Je moet de groenten gewoon een beetje vermommen. Ik heb vanavond bv. helemaal geen tijd en zin om te koken en wat ik doe is een bak nasi of bami van de supermarkt opbakken, maar daar gooi ik dan wel een grote zak wokgroenten doorheen. Lekker sate erbij grillen en wat satésaus. Hmmm, en toch redelijk gezond. Je kan ook voor jezelf overal een salade bijmaken.
Het gaat weer over eten Wij eten normaal al veel verse groenten en nu dus ook. We eten ongeveer 1x in de week ongezond, soms 2x. Ik compenseer dat dan wel weer met fruit. Vanavond eten we gebakken aardappels, verse snijbonen van de tuin en bbq-worstjes (die ik niet lekker vind). Als toetje hebben we chocolademousse, druiven, verse ananas, kiwi's, verse vijgen of sinaasappels. Sinds ik zwanger ben hebben we altijd vers fruit in huis en anders in de tuin.
Ik ook! Ging net kijken en ja hoor; haartjes op mijn buik hahaha, dat wist ik niet eens, maar toen ik 't hier las viel het me ineens op. Vast een uitvinding van onze lieve Heer zodat ons kindje geen kou vat in de winter straks!
Welkom hier! Was ik helemaal vergeten. Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe? Heb je veel last/gehad van kwaaltjes? Leuke naam trouwens! Met chinese kalender moet je kijken bij leeftijd en de maand van bevruchting. Maare je bent dus 20 jaar...wordt je dus een heel jonge moeder. Zie je niet vaak meer tegenwoordig. Wilde je altijd zo jong al moeder worden? Ben gewoon nieuwsgierig. Enne voorkeur hebben is helemaal niet slecht. Sommige mensen vinden alleen dat t een taboe is om te zeggen maar ik denk dat iedereen stiekem wel een klein beetje een voorkeur heeft. Daar is niks mis mee. T is alleen misschien wel effe wennen als je echo krijgt en je hebt je ingesteld op een meisje en t wordt dan een jongen maar daar kom je ook wel weer overheen al kan t wellicht effe tijd kosten om aan t idee te wennen. Spannend dat je volgende week de 20 weken echo hebt. Ik moet nog een weekje langer wachten helaas.
denk dat dat heel erg verschilt qua kind. niet alle meiden zijn zo hoor. en jongens kunnen ook wel erg zijn mbt vechten met elkaar etc. kan er ook wel ruig aan toe gaan.
Wij hebben allebei voorkeur voor een meisje. Uiteraard zijn we met een jongen ook hardstikke blij. We hopen het de 27ste te zien.
lekker datje fruist in de tuin hebt staan. hebben jullie een moestuin dan? lijkt me wel veel werk als je veel groente/fruit zelf in tuin hebt staan mbt plukken etc. of valt t mee? BBQ worstjes...kijk dat lust ik dan weer wel! hihihi ik ben helemaal geen groente en fruittype. maar probeer nu wel vaker een appel of kiwi te eten. en groente eet ik wel maar niet echt veel. ach ja kleine krijgt toch wel genoeg binnen.
Nou wij eten vanavond lof omwikkeld met ham met een kaassausje uit de oven met aardappels en daar een stukje vlees bij iemand suggesties?
Wij hebben eigenlijk helemaal geen voorkeur! Zou allebei wel leuk vinden! haha.. We hebben wel allebei het idee dat het een jongen is! maar ja.. dat zien we pas bij de bevalling he! Babyfluisteraar komt vanavond! errug leuk hoor!
BBQ worstjes lust ik ook niet haha. Me vader die heeft ooit een keer gezegt dat het hondenpikkies zijn en sinds dien eet ik ze niet meer !
Dat vind ik een hele goeie! Ik heb geloof ik zelfs nog karbonaad in de vriezer liggen...zo terug ff checken
Bedankt voor je welkom. Ja, ben jong ja, haha, 't was ook niet helemaal de planning. Ik noem het graag 'onverwachts'. Gelukkig heeft de vader van mijn vriend drie huizen en wij mogen nu tot mijn vriend klaar is met zijn studie in een van die huizen wonen. Echt wel geluk hebben. Mijn zwangerschap is tja... hm... ik weet het niet, ik heb niet veel andere zwangere mensen om me heen dus ik weet niet of mijn zwangerschap normaal is of niet. Ik heb de eerste drie maanden alleen maar moe en misselijk op bed gelegen en nu moet ik eigenlijk werk zoeken maar ik ben er gewoon te moe voor; zie het helemaal niet zitten. Laatste weken weer misselijk en best wel last van harde buiken enz. De verloskundige zei dat ik me rustig moest houden en vooral activiteiten die die harde buiken veroorzaken vermijden. Dat doe ik (bijna) heel braaf O met uitzondering van gemeenschap, dat laat ik dan niet schieten, dat mocht ook gewoon zei ze duz... Ik heb nog haast geen buikje maar kan de baby al voelen v.a. 17 weken, wordt nu steeds duidelijker, ERG LEUK! Dus ik leer nu ook een beetje te genieten van de zwangerschap. Enneh... als het een jongetje wordt ben ik net zo blij hoor, alleen moet ik dan wel ff overschakelen zeg maar. We rekenen al echt op een meisje. Nog succes met evetjes wachten op de 20wk echo! En bedankt voor je interesse . Is cool