Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Maja

Drinken doe ik wel maar dit is echt niet grappig. Idd wat jij ook beschrijft, misselijk en draaierig.
    Nooi zo gehad, toch raar. Ben in bad gaan liggen dat was ook wel lekker. Nu lijkt het wel te gaan, heb zelfs nog even geslapen. Vriend is ook door mij wakker geworden. Weet jij waar het door komt?

Voor iedereen een fijn weekend en voor alle zieken onder ons, beterschap en laat je lekker verwennen hoor..

Liefs Anette

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk dat het met hormonen te maken heeft. Ik had ook altijd heel erg hoofdpijn als ik ongesteld moest worden. Mijn huisarts noemde het 'hormoonmigraine'. De vk zei ook dat hoofdpijn een veel gehoorde klacht was tijdens de zwangerschap. Bij mij komt het ook uit m'n nek, ik heb jaren geleden een aanrijding gehad en er een whiplash aan over gehouden. Het gaat al heel lang goed maar mijn nek blijft dus een zwakke plek en heb daar ook veel hoofdpijn van, ook spanningshoofdpijn. Ik heb veel aan mijn hoofd (beebje ;) , stage, studie, verhuizen..) en dat is natuurlijk ook niet echt goed voor hoofdpijn.
    Maar ik denk dat hormonen de grootste boosdoener zijn!

3. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    ai ai, zwanger zijn brengt tot heel wat met zich teweeg!
    Hopelijk voelen jullie jullie allemaal snel een beetje beter. Hier alles goed zolang ik me rustig hou. Merk wel heel snel dat ik over mijn eigen grenzen ga.
    Ochtendmisselijkheid ook weer de kop op gestoken. Hang weer elke morgen boven het toilet. Gelukkig is het dan ook snel gekeerd (en niet meer de ganse dag zoals vroeger).

Prettig weekend en beterschap!

Twins

4. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Even een snelle reactie, geen tijd om op alles te reageren:

@Bekkenklachten/bekkeninstabiliteit:
    Ik kan zeeeeeeeeer aanraden om naar een Osteopaat te gaan die ervaring heeft met zwangeren. Zelf kon ik twee weken geleden heel moeilijk lopen, kon ik amper mijn broek en sokken aantrekken en had echt vreselijke pijn aan mijn schaambeen, in mijn bil en in mijn liezen.
    Ik was gewoon opeens zo ongeveer gehandicapt.
    Na 1 behandeling is het zo goed als weg, en ik weet nu dat ik in ieder geval niet zoveel pijn hoef te hebben gedurende mijn verdere zwangerschap.

Succes!

Liefs
    Amma

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mogguh meiden,

Gelukkig, niet veel bij te lezen.

Ik zie dat ik niet de enige ben met hoofdpijn. Ik had ook vaak migraine voor mijn ongi en nu ook veel hoofdpijn. Ik denk dat het best hormonaal kan zijn. Bij mij is het spanningshoofdpijn in veel gevallen. Ik heb altijd een keiharde nek en schouders, puur spanning. Ik heb dinsdag gelukkig weer fysio, die masseert het los en we praten dan veel. Mijn fysio is helderziend (heldervoelend noemt hij het zelf) en volgens mij weet hij gewoon wat er in me omgaat. De laatste keer dat ik er was, was een week voor het slechte nieuws. Al die tijd daarvoor heb ik angsten gehad dat er iets mis was. Zegt hij ineens uit het niets: jij kent geen angsten toch? Dus ik lachend: nou, jawel hoor. Waar ben je zo bang voor vraagt hij..... Dus ik huilend: dat er iets mis is met 1 van de baby's. Hij heeft zwijgend gemasseert en me getroost. Achteraf denk ik dat hij het al voelde.

Vannacht eindelijk eens beter geslapen en vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Rare, fantasie-achtige dromen gehad met wezentjes en enge dieren :(: . En vandaag voel ik me verdrietig en eenzaam. Olaf (manlief) is de hele dag weg vandaag en ineens vind ik mezelf nou zielig :) . Maar ik heb gelukkig veel dieren dus vandaag een dierenknuffeldag.

Maandag weer een lange echo. Ik hoop zo dat ons gezonde beebje even de beentjes wijd wil doen en wil laten zien of er een slangetje of een hamburgtje zit :) . Ik ben nerveus voor de echo, geen idee waarom. Ik krijg maandag ook de eerste spuit. Hij schijnt pijnlijk te zijn maar het is voor het goede doel. Als ik daarmee de beebs tot zeker een week of 38 bij me kan houden...

Weet iemand trouwens of ze een keizersnee ook op voorhand al doen? Ik ben namelijk zo enorm bang dat het gezonde beebje iets gebeurd tijdens de bevalling waardoor ik ook dat kindje verlies. Ik ben bang dat ik onbewust ga liggen inhouden. Ik heb wel een jaar of 5-6 geleden een zware buikoperatie gehad die te vergelijken was met een keizersnee zeiden ze toen. Misschien dat dat meetelt? Ik zal het eens met de gyn bespreken.

Zo, en nu eerst ontbijten. Ik heb lekkere cracottes gehaald en van een vriendin een eigen gemaakte pot pruimen-perzikjam gekregen, mjammie.

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @tantepino: goed nieuws veel plezier vandaag bij het kijken.

@dees:Volgens mij kun je gewoon vragen om een keizersnee. Ik heb er verder geen verstand van, hoor. maar ik zou dit wel willen, in jou situatie, zeg maar. Succes morgen bij de echo! als het een lange echo is moet ie toch ergens z'n beentjes een keer open doen! hopen maar!

Ik kom morgen pas weer kijken hier. Vandaag gaan we een dagje naar Belgie en vanavond naar de verjaardag van mijn opa.

