond te lopen. Het overgeven van mijn ontbijt vond ik wel erg genant. Ben nogal snel misselijk en ik had maar 1 cracotte op, omdat een lege maag ook niet werkt tegen misselijkheid. De tandarts zei dat hij dit wel gewend was van zwangere vrouwen. Alleen gaatjes boren stelt hij uit bij zulke vrouwen. Schijnt geen kwaad te kunnen, maar ik baal nu toch dat ik met een gaatje loop dat pas over 5 mnd gevuld kan worden.
    Wel grappig om te lezen dat er wel tandartsen zijn die wel verdoven bij zwangere vrouwen, alleen die van mij piekert het niet over. Hij wil geen enkel risico lopen.

Vk: voor het eerst het hartje gehoord. En ja ik heb al meer echo's gehad in het zk, maar ik wilde zo graag nog eentje, maar helaas. Moet wachten tot de 20 wk echo. Bloeddruk was goed en baarmoeder zat precies twee vinger onder mijn navel en ook dat was prima. Kortom, wij zijn gezond verklaard.

groeten, Aurelie

15. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meiden,
    Ik ga vrijdag beginnen met zwemmen, maakte niet uit volgens de medewerkers bij ons zwembad en het lijkt me ook echt lekker!

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo jullie hebben veel gekletst :)

17. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Goedemorgen dames...

Even een vraagje...ik heb echt ontzettende last van bandenpijn...kan bijna geen voet verzetten...wat zouden jullie doen...gaan werken of niet...ik werk in de kinderopvang...?

18. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hey meiden!
    zo druk dagje voor de boeg!
    eerst zo mijn ma ophalen en dan mijn schoonmoeder
    en dan gaan we daagje shoppen(zal veel babyshoppen worden)hhahaha en ik wil ook gewoon ff naar de markt ergens gezellig!
    en dan vanmiddag om 15.00 uur gaan we voor de pretecho! :)
    ohh ... spannend !en moeders mee natuurlijk,
    hoop dat we gelijk kunnen zien wat het wordt! ;)

@MissN ik zou het eerst gewoon proberen als echt niet gaat naar huis gaan!

19. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    goedemorgen dames..

ik zit in dubio..(kom ik weer aan hoor..) gisteren met de paracetamol om 18.00 uur 39,1 koorts! voelde me echt zooooooo beroerd. hele avond nog zo gebleven.. vannacht om 01.00 uur nog een keer getempt en paracetamol ingenomen en temp was toen 38,1.. vanmorgen nog maar 37,2... het lijkt bij mij echt alsof het 's avonds echt zoveel erger is dan 's ochtends.. niet grappig hoor.. maar ja.. als ik zo bij de huisarts aan kom dan zal ze me ook wel voor gek uitmaken...
    wat zouden jullie doen?

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    het is wel normaal dat als je koorts hebt savonds erger is hoor! niks geks aan!

Deel Deze Pagina