goeie morgen dames, lekker uitgeslapen maar ja weer opgestaan met pijn. gisteren avond was het zo erg dat ik gewoon de tranen in mijn ogen had van de pijn ik moest me echt in houden op het feest het was gelukkig wel erg gezellig. zometeen heb ik nog verjaardag van mijn vader en dan is het weekend al weer om .
Goeiemorgen allemaal. Ik ben bij gelezen, nu kijken of ik het heb onthouden. Angelina, een meisje, woow, leuk! Marion, welkom in het kippenhok. Mamanorah, ook bijna zeker een meisje, leuk zeg! Kikkert, rustig aan meisje en de boel gewoon even de boel laten. Amma, kattenpies, jek! Wij hadden het vorige week op de leren bank. Ik heb het schoon gemaakt met een sopje met dettol. Als je pech hebt gaat het lang duren voordat de geur eruit is. Ooh jee, en nu weet ik het niet meer . Andere meiden, ik denk wel aan jullie hoor! Wij doen vandaag eens rustig aan. Wasje buiten hangen straks, rattenkooi schoon spuiten en verder hangen. Morgen weer werken dus even energie opdoen. Donderdag weer controle en voor het eerst in 5 weken bij onze eigen gyn. Ik ben benieuwd hoe hij met het slechte nieuws omgaat. Ik ga ook vragen of ik gewoon bij hem mag komen, ook als hij geen zwangerenspreekuur heeft. Ik wil dan op het gewone spreekuur komen en waarschijnlijk vindt hij dat wel goed. Ik heb geen zin om anders steeds vervangers, assistentes en verloskundigen te zien. Ik hou niet zo van verrassingen, zeker niet in onze situatie. Tsja, en dan de week erna de 20 weken echo. Ik hoop zo dat ukkie voor 1 keer eens de beentjes open wil doen. Tot nu toe hield hij/zij ze stevig tegen elkaar aan. Zieke beebje is minder actief aan het worden dus de spierkracht begint ook af te nemen. Ik heb het zo te doen met mijn kleine humpie
Goeiemorgen! @marion: welkom! @angel en mamanorah: gefelicteerd met jullie meiden! Nu begin ik erg nieuwsgierig te worden hoor! @Dees: arm kleintje... Hoop voor je dat je bij je eigen gyn terecht kan, op gewoon spreekuur! Maar hij zal er wel begrip voor hebben denk ik zo... Ik ga ook een beetje poetsen en opruimen zo, en lekker niksen!
@Joma, dat was al een paar keer voorspeld door verschillende mensen (o.a. een medium), en dan ga je er toch in geloven. En ik wilde het graag voor m'n man. @Kikkert, wat een druk weekend heb je. Hopelijk wordt de pijn een beetje minder vandaag. Doet het rustig aan hoor vandaag. @Dees, ik kan me goed voorstellen dat je niet telkens andere dokters wilt zien. Ik denk dat je eigen gyn daar best begrip voor heeft. Wat naar dat je het zieke beebje minder voelt bewegen. Moeilijk hoor. Ik heb Norah weer opgehaald, en heb verder niets gepland vandaag. Mijn man gaat zo werken, dus we hebben het rijk alleen! Ik hoorde gisteren dat de vriendin van mijn zwager ook zwanger is. Zij wonen (net als alle andere familie van mijn man) in Kameroen, en ik heb haar nog nooit gezien. Maar het blijft leuk natuurlijk.
@norah leuk dat die vriendin van je zwager ook zwanger is. jah ik heb idd een druk weekend, maar vanavond ga ik het niet al te laat maken. @dees, ik hoop dat je je eigen gyno kan blijven zien op de vervolg afspraken want altijd een anders is echt geen pretje. @mario welkom! voor de reat van de dames waar ik niet persoonlijk op reageer sorry! maar ik denk wel aan jullie!
Hier kun je lezen wat pendelen precies is: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=18431 Het is een manier om bijv. te voorspellen wanneer je gaat bevallen, en of hte een jongen of meisje is. De pendelaar heeft daarvoor je volledige voornamen + meisjesachternaam en je geboortedatum en uigerekende datum nodig. (dacht ik).
@ dees : Ik kan me echt niet voorstellen hoe je je moet voelen.. Ik leef in ieder geval met je mee. Hoop dat je eigen gyn niet moeilijk doet, maar zoals ik je hoor praten lijkt dat niet.. @Lieke : Je kunt hier op de site vinden wat pendelen is. Volgens mij als je het bij zoeken invult dan kun je het lezen.. @ mamanorah : mijn buurman zit nu voor een paar weken in amerika.. grrrr... kan dus geen echo laten maken! ach, over 3 weken al de 20-weken echo.. daarna met 24 nog een echo laten maken! Hij zet het ook op cd voor ons.. echt leuk! maken er een filmpje van! Leuk trouwens dat de vriendin van je zwager zwanger is! echt super! Heeft je man nog veel contact met zijn familie in kameroen? wel raar dat je die vrouw dan nooit gezien hebt! en toch super blij bent dat ze zwanger is! (ps.. ik wacht trouwens op bericht van iemand hier op het forum. die zou vandaag testen... ze heeft tegelijk met mij een miskraam gehad.. Hoop zo voor ze dat ze zwanger is! M.. als je dit leest.. laat snel wat weten! Ik duim voor je!)