Wel nog een vraagje: heeft iemand dat ook dat je de baby kan voelen aan de buitenkant? Als ie echt tegen mijn buik aanligt, heb ik gewoon echt en bult! heel goed voelbaar en zelfs een beetje zichtbaar van buiten af. Hij/zij komt dan tegen mijn hand liggen zeg maar!

7. 40plusmama

Ik heb het zieke beebje 1x aan de buitenkant kunnen voelen en daarna niet meer. Het kan al wel hoor, geniet er maar van :D

8. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Dees, zou ik zeker vragen, of je een keizersnee mag! Je kunt in ieder geval alle informatie krijgen van de voors en tegens en dan beslissen wat voor jou goed voelt. Ik kan me jouw angst voor de bevalling goed voorstellen.
    Fijne dierenknuffeldag vandaag en sterkte met de spuit morgen!

Liefs
    Amma

9. supertallie29

16 aug 2006
    72
    0
    0
    ik kom me hier ook melden...
    Ik ben 7 februari uitgerekend van ons eerste kindje..

10. 40plusmama

Welkom supertallie. Je komt in een druk draadje terecht. Al zijn we in het weekend meestal wat rustiger.

Veel lees en typplezier.

11. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    welkom supertallie veel lees en schrijf plezier ;) maar dat lukt hier wel met zoveel kletstantes.

goeie middag meiden, zometeen ff met mijn moeder naar prenatal ff ideetjes opdoen ivm kosten van alles.

net belt mijn schoonmoeder op...zegt ze zo: goh wat heb ik gehoort? heb je bekkeninstabiliteit dus ik zo ja. dus ze laat me eerst mijn hele verhaal doen over de pijn en dat het huishouden moeilijk is en zal worden enz. zegt zij zo; tsja het is bijna het zelfde als mijn hernia ik kan ook niet zoveel maar doe het toch, ik heb ook niemand die mij helpt.

wat een *##@&^ (dit woord noem ik maar niet ;) ) dus met andere woorden zij belt mij op om zich ff te beklagen over haar rug. nou ik kan dit zeggen geef mij maar een portie rugpijn ipv bekkeninstabiliteit want dat doet ook veel pijn.

sorry voor het geklaag maar mijn schoenen vielen me uit toen ze met dat verhaal aankwam. l

liefs kikkert

12. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    hoi meiden

we weten het geslachten kan jullie mededelen dat de chinese kalender en het pendelen niks goeds heeft gezegd want wij verwachten een.................................. jongen.......................

alles was goed groeide precies op schema zover als ik zwanger ben.
    ben helemaal blij straks 3 prinsjes in huis

13. 40plusmama

Gaaaaf Lianda, een knul. Van harte!

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    @supertallie
    Welkom! Tis hier erg gezellig! Zo gezellig dat je het vaak niet kan bijhouden :)

@Kikkert
    Wat een belachelijke reactie! Sjongejonge, kan me voorstellen dat je er even flink de pest in hebt! Laat maar lullen en laat je vooral niks aanpraten!

@Lianda
    Wat leuk! Gefeliciteerd dan maar he! Weer een mannetje, goh wat leuk om dat al te weten! Ik kan niet wachten tot de echo!

Weten jullie al wat je gaat eten vanavond? Pff, ik heb de hele dag alweer honger en loop steeds naar de kast en de koelkast om zeker te weten dat er toch echt niks lekkers verstopt ligt :(

15. 40plusmama

Ik moest even nadenken over de opmerking van de schoonmoeder van Kikkert. Ik dacht eigenlijk na over wat je in zo'n geval kan zeggen. Ik zou het alleen niet weten. Ik heb ook zo'n idiote schoonmoeder die soms van die stomme opmerkingen maakt. Ik ben er nog steeds niet uit of ze nou gewoon zo dom is of dat ze expres pijn wil doen. Gewoon laten l*llen Kikkert en denken: mens, zak in de po*p en klim in een erg hoge boom.

Eten, hm nee, ik weet het niet. Olaf is de hele dag weg en waarschijnlijk laat thuis. Zal wel iets van friet worden ofzo.

16. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    hier wordt het brood altijd op zaterdag.
    vanavond een verhaardag dus daar zal ook wel het hoog nodige gesnackt worden.

17. 40plusmama

Pies bijna in mijn broek van het lachen......... VERHAARDAG? :D

Zo'n dag hebben mijn beesten elke dag :)

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, lees het nu pas.. Een verhaardag mag ook best gevierd worden toch?
    Volgens mij maak ik ook regelmatig spelfoutjes, zullen de hormonen wel zijn :)

19. 40plusmama

Ik had zoiets ook kunnen typen maar vond het nu even heel grappig ;) :)

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha verhaardag.... Geweldig!

Welkom supertallie
    Lianda gefeliciteerd met jullie zoon. Leuk! Ik moet nog tot 15 okt wachten....
    Vandaag braderie bij ons in dorp. Erg gezellie. Maar al is het maar 10 min. lopen, het was geen pretje. Zeker de terug weg niet. Op het laatst voelde ik bij elke stap m'n banden trekken. Van links naar rechts. Vreselijk. Vrienlief wilde de auto wel op halen. Maar toen waren we al over de helft. Zit dus nu met de kersenpittenzak (leuk voor galgje) op m'n buik. Ff bijkomen. Doet echt pijn.
    Vanavond verjaardag. Niet echt veel zin in. Collega van m'n vriend die ik niet zo goed ken. Maar ja. Ze houden gelijk housewarming. Kunnen dus niet maken om niet te gaan.
    Tot strakjes. Gr boneys

Deel Deze Pagina