Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Dat heb ik ook ariël.. weet niet of het mijn darmen zijn.. zo lijkt het wel.. beetje raar gevoel.. Ik voel verder ook niets hoor..
    tenminste.. als ik dat nite mee tel!

2. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    haha.. je zeurt maar hoor! mag hier! :D :D :D

Maar het maakt het inderdaad extra lastig en extra pijnlijker. Je kunt gewoon niet alles meer.
    Ik heb bijv het probleem dat ik echt regelmatig mijn schouder uit de kom heb. Gelukkig kan ik 'm zelf vaak terug zetten, maar pas dus een keer niet.. :confused: moet ik eigenlijk naar het ziekenhuis voor een foto... dat ging dus niet omdat ik toen nog maar 10 weken zwanger was en ze het risico niet wilden nemen. Dan maar op de goede gok terug gezet! Gelukkig wel gelukt. In de zwangerschap verslappen de banden ook door hormonen, dus ik moet nu extra goed opletten met die dingen. Ook mijn heupen zijn zo'n probleemgevalletje!
    allemaal lekker lastig! maar ik weet waar ik het voor doe! :D :D

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik voel het altijd als ik in bed lig 's avonds. Het voelt alleen zo raar zeg maar haha. Mannetje die gaat ook iedere avond op me buik liggen met ze hoofd. Die denkt dat ie het als eerste gaat voelen ofzo haha

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    O jeetje ! Dat lijkt me echt zo eng he als je schouder "gewoon" uit de kom gaat! Maar goed dat ze em dr op goed geluk ook echt goed in hebben gezet. Anders was je nu misschien wat verder van huis! Maar inderdaad net wat je zegt, we weten waar het allemaal voor doen!

5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    haha.. ik ook vaak als ik rustig ben. op bed lig, op de bank zit of bijvoorbeeld achter de pc zit.. maar het is echt niet de hele dag door... gewoon heel af en toe.. heeeeeel raar....
    zou het dan toch....?

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Je zou het bijna wel denken he? Nou ja over een paar weken dan word het waarschijnlijk harder en wat herkenbaarder :D:D

7. Niet meer actief

Vervelend dat jullie het aan je spieren hebben :( Zwanger zijn is echt niet goed voor een mens heb ik t iedee.. Na de zwangerschap van de eerste heb ik echt zo veel kwalen gekregen : "spastische" darm (tenminste als er niet meer aan de hand is) , alergie voor walnoten en tonijn (krijg daar dikke lippen van heel stom), losse heupen, maag zweren en slokdarm ontstekingen, zonne alergie, 3 miskramen......

en nu tijdens m'n 2de zwangerschap zijn al deze kwalen allemaal alleen maar erger aan t worden. Ik heb net gewoon zitten brullen hier op de bank omdat ik me zo beroerd voel, heb z'n pijn door die rot maag en darmen....

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    veel mensen denken dat hypermobiel zijn handig is...tsja in sommige gevallen wel maar in de meeste gevallen niet. ik heb zelf 10 jaar geturnt tsja voor z'n sport is het ideaal natuurlijk maar voor een zwangerschap helaas niet. maar het komt allemaal wel weer goed :D

9. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    das ook niet niks.vervelend zeg.
    en dan heb je ook nog van die mensen erbij die zeggen joh stel je niet aan :confused: :x *stoom uit oren*

10. Niet meer actief

ja dat is t probleem, als een 'handicap/ziekte' niet zichtbaar is dan geloven de mensen je niet... Ik heb al vanaf mijn 18de (nouja eerder maar toen is het ondekt) artrose in mijn rug die overgaat naar een spontane hernia als ik mezelf overbelast, oude mensen bijv. staan dan kwaad naar je te kijken omdat je blijft zitten in de bus na een lange schooldag rond gesjouwd te hebben met je loodzware rugtas.. dan is het "je bent een jonge meid je mankeert niets ga staan" .... tja ik heb pogingen gedaan te vertellen van de artrose maar dan is het 'ja tuurlijk joh" ... en nu is het nog steeds zo, zo ook weer met m'n darmen, mensen hebben zoiets van 'jaja tuurlijk, die probeerd weer ergens onderuit te komen oid" terweil ik gewoon echt strond ziek ben... maarja zo zal t altijd blijven, pas als je rond loopt met 1 been of als je weet ik wat hebt wat mensen van buitenaf kunnen zien geloven ze je pas...

11. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @lieke wat een mooie kater heb jij! je ander beesies zijn ook echt schattig!

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @sizzel en arial ik heb dat gerommel in mijn buik ook maar ik meen altijd dat het mijn darmen zijn voelt nog niet echt als mijn beebje weet eerlijk gezegd ook niet of het mijn beebje is maar meiden we moeten ons geen zorgen maken hoor van veel mensen dat ze bij de eerste het pas later voelde rond 20 weken en sommige nog later dus komt allemaal goed ;)

Pfff ben nu helemaal gaar super vermoeiende dag gehad op het werk 2 man minder en ik maar rennen voor iedereen he dat wat werkt echt neit op een vrijdag ben ook helemaal total los ga nu nog wat eten en dan lekker op de bank liggen morgenvroeg een begrafenis dus moet ik ook weer fit voor zijn.

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik denk toch echt dat jullie je kindjes voelen hoor! het voelt soms ook echt alsof je darmen rommelen! En zoals sizzel zegt, vaak alleen als je rustig zit.
    Ik voel het nu ook als ik sta op het werk ofzo, maar ik weet nu wat ik voel natuurlijk!

