ik heb die test ook maar eens gedaan en ik krijg een jongen. goh en ze hebben nog eens gelijk ook. en kikkert lekker zeg zo iemand op de webcam gatsie! zijn jullie ook nog steeds zo moe. ik slaap s'middags een uurtje en ben nog moe
ja kikkert dat is altijd heel prettig! ik ben ook meer zo. maar mijn vriend is vrij verlegen, en ik heb dat soms ook nog wel.. ik gooi wel altijd alles eruit wat me dwars zit, marc doet dat na er een paar dagen over nagedacht te hebben...
En dat is 16 weken! Alles gaat goed bij mij hoor! Ik heb zo weinig tijd om jullie bij te houden... Ik las eerder al dat jullie wel graag horen hoe het met de niet-zo-veel-schrijvende-groepsleden gaat Nou goed dus, lekker bezig in de kamer van mijn oudste en daarna de meubels van de babykamer gaan verven. Drukdrukdruk dus! Er staat wel een nieuwe buikfoto in mijn album! Liefs aan iedereen, Anita
zo ik ga eens boodschappen doen... heb bedacht dat ik penne met spitskool, spekjes en heleboel parmazaanse kaas ga eten vanavond. Iedereen kijkt hier dan heel vies, maar het komt ut zo'n zwangerschapskookboek en het is heeerlijk! haha
Voor ik zwanger werd aten mijn vriend en ik niet super gezond meestal, en nu wil ik graag wat gezonder eten voor de baby maar mijn vriend lust haast geen groente en al helemaal geen aardappels. Hij wil alleen maar lasagna, burrito's en kip tandori. Vind ik ook lekker, daar niet van, maar 't is allemaal niet 't gezondste zeg maar... Wat moet ik daar nou mee?
overal groente in doen. wij eten ook van kiptandori en kipsiam enz en dan haal ik gewoon prei of wokgroente en dat gooi ik er in. m'n mannetje eet ook niet graag groente
uhm das een hele moeilijke Lieke... dat soort dingen vind ik ook erg lekker maar ik lust ook graag aardappeltjes met groenten, hoor! Misschien voor je zelf wat salade of groentjes erbij maken?
zo meiden ik ben er weer vandoor ik moet nog heel veel doen voordat man lief thuis komt. vanavond verjaardag lekker (limburgse)vlaai eten, daar verheug ik me nu al op mmmm
hahaha.. ik gooi ook overal groenten in. Bami, nasi macaroni, buritos lasagna enz.. ik doe er overal echt veel groente in. Vind het ook lekker! (doe er ook altijd meer in dan aangegeven staat op de verpakking!)
wil iemand ff mijn nieuwe afspraak in de lijst zetten k vind de lijst niet. 19 september 2de keer 20weken echo ivm het lipje wat ze niet konden zien.
Agenda september 14/9 Pooh26 afspraak vk 14/9 AngelinaZ pretecho 19:00 uur 15/9 AngelinaZ afspraak vk 11.30 uur 15/9 MamaNorah pretecho 10.00 uur 17/9 esmay 20 weken echo! 17/9 Ariël afspraak vk 17/9 Fempje 20 weken echo! 18/9 Boney afspraak vk om 09.50 uur 18/9 Lieke87 3e afspraak vk 19/9 Lieke87 20 weken echo! 19/9 Kikkert 2x 20 weken echo! ivm niet zien van het lipje! 20/9 debie 20 weken echo! 20/9 MissN 20 weken echo! 21/9 Supertallie29 20 weken echo!om 14.00 uur 21/9 Amma 20 weken echo! om 9.30 uur 21/9 Daisysanchez afspraak vk 21/9 Ariël pretecho! 24/9 Mrijn afspraak VK 24/9 Pooh26 20 weken echo 24/9 Wen26 afspraak vk om 10.00 uur 24/9 Lianda afspraak vk om 10.00 uur 24/9 Debora trouwen!!!!! {|= \/ 25/9 Mrijn 20-weken echo 25/9 Lianda 20 weken echo! 25/9 Meiske74 20 weken echo om 10.00 uur 25/9 Vivian afspraak vk om 09.00 uur 26/9 Joma 20 weken echo om 18.00 26/9 Sizzel afspraak vk om 16.50 uur 26/9 baby4me 20 weken echo! + gyn 26/9 Maja82 20 weken echo! om 15.20 uur 26/9 Anieteke afspraak vk 26/9 Debora afspraak vk 26/9 Sjaantje 20 weken echo! om 16.15 uur 26/9 Debora21 20 weken echo! 27/9 Anette 20 weken echo! 27/9 Ichtus 20 weken echo! om 8.45 uur 27/9 Vivian 20 weken echo om 9.30 uur! 27/9 Amsy 20 weken echo om 10:45 uur! 27/9 Ariël 20 weken echo! 27/9 Dees68 20 weken echo! 28/9 Kikkert pretecho 28/9 KristaB Trouwen!!!!! {|= \/ oktober 1/10 Joma arspraak vk om 16.10 1/10 Naatje070 afspraak vk 2/10 bigdream afspraak vk om 8.30 uur 2/10 Dotje1986 afspraak vk om 10.30 uur 2/10 Aurelie afspraak vk 5/10 Pooh26 pretecho 8/10 Jollie 20 weken echo! 8/10 MamaNorah, 20 weken echo! om 12.45 uur! 8/10 Supermummy, 20 weken echo 8/10 Sizzel, 20 weken echo! om 10.30 uur 8/10 Angelinaz 20 weken echo! om 15.00 uur! 8/10 Dotje1986 20 weken echo! om 11.00 uur. 8/10 Amsy afspraak VK om 09:15 uur. 09/10 Wen26 20 weken echo! 11/10 Lis 4e echo 17.30 uur 12/10 Ichtus afspraak vk 12/10 Aurelie 20 weken echo! 12/10 naatje070 20 weken echo! 15/10 Boney, 20 weken echo om 11.45 uur 15/10 Anieteke 20 weken echo! 24/10, baby4me pretecho! November 9/11 Lis 5e echo 14.45 uur 8/11 Fempje Trouwen {|= \/ 13/11 Boney pretecho om 20.00 uur December 7/12 Lis 6e echo 14.00 uur 10/12 Lieke87 Trouwen!!! {|= \/ 20/12 Lis 7e echo 17.30 uur Kikkert je afspraak voor je 2e 20-weken echo staat erbij! Naatje070 jouw afspraken staan er ook bij!