Goeiemorgen, @Amma; de tip van Wen is idd het beste denk ik dat je kan doen. Heb dat eens op een kuisprogramma gezien Natriumchloride trekt al het vocht (ook vocht van zweet) en zo uit je stoffen zetels waardoor deze veel beter gaan rieken. Wanneer je het doet maakt niet zoveel uit. Daarna natuurlijk heel goed stofzuigen hé! @Dames die weten dat ze een meisje krijgen proficiat! Wij hebben besloten dat we het niet willen weten, maar is natuurlijk super leuk om te horen wie het wel al weet @Pendelen; pendelen is een voorspelling aan de hand van een pendel... dat is een zwaarder gewicht aan een touwtje (maar je kan dit ook zelf maken, vb. met een ketting die je draagt). De pendel geeft dan een antwoord op de vraag die je stelt. Vraagt wel eventjes ervaring om gericht te kunnen pendelen, in het begin is het beetje zoeken, maar in principe kan iedereen dat. @Marion; welkom hier! Wij waren thuis ook met 5 gasten en heb dat altijd super gevonden, ook nu we groter zijn komen we goed overeen en da's echt fijn! Ik heb wel altijd gezegd dat ik er zelf geen 5 wil want dat dat voor de ouders ongelooflijk vermoeiend moet zijn Maar ik zie dat er bij jou wel wat tijd tussen zit dus dat de oudste misschien al wat kunnen bijspringen. Wij waren met 5 op 7 jaar tijd (de laatste waren een 2ling). @Dees, hoop dat je bij je gyn terecht kan zo snel mogelijk! @voelen van het kindje; doe ik ook nog niet, maar kijk er zo naar uit! Anders gaat alles goed hier. Ben nu paar dagen van de medicatie. Ben iets vaker misselijk, maar moet gelukkig enkel 's morgens nog overgeven (en dat ook niet elke dag). Dus daar kan ik gerust mee leven. Donderdag hebben we weer een echo gehad en alles was in orde. Kindje lag te slapen maar het hartje klopte mooi en we hebben het ook gehoord (eerste keer)! Was trouwens weer goed gegroeid... wat da je aan mijn buikje kan zien ze nu Heb het gevoel dat ik hem gewoon 'zie' groeien! Lieve groetjes en nog een fijn weekend allemaal!
[quote="sizzelLeuk trouwens dat de vriendin van je zwager zwanger is! echt super! Heeft je man nog veel contact met zijn familie in kameroen? wel raar dat je die vrouw dan nooit gezien hebt! en toch super blij bent dat ze zwanger is! [/quote] Mijn zwager en z'n vriendin zijn nu een jaar bij elkaar, en ik ben de laatste keer in 2005 in Kameroen geweest. Maar we hebben wel leuk contact via de email. Mijn man belt geregeld met z'n familie, en we sturen vaak dingen op. Hij wil in de zomer van 2008 weer terug voor een vakantie. De eerste keer sinds hij in 2004 met mij naar NL kwam. Ik hoop voor M. dat ze positief test vandaag. Het is altijd zo fijn om te lezen dat iemand weer zwanger is na een miskraam, of als mensen al heel lang bezig zijn en dan zwanger zijn.
@Twins, wat goed dat je van de medicatie af bent! Het is natuurlijk nog steeds niet fijn dat je nog moet overgeven en misselijk bent. Ik hoop dat het toch snel minder wordt en dat je je de laatste maanden van je zwangerschap gewoon helemaal fit voelt. Leuk dat ujllie weer een echo gehad hebben.