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Heej meiden

Het hypermobiel verhaal ken ik. Is niet handig en wordt door veel mensen onderschat. Op zich valt het bij mij wel mee maar ik loop al jaren met schoudeerprobleem, rechts. Nu heb ik er ontzettend veel last van. Veel pijn, trekt door naar mijn nek dus die zit vaak vast en vooral heel veel hoofdpijn. Dus deze week halve dagen gewerkt (ik werk er maar 3 omdat ik ook in de wao zit) maar volgende week ga ik het toch maar weer proberen. Voel me er zo lullig door (dan denk ik dat andere mensen denken.....)

Tantepino, niets meer uitleggen, heeft geen zin hoor. Daar ben ik wel achter. Als er niks aan je te zien is heb je ook niks, toch?

DAt gevoel in je buik heb ik ook. Het schijnt dat je beeb wakker wordt als jij rustig bent en als jij beweegt wordt ie in slaap gewiegd. Dus in bed voel ik dat ook al is dat niet elke dag zo. Ik weet ook niiet of het mijn darmen zijn maar ik hou me voor dat het beeb is, super toch?

Hier begint het onwijs te waaien en het kijkt zo´n beetje zwart buiten. Zou toch goed weer worden? grrr waar blijft die zomer toch?

Liefs Anette

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ppff vivian doe het maar lekker rustig aan vanavond!

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb vandaag op het werk met iemand gesproken van de administratie. Ik ga per 28 december met verlof!
    Ook moet ik maandag met de fysio bespreken of hij het aanraadt om iets minder te gaan werken, (misschien schrijft ie een briefje ofzo) en dan krijg ik een gesprek met de bedrijfsarts. Dan ga ik dus gedeeltelijk de ziektewet in door mijn heupen/bekken. Krijg gelukkig wel alles betaald.
    Maar ik ga nu liever iets minder werken, want ik heb verhalen gehoord van mensen die maar door gingen tijdens de zwangerschap, en de geboorte van de kleine konden ze helemaal niks meer... Meestal hadden ze dan een half jaar tot een jaar last ervan. lijkt me niet zo prettig met je kleine. Kun je niet gaan wandelen enz enz...

17. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @debora, je hebt groot gelijk dat je de ziektewet in gaat. Je werkgever heeft ook meer aan je aan je na je verlof weer gezonder en eerder aan 't werk kan.

Wat hebben toch veel mensen last van hun bekken/schouders/andere gewrichten. Echt naar lijkt me dat. Ik ben zo blij dat ik mijn vorige zwangerschap zonder al te veel bekkenklachten ben doorgekomen, en ik hoop echt dat dat deze keer ook zo is.

Ik heb vanmiddag er nuttig werk gedaan. Ik heb eindelijk foto's laten afdrukken. Ik liep ongeveer een jaar achter. :oops:

Morgen wordt een leuke dag! Eerst pretecho, en we zijn morgen 1 jaar getrouwd dus 's avonds lekker uit eten. :D

Angelina had vandaag toch een pretecho? Ben benieuwd hoe het gegaan is!

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    mamanorah: gefeliciteerd! fijne dag morgen!

En idd ik ga straks liever weer fit aan de slag... Gek he dat je het zo vaak hoort. Zijn we met z'n alle kleinzieriger geworden (modefenomeen) of zijn onze lichamen aan het veranderen ofzo? ik vind het wel typisch... Niet dat ik mezelf of iemand anders kleinzierig vind , hoor. Zo bedoel ik het niet natuurlijk! Vraag me gewoon af of vrouwen dat vroeger ook al hadden. en hoe vrouwen in Afrika dat doen, als ze 10 km moeten lopen voor water...

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Je hoort het inderdaad vaker nu. Ik denk dat wij onze spieren anders gebruiken. We zijn nu toch minder lichamelijk bezig, we zitten of we staan meestal de hele dag. En vroeger (en in Afrika) had je toch echt een hele andere daginvulling. Als je vrouwen in Afrika op het land ziet werken. Pfff, voorover gebogen, met een kindje op hun rug met de hand een akker omploegen. Ik heb er veel respect voor (en krijg spontaan rugpijn als ik er aan denk). En ze lopen heel erg rechtop, kunnen alles op hun hoofd balanceren (zware emmers water of schalen vol fruit). Mijn man kan dat ook, ik vraag me echt af hoe hij dat kan, hij heeft een ontzettend punthoofd. :( :D

Mensen zeggen vaak, daar klaagden wij vroeger nooit over. Wij hadden ook wel last van ons bekken. Ok, maar ik denk echt dat het nu gewoon meer voorkomt.

20. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    He he... tsjonge jonge... Ik heb eindelijk alles bij gelezen. Ik moest 28 pagina's lezen. Je mag wel ieder uur even kijken wil je niet hopeloos achterop raken! Maar goed het is gelukt.
    Ik ben gisteren voor het eerst op zwangerschaps zwemmen geweest het was erg leuk maar niet echt intensief. Wel leuk om met allemaal zwangeren in het water te zitten, vooral de ontspanningsoefeningen aan het eind waren heerlijk, baby druk! echt lekkre. je ligt met je oren in het water, dus je hoort ook nog nix en dan maar lekker drijven mmmm.
    Vanmorgen naar de verloskundige en dat was erg leuk. ze was erg aardig en erg tevreden. Mijn bloeddruk was 66/111 en frq 80. Verder zei ze dat de baby goed op schema lag navelhoogte en het lag met het ruggetje rechts. Ze kon nog niet voelen waar het kopje en het kontje zaten. Verder hebben we even naar het hartje geluisterd en dat was heerlijk, de baby draaide zich wel meteen om, toen ze dat doppler ding er op zette. Grappig is dat. Op 4 oktober begin ik met een borstvoeidngs cursus in Drachten, er zijn nu 3 deelnemers zijn er meer liefhebbers? Oh ja, en dat nummer van Trijntje vind ik echt geweldig!

Deel Deze Pagina