wisten jullie al dat je tegenwoordig borstvoeding WEL in de magnetron mag opwarmen: Het verwarmen van moedermelk in de magnetron door Henk Boeke Tot nu toe werd altijd afgeraden om afgekolfde moedermelk te verwarmen in de magnetron; een pannetje warm water (au bain marie) of een elektrische flessenwarmer hadden altijd de voorkeur. Daarvoor werden altijd de volgende redenen gegeven: bij verwarming in de magnetron kunnen er hot-spots (plaatselijk hete plekken) in de melk ontstaan; de melk van de hot-spots kan verbrandingen in de mond van de baby veroorzaken; op de plaats van de hot-spots kan de melk in kwaliteit achteruit gaan: zowel de vitamines als de afweerstoffen kunnen kapot gaan. Sinds kort (begin 2004) is men of althans het Voedingscentrum hier anders tegenaan gaan kijken. Het Voedingscentrum, dat in opdracht van de overheid belast is met de promotie van borstvoeding, heeft besloten om het advies voor het verwarmen van afgekolfde moedermelk aan te passen. Vanaf nu ziet men geen bezwaar meer in het verwarmen van afgekolfde moedermelk in de magnetron. Het nieuwe advies is gebaseerd op een wetenschappelijk artikel [1] waarin wordt beschreven dat alleen de temperatuur van belang is en niet de manier van verwarmen. Het nieuwe advies komt erop neer dat het niet uitmaakt of de moedermelk met een waterbad, een flessenwarmer of een magnetron wordt opgewarmd. Zolang de moedermelk maar niet warmer wordt dan 50 graden Celsius. Een goede indicatie hiervoor is dat een druppel melk op de pols niet heet aanvoelt. In het artikel waar het Voedingscentrum naar verwijst, wordt wel erkend dat er hot-spots kunnen ontstaan (vooral de bovenkant van de fles kan heter worden dan de rest), maar dat zou geen probleem hoeven zijn als je de melk halverwege het verwarmen én aan het eind even door elkaar schudt. De manier van verwarmen doet dus niet terzake, alleen de temperatuur. De melk mag dus niet te heet worden, omdat dan de kwaliteit achteruit gaat: Vitamine E daalt 10% bij temperaturen boven 67 graden Celsius; Vitamine B1 blijft onveranderd bij temperaturen tot 77 graden Celsius; Linoleenzuur blijft onveranderd bij temperaturen tot 77 graden Celsius; IgA, IgG en IgM dalen bij temperaturen boven 57 graden Celsius [IgA, IgG en IgM zijn antistoffen - red.]; de temperatuur in de hot-spots is ongeveer 15 graden hoger dan in de rest van de fles. Zie ook: http://www.ouders.nl/mvoe2004-magnetron.htm
babyfluisteraar is een man die kan communiceren met baby's. best raar maar hij heeft een bepaalde gave en krijgt dus allerlei dingen door van baby's hoe ze zich voelen en waarom ze bepaald gedrag vertonen. en dan gaat ie met de ouders aan de slag zodat hun kindje weer rustiger wordt etc. best interessant en leuk om te kijken.
Dat van die borstvoeding wist ik nog niet! Ben benieuwd of dat het kraambureau er hier ook zo over zou denken als je het zou vragen Het zou natuurlijk wel weer veel makkelijker zijn dan au bain marie of flessenverwarmer... en de babyfluisteraar is echt geweldig! Hoe die kinderen in zo'n korte tijd veranderen.. tis niet te geloven!
leuk dat je nog een keer de echo krijgt in zkh. maare hoe bedoel je dat ze t lipje niet goed konden zien?
@ debora21: @ Sizzel @ kikkert : Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik vanavond maar 's gewoon wat gezonds ga maken voor mezelf en dan stopt hij maar 'n pizza i/d oven als hij vanaaf terug komt uit school. Hij zal toch wel in de file zitten omdat hij laat klaar is. Lekker, GROENTE! . Ik eet zelf ook veel fruit, maar hij moet er niet veel van hebben, alleen van die dure troep zoals goede morgen fruitontbijt of activia enz. (dat kan wat mij betreft stukken goedkoper!)
tja kraambureau's denken er wellicht weer anders over maar de info op die site lijkt me toch wel best betrouwbaar dus ik zou me niet veel aantrekken van wat anderen erover zeggen. er zijn tegenwoordig al genoeg moeders die t zo opwarmen en je hoort er verder geen problemen over. t lijkt alleen in programma of t veel sneller gaat maar hij was laatst te gast bij life and cooking en daar vertelde hij dat hij toch wel een week lang met de ouders en kindje bezig is dus niet zoals ze in programma laten zien 1 dag ofzo.