Hallo meiden! AngelinaZ en MamaNorah wat super dat jullie een meisje krijgen! Marion, welkom hier! Hoor je niet vaak meer zo'n groot gezin. Lijkt me wel best druk maar het scheelt dat je oudste 3 kids al een aardige leeftijd hebben en dus ook mee kunnen helpen in het huishouden etc he. Heb je er bewust voor gekozen dat er zoveel leeftijdsverschil zit tussen de jongste en het kind wat erna komt? Vroeg ik me effe af....Is nl toch een behoorlijk verschil. Of zijn ze van verschillende vaders? Dat kan ook he. Niet verkeerd bedoeld trouwens. Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe? Heb je de eerste maanden veel last gehad van kwaaltjes? Zijn je zwangerschappen altijd erg anders geweest of lijken ze wel op elkaar? Wellicht is het leuk als je wat verteld over je vorige 4 bevallingen. Altijd leuk om verhalen te horen van de ervaren moeders! En evt tips zijn natuurlijk ook welkom! Amma, he bah wat vervelend dat je kat op je bank heeft geplast. Lijkt me nog best lastig om de geur eruit te krijgen. Ik heb even gegoogled en dit zou wellicht helpen: Schoonmaken met een sopje met Biotex. Erna de schoongemaakte plek goed drogen met een handdoek. Vervolgens heel licht met een azijnoplossing (1:1) de vlek nasprayen. Of kijk hier eens: http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/in ... 35&lang=nl Succes ermee! Dees, fijn dat je komende week eindelijk weer bij je eigen gyn terechtkunt en hopelijk mag je voortaan op zn gewone spreekuur komen. Is idd niet fijn als je telkens een andere gyn/arts krijgt. Wel vervelend dat je je zieke beeb minder voelt. Dat zal vast een dubbel gevoel zijn. Twins, fijn dat de echo goed was en dat je van de medicatie af bent. MamaNorah, wat leuk dat vriendin van je zwager ook zwanger is. Zal wel moeilijk zijn voor je man he dat zn familie helemaal in Kameroen woont en hij ze dus niet echt vaak ziet. Hebben jullie ooit overwogen om daar te gaan wonen of blijf je toch liever in NL? Zo ik ga zo eens even de ramen wassen. Is hard nodig. Gisteren ben ik lekker wezen shoppen met mn moeder. Was wel toevallig ik was in de stad en bij een winkel kwamen we elkaar tegen. Dus zijn we samen effe nog wat gaan shoppen. Was gezellig! Heb mn eerste positieshirtje gekocht! BIj de C&A. Is zwart met grijs en beetje retro print. Erg leuk! Ze hadden er best veel leuke dingen. Ook een leuk bruin/beige shirt maar helaas dat was nogal ver open aan de hals dus moest je er weer een truitje onder doen en dat zag dan weer niet zo leuk uit. Bij Miss Etam hadden ze ook leuke positiemode maar de shirts die ik daar aanhad zag je mn buik al heel goed in en zat best strak dat ik t niet lang zou aankunnen en dat is ook weer zonde dan he. Buikbanden hadden ze daar ook leuke maar helaas allemaal grote maten. Gisteravond zijn we toch niet naar bios gegaan maar lekker DVDtje gehuurd. Film Norbit met Eddie Murphy. Wel leuke komische film. Zo nu ga ik snel wat doen voordat de zon op de ramen schijnt. Straks nog effe dvd's terugbrengen met de bus...fiets is in reparatie en vriendlief heeft de auto mee. Verder nog wat in huis poetsen. Dus de zondag zal al wel weer snel om zijn. Fijne zondag nog allemaal! Groetjes, Baby4me
hey meiden ik kom ook weer eens kijken gisteren echt geen tijd gehad drukke dag gehad maar ik zie dat het gisteren ook niet zo heel druk is geweest anglinaz en mamanorah gefeliciteerd dat jullie meisje krijgen ooh over weekje weten wij het ook kan niet wachten Nou ik ben net wakker dus ga even lekker wat eten
De wieg is klaar, jippie. Ma is nu bezig met het maken van de klamboe. Ik zal zo foto's van de wieg in mijn album zetten.
Ooh, als je even wilt lachen, hier een leuk filmpje van onze kat die de hond een massage geeft. Niet heel erg scherp filmpje maar hij is met mijn mobiel gemaakt. http://www.vidster.nl/view_video.php?vi ... a532d9add4
@ dees.. Super joh je wieg! echt heel erg mooi! Grappig filmpje ook! Humor! (oja... M is ongesteld geworden.. balen.. ik had zo gehoopt dat ze zwanger zou zijn.. Kan bijna wel met haar mee zitten janken...)
Goedemiddag iedereen! Zo ik ben weer bovenwater. Heb lekker uitgeslapen en daarna ff met m'n liefie op bed naar ons kindje liggen luisteren. Het blijft geweldig. Ben nog steeds erg blij met die angelsound. Haha dees. Geweldig dat filmpje. Die hond van jou lijkt wel een leeuw... En die kat... Fijn dat ze het zo goed kunnen vinden. Jullie wieg is ook heel mooi. Ik ga zo werken. Laat vanavond weer wat van me horen. Gr boney
zo hier zit ik nog mij mijn broer op visite en ff spieken hier! @Dees super mooi die wieg! en dat filmpje ben er helemaal verliefd op ! wat een scheetjes zo! @vivian meid fijn dat alles goed gaat ! en nog ff en dan 20 weken echo! @boney ja super he zooo angelsound! wel beetje verslavend vind ik zelf hihihi