Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    welterusten allemaal!

2. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Haartjes, heel herkenbaar!
    Puisten ook helaas, ik voel me net een puber.

Hier even spannend. Morgen ga ik tegen mijn manager zeggen dat ik het niet meer zie zitten mijn gewone werk te doen, ik vind het te ongezond voor de baby. (jongeren met een licht verst. hand. en ernstige gedragsproblemen)
    De werkdruk ligt hoog (er zijn net 2 teams gemixt vanwege verbouwing, zorgt voor meer drukte), er is regelmatig sprake van (heftige) agressie en conflicten. Fysiek hoef ik niet meer mee te doen. Maar is niet afdoende. Bovendien is de kans altijd aanwezig dat ik een trap of een stomp in mijn buik krijg, die ik vantevoren niet aan zie komen. Geen 100% garantie, dus teveel risico, vind ik. Zoals ik het zie: de kans op negatieve gevolgen voor mijn baby door stress of agressie op mijn werk is groter dan de kans op een openruggetje of toxoplasmose. Als ik dat risico niet wil nemen, waarom deze wel?

Zo dat lucht op.. moeilijke keus is het wel, andere zwangeren gaan door en ik vind mijn werk leuk. Plus tot nu toe wordt er op mijn werk ook wat laconiek op gereageerd. Sommigen vinden het zelfs wat apart dat ik het cao raadpleeg of verder.
    Dat snap ik niet, we hebben er toch recht op?
    Maar goed.. ben benieuwd hoe het zal gaan... wish me luck!

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Mom2bofnie, Veel succes vandaag op je werk en ik wil even zeggen dat ik het een goede beslissing vind hoor. Jij en je beeb zijn op dit moment het allerbelangrijkste! WAt anderen doen of vinden is hun keuze en wat in de coa staat is bindend.

Hier verder geen bijzonderheden, nog 2 weken en dan 20 weekse echo. Wat duurt dat nog lang zeg.

Groetjes Anette

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    mom2bofnie: Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Als jij het niet goed vind voor de gezondheid van de baby, moet je dat zeggen. Wat anderen doen, moeten zij weten. Jij en de baby gaan voor! Moet er niet aan denken dat je een stomp in je buik zou kunnen krijgen! En trouwens je hebt er recht op en dat is niet zomaar.

5. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik zou er als ik jou was ook gewoon achteraan gaan! Als ik moet kiezen tussen mijn werk en mijn kind, dan gaat ALTIJD mijn kind voor hoor! Gewoon doen wat je hart je ingeeft en waar jij je het lekkerst bij voelt!

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ mom2bofnie : ik zou ook altijd voor mijn kindje kiezen.. makkelijke keuze toch. En vooral bij mensen met verstandelijke handicap/psychiatrie, die voelen feilloos aan wanneer jij je niet op je gemak voelt en maken daar vaak misbruik van.. Ik zou het risico ook niet nemen hoor! Hier gelukkig op het werk dat allemaal geregeld. Op nood-oproepen hoef ik niet meer te lopen. Dat neemt al een hoop stress weg... Nu heb ik alleen mijn eigen 9 klantjes nog! haha.. maar dat lukt allemaal wel..

Nog 5 dgn werken en dan heb ik 4,5 weken vakantie! Heeeeeeeeerlijk!

7. Niet meer actief

Goede morgen dames!

Haartjes op m'n buik heb ik ook, lekker warm voor van de winter ;) hahaha En puisjes ook helaas.... vooral in m'n hals en op m'n borst.

edit: ik zie dat ik nog presies 150 dagen moet, leuk :) 8)

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik heb trouwens ook haartjes op mijn buik.. gelukkig zijn deze wel licht..haha.. beetje donzig!

9. Niet meer actief

hihi ja inderdaad, heb ik ook, moet er niet aan denken dat t zwarte dikke haren zouden zijn :p Dan begin ik een beetje te veel op m'n vriendjelief te lijken :p hahaha

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja grappig he, dat had ik 2 dagen geleden. Ben meteen naar mijn vriend toe gegaan: Liefie nog maar 150 dagen! haha
    En hij: 150 dagen? wat bedoel je? oh! dat gaat snel!

11. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik kom net van de huisarts af vanwege de rugpijn en ben doorverwezen naar de fysio. Daar kan ik maandag terecht.

Liefs Angel

12. Niet meer actief

hahaha ja mannen..... die moet je echt alles eerst uitleggen als t om zwangerschap gaat, zo zie je maar dat wij er veel meer mee bezig zijn als hun... voor ons is 'nog 150 dagen' vanzelf sprekend dat t om de baby gaat, voor een man is dat "hu?" :p

Al was die van mij wel supper snel toen de bevalling van de eerste begon, ik zei "schatje volgens mij is het begonnen" ... toen begon ie ook wel met een "hu?" maar 2 tellen later stond ie de tas te pakken en was ie klaar voor vertrek naar t ziekenhuis :p

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @angel: das fijn, dat je snel bij fysio terecht kunt.

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hahaha, precies! pino! dat hebben we dus wel vaker...

15. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hihi.. nee datzelfde idee had ik ook.. onder mijn navel zitten wel een paar donkere haartjes.. dat heb ik altijd gehad.. Lijkt nu alleen wel alsof die harder groeien...grrrrrr...

16. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Nog maar 150... :)
    Vind het wel grappig, in het begin zitten we de de eerste dagen af te tellen.
    Nu zijn we al zover dat we de laatste dagen gaan aftellen : :)
    Wat gaat tijd toch snel...

Liefs Angel

17. Niet meer actief

extra haar wijst op een zoon zeggen ze.....

18. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ Angel : super fijn dat je zo snel terecht kunt joh! is maar goed dat je dan bent gegaan!

Mijn mannetje is echt super veel bezig met de zwangerschap. super lief vind ik dat! Ik moet altijd lachen als ik eraan denk hoe anders mannen zijn dan vrouwen.. ik bedoel, qua denkwijze...

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja het gaat idd snel, gelukkig maar! Ik kan niet wachten tot die kleine hier lekker veilig in z'n bedje ligt te slapen, en alles is goed enzo..

20. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Ja gelukkig wel, kon eigenlijk vandaag al terecht maar heb vandaag al een afspraak staan die ik jammergenoeg niet kan afzeggen.

Liefs Angel

Deel Deze Pagina